globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350
Zdravim moc rad bych si jakozto silnejsi motorku koupil Jawu 350. Jenomze nejsem znalec, takze by me zajimalo. CO byste mi poradili na co si davat pozor, jakej 2taktni olej tam lejt, jake pneumatiky a hlavne na co si pri koupi dat pozor, dekuji za odpovedi.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

14.6.2011 v 19:31 | Nahoru | #1
jawka neni žádný japonec,takže díly celkem vpohodě,největší slabost je podle mě spojka,na tu sem dost trpěl a ještě se mě vymlátilo ložisko na klikovce,tak sem musel půlit motor.Jinak banální problémy se řeší doma na koleně v garáži.

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 19:54 | Nahoru | #2
čita> o to mi presne jde, kdyz hrabnu do NSRka tak mam strach, ze to nemusim spravit, prece jenom moc elektriky a tohle je pomerne jeste jednoduchej motor :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 19:58 | Nahoru | #3
třipade je v pohodě ale nedokážu si představit přesednutí z nsr

to je jako byt zvyklej na mazdu rx8 a přejít na cadillac eldorado
poznatky tehdejšího spolužáka byly takový že na jednu stranu to má krouťák jak prase, na druhou stranu to nebrzdí a s takovou váhou se dá těžko rychlejc měnit směr

je velká, je pohodlná, nic z ní nebolí, na poklidnou jízdu je to neskutečně příjemná mašina.
pokud ji chceš drtit, je to fakt zábava kterou můžu doporučit ale je potřeba se s ní sžit a vědět jak na ni, pak je schopná držet krok s čimkoliv s čim je tzo jenom fyzicky možný

nekolik lidí už se divili jak "ostře" je možný s tim autobusem jet
jinak je těžká a stabilní.
no a že je to kovářská práca asi nemusím psat, za všechno mluví převodovka kde neni dobrý řadící páku lechtat ale opravdu za ni vzít, pak je všechno v pořádku

na olej je naprosto nenáročná, doporučený výrobcem je m2t který se dá koupit běžně litr za 80 kč, hodně lidí na něho nadává ale po stránce mazání s nim neni jedinej problém a co se týká omílanýho zasírání výfuků, na jinej olej jsem nikdy nejezdil a nezaznamenal jsem ani při rozdělávání sebemenší problém.

gumy jsou už diskutabilnější, já mám klasický diagonální mitasky který jsou schopný ujet aji 25 tisíc vzadu a doživotně vepředu
na jednu stranu je poznat že jsou tvrdý takže na mokru zrovna jistej pocit nedávají a pro pořádný klopení je potřeba nejdřív je nechat zahřát, na druhou stranu je má mašina důkazem toho že aji s něma jde v pohodě drhnout stupačky aji výfukový kolena ať už jedeš 50 nebo 120
guma stojí 500-600, gumy dobrý a měkký pro lidi kteří chcou jezdit jak já ale nejsou magoři stojí jen o pár korun víc

pokud ji člověk nenechá dojít do stodolovýho stavu tak je spolehlivé, za těch 5 let co jsme spolu jsem nedojel jednou a to jsem si řekl že to nebudu riskovat protože se ulomil držák uhlíků, do dneška netuším jak, takže mašina přestala dobijet a já jsem nechtěl riskovat že vypoví službu na dlouhé cestě co byla přede mnou

ale každopádně bych ti doporučil se nejdřív pořádně svezt, ta mašina určitě neni špatná a má co nabídnout ale jsou to dva diametrálně odlišný světy a jednoho baví víc xr1200 a druhýho cb1000.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

14.6.2011 v 20:01 | Nahoru | #4
Je nom takovej detail - oproti otevřenýmu NSR Jawa rozhodně silnější není. Vždyť otevřený NSR má nějakejch 28 koňů.

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 20:01 | Nahoru | #5
memphis.unv> diky moc:) hele ja chci Tristapadu na kazdodenni jezdeni NSR je neekonomicky a chci ho mit jako vikendovou zabavu:)jinak diky moc za poznatky, takze kdyz do toho bude lejt TTSo jako do NSRa tak nic neposeru ne?

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 20:02 | Nahoru | #6

Enthropy píše: Je nom takovej detail - oproti otevřenýmu NSR Jawa rozhodně silnější není. Vždyť otevřený NSR má nějakejch 28 koňů.

ja nsrko nebudu prodavat, to budu mit jako vikendovou zabavu a tohle jako dopravu a az si budu vydelavat tak takovej muj sen je Ducati monster

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 20:07 | Nahoru | #7
TTSkem nic nepokazíš - bude to míň čoudit a nebudeš muset skoro odkarbonovávat. Jenom budeš mít občas zaflusaný záda od oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

14.6.2011 v 20:08 | Nahoru | #8
Jinak na dopravu je to super - se správnejma gumama tě ani vánice nezastaví

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 20:08 | Nahoru | #9

Enthropy píše: TTSkem nic nepokazíš - bude to míň čoudit a nebudeš muset skoro odkarbonovávat. Jenom budeš mít občas zaflusaný záda od oleje.

aspon budu mit duvody davat po sezone vyprat bundu ;D :D

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 20:08 | Nahoru | #10
Enthropy> tak to jsem rad, jaky radis?

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 20:17 | Nahoru | #11
Jezdím Heidenau K37. Jsou trochu vyšší (ale ta moje nemá v techničáku napsanej profil - jenom šířku a průměr kola), takže se musí lehce pošolíchat blatník.
Na silnici to nejde klopit tak dobře, jako různý Metzelery a spol., ale zase to skvěle dává šotolinu, lehčí bahno a sníh. V zimě jsem s tím běžně jezdil i delší trasy (Brno - Hradec Králové) a nezradily mě. Náledí samozřejmě nedají, ale to dá rozum.

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 20:18 | Nahoru | #12
Enthropy> ok, az budu porizovat dam vedet :)) prazdniny to jisti :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

14.6.2011 v 21:25 | Nahoru | #13
to bude po NSRku krok zpět ne?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

14.6.2011 v 21:39 | Nahoru | #14
To bych radši koupil čtyřtaktního Japonce (125 či 250), bude určitě úspornější.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2011 v 22:22 | Nahoru | #15
jo tak na ekonomickou jízdu to je fakt ta pravá
většinou jsem jezdil svižným tempem za 4 litry na 100
a při vyloženě úsporné jízdě jsem se dostal až na 3,5 litru. teď jezdím za 4,5 litru ale to je tim že jezdím do práce a to je 30 km po státní pořád na nejvyšší kvalt v otáčkách maximálního výkonu kvůli rychlosti a dalších 10 kilometrů přes brno, odpoledne to samý.
ve dvou s baťohama a část po dálnici ve spěchu si vzala nějakejch 4,7 litru čemuž jsem sám nechtěl věřit.
takže fakt nežere pokud nemá rozhašenej karbec, pokud je směs v prdeli tak se nedostane pod 7 ale to neni chyba mašiny ale toho prasete co to tak dalo ale je to jawa takže jeden šroubek . a co se týká spolehlivosti, za celej letošní rok se objevila jediná závada- rozpadl se silentblok co drží světlo což neni nic nepochopitelnýho vzhledem k tomu že mašina je 21 let stará, guma neni věčná, on je původní a navíc novej stojí dvacet korun

takže japonec úspornější nebude

a co se týka kvality olejů, doslova tady platí že "méně je někdy více", on kvalitní olej často nadělá víc škody než užitku. minerál je ideální, polosyntetika je dobrá, syntetiku v žádným případě. ani žádnou špičkovou polosyntetiku bych tam radši nedával- nehledě na to že to naplňuje přísloví "házet perly sviním"
a o karbonování m2t se nedá mluvit, nezaznamenal jsem prakticky žádný
jakej je rozdíl mezi motorem nsr a třipade- otáčky, tlaky, teploty a cokoliv dalšího a to ovlivňuje jak spalování tak film různejch olejů.

Naposledy editováno 14.06.2011 22:23:06

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:24 | Nahoru | #16
Enthropy> pokud vím tak tomáš říkal žes suverenně přijel na těch tvéch heidenau po náledí na parkoviště a kdyžs zastavil a chtěl dat nohu na zem taks lehnul takže gumy nezaznamenaly problém, ten přišel až při kontaktu BOTY se zemí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:24 | Nahoru | #17

memphis.unv píše: jo tak na ekonomickou jízdu to je fakt ta pravá
většinou jsem jezdil svižným tempem za 4 litry na 100
a při vyloženě úsporné jízdě jsem se dostal až na 3,5 litru. teď jezdím za 4,5 litru ale to je tim že jezdím do práce a to je 30 km po státní pořád na nejvyšší kvalt v otáčkách maximálního výkonu kvůli rychlosti a dalších 10 kilometrů přes brno, odpoledne to samý.
ve dvou s baťohama a část po dálnici ve spěchu si vzala nějakejch 4,7 litru čemuž jsem sám nechtěl věřit.
takže fakt nežere pokud nemá rozhašenej karbec, pokud je směs v prdeli tak se nedostane pod 7 ale to neni chyba mašiny ale toho prasete co to tak dalo ale je to jawa takže jeden šroubek . a co se týká spolehlivosti, za celej letošní rok se objevila jediná závada- rozpadl se silentblok co drží světlo což neni nic nepochopitelnýho vzhledem k tomu že mašina je 21 let stará, guma neni věčná, on je původní a navíc novej stojí dvacet korun

takže japonec úspornější nebude

a co se týka kvality olejů, doslova tady platí že "méně je někdy více", on kvalitní olej často nadělá víc škody než užitku. minerál je ideální, polosyntetika je dobrá, syntetiku v žádným případě. ani žádnou špičkovou polosyntetiku bych tam radši nedával- nehledě na to že to naplňuje přísloví "házet perly sviním"
a o karbonování m2t se nedá mluvit, nezaznamenal jsem prakticky žádný
jakej je rozdíl mezi motorem nsr a třipade- otáčky, tlaky, teploty a cokoliv dalšího a to ovlivňuje jak spalování tak film různejch olejů.

děkuju :)kazdopadne doufam, ze na ni pres prazdniny nasetrim v rijnu udelam ridicak, pres Vanoce koupim, opravim nedodelky a na jare vyrazim :) :D

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:27 | Nahoru | #18
FiFi.> jednoho Japonce uz v garazi mam, a abych se ponizil u Japonce na CBR 125 r a CB 250 to fakt ne a navic JAWY 350 se daji sehnat za rozumny penize, clovek to opravi sam, je to 2 TAKT a ma uzasnej zvuk!

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:28 | Nahoru | #19
DuckerCZ> NSRko prodavat nebudu, budu ho mit jako vikendovou zalezitost, budu si ho hyckat opravovat atd. a dam ho poradne do kupy

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

14.6.2011 v 22:32 | Nahoru | #20
Já se dneska proháněl po dlouhé době na mojí dračici a docela jsem si to užíval. Olej jsem koupil za 95Kč/0,5l Mogul TSF a používám ho dlouho a taky bez problémů. Jinak motorka spolehlivá, laikem opravitelná a zábavná

Jawa 350

14.6.2011 v 22:34 | Nahoru | #21
jeste bych tu dopodal, ze moje jezdeni se bude pohybovat od 4 do 30 km denne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:35 | Nahoru | #22
nakli> neměl by to byt problém, ta má stála deset a půl a je fakt bezproblémová a neni a nebyl na tom jedinej bastl
akorát bych poradil s hliníkovým motorem a kotoučem, přičemž se mně víc líbí 39 než 40 ale to už je věc vkusu. důležitý jsou tři věci- aby nebyla zrovna potřeba GO, aby nebyl křivej rám a aby to nebyl nějakej bastl. stačí když vidím plastovou strífajtr masku (za dvě kila z benzinky) na jinak v pohodě mašina a blil bych
zvuk má každá jedinečnej, ten můj je brumlavej chraplák s ostrým nádechem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:35 | Nahoru | #23

Mad_Cat píše: Já se dneska proháněl po dlouhé době na mojí dračici a docela jsem si to užíval. Olej jsem koupil za 95Kč/0,5l Mogul TSF a používám ho dlouho a taky bez problémů. Jinak motorka spolehlivá, laikem opravitelná a zábavná

to je opravdu uzasnej stroj! :) vsechny tyhle retro bike maji svoje kouzlo, to co zadny japonci, cinani nedozenou! :)

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:37 | Nahoru | #24

memphis.unv píše: nakli> neměl by to byt problém, ta má stála deset a půl a je fakt bezproblémová a neni a nebyl na tom jedinej bastl
akorát bych poradil s hliníkovým motorem a kotoučem, přičemž se mně víc líbí 39 než 40 ale to už je věc vkusu. důležitý jsou tři věci- aby nebyla zrovna potřeba GO, aby nebyl křivej rám a aby to nebyl nějakej bastl. stačí když vidím plastovou strífajtr masku (za dvě kila z benzinky) na jinak v pohodě mašina a blil bych
zvuk má každá jedinečnej, ten můj je brumlavej chraplák s ostrým nádechem

ja bych nejradsi 350/639 chopper, ale to uz je moc drahy, no ja bych radsi 640, protoze je novejsi, ale 639 jsou taky krasny:) ja jsem porad zblbjel z tech 125, kde rok vyroby a kilometry hraly tu nejdulezitejsi roli

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350

14.6.2011 v 22:43 | Nahoru | #25
Bizonek je moc hezkej, ale asi bude těžko k shánění. No snad si vybereš nějakej pěknej kousek, co bude dobře sloužit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:46 | Nahoru | #26
Mad_Cat> dekuju, sam taky doufam, rozhodne chci, aby to melo VAPE, co jsem slysel tak pro kazdodenni sviceni, to dynamo tam nic moc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 22:48 | Nahoru | #27
nakli> to jo no, taky uvažuju, že ho pořídím, ale origo bych si chtěl nechat, páč jí chci mít tak jak má bejt. Svítit to svítí dobře, jen se nestíhá dobíjet baterka, ale tak tu dycky trochu dobiju a nebo to v nejhorším roztlačím jako dneska, když stála půl roku nehnutě v garáži...po 15 metrech naskočila a frčela jak drak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 23:06 | Nahoru | #28
nakli> pak tě můžu zasvětit do sportovní jízdy na třipade
tak tady to nehraje roli právě žádnou jinak devítka se mně líbí víc protože to je klasika, 40 mně připadá jako takový chtěný moderno který zůstalo někde na cestě a navíc vypadá jak hračka.
vape neni potřeba, jawa montovala už od roku 77 12v elektriku která stíhá kdykoliv. jde akorát o to že kladivka je potřeba jednou za 3-5 tisíc seštelovat což mně trvá včetně veškerýho odmašlení čtvrt hodiny a to do toho počítám aji shánění nářadí a žárovky

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 23:06 | Nahoru | #29

Mad_Cat píše: nakli> to jo no, taky uvažuju, že ho pořídím, ale origo bych si chtěl nechat, páč jí chci mít tak jak má bejt. Svítit to svítí dobře, jen se nestíhá dobíjet baterka, ale tak tu dycky trochu dobiju a nebo to v nejhorším roztlačím jako dneska, když stála půl roku nehnutě v garáži...po 15 metrech naskočila a frčela jak drak

ceska sila :D jeste, kdyz NSRko mel bratrik, tak rok stala, baterka vybita proste vubec nechtela naskocit 2 jsme ji roztlacovali a az, kdyz prisel treti. tak si teprve dala rict :)

(reakce na) Jawa 350

14.6.2011 v 23:08 | Nahoru | #30

memphis.unv píše: nakli> pak tě můžu zasvětit do sportovní jízdy na třipade
tak tady to nehraje roli právě žádnou jinak devítka se mně líbí víc protože to je klasika, 40 mně připadá jako takový chtěný moderno který zůstalo někde na cestě a navíc vypadá jak hračka.
vape neni potřeba, jawa montovala už od roku 77 12v elektriku která stíhá kdykoliv. jde akorát o to že kladivka je potřeba jednou za 3-5 tisíc seštelovat což mně trvá včetně veškerýho odmašlení čtvrt hodiny a to do toho počítám aji shánění nářadí a žárovky

to bys byl hodnej dekuju, no to bude pro me otazka par hodin nez to sestelovani pochopim :)a pak uz to bude samo :D vsechno je jednou poprve :D
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist