globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neustale se brousi desticky o kotouc
15.8.2011 v 09:06
Zdar, mam problem se zadni brzdou na Stromu, neustale neznatelne brzdi, po par kilacich je kotouc zhavej bez toho abych ji pouzil. Mel jsem ji rozdelanou, vyndanej pistek, nikde skoro zadnej bordel, vsechno vycisteno, namazany konce tech sroubu po kterych to chodi, vymenena brzdovka, serizenej pedal - a dela to porad, uz si s tim nevim rady, nenapada nekoho cim by to mohlo bejt a jak poznat jakej dil potrebuje vymenit? Kdyz desticky odtlacim tak to nedela, ze by to samo zaclo brzdit, ale po prvnim zabrzdeni uz se desticky nevrati o tolik o kolik by mely a neustale se mirne obrusuji...

1 reakcí na tento příspěvek Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:05 | Nahoru | #1
Čau, drobnou poznámku k hadičám - starší degradovaná kapalina napadá vnitřek hadičky, způsobuje bobtnání gumy a následně zmenšení světlosti hadičky, tedy špatný návrat kapaliny. Vyzkoušel jsem si to nechtě taky. Vyměnit hadičku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustale se brousi desticky o kotouc

15.8.2011 v 13:27 | Nahoru | #2

sedak píše: Čau, drobnou poznámku k hadičám - starší degradovaná kapalina napadá vnitřek hadičky, způsobuje bobtnání gumy a následně zmenšení světlosti hadičky, tedy špatný návrat kapaliny. Vyzkoušel jsem si to nechtě taky. Vyměnit hadičku.


A jaká látka v brzdový kapalině po její degradaci způsobuje bobtnání gumy?
Brzdovka musí splňovat mnoho nároků jako je mazuvzdornost, chemickou stálost proti oxidaci, minimální odpařivost, nesmí vyvolávat korozi kovů, nesmí narušovat pryžové součásti brzdového systému , kterých je požehnaně, ...
Degradaci brzdovky zkůsobuje absorbce vzdušný vlhkosti - vody, která rozhodně nezpůsobí nabobtnání gumový hadice.
Uvádí se, že bod varu brzdovky je podle normy DOT4 230°C, ale po roce klesá přibližně na 180°C. Voda vaří při 100°C. Čím víc vody tím nižší bod varu....
Za cca 20 let praxe u aut a pár let z toho u motorek jako koníčka jsem se nesetkal s tím, že by v hojný míře docházelo k tomu, že se "natrhne vnitřek hadice" nebo ta ve vnitř "nabobtná" a ucpe to hadici. Já to neviděl ani jednou a to jsem, dělal i hydrauliku na NA, zdvihacích zařízeních, ...
Neříkám, že se to třeba někdy nestalo (ale z jiných důvodů než se tu uvádí), ale za cca 20 let jsem to neviděl a nevěřím, že je to tak běžný že se to stalo x uživatelům tady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist