Chci trochu zvolnit a pocestovat takže hledám to pravý vořechový. Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce, když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. Ve výběru jsou:
Honda XRV 750 Africa Twin - nebude pro cestování ve dvou už slabá?
Suzuki DL 1000 V-Strom - odjakživa se mi nelíbila
BMW R 1100 GS - cenově hodně přijatelná, líbí se mi, ale co ovladatelnost atd.?
BMW R 1150 GS - cenově asi hodně na hraně, zbytek jako 1100GS
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Honda XL 1000V Varadero
Aprilia ETV 1000 Caponord - vůbec nevim co si o týhle Italce mám myslet
S hodně oplastovanýma kusama jako je DL a XL bych se asi na nějaký blátivější průjezdy bál.. možná neoprávněně
Finance hrají podstatnou roli, jako všude - co nejvíc muziky za nejmíň peněz. 120 tis. je naprostý maximum, vzhledem k tomu, že to bude první enduro od doby SLR 650 radši bych se pohyboval kolem kilča aby bylo na nějakou výbavu, prvotní servis atd..
P.S. kdyby někdo měl dost endura a chtěl třeba CBR tak lze domluvit i výměnu
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu
Tak držím palce při zvažování všech pro a proti.
Ona ta 1100 GS možná na první pohled není az tak pěkná jako 1150 GS, a to její "světlo z Avie" a kachní zobák se nemusí každému líbit.
Jenže ta jednoduchá objemná parabola je dostatečně veliká na to, aby stačila vyzářit teplo rozsvícené žárovky (a ta pak má výdrž a neodchází), a zobák tím svým vytvarováním a velikostí zase pěkně vede vzduch k olejovému chladiči a boGSer pak nemá problém s uchlazením i v extrémních podmínkách.
A z té dnes už skoro legendární trojice (R 1100, 1150 a 1200 GS) je ten nejstarší model takový nejvíc humpolácky robustní - v tom dobrém slova smyslu.
_____
Jak zní Evoluční teorie velkého GS báwa v podání jednoho kolegy a v mé mírné modifikaci:
Čtyřventilové boxery založily svoji slávu na legendárním kultovním stroji BMW R 1100 GS, vyráběném co možná nejkvalitněji, s německy poctivým typicky kovářským přístupem a bez ohledu na náklady (pomineme-li ten světlomet z autobusu).
Poté přišel model R 1150 GS(A) s levnými díly z Polska a jiných poskomunistických zemí a motorka z toho šoku byla celá pidlooká.
Do současného modelu 1200 GS se vesele perou už i díly z Číny a pidloočička se nám ňák začaly sešikmovat.
Co asi přijde dál?
Místo BMW už jenom plastový a ještě více přeelektronizovaný CMW (čajnaworák) navržený a vyrobený čínskými soudruhy a osazený štítkem Made in PRC?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 | torturus | 6 | 17.5.2024 v 19:17 crestik |
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS | Holton | 3 | 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal |
Elektrika Yamaha TDM 850 | Secrets | 12 | 3.5.2024 v 22:25 assassin |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |