globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.

Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

10.7.2011 v 20:07 | Nahoru | #1

SPIJKER píše: ale to je snad naprosto prirozeny ne? pro nekoho je 500,-- CZK hodne a pro nekoho je 2502.000,-- Kc malo.. stejne tak je to ve vsech oblastech zivota..



Uprimne, nepochopil jsem to tve prirovnani s penezi...

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

10.7.2011 v 20:17 | Nahoru | #2

NickCarter píše: Uprimne, nepochopil jsem to tve prirovnani s penezi...



ja zase nevim jestli jsi chapajici, nebo odsuzujici..

ale chtel jsem rict, ze kazdej hodnoti podle sebe, podle toho co kdo umi a na co je zvyklej. Kdybysme se vsichni hodnotili podle nejlepsich, treba podle Valeho, tak uz jsme davno mrtvi, protoze tak rychle jako on tu zatacku proste neprojedu. ALe spousta lidi ji neprojede tak rychle jako ja, ani kdyz ja jedu s velkou rezervou.. a kdyz pojede Corela, tak mozna ja nebudu stacit jemu a s velkou rezervou pojede on.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 16:02 | Nahoru | #3

NickCarter píše: Uprimne, nepochopil jsem to tve prirovnani s penezi...



jeste kdyz vezmu ty kluky cos videl jet prostredkem 180-200.. tak si dovolim k tomu pridat fakt, kterej jiste vis.. ale na 200 tacho se da rozhulakat i lecjaka GS500E.. a uplne kterakoliv sestkapocinaje CBF, pres starou GSX-F, ER-6 a nevim jaky dalsi az po R6R..

jen pro pripomenuti, ze objem motoru nesouvisi primo s touhou po zivote ci smrti..

EDIT:
ja si treba CHÉho velice vazim jako myslitele a světlonoše.. protoze vnasi svetlo do mezilidskych vztahu a varuje mlady kuky pred nebezpecnejma zubama ostrilenejch vyzilejch slecen.. alle s jeho nazorem na zacatek se neztotoznuju protoze jsem sam hned po jawach jezdil na litru, i kdyz starym a tezkym.. ale i tak jeste dnes jede 270 tacho a padnul jsem az mnohem pozdeji kdy uz si hodne lidi myslelo ze jsem docelasikovnej ridic..

nerikam ze je to nejlepsi reseni pro kazdyho, ale pokud se nekdo ma zabit na motorce protoze je magor, a ma-li na litru s plnym poctem valcu (ctyrvalcovem.. ) 100% sanci ze se zabije, nebo rozseka.. tak na sestce ktera jede 200+ (tedy kazda) ma sanci 96% a zbytek je jen o zdravym rozumu dotycnyho pilota kterej zacina krotit to stado zvirat holyma rukama jen v rukavicich..

a videl jsem uz spoustu lidi se hodne zle posekat na pionyrech...

Naposledy editováno 11.07.2011 16:08:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist