2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ono kdyz se vratim k tomu citátu cos dával vyse - tam pisou, ze vzduch nad křídlem nikdo nenutí aby nakonec křídla doputoval ve stejnem case jako ten pod křídlem - coz neni tak uplne pravda, kdyz tam ve stejnem case nedoputuje - musi ho v tom miste doplnit vzduch z okoli - ten do te pomyslné “kapsy” musi nasat “podtlak” a jsme u původce zrychleneho pohybu vzduchu na te delsi draze… jasne, porad jen premenuju kinetickou energii křídla na vztlak - odtud se dostat na setrvacnou silu vzduchu (to co psal Medvěd) je snadne - no ze uz si do toho celého nahazim tlaky nebo rychlosti proudění je detail…
Zmulin: formule mely předepsanou rovnou podlahu prave proto aby nevytvarely pritlak zuzenim podlahy a jeste tuhle oblast s podtlakem neuzavirali pomoci “sideskirts”, ale popsal jsi to myslim dobre
Naposledy editováno 04.07.2023 19:03:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
An, v tom se dela casto chyba a Jezek za to nemilosrdne vyhazoval u zkousky z hydrodynamiky (proc myslis, ze si to pamatuju?). Ve volnem prostredi - kolem kridla letadla, popripade kolem auta s dostatecnou svetlosti podvozku zadna rozdilna rychlost proudeni nad a pod neni.
Nechci do toho tahat dalsi veliciny jako rychlost telesa, plocha, hustota vzduchu a dalsi promeny.
Nicmene jsem se dopatral, ze existuji dve teorie, ktere nejdou realne podlozit a to sice, ze je rozdil v rychlosti proudeni vzduchu kolem plochy S a zaroven, ze neni. :)
Kazdopadne s touto plichtou jsem spokojeny.
Jsem byvaly eso virtualniho nebe, takze letadlum desne rozumim (pred 20 lety na UnOb brali na pilota uchazece do 175cm kvuli pripadne katapultazi, jinak bych to vsem ukazal realne, to je jasny). :))