Chci trochu zvolnit a pocestovat takže hledám to pravý vořechový. Jezdim primárně sám, ale sem tam se pojede ve dvou. 50% bude představovat cesta do práce po okresce, částečně dálnice a skrz prahu po spojce, když pojedu ven tak předpokládám horší cesty, počítám časem i s cestami do míň vyspělých zemí bez znalosti asfaltu, občas lesní cesta, polňačka.. Ve výběru jsou:
Honda XRV 750 Africa Twin - nebude pro cestování ve dvou už slabá?
Suzuki DL 1000 V-Strom - odjakživa se mi nelíbila
BMW R 1100 GS - cenově hodně přijatelná, líbí se mi, ale co ovladatelnost atd.?
BMW R 1150 GS - cenově asi hodně na hraně, zbytek jako 1100GS
Yamaha TDM 850
Yamaha TDM 900
Honda XL 1000V Varadero
Aprilia ETV 1000 Caponord - vůbec nevim co si o týhle Italce mám myslet
S hodně oplastovanýma kusama jako je DL a XL bych se asi na nějaký blátivější průjezdy bál.. možná neoprávněně
Finance hrají podstatnou roli, jako všude - co nejvíc muziky za nejmíň peněz. 120 tis. je naprostý maximum, vzhledem k tomu, že to bude první enduro od doby SLR 650 radši bych se pohyboval kolem kilča aby bylo na nějakou výbavu, prvotní servis atd..
P.S. kdyby někdo měl dost endura a chtěl třeba CBR tak lze domluvit i výměnu
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - přechod ze sportu
Na motorkách jezdím už roky a vždycky to byly jen silnice. Taky jsem sem tam vyjel za hranice kraje na nějaký ten výlet nebo návštěvu rodičů do vých. čech, ale převážnou část mého ježdění tvořila cesta do práce a po Plzni. Byly to cesty tak do 20 km. Taky jsem si říkal, že když občas budu cestovat po zemi české, musím mít dostatečně nadimenzovaný motocykl. Nakonec jsem skončil u VFR 800 s tím, že na cestování je to opravdu vhodný motocykl. Po pár měsících mi ale začlo být líto týrat VFR na takové to krátké dojíždění a pořídil jsem si Yuki 200 Cross.
Suma sumárum, nakonec to dopadlo tak, že jsem od jara do podzimu najel na (většinou zatracovaný číně) Yuki 4000 km (a najel bych i víc, kdyby mi ji neukradli) a na VFR jsem najel necelý 2000 km. Zjistil jsem, že i sebelepší, pohodlnější, výkonnější, krásnější, ... motocykl nemusí být nejpraktičtější.
Potom, co mi Xuki ukradli, prodal jsem i VFR a koupil jsem KLX 650 a upřímně říkám, že jsem nikdy nebyl s ohledem na výběr motocyklu šťastnější . Je pravda, že nejdál jsem na ní byl v Brně (jedna cesta cca 300 km) a pro prdel to nebyl zrovna pěkný zážitek , ale to je tím, že už delší cesty nejezdím a prostě nejsem zvyklý. Je to jako na kole, taky když se jedeš projet jednou za uherský rok, nevíš po pár km, jak si sednout. Když budeš jezdit pravidelně, zvykneš si i na míň pohodlný sedlo. Nejvíc jsem na ní strávil osm hodin v kuse a v kombinaci terénu a silnice jsem neměl s posezem žádný problém.
Velký GS bude bezpochyby výborný motocykl, jeho koupí nic moc neztrtíš, protože v případě prodeje nebude problém sehnat nového kupce, ale jde o to, jestli to bude dobrá volba i s ohledem na praktičnost. Většinou máme všichni velký oči, až později zjistíme, že je "sousto pro nás příliš velký".
Jako příklad dávám poslední výlet - pátek až neděle cca 1200km, tento týden budu pokračovat v podobným duchu a s fárošem se tak důstojně rozloučim než ho prodám
takže o zvykání na nepohodlný sedlo nechci ani slyšet, od teď kupuju jenom mašiny s pořádným křeslem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha TDM 850 manipulační stojany Yamaha TDM 850 | torturus | 6 | 17.5.2024 v 19:17 crestik |
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS | Holton | 3 | 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal |
Elektrika Yamaha TDM 850 | Secrets | 12 | 3.5.2024 v 22:25 assassin |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |