1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srazena motorka CBR 1000RR Fireblade 08'
Proto hraje roli i názor poškozeného, protože jeho vlastní odhad ceny stroje nemusí korenspondovat s aktuální tržní cenou. Pak se totiž dá dál prokazovat, že byla provedena GO motoru, repase tohohle a tamtoho ...
Navíc z nálezu Nejvyššího soudu (číslo teď nevím) vyplývá, že bouraný stroj, byť opravený sebelíp, nemá stejnou tržní hodnotu jako "pouze" ojetý stroj ve stejném stavu.
Stanovení výše ceny stroje je ale jen první krok.
Pak se pojišťovna rozhodne, jestli to brát jako totální škodu (tzn. dle pojišťovny cena opravy přesahuje tržní cenu stroje), a že se to nevyplatí opravovat a že vyjde levněji (rozuměj pro pojišťovnu) koupit jiný stroj.
Dalšími jsou pak stanovení cen použitelných dílů. V tomto bodu říkám, že pokud mi pojišťovna tvrdí, že pokud prodám např. prakticky neojetou zadní gumu za 90% její tržní hodnoty, tak ať si jí tedy za tuto tržní hodnotu prodají sami.
Pokud nesouhlasíš s výší plnění, tak existují v podstatě 2 levely:
1. nesouhlasit s vypořádáním a argumentovat tak, aby bylo pojišťovně jasné, že se jim vyplatí raději zaplatit, než riskovat level 2.
2a. uplatnit rozdíl mezi plněním pojišťovny a tvou představou soudní cestou na pojišťovně
2b. uplatnit rozdíl mezi plněním pojišťovny a tvou představou soudní cestou na viníkovi nehody
Cíl poskytování pojistných služeb je srovnatelný s dojením krav. Vydojit co nejvíce mléka s minimem bučení. Vybrat co nejvíce na pojistném a zároveň vyplatit co nejméně na pojistném plnění. Z tržního hlediska je zájem pojišťovny zcela pochopitelný. Je to smutné, ale je to tak.
Takže je potřeba se podle toho chovat a postupovat tak, aby byla sama pojišťovna přesvědčena, že se jí vyplatí zaplatit to, co chceš. Rozporuj, navrhuj, argumentuj, a to vše v písemné formě (dnes už stačí mail, na který bylo odpovězeno protistranou, už to se považuje za naplněný akt doručení).