globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr endura - přechod ze sportu
Tak jsem po se po několika letech opět rozhodl vrátit zpět na začátek. Tj. přesedlat ze supersportu na endurko. Technické parametry atd. znám, něco načteno mám taky, ale co chybí je zkušenost z provozu a relativního terénu. Proto budu rád za Vaše rady. Nastíním tedy situaci. Na motorkách mám naježděno něco kolem 80 000 km z toho nejvíc na FZS 600 a CBR 929RR.

Chci trochu zvolnit a pocestovat takže hledám to pravý vořechový. Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce, když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. Ve výběru jsou:

Honda XRV 750 Africa Twin - nebude pro cestování ve dvou už slabá?
Suzuki DL 1000 V-Strom - odjakživa se mi nelíbila
BMW R 1100 GS - cenově hodně přijatelná, líbí se mi, ale co ovladatelnost atd.?
BMW R 1150 GS - cenově asi hodně na hraně, zbytek jako 1100GS
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Honda XL 1000V Varadero
Aprilia ETV 1000 Caponord - vůbec nevim co si o týhle Italce mám myslet

S hodně oplastovanýma kusama jako je DL a XL bych se asi na nějaký blátivější průjezdy bál.. možná neoprávněně

Finance hrají podstatnou roli, jako všude - co nejvíc muziky za nejmíň peněz. 120 tis. je naprostý maximum, vzhledem k tomu, že to bude první enduro od doby SLR 650 radši bych se pohyboval kolem kilča aby bylo na nějakou výbavu, prvotní servis atd..

P.S. kdyby někdo měl dost endura a chtěl třeba CBR tak lze domluvit i výměnu
Anketa: Kterou byste volili
Honda XRV 750 Africa Twin
14%
15
Suzuki DL 1000 V-Strom
12%
13
BMW R 1100 GS
3%
3
BMW R 1150 GS
31%
34
Yamaha TDM 850
4%
4
Yamaha TDM 900
8%
9
Honda XL 1000V Varadero
12%
13
Aprilia ETV 1000 Caponord
18%
20

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu

10.9.2011 v 10:42 | Nahoru | #1
Možná se někomu zdá, že si tu hřeju svou polívku, ale vycházím tak nějak z vlastní zkušenosti.
Na motorkách jezdím už roky a vždycky to byly jen silnice. Taky jsem sem tam vyjel za hranice kraje na nějaký ten výlet nebo návštěvu rodičů do vých. čech, ale převážnou část mého ježdění tvořila cesta do práce a po Plzni. Byly to cesty tak do 20 km. Taky jsem si říkal, že když občas budu cestovat po zemi české, musím mít dostatečně nadimenzovaný motocykl. Nakonec jsem skončil u VFR 800 s tím, že na cestování je to opravdu vhodný motocykl. Po pár měsících mi ale začlo být líto týrat VFR na takové to krátké dojíždění a pořídil jsem si Yuki 200 Cross.
Suma sumárum, nakonec to dopadlo tak, že jsem od jara do podzimu najel na (většinou zatracovaný číně) Yuki 4000 km (a najel bych i víc, kdyby mi ji neukradli) a na VFR jsem najel necelý 2000 km. Zjistil jsem, že i sebelepší, pohodlnější, výkonnější, krásnější, ... motocykl nemusí být nejpraktičtější.
Potom, co mi Xuki ukradli, prodal jsem i VFR a koupil jsem KLX 650 a upřímně říkám, že jsem nikdy nebyl s ohledem na výběr motocyklu šťastnější . Je pravda, že nejdál jsem na ní byl v Brně (jedna cesta cca 300 km) a pro prdel to nebyl zrovna pěkný zážitek , ale to je tím, že už delší cesty nejezdím a prostě nejsem zvyklý. Je to jako na kole, taky když se jedeš projet jednou za uherský rok, nevíš po pár km, jak si sednout. Když budeš jezdit pravidelně, zvykneš si i na míň pohodlný sedlo. Nejvíc jsem na ní strávil osm hodin v kuse a v kombinaci terénu a silnice jsem neměl s posezem žádný problém.
Velký GS bude bezpochyby výborný motocykl, jeho koupí nic moc neztrtíš, protože v případě prodeje nebude problém sehnat nového kupce, ale jde o to, jestli to bude dobrá volba i s ohledem na praktičnost. Většinou máme všichni velký oči, až později zjistíme, že je "sousto pro nás příliš velký".

(reakce na) Výběr endura - přechod ze sportu

12.9.2011 v 10:00 | Nahoru | #2
Janek> "Když budeš jezdit pravidelně, zvykneš si i na míň pohodlný sedlo" většinu víkendových výletů na fárošovi bylo cca 300 km za den a více.

Jako příklad dávám poslední výlet - pátek až neděle cca 1200km, tento týden budu pokračovat v podobným duchu a s fárošem se tak důstojně rozloučim než ho prodám

takže o zvykání na nepohodlný sedlo nechci ani slyšet, od teď kupuju jenom mašiny s pořádným křeslem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 torturus 6 17.5.2024 v 19:17 crestik
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
Elektrika Yamaha TDM 850 Secrets 12 3.5.2024 v 22:25 assassin
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas


TOPlist