Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.5.2023 v 17:32 | Nahoru | #1
TOHLE JE REALITA GLOBÁLNÍ ENERGETIKY ve srovnání se zelenou Evropou..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

23.5.2023 v 19:15 | Nahoru | #2

oxygen píše: TOHLE JE REALITA GLOBÁLNÍ ENERGETIKY ve srovnání se zelenou Evropou..


A to u elektroaut ani nezmiňují, že elektřina do nich se vyrábí z plynu nebo uhlí s asi 30% účinností. Při započtení přenosových ztrát, účinnosti nabíjecích měničů, chemické účinnosti nabíjení a vybíjení, účinnosti budičů elektromotoru a jeho samotného, nedostaneme se ani na 20% účinnost. Při započtení hmotnosti atd tedy elektromobyl poháněný plynovou elektrárnou produkuje 2x tolik CO2 než auto na CNG spalující stejný plyn. Elektromobily jsou po všech stránkách ekonomická a ekologická tragédie.

Druhou velkou tragédií je konec vývoje a výstavby jaderných elektráren na začátku 80. let. Množivé reaktory byly nadějné, nemely žádný principiální problém, stačilo vychytat technologii chlazení. Jenže byly dražší než klasické lehkovodní reaktory z 60. let. Plyn byl levný a uhlí dávalo práci. Oboje je ve srovnání s energií atomu brutálně neúčinné.

Pokud bychom meli přebytek levné elektřiny, dávalo by smysl elektrifikovat dopravu. Ale místo nesmyslných baterií spíše řešit hromadnou a dálkovou nákladní dopravu trolejema, ať už na kolejích nebo na asfaltu.

Naposledy editováno 23.05.2023 19:19:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist