paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Chlazení ZX9R
Zdar a sílu...
mám Kawasaki ZX9R rv.98 a zlobí mě chlazení. Je na ní repasovaný chladič(oprava toho horního tlakového ventilu. Dosedací plochy jsou nějaké pokřivené a vůbec, pokud ho tam šroubuju, tak se mi zdá, že tam ani moc dobře nesedí. Pokud normálně jedu je vše ok, motor se normálně chladí, ale trošku od něj kape voda. Větší problém je, pokud stojí - po asi 4 minutách se od tohoto ventilu začne valit vřelá voda, pak pára a celkově to vyvře. Pokud ji hned vypnu a odšroubuju tento ventil, správně by to mělo vystříkat vodu dokola, ale jen to trošku prskne.Navíc by měla být nádržka nafouklá, ta je dokonce studená. Patrně ten ventil nedrží stanovený tlak v systému(123 kPa). Zaráží mě, že ikdyž ta voda vře při 100°C, tak se ani nesepne ventilátor. Ten sice funguje, ale to čidlo ho prostě nezapne. Je možné, že ikdyž to má 100°C, tak se prostě nesepne? Samozřejmě že vím, že voda pod tlakem vře pod vyšší teplotou.
Chladič budu muset dát nový, to je jasné.
Mám ještě druhé čidlo, o kterém vím, že funguje správně. Mám tedy prohodit čidla a zkusit na ten ventil tlačit rukou aby těsnil a počkat, jestli se ten větrák sepne?
Nebo....
Dle dílenské příručky hodit to čidlo do varné konvice a počkat, jestli sepne při správné teplotě?
Dál bych se chtěl zeptat při kolikáté čárce na tom digitálním teploměru se sepíná ten větrák?
Šlo by z úplně jinšího chladiče z nějaké kawasaki odřezat dobrý ventil a navařit ho místo toho starého? (jestli ten tlak bude stejný).
Všem díky za rady...

Uzavřeno 28.08.2011 v 18:56 uživatelem Raviri

Naposledy editováno 27.08.2011 19:34:20

Chlazení ZX9R

28.8.2011 v 10:13 | Nahoru | #1
muzu ti odpovedet jen na tu teplotu ... ventilator se mi sepne na 5 čarce

Chlazení ZX9R

28.8.2011 v 10:42 | Nahoru | #2
pokud tam máš Firdex nebo něco podobného, tak by měla vřít při vyšší teplotě. Asi to fakt na chybu u toho víčka. Místo aby ta pružina šla nahoru a voda se přepustila do expanzky, tak to pouští ven. Tu samou neplechu ti to pak bude dělat při zchladnutí, kdy místo aby si to nasálo kapalinu z expanzky to nasaje vzduch, pak se ti to zavzdušní a blbě chladí a tak furt dokola.
Takže já bych za sebe doporučoval nalít tam destilku + fridex 1:1, odvzdušnit, upravit víčko aby sedělo (nešlo by třeba dát nějaké gumové těsnění?) a pak zkoušet dál. Btw. myslím, že čidlo taky nespouští při 100st ale možná tak u 105 nebo 110. Zkus se zeptat kluků na kawa.cz nebo rovnou pošli PM uživateli Zubr, ten má TTD ZX9 v hlavě

Chlazení ZX9R

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2011 v 11:04 | Nahoru | #3
Vyměň chladič. Protože netěsná soustava ti nikdy nebude plnit svojí funkci. Potom bude nejspíš vše v pořádku. Ventilátor spíná při cca 107 celsia dle typu soustavy. Jenže týhle teploty s netěsnou soustavou nedosáhneš a voda se ti přes tu díru vyvaří/vyteče. No a pak to co vyteče se zaplní vzduchem.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení ZX9R

28.8.2011 v 11:39 | Nahoru | #4
Taky jsem si to myslel, že bude potřeba i ten tlak, jinak se to nespustí, ale nebyl jsem si jistý. Zkusím to dneska zatěsnit, ale stejně to vypadá na nový chladič. Takže klasický fridex by tomu neměl ublížit?

(reakce na) Chlazení ZX9R

28.8.2011 v 11:50 | Nahoru | #5
Raviri>
Libovolnou chladící kapalinu n bázi ethylenglykolu. Naředit destilovanou vodou v poměru 1:1.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení ZX9R

28.8.2011 v 12:24 | Nahoru | #6
Mám doma a používám do gpz 500S Castrol Coolant popis:

Castrol Motorcycle Coolant je kapalina (vyrobená na bázi ethylenglykolu) vyvinutá tak, aby splňovala požadavky všech vodou chlazených motorů motocyklů a skútrů. Castrol Motorcycle Coolant se doporučuje pro všechny kategorie motocyklů a skútrů, kromě motorů vyrobených ze slitiny s podílem hořčíku. Je určená k okamžitému použití.

Dole u spojky jsem našel značku Mg. Můžu to tam nalít, nebo je taky hlava a válec vyrobený z Mg?

Naposledy editováno 28.08.2011 13:06:33

(reakce na) Chlazení ZX9R

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2011 v 18:22 | Nahoru | #7

Raviri píše: Mám doma a používám do gpz 500S Castrol Coolant popis:

Castrol Motorcycle Coolant je kapalina (vyrobená na bázi ethylenglykolu) vyvinutá tak, aby splňovala požadavky všech vodou chlazených motorů motocyklů a skútrů. Castrol Motorcycle Coolant se doporučuje pro všechny kategorie motocyklů a skútrů, kromě motorů vyrobených ze slitiny s podílem hořčíku. Je určená k okamžitému použití.

Dole u spojky jsem našel značku Mg. Můžu to tam nalít, nebo je taky hlava a válec vyrobený z Mg?


Nevím jaký máš rok výroby. Z manuálu pro 00-01:



Víko spojky nepřichází do styku s chladící kapalinou. Takže použít můžeš.

Naposledy editováno 28.08.2011 18:23:59
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist