globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alternátor po zahřátí nedává co má
5.5.2011 v 22:15
Když je motor studený tak to normálně dobíjí na volnoběh jde z altíku 11.5 V ze všech fází a normálně to dobíjí na baterce je 14.1 po zahřátí motoru to přestane dobíjet a z altíku jde 1.5 V ze všech fází.Regulátor je nový a je to měřeno před ním tak by na to neměl žádný vliv....máte někdo nápad proč alternátor po ohřátí přestne dávat elektriku?

2 reakcí na tento příspěvek Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 09:44 | Nahoru | #1
Ahoj, to co píšeš, jsou divné hodnoty, které jsi evidentně špatně změřil.

Pokud odpojíš svorky regulátoru vedoucí přímo z alternátoru, tak bys
měl na těchto svorkách naměřit napětí cca. 20-40V na volnoběh
a při "bodle" na plynu ti alternátor dá 100-120V (střídavých) !!!

Podmínka je odpojený regulátor napětí !!!

Nevím jak měříš napětí ve všech fázích (Italy sice moc neznám), ale
to napětí je většinou na jednom vodiči oproti kostře (cívky jsou spojené do jednoho
vývodu). Hodnoty ti budou na měřáku hrozně přeskakovat, neboť průběh napětí
a proudu je strašně deformovaný vlivem konstrukce alternátoru
(regulátor dělá tu špinavou práci, aby z těchto hodnot a šíleného průběhu
udělal napětí 12,5 až 14,5V stejnosměrných )
Tyto hodnoty potom stačí měřit přímo na svorkách baterie.

Už se mi několikrát stalo, že jsem koupil nový regulátor dobíjení, který byl vadný !!!
Vždy to byl regulátor pro šetřílka, co chtěl ušetřit 300,- Kč oproti Ignitechu, nebo Vape !!!

Ostatní levné neznačkové regulátory, co koupíš na fórech, jsou převážně šmejdy a já už je
po špatných zkušenostech zásadně do motorky nikomu nedávám !!!
Akorát s tím jsou potom potíže !!!

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 10:08 | Nahoru | #2
Aaronek> s těma náhradama taky souhlasím...

(reakce na) Alternátor po zahřátí nedává co má

6.5.2011 v 10:43 | Nahoru | #3
Aaronek> Naprostý souhlas, pokud měříš napětí na alternátoru, musí se měřit při odpojeném regulátoru dobíjení, jakmile reguluje, průběh je na měření osciloskopem a ne voltmetrem, aby jsi z toho něco poznal.

Jestli po zahřátí dobíjí málo, hledal bych příčinu někde v kabeláži - přechodový odpor. Je lépe to nechat proměřit odborníka.

Když kvalitní regulátor tak Elesys nebo Ignitech a snad i Vape je český výrobek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist