Jedna rodící se dobrá zkušenost s novýma technologiema. Odešla mi baterka, měla 6 let, Yuasa YB14L-A2. Přemýšlel jsem o náhradě a pokukoval po novým technologiích...bezúdržbové gelovky a agm baterie. AGM mi přijde technologicky ještě dál a vzhledem ke zkušenostem majitelů v Americe to byla má volba. Bohužel náš trh je zdá se tak 5 let pozadu a sehnat tu AGM baterii od hlavních dodavatelů bylo, jako kdyby o AGM ode mě slyšeli poprvé. Pár se jich nakonec našlo, ale cena byla 4 násobná oproti USA, převyšující 3000CZK. Myšlenku dovézt si baterku ze zámoří zhatili neochotní prodejci.
Nakonec jsem našel řešení, výrobce i dodavatele a musím říct, že zatím opravdu baterka točí s motorem jako, jak říkají Američani, by byly svíčky venku.
Takže až vás bude čekat výměna, mrkněte se po MOTOBATT MBTX14AU 16,5 Ah za 1289Kč s DPH, tohoto času.
A protože jsem byl spokojený, link na prodejce:
http://www.starterba...att-mbtx14au-16-5-ah
K problémům, mýtům s dobíjením a kompatibilitou se staršími stroji musím říct, že existuje zásadní věc k dodržení....váš elektrický systém nesmí dávat baterce víc jak 14,4V, jelikož by začala plynovat a to AGM bateriím vadí dleko víc, než gelovkám a pro kyselinové je to defakto základ dobíjení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové AGM baterie, zkušenost, kde sehnat
Oboje AGM
lubon píše: proč u baterii s označením YTX při koupi nalívám kyselinu přibalenou v krabičce, a u baterií YTZ je baterie tzv. už nalitá
Je to myslím z důvodu uskladnění, elektrody nejsou v kontaktu s elektrolytem a nedochází k chemické reakci. Připravené, zalité baterie stárnou, vyžadují údržbu, stejně jako ty naše.
Naposledy editováno 06.09.2011 11:23:43
petrvtr_new píše: [quote=lubon]No nevím, ale proč u baterii s označením YTX při koupi nalívám kyselinu přibalenou v krabičce, a u baterií YTZ je baterie tzv. už nalitá a zavařená bez možnosti otevření.Také startovací proud je u srovnatelných baterií u YTZ neporovnatelně vyšší.Bylo mě řečeno že YTZ jsou gelovky [/quote
Oboje AGM