globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Silná moto pro začátečníka - shrnutí
 
17.7.2011 v 14:52
Téma "začínam na moto, chci silnější stroj" se tady opakuje s železnou pravidelností. Pokaždé se pak dotyčnému dostane spoustu doporučení ze dvou soudků: a) silnou moto nekupuj, jdi postupně, b) kup si co se ti líbí, sám s tím nemám problém... obě tyto skupiny mají pravdu, ale věc poněkud zjednodušují. Málokdo se zabývá tím, co je na ježdění na motorce nejpodstatnější a tím je ZKUŠENOST. Každý se musí dopracovat k tomu, aby svůj stroj ovládal a výkon je pouze jeden z činitelů, které v tomto procesu hrají roli. Podívejme se na nebezpečné situace a jaký vliv má v dané situaci výkon motocyklu.

1.) Nouzové brždění
Začátečníci nemají vždy vypracovaný cit pro brždění a v krizi často zamáčknou prudce brzdu což vede ke smyku předního kola a následnému pádu (zejména když nedrží při brzdění dostatečně pevně řídítka v přímém směru). Brzdí se však progresivně s krátkým ale postupným nárůstem brzdé síly (vytvoří se brzdný klín, který dovolí prudké brzdění). Zkušení jezdcí se taky brzdění často vyhnou a dokáží provést uhybný manévr. Akcelerace silných strojů = vyšší rychlost a ta klade na umění brzdění vyšší nároky. Motorka má obvykle brzdy odpovídající výkonu (slabá/slabé, výkonná/výkonné). I se silným strojem se však dá jezdit pomalu, výhodou slabých strojů je to že nedisponuje takovou akceleraci což přirozeně jezdce "brzdí v rozletu" a nedovolí na krátkém úseku dosáhnout vysoké rychlosti kterou by museli rychle "řešit".

2.) Chyby v náklonu
Jízda v náklonu je kombinací zkušeností a vypracované důvěry v pneumatiky a motoyckl. Průjezd musí být plynulý a práce s plynem citlivá. Panika (np. kvůli výmolu ve vozovce, louži, kamenu, výjezdu zeširoka) a následné brždění je příčinou spousty pádů nebo výletů mimo silnici. Zde je rozhodující vyježděnost jezdce a jeho psychická odolnost (když pud velí "brzdiii", zkušenost dovolí motocykl udržet a zatáčku projet bez ubrání plynu). Slabý stroj nešikovnou práci s plynem v zatáčce netrestá tolik jako silný stroj. Hrozba highsideru (rozkmitání říditek na výjezdu pod plynem) je u slabších motorek menší.

3.) Předjíždění
Zde se již jedná hodně o představivost. Zrychlení silného stroje vám dovolí nerozumné manévry, které byste si se slabým strojem asi rozmysleli. Nejnebezpečnějším manévrem je předjíždění auta, nebo nedejbože kolony aut, kdy existuje nebezpečí, že plechovka vybočí doleva (předjíždění, odbočení vlevo, otáčení do protisměru). Zkušení nepředjíždějí v situaci, kdy existuje možnost, že vám auto může vybočit doleva (je tam np. silnice, pumpa). I tak to může být nebezpečné (zkušený Ondra Lelek doplatil na Avii, která v přehledném úseku na dvojité odtáčela do protisměru). Zde to už není o síle stroje ale o představivosti co se může stát.

4.) Krizovky v provozu
Zde to již není o stroji ale o zkušenosti jezdce. Np. jedete po hlavní a na vedlejší stojí auto a řidič kouká do protisměru. V této situaci je ostražitost na místě. Koukejte na kola auta, jejich otáčení zaregistrujete dříve než pohyb vozidla vpřed. V této situaci je jedno, sedláte-li litra nebo 125ku.

Jízda na přehledné silnici je relativně bezpečná i na silném stroji a tady problém nebývá.

Jak vidíte, tak síla stroje je pouze jedním z několika členů rovnice bezpečné jízdy. V rovnici je ještě "znalost tchniky jízdy", "orientace v provozu", "technický stav stroje" a především ZKUŠENOST a "zvládání stroje". Méně výkonný stroj Vás jakoby nutí jet pomaleji a mnohé chyby odpustí. Výkonný stroj má nevýhodu v tom, že nutí nevyježděné jezdce "držet krok" i když na to ještě nemají zkušenosti. Byl jsem na vyjžďce, kdy novopečený R1kář se snažil držet krok s litry a skončil v lese (mokrá silnice ve stinné levotočivé zatáčce).

Prosím o doplnění konkrétních situací, kdy je silný stroj nevýhodou a kdy je to jedno. Které stroje jsou dobré a proč...

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

23.7.2011 v 00:46 | Nahoru | #121

mysak.milan píše: Vratím se zase k tématu, možná by stálo za to srovnat náklady na takovej provoz 125 a litra?
Ceny orientační cbr 125 / cb 900
pořizení motorky 32.000.- / 84.000,-
pojistka 900.- / 1.500.-
olej 260.- / 1.200.-
pneu sada 4.000.- / 7.000.-
obložení 1000.- / 2.000.-
a to není vše, všimnul jsem si mladých začátečníků na slabších motorká, pionýrech a podobně že podceňují motooblečení, helmy a tak podobně, určitě to není dobrý start do motosvětu.
A o spotřebě lepší ani nemluvím segra se svojí 125 tankuje co mé druhé tankování asi



Pojistka na malý CBR ani nestojí tolik. Olej jsem taky nikdy za víc jak dvě kila nekupoval. Obložení jsem zatím nikdy nekupoval, ale jednou to taky přijde. A sada gum se dá pořídit klidně za polovic (Continental)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

23.7.2011 v 09:45 | Nahoru | #122

Che píše: Imaginární dialog mezi adeptem (A) začátku na silném supereportu a zkušeným supersportařem (S) který už to hravě zvládl :

A: nemám nic odjeto, nic o motorkách nevím ale strašně se mi to líbí a chtěl bych, aby mě fšichni obdibovali, jako ty úžasné jezdce, kteří už to umí


S: žádný problém, kup si motku a skoč na ni, za chvíli ti to půjde a fšichni z tebe padnou na prdel


A: fakt to je tak jednoduchý, co gdyž si natluču?


S: neboj se, to bys musel mít velkou smůlu, nic na tom není


A: někde jsem slyšel, že je lepší jít postupně


S: to jsou kecy, f podstatě máme fšichni stejný vlohy jako Valentíno, jen sme neměli ty možnosti


A: no to je báječné, to mě nenapadlo


S: ničeho se neboj, já jsem to taky tak udělal a bylo to f pohodě


A: ty jsi tak úžasný


S: jsem




(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

23.7.2011 v 09:52 | Nahoru | #123
Váňa> f zimě napíšu pojednání o narcismu f jedný stopě a pak si najmu ochranku

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

23.7.2011 v 20:45 | Nahoru | #124
Tak nejak pri zdravem rozumu a strizlive uvaze nevim co bych delal na litru v dnesnich kolonach aut.Jezdim uz asi pet let a sestka me uplne staci.A pro zacatecnika to at si prebere kazdy sam ale at si zkusi nejdriv vyresit krizovou situaci na motorce ktera ma vykonovy strop stejny jako jsou jeho zkusenosti.Myslim ze staci rozjeta 125 a ridic na vedlejsi ktery se rozhodl jet prvni.Jak rikam na 125 to mozna ubrzdis na sestce te tahaj z auta no a na litru projedes skrz. Ale to zalezi na kazdem co ma pod helmou.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

24.7.2011 v 02:29 | Nahoru | #125

Che píše: čau pane kuwa, jak se menovalo to vlákno, na kerý si gdysi dával odskok? na jakým suprsportu se holce nejlíp začíná??



Chtel jsem jen pozadat, nepise se odskok, ale ODKAZ.
Mate zalibu v presnych terminech, tento je z meho oboru, tak zase rad poradim vam

Naposledy editováno 24.07.2011 02:32:48

Silná moto pro začátečníka - shrnutí

24.7.2011 v 13:58 | Nahoru | #126
moj nazor je ze na kazdy stroj si skoro zvyknes a potom zacnes viac a viac tlacit na strunu,az spadnes.endura a nahace dokazu malu chybu odpustit,no supersporty vzhladom na rychle reakcie nie.vedel by som ti povedat o chvilach ked nezvieras pevne nadrz nohami,tvrdo pridas,telo ide dozadu a plyn nedokazes vcas povolit,lebo sa musis nejak udrzat na moto.na logicke rozhodnutie pustit plyn uplne treba prax a skusenosti.
kup si hornet,alebo fazer.kvalita za slusnu cenu a nad 8.000 otacok ti este dlho potrva kym si na ten zatah zvyknes.
no ked si uplny zaciatocnik,kup si lacne enduro co mozes rozbit.lebo motorkar je len ten co uz spadol,alebo ten co uz coskoro spadne.

3 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

24.7.2011 v 19:22 | Nahoru | #127
Che : chci se te na neco zeptat - bez debat je mezi nama hodne debilu co riskujou (to je ale vedlejsi) budou riskovat a jezdit i se 125kou jako hovada ... ale bavime se ted o "normlanich" lidech.Koupim si motorku tu kterou chci, co se mi libi... at je to litr, nebo 600 nebo 350 a jsem zacatecnik... s tim strojem se nejdriv pomalu naucim a pak jezdim tak abych citil ze jedu bezpecne což znamená - umim bez přemýšlení řadit, vim bez přemýšlení kde co na moto je za funkce abych mohl rychle reagovat, znam dobre pravidla provozu abych nepremyslel nad tim kde a jak mam prednost... a to je vsechno.Chces mi tady tvrdit ze jezdec co jezdi X let a ma moto postupne od 50 az po litr jezdi BEZPECNE na maximalni moznosti svyho stroje?(ano muže max na okruhu a i tam je to o hubu)...Tomu snad ani neveřiš že ne... v tom pripade bys nemel sebemensi pravo tu nekoho poucovat.Reflexy má v sobě každej a každej je má jiný a v osudový chvili záleží jestli stuhneš a nebo nestuhneš a něco uděláš... to se proste naučit nedá... uplně mi lezou krkem lidi co kecaj ostatnim do toho co a jak maj delat, kazdej by mel mit svoji vlastni soudnost.Dle tvyho nazoru bys vsechny posadil od zacatku na 125... totalni blbost.Vyježděnej jezdec na litru jezdi bezpecne?.... fakt jako mam docela usmev na rtech ... na nasich silnicich kde jsou vsude plechovky a s nasi max povolenou rychlosti jezdi bezpecne a muze vyuzivat svuj stroj?To opravdu asi ne... o ničem se o tomhle bavit.Zalezi jenom na tom jestli na to jezdeni ma clovek palici... pokud mu v ni jebne tak se zabije a muze jezdit 40 let... spis mi prijde ze te s*re ze za svych mladych let jsi proste jinou volbu než zacinat na malejch nemel a ted bys gestapacky sazel vsechny od třikolky vejš... vubec proste bandit pičo !!! čus :D

Naposledy editováno 24.07.2011 21:23:41

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

24.7.2011 v 20:36 | Nahoru | #128
NobleSix> Tvrdě, ale pravdivě..... palec nahoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

24.7.2011 v 22:01 | Nahoru | #129
NobleSix>

Zdravím Vás, již od začátku sleduju toto téma a vlastně i podobná témata zaměřená na tuto problematiku. Dlouho váhám, zda sem něco vůbec napsat a předem chci uvést, že jsem úplnej začátečník, je mi 26 a v životě jsem jel cca na 5 strojích...samozřejmě bez papírů,bez zkušeností atd. Nejel jsem nikdy ani na "blbém" pionýru, fichtlu, jawě... Můj první zážitek s motorkou byl, když k nám domu přijel známej na Hondě Transalp a suše se mě zeptal zda se enchci svézt... s rozbušeným srdcem jsem na to v 17 vlezl a objel blok. Další "zkušenosti" se nesly v podobném duchu, Honda CBR600R rok2005, CBR600F 2001, Honda shadow 750. 6 let jsem se rozhoupával, že si půjdu udělat papíry a až nakonec mě nakopli dva moji kamarádi, kteří se přihlásili. V autoškole jsem první jízdu jel na ER-5 a zbylé jízdy jsem jezdil na XJ-6, autoškolu jsem dělal v Praze na žižkově a jezdil jsem ve špičkách a musím říct, že lepšího instrktora jsem ani mít nemohl. Papíry jsem dodělal 17.6.2011 jako jeden ze 4 šťastlivců z 13 lidí (holt je čistka, kdy zavřeli 16 pražskejch komisařů znát a nové koště dobře mete).

Co chci ale říct, nelíbí se mi ten ad hoc přístup, že každej kdo chce hned na supersport trpí nějakou demencí či poruchou sebereflexe. Myslím, že se dotyčný dotkl těch několika (že tu mezi Vámi jsou, tak za tím si stojím a stále tomu věřím) jedinců, kteří tyto mašiny vlastní a jezdí rozumě a když sednou na mašinu tak nemají mozek doma. Chci uvést svůj příklad, je mi jasný že si na mě spousta z Vás bude ukazovat, chytat se za čelo atd atd. Odjakživa se mi líbí supersporty a při vybírání své první mašiny jsem se klasicky nemohl rozhodnout, tak jako tady mi spousta lidí nalejvala do hlavy, že je lepší jít postupně a druhá skupina, že je to vždy a jen o tom kdo na tý motorce sedí.

Udělal jsem "hroznou" věc, šel jsem a půjčil jsem si na den Hondu Fireblade 2010, chtěl jsem si to prostě a jednoduše zkusit, chtěl jsem si zkusit jak se s tím narozdíl od 600 jezdí, jak se to chová a tak dále. Musím říct, že jsem noc před tou sobotou skoro vůbec nespal a 2x sem převlékal triko jak jsem byl nervozní. Když jsem k tomu stroji přistupoval, měl jsem OBROVSKÝ respekt!!! Po vyřízení papírů atd jsem na to usedl, nastartoval kopnul za 1 a vyjel. První kruhák jsem klasicky jel "na dlouho" :D ale bylo 8 ráno v sobotu takže provoz žádnej:D. Po cca 20 minutách jsem se na tom cejtil už líp, dojel jsem domu a šel si naplánovat kam to půjdu projet. Po kávě jsem vyjel............ zkrátím to. Stroj jsem vracel po ujetejch 310km, neskutečně spokojenej a unešenej. Potvrdil jsem si to, že člověk může prakticky jezdit na čemkoliv pokud ví, že mašinu řídí jeho mozek s pravým zápěstím. Nepopírám a bezdebat souhlasím si tím, že zvládat krizovky na takovémto typu motorky je úplně někde jinde!!! To souhlasim, ale ZASADNE nesouhlasim s tim, že na tyhle motorky lezou JEN vymaštěnci, ANO bohužel je podstatná vetšina sedlá a pak to tak vypadá, ale jsou zde i tací, kteří si uvědomují že zdraví mají jen jedno!! Proto i mě celkem uráží, že "někdo" napíše, že sme vymaštěnci a vůbec blbci s x mentálníma chorobama!! To už bych bral to, že sme dárci orgánů a podobné fráze, ale zásadně se mi nelíbí tohle škatulkování.

Jinak co bych řekl k Firebladovi a té projížďcě? Asi to, že je to strašná svixě a mrcha v tom, že po 30 minutech Vám sedne okamžitě, vy tomu začnete věřit a myslíte si že na tom jezdíte x let, jenže ona má furt drápy!!! Na druhou stranu je pravda vše co se o tom říká, krásně lineární a FAKT TO HNED PADNE RO RUKY. Oproti 600 se mi jelo daleko plynulejc, 50 klidně na 5-6 prostě žrádlo a teď si neodpustím jednu věc: Dle mého názoru je litr na normální jízdu bezpečnější, plynulejší než 600... asi tím neříkám novinu, ale pro mě jako úplnýho zelenáče to novina je.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

24.7.2011 v 22:25 | Nahoru | #130
Devilboy> přesně ... no nic letim off mějte se

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 08:17 | Nahoru | #131

Devilboy píše: NobleSix> : Dle mého názoru je litr na normální jízdu bezpečnější, plynulejší než 600... asi tím neříkám novinu, ale pro mě jako úplnýho zelenáče to novina je.



moh bys prosím vysvětlit proč? a třináctistofka je zase bezpečnější než litr?

pojem mentální choroba neznám, mohl bys ho vysvětlit? pokud se pamatuju, mluvil jsem o poruchách sebehodnodení

Naposledy editováno 25.07.2011 08:35:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 08:21 | Nahoru | #132

NobleSix píše: Reflexy má v sobě každej a každej je má jiný a v osudový chvili záleží jestli stuhneš a nebo nestuhneš a něco uděláš... to se proste naučit nedá...



To se naučit dá. Někdo dřív, někdo pozdějc, někdo vůbec, záleží jakej je kdo jezdec a nakolik tomu věnuje pozornost. Čím víc jezdíš tím líp ty situace zvládáš, a silná motorka se do nich dostane snadněji, o tom to celý je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 08:33 | Nahoru | #133

Stev píše: To se naučit dá. Někdo dřív, někdo pozdějc, někdo vůbec, záleží jakej je kdo jezdec a nakolik tomu věnuje pozornost. Čím víc jezdíš tím líp ty situace zvládáš, a silná motorka se do nich dostane snadněji, o tom to celý je.



jj přesně tak autor si asi plete podvědomě naučený reflexy s reakční dobou prostě lidově řečeno žádnej učenej z nebe nespadl a gdo chce vystoupit na vysokou horu, musí začít dole já se osobně teda moc stydím, že nepatřím mezi ty úžasný, co f pondělí začali na litru a f pátek už jezdili Brno za 2:10, ale to už asi nedohoním

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 08:47 | Nahoru | #134
Che> Člověče pokud máš načteno o psychologii, mohl bys vědět že rozumný a normálně podaný názor má větší účinek bez těch štiplavejch poznámek. V člověku spouštěj obrannou reakci a smyslu příspěvku pak nevěnuje pozornost. To jen pokud to myslíš s tou pomocí začátečníkům vážně a nebereš to jako zábavu

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:07 | Nahoru | #135

Stev píše: Che> Člověče pokud máš načteno o psychologii, mohl bys vědět že rozumný a normálně podaný názor má větší účinek bez těch štiplavejch poznámek. V člověku spouštěj obrannou reakci a smyslu příspěvku pak nevěnuje pozornost. To jen pokud to myslíš s tou pomocí začátečníkům vážně a nebereš to jako zábavu



f tý podobě o kerý mluvíš už sem to napsal už před lety a je na to odskok už na první straně lidem, keří se blokujou a nejsou schopni korektní debaty (viz příspěfky výše), z psychologickýho hlediska jednoduchá pomoc není, oni se prostě nedokážou vyrovnat s tím, že nemaj dostatečnou inteligenci nebo úroveň znalostí na to, aby to obhájili - zkušený analytik Peter Rohr napsal hezkou úvahu o tom, že něgdy ke změně přístupu dochází po první vážné havárii (pokud ji přežijou ) a že je pro ně ten kreš vlastně šancí ale z vlastní zkušenosti (ne osobní) mohu potvrdit, že vždy to tak není

Naposledy editováno 25.07.2011 09:08:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:20 | Nahoru | #136
Che> neviděl bych to tak černobíle

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:21 | Nahoru | #137

Stev píše: Che> neviděl bych to tak černobíle



psychologie je šedej svět

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:22 | Nahoru | #138

Che píše: f tý podobě o kerý mluvíš už sem to napsal už před lety a je na to odskok už na první straně lidem, keří se blokujou a nejsou schopni korektní debaty (viz příspěfky výše), z psychologickýho hlediska jednoduchá pomoc není, oni se prostě nedokážou vyrovnat s tím, že nemaj dostatečnou inteligenci nebo úroveň znalostí na to, aby to obhájili - zkušený analytik Peter Rohr napsal hezkou úvahu o tom, že něgdy ke změně přístupu dochází po první vážné havárii (pokud ji přežijou ) a že je pro ně ten kreš vlastně šancí ale z vlastní zkušenosti (ne osobní) mohu potvrdit, že vždy to tak není



zmena pristupu... co si pod tim mam predstavit?

2 reakcí na tento příspěvek Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:24 | Nahoru | #139
ufff...to je opět téma.

Mě zajímá na jakým základě zde předkládá člověk, co má řidičák několik měsíců, tuhle teorii o bezpěčnější litrový kubatůře oproti 600ccm.

Papíry jsem dodělal 17.6.2011 jako jeden ze 4 šťastlivců z 13 lidí (holt je čistka, kdy zavřeli 16 pražskejch komisařů znát a nové koště dobře mete)


tohle má být jako ubezpečení, že autoškola dnes už tedy není jen taková fraška, tedy už tam člověk nasbírá zkušenosti ...nebo co ?

Promiň, nikdo ti nemůže brát tvý názory...a stejně tak jako pro Němce se stal Hitler zločincem až po létech, tak jako pro Rusy Stalin, tak jako Čína možná jednou přehodnotí Maovu roli v historii... i ty možná časem pochopíš, že tvoje teorie o litrovým SS jako lépe ovladatelný kočičce, než motocyklu nižší kubatůry dojde ještě změn. Tedy jestli k tomu budeš mít příležitost ...s tímhle pohledem na věc.

Můj pohled na věc je ten, že ač jsem jezdil na jakýkoli kubatůře, jezdil jsem s velkým respektem. Už jen proto, že danej motocykl (ať je to 600, 750, 800, 900ccm) prostě neznáš a může tě jeho chování překvapit. A to i po 30minutách bohatých zkušeností.
Není mi moc, ale pamatuj si jednu věc(to mi říkal táta, když jsem začínal - on není blbej chlap) "Vždycky, když si začneš myslet, že už ti to docela jde a máš to pod kontrolou...většinou se nevědomky řítíš do náruče smrti"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:28 | Nahoru | #140

Che píše: f tý podobě o kerý mluvíš už sem to napsal už před lety a je na to odskok už na první straně lidem, keří se blokujou a nejsou schopni korektní debaty (viz příspěfky výše), z psychologickýho hlediska jednoduchá pomoc není, oni se prostě nedokážou vyrovnat s tím, že nemaj dostatečnou inteligenci nebo úroveň znalostí na to, aby to obhájili - zkušený analytik Peter Rohr napsal hezkou úvahu o tom, že něgdy ke změně přístupu dochází po první vážné havárii (pokud ji přežijou ) a že je pro ně ten kreš vlastně šancí ale z vlastní zkušenosti (ne osobní) mohu potvrdit, že vždy to tak není



U mě to tak proběhlo...ač jsem si myslel, že jsem opatrnej dost(a byl jsem) ...havárka byla do velký míry zaviněna řidičem z vedlejší(s posilněním 0,7°% v krvi). Já mohl předvídat a trochu líp asi reagovat.
Ale cena týhle empírie je obrovská. U mě to zafungovalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:40 | Nahoru | #141
Che> Porucha sebereflexe má dle mého názoru má co dělat s mozkem a vůbec s mentálním rozvojem člověka. Člověk se k tomu dostane například přes špatně dětství, pocitu méněcennosti, psychické či fyzické šikany ve škole, nedostatečné sebedůvěry atd atd...... pak těmhle lidem hrábne a za každou cenu musej mít to nejsilnější a nejlepší aby si to předešlé vykompenzovali a všem ukázali a pak to tak vypadá. Není to otázka jen motorek.... u nás na gymplu byl člověk, kterej byl exemplární příklad toho co jsem zmínil... až na tu fyz. šikanu teda :D, byl to "magor" do počítačů a prostě a jednoduše nezapadal do toho středního proudu a s nikým si nerozuměl, holky ho buď nezajímali nebo byl pro ně prakticky on nezajímavej a spíš na nás donášel a prostě dělal sv*nárny všem. Když sme se pak po střední rozběhli po různejch VŠ tak jsem ho náhodou potkal v jednom baru cca po 6 letech. To jak se změnil a jak se choval nemá cenu ani psát.... jen ve zkratce, chytil se nějaké party, která dostala nějakou softwarovou zakázku od dojné krávy jménem STÁT!! Neskutečně na tom asi vyvařili a hoch(26let) jezdil v Carreře Turbo, hodinky měl Patek Phillipe a když si objednával v inkriminovaným baru jídlo, tak si vybral samozřejmě to nejdražší a pak do toho jen kousnul, hodil to zpátky do ubrousku a vrátil to, že je to hnus :D :D choval se prostě jako ********************** víc "slušnejch" slov neznám. Tady je dle mého názoru exemplární příklad toho člověka, kterej si pak ty svý mindráky léčí!!! Tohle je u mě porucha sebereflexe v konkrétním případě.

K tomu MÉMU názoru, že mi přišel litr bezpečnější a příjemnější na normální jízdu. Zase se mi trošku nelibí tvůj pichlavý nádech diskuze alá "jasně a třináctikilo je ještě bezpečnější :D". Notabene 1300 pokud se nepletu má ve většině případů značnej váhovej rozdíl. Svůj názor zakládám na tom, že když jsem měl možnost něco málo s těma 600 se svézt ve vyšším provozu tak se s tím litrem dalo jet velmi plynule na vyšší rychlosti, nechcípalo to a ani to nevibrovalo apodobně, když sem potřeboval zrychlit tak jsem prostě jen přidal a v neposlední řadě obrovskej respekt z toho stroje mě pošeptával ať to nepokouším, bylo mi úplně jedno, že jsem využil sotva 30% toho stroje, mám 300koňové auto a taky využívám sotva půlku, ale z ryze praktickej důvodů mi to vyhovuje (aktivní bezpečnost, spotřeba na dálnici, pružnost atd atd).... já jsem z toho měl prostě fantastickej pocit. Je to pouze můj subjektivní názor, ale mě se s tím jelo několiknásobně líp. Pokud se budeme bavit o supersportech tak ve finále je pak už jedno zda krotíš 180 gumu nebo 190, váha oproti 600 je vyšší o kolik?? 10-20 kg? Myslím si totiž, že já žádnou poruchou netrpím a mám hlavu (s mozkem :D), jediné čeho se bojím na našich silnicích je to, že když pojedu tak mě sejme nějakej č***k jako tu 25letou holku včera a tady je jedno jestli mám litr, třináctikilo nebo dvácu!!!! Autem jezdim 8 let denně jak po Praze tak mimo a každej víme jak to vypadá, měl jsem 2 karamboly.... jeden kdy do mě z protisměru regulerně najel děděk přes plnou, kterej se na mě pak rozčiloval, že sem nemohl počkat a druhej byl klasickej tailgating (ze zadu), kdy domě vletěla parta puberťáků. Bohužel musim říct, že mezi motorkářema je značná část dementů === ze zatáček v protisměru, v obci 100+ atd.

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 09:50 | Nahoru | #142
t_freedom> S tou parafrází s tebou stoprocentně souhlasím, proto jsem napsal, že ti to dá ten pocit, že už to máš v ruce a pak BUM. Ale to je se vším, jakmile si myslíš že si dobrej řidič je to první cesta přinejlepším do nemocnice. Já to nepopírám.

K té autoškole chci říct jen to, že si nemyslím, že je to teďka úplně nějaký jiný... je to furt relativně o ničem dokud na tý mašině budou sedět dva, bude se to dělat na 20 let starejch mašinách a za situací, který jsou v dnešním provozu pasé. Napsal jsem to prostě jako součást mého příspěvku, ne abych ze sebe dělal nějakýho rossiho, že jsem TEN JEDEN z těch X co to dal. TO vůbec aby bylo jasno.

K tomu litru znova a opět. Netvrdím, že je SS litr úžasně ovladatelnej atd atd.... jasně že jsou motorky, který jsou jinde co se týče denodenní ovladatelnosti. Já jsem zde psal pouze o SS a mém pocitu za těch 310km, kdy jsem jel jak centrem Prahy tak po okreskách a dálnici. Přikláním se také k tomu názoru, že je lepší si to postupně odjezdit a nasbírat zkušenosti, ALE stojím si za tím, že se dá začít i na tom blbým litru, jistě rizika jsou potom větší=== již zmíněné krizovky, ovládání atd.... ale když to někdo prostě chce a je ochotnej to přijmout se všema náležitostma tak ať si to prostě koupí a rozhodně bych z nej tady nedělal nějakýho dementa apodobně.....to spíš blázna!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 10:12 | Nahoru | #143

t_freedom píše: "Vždycky, když si začneš myslet, že už ti to docela jde a máš to pod kontrolou...většinou se nevědomky řítíš do náruče smrti"



Tohle 100% platí. Zažil jsem to jednou a nemusel jsem to přežít.

Dneska si dovedu přiznat co umím a co ne, ale vzhledem k tomu že člověk se učí celej život je potřeba jezdit s respektem a hlavně zachovat chladnou hlavu. Nenechat se vyhecovat sebou, kamarádem, vědomím že mám rychlou motorku, člověkem co mě předjede, siláckejma řečma na fóru atp.
Těch věcí který můžou ovlivnit chování začátečníka je spoustu, viděl bych to i jako největší riziko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 10:27 | Nahoru | #144

t_freedom píše: U mě to tak proběhlo...ač jsem si myslel, že jsem opatrnej dost(a byl jsem) ...havárka byla do velký míry zaviněna řidičem z vedlejší(s posilněním 0,7°% v krvi). Já mohl předvídat a trochu líp asi reagovat.
Ale cena týhle empírie je obrovská. U mě to zafungovalo.



jj - won ten svět vypadá z nosítek dost jinak, než gdyž se človek dívá f sedě za řidítkama, žejo? jinak zwopáknu to co už sem psal wo několik stránek zpátky, páč se to tu začíná točit dokola - často slýchám názor, že zkušenost je nesdělitelná nemysím si to je jen prostě určitá skupina lidí, kterým zkušenost nelze sdělit problém je na jejich straně

Naposledy editováno 25.07.2011 10:28:01

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 10:40 | Nahoru | #145

Stev píše: Tohle 100% platí. Zažil jsem to jednou a nemusel jsem to přežít.

Dneska si dovedu přiznat co umím a co ne, ale vzhledem k tomu že člověk se učí celej život je potřeba jezdit s respektem a hlavně zachovat chladnou hlavu. Nenechat se vyhecovat sebou, kamarádem, vědomím že mám rychlou motorku, člověkem co mě předjede, siláckejma řečma na fóru atp.
Těch věcí který můžou ovlivnit chování začátečníka je spoustu, viděl bych to i jako největší riziko.



Pod to se s dovolením také podepisuji!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 10:42 | Nahoru | #146
[quote=Che]

Též souhlasím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 10:56 | Nahoru | #147

Devilboy píše: Che>. Svůj názor zakládám na tom, že když jsem měl možnost něco málo s těma 600 se svézt ve vyšším provozu tak se s tím litrem dalo jet velmi plynule na vyšší rychlosti, nechcípalo to a ani to nevibrovalo apodobně, když sem potřeboval zrychlit tak jsem prostě jen přidal



Takže 130ti koňová šestka je pro začátečníka slabá a je třeba mít 200koňovýho litra? nejni to hochu spíš tím, že neumíš řadit tak, abys využil potenciál motoru??? píšeš, žes na půjčený motce velmi opatrně najel tři sta kiláků a žes TO DAL to jako znamená, že už to umíš, máš ten stroj zmáklej, využíváš jeho možnosti a můžeš se hrdě zařadit do té výše posané skupiny???

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 11:09 | Nahoru | #148
Che>

178 koňovej stroj asi TEŽKO někdo využívá v plné kráse. To prostě nejde, jedině na okruhu a to je taky o hubu. Ano já se do té skupiny NEŘADÍM!! Navíc jsem nic takového neříkal, že to mám zmáklé a podobné řeči co vedou akorát do hrobu. Připadá mi, že schválně se snažíš v každém příspěvku nalézt nějakej záchytnej bod, kterej by si pak vyzdvihl, ztrefil se do přispěvovatele a začal tim flamewar akorát?? Baví tě to?? Všude tady hlásáš jak jseš pro konstruktivní debatu a neděláš nic jiného než, že dle tvých výše zmíněných příspěvků děláš z lidech na supersportech mentály (lidi s poruchou sebereflexe, narcisty a různá idividua) a ostatním slovíčkaříš. Nechci se tě nějak dotknout, ale jak napsal STEV, někdy je lepší si ty pichlavé poznámky nechat...

Teď ale narážíš úplně na něco jiného co jsem vůbec neříkal resp. nezmiňoval... nikde jsem nepsal že 130 koňová šestka je slabá. To vůbec ne!! Řadit si dovolím říct umím a prostě mi přijde příjemnější mít na otáčkoměru 3-4 v běžném provozu s pocitem že když přidám tak je odezda bezprostřední a né se ploužit s 600 s daleko vyššíma otáčkama. Pozn. bavíme se tu o SS. Logicky 600 u jiné třídy motorek je taky jinde...

Závěrem bych chtěl říct, že já osobně sem si ten tvůj elaborát přečetl, celkem mě to obohatilo, to samé titulní příspěvek tohoto tématu. V podstatě s tím více méně souhlasím, nikomu tady nic necpu == nemám zkušenosti jako TY! Pouze jsem jen sděloval svůj názor na tuhle krátkou jízdu co jsem měl možnost prožít. Ale zásadně, a to je také důvod proč jsem sem "přispěl", se mi nelíbí to nařčení, že každej začátečník co vleze na SS 600-1000 trpí nějakou poruchou... to si myslím, že je velkej šlápot vedle... nic víc, nic míň!! a pevně věřím, že nejsem jediný kdo má tento názor.

Naposledy editováno 25.07.2011 11:16:55

(reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 11:16 | Nahoru | #149
já tady rejpu to máš pravdu a přiznávám to zkusím vysvětlit, proč to dělám já jezdím na motkách víc než 30 let, měl sem jich víc než deset a mám zkušenost i se silnějšíma, než mám teď - nechci nijak machrovat, ale je fakt že technickou stránku těchdle věcí sem vystudoval a mám ji docela zmáknutou (jak musím poznamenat se skromností sobě vrozenou ) před lety sem o tom tady udělal pár vláken a řada lidí mi děkovala se slovy, že se díky tomu posunuli a něco pochopili bylo ale dost i těch,keří mě poslali do prdele a tak se od tý doby do teď snažím pochopit, co vlastně vede člověka k tomu, že se bez předchozích zkušeností rozhodne začít na takový raketě, jako je ss 600 a vejš a taky co ho vede k tomu, aby volal do světa, že to dokázal a že to jde, případně že to jde bez problému a je na tom hovno už f tom mám docela jasno, přečetl sem řadu tenčích i tlustejch knih od renomovanejch psychologů a až zazimuju motku, tak to napíšu a hodím to sem je škoda, že se žádnej vozíčkář z rehabiliťáků neodhodlal k tomu, aby něco napsat - docela to chápu ale je fakt, že by to asi bylo sdělný

Naposledy editováno 25.07.2011 11:39:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Silná moto pro začátečníka - shrnutí

25.7.2011 v 11:16 | Nahoru | #150
Devilboy> hele ono ty na to jdeš relativně ještě s rozumem a nasloucháš.
Jen opět takovej bonmot ... dej si pozor na to, kdy někdo říká "že se dá jezdit hlavou" ...ano, hlavou dokážeš korigovat sebe, když na to máš. Jde to. Problém, je v tom, že hlava nikdy nevymyslí všechny dokonale nepravděpodobný situace co se denně na motocyklu v provozu stávaj. Dopředu nemáš "dar" od boha ocejchovat každej metr silnice před tebou, na kolik je ještě bezpečný jet danou rychlostí.
Příklad - jedem s kámošem a on mi po projíždce říká, že nejedu stabilně - že jednou jedu na rovným úseku 160km/h pak najednou jen 120km/h - 130km/h. Ten rozdíl jsou detaily, odbočky, stromořadí, keře za který nejde vidět atd. Neustále se snažím ohodnocovat všechno před sebou. Dnes už ano...dřív mi hromada detailů co mi dnes jedno nejsou, jedno byla.
Už jen to, že je auto na vedlejší mě donutí brzdit na 80-100km/h třeba ze 150km/h(proč? vždyť je na vedlejší a já mám přednost) ??? ...protože už vím svý
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist