globalmoto_kveten





Téma: Píst - vše o něm
 
11.3.2007 v 23:01
Zdravím,

řešíme nyní s klukama problematiku pístu...
Na naše 2T dvácy se běžně kupují profláklí <i>Wisseca, assowerke, vertexi</i> a pod.
Všechny tyhle pístní sady se, ale pohybují cenově okolo 3 tisíc...v pohodě, zaběhlá kvalita a nic jinýho moc neni, nebo se to lidem nechce zkoušet. Na výstavě jsme, ale narazili na písty <strong>Meteor</strong>, který jsou taky kovaný, údajně stejný kvality (jezděj to crossaři a o.k., výroba v itálii) a za poloviční cenu...

A jsme u toho, v čem <strong>jsou v pístech rozdíly</strong>, čím se liší litý a kovaný píst, píst potažený teflonem nebo grafitem v praxi...
Může mít vliv i na životnost válce, samotného pístu nebo pružnosti a vlastnostech motoru.

Předpokládám, že kluci (aji holky:) ze závodníckýho odvětví budou vědět víc a poradíte nebo i ostatní kdo o tom něco vědí...na netu toho o téhle problematice moc není...

Díky Vám, díky moc...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 19:49 | Nahoru | #1

Prusa #94 píše: assassin>
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně


kovanej se přece nejdřív nejak vykove ale ne uplně přesně takse ještě musí obrábět. Ale litej je už přece hotovej přesně podle formy ne??? Akorát se možná nějak odříznou ty kusy kterýma se tam nalejval materiál. Já to nevim jistě ale myslim že je to tak

(reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 20:04 | Nahoru | #2
Zdeněk Rubáš>i litej se musí obrobit napřesno ;)

(reakce na) Píst - vše o něm

17.4.2007 v 20:52 | Nahoru | #3

Zdeněk Rubáš píše: [quote=Prusa #94]assassin>
myslim že kovane a litej se musí obrábět úplně stejně


kovanej se přece nejdřív nejak vykove ale ne uplně přesně takse ještě musí obrábět. Ale litej je už přece hotovej přesně podle formy ne??? Akorát se možná nějak odříznou ty kusy kterýma se tam nalejval materiál. Já to nevim jistě ale myslim že je to tak [/quote]
Písty se lejou do kokily a opracovat se musej. Nikdo ti nenaleje píst na setinu přesnej, navíc s příslušnou ovalitou a křivkou. Do nikasilovanejch válců se písty dělaj myslím po setině. Obráběním nožem tam vzniknou "drážky", ve kterých se drží olej. Po cca 150 km se ten píst stejně zbortí a přizpůsobí válci. Alespoň u závoďáků.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist