1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Tady uz vlhky sen modernich ridicu. :)
SLEEPER píše: oxygen> Shade ma v Cine velky trh uz leta, vlastne posledni generace jdou tomu čajna designu dost naprosti a spešl modelum pro Asia trh se vubec nedivim.
Pet1970> Ten moskvič ma v podstate vse, co dnesni zapadni svet vyzaduje. Mit to jinou licence, mam za to, ze se to ujme i v zapadni EU.
Je to sice digitalni koncenpt, ale urcite by se to v nejen ropne smetance chytlo - ducati hypercar .
Skoda je v cine dlouhodobe na ustupu a mozna tam skonci uplne. V roce 22 tam prodali 6% celkovych prodeju, 23 je o polovinu horsi. Ted tam neprodaj ani desetinu toho co driv.
link
link 2
odkazovany cisla jsou asi spis orientacni, ale pro celkovy obrazek staci ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Dacia sdílí s renaultem dily a know-how, ale maji svuj design atd… tohle proste vezmou čínské auto a nalepi na nej napis moskvic…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Pet1970> Ten moskvič ma v podstate vse, co dnesni zapadni svet vyzaduje. Mit to jinou licence, mam za to, ze se to ujme i v zapadni EU.
je to pokrok za těch pár let co jsem měl aleko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Z tehle hypermodernich si pamatuju max ladu samaru.
e: ja jezdival v lade 2101
Naposledy editováno 31.12.2023 15:01:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oioi01 píše: oxygen> moc se mi nelibi, ze davas do jedne vety muj nick a slovo porno ...
Ok, přistoupím-li na tvůj výklad, byls tedy zařazen mezi 3 pornokrály světového kalibru .. to se ti nelíbí, proboha? třeba já, co bych za to dal ..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Pet1970> Covece to jsem se musel podivat na google, jak Aleko vypada.
Z tehle hypermodernich si pamatuju max ladu samaru.
e: ja jezdival v lade 2101
na ní jsem začínal když jsem si ji pořídil rostla skrz podlahu břízka , potom 2103, 21063 , 2104 , 2107 a vrchol 2121 potom aleko , taunus , sierra atd atd
V 16-17 letech (druhak prumka) jsme s kamosem twingo polocabrio (jeho mati) rozrelili pote, co se po zkusebni maximalce pred nami objevily spadle zavory a pred nimi cekajici cajti.
Nejdriv slo pres vysoky obrubnik (podrazena naprava) a pak do betonoveho plotu.
Naposledy editováno 31.12.2023 15:23:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oxygen píše: assassin> no vidíš! .. z kopce -??
tak trochuSleeper: taky dobry. Ja zadny auto poradne nerozbil a doufam, ze se mi tahle tradice podari dodržet
Naposledy editováno 31.12.2023 16:23:25
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Norsko, resp. Skandinavii od polarniho kruhu nahoru, mam docela projetou (hory, narodni parky), ale pouze starou caravellou, takze na zadne velke driftovani. :)
assassin píše:
Sleeper: taky dobry. Ja zadny auto poradne nerozbil a doufam, ze se mi tahle tradice podari dodržet
Ja mel celkem kliku na okoli, v kterym jsem vyrostl. Napul velkov Krkonose, napul Hradec Kr.
Na vesnici to byl kazdej soutezak (mx, enduro, autokros, vrchy a vesnicky autošťouchy), takze jsem toho pobouchal fakt moc. Dokonce jsme je staryma skodovkama jezdili i autoskiering a to samozrejme ve veku konec zakladky.
V Hk pak jsme taky jezdili na cernocha a kvuli dovozu aut ze zapadu, hodne modelu "otestovali." Zlaty casy, kdy se jezdilo na zakladku autem. :))
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
A hlavne je trojka pro me mala. Ja bych si z ojetin aktualne nevybral. Nejspis bych si koupil znova stejnou V70… no a Petr mi vybírá nejakej “turbo brick”
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Kvůli úsporám na váze i financích nemá teď při přehřátí chladící kapalina možnost odfuku odtokovou hadičkou, a tak se uvnitř motoru vždy zvesela natlakuje do oleje.. A jak se to u té supr novinky zjistí, když navíc pilota o přehřátí ničím nijak nevaruje? Jedině kuk čum občas do okénka - a hele, z oleje je mlíčko
Na složitý výjezdy a treky do hor ideální inovace !
.. a nejspíš se toho časem asi projeví víc, těch zvláštních úspor je tam prý něurékom
assassin píše: Oxy: za me moc stary za ty prachy, kdyz jsem za to mohl mit “zanovni” Fko…
A hlavne je trojka pro me mala
Jo to máš pravdu - já tuhle e91 kdysi měl (330d, manuál) a nenadchla.. A zkusil jsem ji vyměnit za tuhle 335d (e92) a ta mne - krom síly motoru - nenadchla taky do 60ti furt hrabala i na suchym asphaltu, ten 6q automat byl lenivej a přes 170 tomuhle kupátku fakt hučel vítr kol bezrámovejch okýnek, typickej problém
Naposledy editováno 05.01.2024 17:25:50
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
v dnesni dobe by nejspis byla rozumnejsi volba 330D/335D ... kdyby nekdo potreboval takove auto. Ja nemam cas a finance na auto ciste pro zabavu (a i takove bych si asi predstavoval jinak) a jako daily je trojka moc mala... V70 je pro moje ucely na hrane... tzn u me BMW uz asi neuspeje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oxygen píše: Jestli jsem tu někde, kde se vyskytujou bmw paka a dementi, tak nové zprávy o těch nových R1300GS jistě potěší
Kvůli úsporám na váze i financích nemá teď při přehřátí chladící kapalina možnost odfuku odtokovou hadičkou, a tak se uvnitř motoru vždy zvesela natlakuje do oleje.. A jak se to u té supr novinky zjistí, když navíc pilota o přehřátí ničím nijak nevaruje? Jedině kuk čum občas do okénka - a hele, z oleje je mlíčko
Na složitý výjezdy a treky do hor ideální inovace !
.. a nejspíš se toho časem asi projeví víc, těch zvláštních úspor je tam prý něurékom
To se mi nějak úplně nezdá. Jednak by to byla obrovská konstrukční bota i na poměry BMW, druhák mám dojem, že se tady pletou dva rozdílné chladící systémy:
1. Systém s tlakovou vyrovnávací nádržkou, obvyklý u aut. Vyrovnávací nádržka s kapalinou a vzduchem, nebo volný objem na vrchu chladiče je součástí chladícího okruhu. Tepelně expandující kapalina stlačí vzduch v nějakém provozním rozsahu tlaků. Obvykle od 1.1 do 2 atmosfér. V nalévacím víčku je přetlakový ventil chránící soustavu před poškozením vysokým tlakem v případě přehřátí nebo přelití kapaliny (pokud někdo naleje kapaliny moc, zmenší tím zásobu stlačitelného vzduchu. V naprosté většině tam není žádná přepadová hadička, není nutná. Při upuštění to prostě vybleje kapalinu všude okolo víčka. Považuje se to za poruchový stav, tak to nevadí. Přepadové trubky měly chladiče před půl stoletím, kdy poruchy chlazení byly běžné a často se tam lila jen voda.
2. Systém s beztlakovou vyrovnávací nádržkou, obvyklý u motorek. V chladícím okruhu není žádná vyrovnávací nádržka a vůbec žádný vzduch. V nalévacím víčku je obousměrný ventil vedoucí do nalévacího hrdla mezi dvě těsnění (víčko zde má těsnění vespod i nahoře) a odtud vede hadička na dno beztlakové vyrovnávací nádobky. Tento ventil neodpouští tlak (jen) při přehřátí. V tomhle systému ventil neustále buďto odpouští kapalinu do nádobky, nebo si z nádobky kapalinu přisává. Podle toho, jak zrovna roste nebo klesá teplota. Proto se u motorek chladič nalévá do plna a navíc se ještě nalévá nádobka do půlky mezi rysky.
Tento systém prý používají i některá japonská auta.
Pokud to nové BMW nemá "přepadovou" hadičku, tak musí mít v okruhu vyrovnávací nádobku nebo volný prostor v chladiči jako mají auta. V tom případě nejspíš bude ve víčku přetlakový ventil. Ostatně vážit může tak 1 gram. Je ale možné, že ho konstruktéři v BMW navrhli na větší tlak, než vydrží těsnění ve vodní pumpě.
Ostatně BMW je neslavně známé tím, že po roce 2000 začlo dávat do benzínových aut víčka s ventilem 2 atmosféry, což po letech provozu nevydrží nějaká hadice, plastová nádobka nebo plastový bok chladiče. Zvlášť těm, co doplňují kapaliny raději více než méně. Spousta lidí si tam dává víčko na 1.4 atmosféry z dieselu, se kterým to funguje bez problému a nic nepraská.