globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???
15.8.2011 v 09:32
Ptám se všech..někteří vůbec nechápou....někteří ví, že se to tak dělá, ale nedokážou vysvětlit proč: většina dezénu na pneu je směrových..... zadní se nasadí tak, že když moto jede...dezén odvádí vodu do stran....tak se mi to líbí...a přední se dává obráceně....PROČ??? Kdybych to řekl na offroad srazu..tak dostanu nakládačku:))) Je to zlomyslnost výrobců???:D

3 reakcí na tento příspěvek Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:44 | Nahoru | #1
Obráceně se dává vepředu pneu, když tam dáváš gumu určenou na zadek. Důvod je ten, že u zadní gumy je hlavní, aby odváděla vodu při akceleraci a u přední, aby odváděla vodu při brždění - tedy jakoby při "obráceném" směru rotace.
Vypadá to divně, ale je to tak.
Obracet gumu označenou jako F (front) je nepochopení práce pneu a docela slušnej risk.

(reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:50 | Nahoru | #2
docent> myslím že měl na mysli obracený směr vzorku na origo přední gumě...

Prostě si představte že tu gumu nakloníš a jedeš po kraji... kam chceš aby voda tekla, směrem pod kolo, (na kraj) nebo od kola.. ( na střed)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

15.8.2011 v 09:51 | Nahoru | #3

docent píše: Obráceně se dává vepředu pneu, když tam dáváš gumu určenou na zadek. Důvod je ten, že u zadní gumy je hlavní, aby odváděla vodu při akceleraci a u přední, aby odváděla vodu při brždění - tedy jakoby při "obráceném" směru rotace.
Vypadá to divně, ale je to tak.
Obracet gumu označenou jako F (front) je nepochopení práce pneu a docela slušnej risk.



Podle me to obraceni myslel tak, ze ma predni proste vzorek naopak a ne ze otaci pneu proti sipce

e: pozde

Naposledy editováno 15.08.2011 09:52:47

(reakce na) Proč se nasazuje přední pneu "obráceně"???

13.12.2020 v 02:45 | Nahoru | #4
ac 9 let zpozdeni, ale spuhlas s docentem

docent píše: Obráceně se dává vepředu pneu, když tam dáváš gumu určenou na zadek. Důvod je ten, že u zadní gumy je hlavní, aby odváděla vodu při akceleraci a u přední, aby odváděla vodu při brždění - tedy jakoby při "obráceném" směru rotace.Vypadá to divně, ale je to tak.



ono je potreba si uvedomit ze ta pneu se jaksi netoci stejne rychle jako asfalt pod ni, ale (od malinko, par°/otacku - pri bezne jizde, az nekolikanasobne v motogp ) prokluzuje.. zadni se pri zatizeni - akceleraci odvaluje rychleji nez asfalt pod ni, predni se pri zatizeni - brzdeni odvaluje pomaleji nez asfalt pod ni
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 34 Dnes v 09:16 Kohlstein
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 7 Včera v 16:58 _Michal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist