globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením
15.8.2011 v 07:48
Zdravím všechny, u prastrýce jsem v komoře objevil ČZ 175/450 r.v. 1960 v černé barvě ve velmi zachovalém stavu. Jestli prý chci, je moje.

Motorka sice nejezdí (je třeba vyměnit ložiska v motoru prý), ale jinak je zcela kompletní, nikdy nebouraná, prvním a jediným majitelem byl prastrýc. Ikdyž nemám vůbec žádné zkušenosti s renovací veteránů, tak přemýšlím o tom, že se do toho pustím. Nebudu čekat na to, až ji někdo vyhodí do šrotu. Může renovaci zvládnout i úplný začátečník?

Ještě před tím, než se do renovace pustím bych chtěl vyřídit legislativní věci. V úřednickém "šimlu" se nevyznám už vůbec, a tak bych chtěl poprosit o radu zkušenější. Prastrýc motorku "odhlásil", zbyl mu pouze velký TP s ustřiženým rohem a razítkem VYŘAZENO 6.12.1999. Předpokládám tedy, že takto vyřazený stroj už nepůjde znovu přihlásit, mám pravdu?

Kdybych si sehnal "živé" papíry na stejný typ motocyklu, jak mám postupovat, aby bylo moto možné zaregistrovat na mou osobu (jaká čísla přerazit nebo tak podobně)? Kdybych se pustil do renovace, tak motorka nebude dlouhou dobu pojízdná, takže STK by mi nedali. Mám tedy případně papíry shánět až po renovaci nebo již teď? Jak jste to udělali Vy?

Omlouvám se za případné zmatky v terminologii, ale opravdu se v té úředničině nevyznám a jak znám místní ouřady, tak ti raději řeknou, že to nejde jenom aby nemuseli nic dělat. A to by bylo škoda, protože ta motorka je opravdu zachovalá...

Díky

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 09:30 | Nahoru | #1
Na ty odhlasene papiry uz tuhle nedostanes. Pokud sedi cisla ramu i motoru se stitkem a s doklady, vysral bych se i na shaneni papiru z jine motorky.

Sel bych cestou renovace (zadny novy lak a chrom - ciste puvodni stav), opravy toho, co je potreba opravit a testace na veteranske doklady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 10:01 | Nahoru | #2
Medved>

Díky, myslel jsem si, že to přihlásit nepůjde. Popravdě řečeno ani do přerážení čísel rámu se mi nechce, všechna čísla na štítku, motoru, rámu i v TP souhlasí.

Kolik mě bude cca stát ta veteránská testace? Každý rok je tam navíc znovu prohlídka, neví někdo kolik stojí? Nerad bych, aby mě celá tahle anabáze s "veteránem" přišla na víc peněz, než kolik nakonec vrazím do renovace...

(reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 10:25 | Nahoru | #3
čzťák> na to ti nejlíp odpoví někdo z veterán klubu v okolí, hledej a napiš jim.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 12:54 | Nahoru | #4
K té renovaci - jestli je zachovalá, bez výraznějšího rezu a podobně, tak jí jenom pořádně vyčisti, nalešti, udělej ten motor a užívej si historickou patinu. Ušetříš spoustu peněz a času s kompletní renovací (lak, chromy atd.) Hoď sem fotku, jestli máš...

Zrovna tak s dokladama můžeš jít cestou veteránských, na všechno se zeptej v nejbližším veteránským klubu, řeknou ti co a jak. Kdyby se ti povedlo sehnat platné doklady (možná i s motorkou, např. na ND), nahlásil bys výměnu rámu a tím pádem i jeho číslo. Přerážení čísel je na prd.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 15:12 | Nahoru | #5
kasmar> Oki, napsal jsem na místní nejbližší veteránský klub do Kroměříže, tak uvidím, co mi napíší.

Jinak ta patina je fajn, mě se sice více líbí nová "leštěnka", ale zase ten zub času nic nenahradí.

Foto zatím nemám, až to dotáhnu od strýce do garáže, tak nafotím.

Naposledy editováno 15.08.2011 15:13:08

ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 18:21 | Nahoru | #6
rozhodně zachovej origo pokud je zachovalá z dvou důvodu 1.vyšší prodejní cena (bez papíru teda ne) a za 2. výleštěný psí kulky má každý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 19:42 | Nahoru | #7
čzťák> Pokud bys sehnal jiný papíry (což by asi bylo lepší než ty veteránský - podle mě), tak u motoru, pokud by v těch dokladech byl stejný typ, zažádáš o výmaz čísla. U rámu je to složitější. Musel bys napsat do firmy ČZ, zda ti povolí výměnu rámu (asi ano). Pak dojít na registr mot. vozidel a zde jsou 2 možnosti: buď ti udělají záznam do TP ve smyslu, že byl vyměněný rám (což před 2-ma lety udělali mě) nebo tě pošlou do smluvní dílny, kde ti za prachy znečitelní původní číslo VIN na rámu a narazí číslo dle TP. Přesně ti řeknou u vás na Registru. Je to otázka. Někdo preferuje veteránský (původnost, autenticita, zase na druhý straně každý rok testace a každý 2 roky tuším krajská testace, veteránský doklady jsou nepřenosný, jsou na moto - v případě prodeje zanikají a nový majitel si je vyběhává od začátku. Pak taky by nemělo být znát nějaké opotřebení motorky - pokud plánuješ s motorkou jezdit častěji třeba na výlety a bude znát používání, nemusel bys někdy v budoucnu tetací projít - strojnebude odpovídat fotkám při udělení dokladů. To je teorie ovšem.). Osobně bych dal přednost klasickým dokladům, ona ta číza zase takový klenot není.

ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

15.8.2011 v 19:45 | Nahoru | #8
Ještě doplním: kontakt - ČZ Strakonice a.s., Oddělení propagace a reklamy, Milan Kepl, Tovární 202, 386 15 Strakonice. Jo a rozhodně zachovej původní stav, jen jí vyčisti. Leštěnek je spousta a původnost se cení. A má to i "genius loci"

(reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

16.8.2011 v 09:50 | Nahoru | #9

vwkafer píše: čzťák> Pokud bys sehnal jiný papíry (což by asi bylo lepší než ty veteránský - podle mě), tak u motoru, pokud by v těch dokladech byl stejný typ, zažádáš o výmaz čísla. U rámu je to složitější. Musel bys napsat do firmy ČZ, zda ti povolí výměnu rámu (asi ano). Pak dojít na registr mot. vozidel a zde jsou 2 možnosti: buď ti udělají záznam do TP ve smyslu, že byl vyměněný rám (což před 2-ma lety udělali mě) nebo tě pošlou do smluvní dílny, kde ti za prachy znečitelní původní číslo VIN na rámu a narazí číslo dle TP. Přesně ti řeknou u vás na Registru. Je to otázka. Někdo preferuje veteránský (původnost, autenticita, zase na druhý straně každý rok testace a každý 2 roky tuším krajská testace, veteránský doklady jsou nepřenosný, jsou na moto - v případě prodeje zanikají a nový majitel si je vyběhává od začátku. Pak taky by nemělo být znát nějaké opotřebení motorky - pokud plánuješ s motorkou jezdit častěji třeba na výlety a bude znát používání, nemusel bys někdy v budoucnu tetací projít - strojnebude odpovídat fotkám při udělení dokladů. To je teorie ovšem.). Osobně bych dal přednost klasickým dokladům, ona ta číza zase takový klenot není.



Z hlediska originalnosti a perspektivni "veteranoschopnosti" je to, co radis naprosta picovina, ktera te motorce sebere 90% hodnoty. Tahle motorka v ORIGINAL stavu je naopak hodne vzacna - mela asi o 3 kone vic nez dvoulaufovy Jawy/CZ 175 (je to stejny motor, ktery davali i do 470 Sportky) a prave proto si je porizovali vselijaci 'zavodnici z leknuti', kteri to pozdeji neskutecne doprasili 'dobovym tuzingem'.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

16.8.2011 v 09:52 | Nahoru | #10

čzťák píše: kasmar> Oki, napsal jsem na místní nejbližší veteránský klub do Kroměříže, tak uvidím, co mi napíší.

Jinak ta patina je fajn, mě se sice více líbí nová "leštěnka", ale zase ten zub času nic nenahradí.

Foto zatím nemám, až to dotáhnu od strýce do garáže, tak nafotím.



Uvidis, jak se na to budou veteranisti divat. Pokud nejsou chromy rezave (dubkovane) a lak oloupanej, je lepsi (samozrejme z meho pohledu ) to nechat v originale a jenom poradne vycistit a nakonzervovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

16.8.2011 v 11:00 | Nahoru | #11
Medved> ještě mě napadlo tohle.

Motorka je vyřazená z registru, takže vlastně neexistuje. Nemusím na ni nic platit a tak. Když si ji budu dávat pomalinku do kupy podle časových a finančních možností, tak ji můžu opravovat i delší dobu, každý rok něco, než dostuduju a začnu dělat. Potom až bude mašina k světu a budu mít prachy jí přihlásím na veterána a je to...

Čísla na rámu i motoru budou sedět s vyřazeným TP a přestože bude motorka na veteránských značkách, tak její historii budu schopen doložit, protože je po strýcovi, který byl její jediný majitel (mám od toho dokonce i záručák a záručák na baterii :D)

A pokud se nezmění zase nějaká legislativa (což se určitě v tomhle absurdistáně stane), tak si budu moct na veteránských značkách jezdit jak se mi zlíbí - stejně jenom vyjížďky o víkendu po krajině pro radost.

V opačném případě bych musel koupit papíry za nemalý peníz (nabízejí se mi za 4500Kč), řešit přerážení VIN a spoléhat na to, že to nikdo nepozná a nebude to řešit. Bude to stát zbytečné prachy (to veteránské značky taky) a navíc ještě zbytečné nervy.

vwkafer> nevím s tím kupováním papírů a dalším postupem by bylo moc komplikací...

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

16.8.2011 v 11:23 | Nahoru | #12
Mě napadlo tohle:

Když je vyřazená, nešla by jako dovoz přihlásit třeba v zahraničí, tam ji zase odhlásit, vyřadit a přihlásit jako dovoz u nás?

(reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

16.8.2011 v 13:13 | Nahoru | #13

čzťák píše: Medved> ještě mě napadlo tohle.

Motorka je vyřazená z registru, takže vlastně neexistuje. Nemusím na ni nic platit a tak. Když si ji budu dávat pomalinku do kupy podle časových a finančních možností, tak ji můžu opravovat i delší dobu, každý rok něco, než dostuduju a začnu dělat. Potom až bude mašina k světu a budu mít prachy jí přihlásím na veterána a je to...

Čísla na rámu i motoru budou sedět s vyřazeným TP a přestože bude motorka na veteránských značkách, tak její historii budu schopen doložit, protože je po strýcovi, který byl její jediný majitel (mám od toho dokonce i záručák a záručák na baterii :D)

A pokud se nezmění zase nějaká legislativa (což se určitě v tomhle absurdistáně stane), tak si budu moct na veteránských značkách jezdit jak se mi zlíbí - stejně jenom vyjížďky o víkendu po krajině pro radost.

V opačném případě bych musel koupit papíry za nemalý peníz (nabízejí se mi za 4500Kč), řešit přerážení VIN a spoléhat na to, že to nikdo nepozná a nebude to řešit. Bude to stát zbytečné prachy (to veteránské značky taky) a navíc ještě zbytečné nervy.

vwkafer> nevím s tím kupováním papírů a dalším postupem by bylo moc komplikací...



jo - tak presne jsem to myslel ... nemas kam spechat .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

16.8.2011 v 13:13 | Nahoru | #14

JyrkaFM píše: Mě napadlo tohle:

Když je vyřazená, nešla by jako dovoz přihlásit třeba v zahraničí, tam ji zase odhlásit, vyřadit a přihlásit jako dovoz u nás?



to je hodne zajimava myslenka!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

16.8.2011 v 15:40 | Nahoru | #15

Medved píše: to je hodne zajimava myslenka!


Taky si říkam, čeče...to by stálo za prověrku. Kdo se hlásí dobrovolně?

(reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

17.8.2011 v 21:27 | Nahoru | #16
Ok, díky za rady.

Ještě uvidím, ale pravděpodobně půjdu cestou veteránských dokladů. Zakládám nové téma o mašině v kategorii veteráni...

(reakce na) ČZ 175/450 - prosím o radu s přihlášením

19.8.2011 v 16:46 | Nahoru | #17

Medved píše: to je hodne zajimava myslenka!



Nedávno se to řešilo na jawamanii. Asi by to šlo, ale bude to dost drahý na poplatky a náročný na administrativu. Ve výsledku by ty doklady vyšly určitě dráž než motorka sama a násobně než koupit jiný doklady tady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ Hery22 14 21.4.2024 v 11:54 krokoš
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 yagi 14 5.3.2024 v 16:52 Deadman
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 Jezdíííík 5 24.12.2023 v 04:19 Hybrš
ČZ 175 450 ČZ 175/450 Matejj12 3 15.9.2023 v 19:24 Benda1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist