globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??
29.4.2011 v 14:27
Zdravim, nedávno jsem měl tu možnost svézt se na Číze 175, typ přesně nevím, ale na štítku měla výkon 11 kW. V porovnání s mojí hračkou 180 487.3, co má 9,5 kW jela fakt pěkně a lépe, a to byla v původním stavu (chvástal se majitel). Nemusel jsem jí tak točit, při přeřazení v kopci se chytla a jela, tu mou musim občas poprosit na stejném úseku spojkou... V čem je rozdíl že ty na pohled stejné motory mají rozdílný výkon?? Nebyl to oilmaster podle karterů, sehant takový motor jako chip-tuning, byl bych rád...

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 15:00 | Nahoru | #1
Kecal bych.Nevím.Ale mám plonkovní 487 doma.Měl jsem ji na blbnutí po lese a jela jak sviňa(na 175 ).Mrknu na štítek,jakej má výkon a kdyžtak písnu nabídku...Je bez T.P. na díly.

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 15:09 | Nahoru | #2
úpravy můžou bejt různý...karbec,tryska, kompresní poměr, zvětšenej kanál ve válci....

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 15:12 | Nahoru | #3
Zdar 11kw meli vyvozni modeli nemela nahodou kulatou nadrz?

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 15:26 | Nahoru | #4
Byla vývozní, měla vyšší řidítka, kulatá nádž, styl chopper (prej). 33 lel byla v naší dílně na půdě pod plachtou, dofoukly se spuchřelý gumy, dal se nový řetěz, nalil se benzín, nová svíčka bez jakéhokoli ladění a seřizování... Napustili jsme karbec, dvakrát šlápli a chytla... Takovej malej zázrak, možná upalovala proto, že má podle tacha necelých 300 km. Když koukám na inzerované čezety s tímto výkonem, tak je to u více druhů, ale lidi si tam podle mého napíšou co chtěj, jen aby zaujali... Mě by právě zajímalo, jak to udělat, abych měl ty 2 koně navíc . I když je to spíš jen plácání nesmyslů. Ale zajímalo by mě to

Naposledy editováno 29.04.2011 15:31:10

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 16:37 | Nahoru | #5
Pravděpodobně jen jiná metoda měření.

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 19:16 | Nahoru | #6
Tak to je ona vycerpavajici info se dozvis na czmania.cz Zeptej se borcu na diskuzi a nebudes se stacit divit.

Naposledy editováno 29.04.2011 19:19:49

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 19:45 | Nahoru | #7
Jiná metoda měření. Výkon to má stejný. Větší rozdíl udělá lak se sešly výrobní tolerance plus jak je vylítanej motor.

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

29.4.2011 v 20:01 | Nahoru | #8
Já mám zkušenosti jak se 175/477 tak se 175/487 a ta 477 prostě jede víc. Oba dva motory byly udělaný stejně, použitý stejný díly, stejný karbce, stejný trysky i stejný vejfuky ale 477 prostě měla větší zátak a i jela rychleji. Z 487 jsem vydoloval cca 110 km/h a to už byla na přeraz a se 477 jsem jel v pohodě 120km/h a ještě by šla. Převody byly taky stejný. Jinak 487 měla psáno 9,5kW a 477 měla 11kW, obě dvě to byly český verze.

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

30.4.2011 v 15:11 | Nahoru | #9
180/ 487.3 mi na tachu takz ukazovala 120 km/h, jen ta realita byla trochu jinde- stacionární radar ukázal 92 km/h...A jak píšu, jedno je měřeno metodikou kdy se počítá tvýkon motoru (neze ztrát), to druhé je výkon za zadním kole (ztráty na spojce, převodovce a řetězu). Pokud zajdete kamkoliv na brzdu, dostanete výsledek právě po odečtení ztrát. nejhorší je, že se dneska užívají obě metodiky zároveň. Některý výrobce je tak solidní že udává výkon po odečtení ztrát (tedy to, co se naměří na brzdě) a někdo udává výkony z motorové brzdy. TAkže se pak někdymůže zdát, že danej motor je o mnoho výkonnější a on přitom opak může být pravdou. Jedinej údaje kterej se takhle nedá vochcat je kroutící moment (doufám, že se nepletu).

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

1.5.2011 v 19:28 | Nahoru | #10
mezi motory 477 a 487 je mnoho změn, některé mají na výkon vliv marginální, jiné citelný:

motory 477 mají ložiska kliky mazaná z převodovky, tj. gufera jsou z obou stran ložisek, zevnitř kliky a normálně pak venku, kdežto 487,3 má mazaná ze směsi - vliv na výkon jen teoretický a marginální (menší nepracovní objem kliky).

rozdíly v karbecech jsou, v otryskování, 477 má trysky vetší - od cca 96 do cca 106, 487.3 má 93. vliv na výkon je.

487.3 má ale menší výkon hlavně kvůli silně utlumenému sání, takže sice jede pěkně zticha - ale v sání je větší odpor a tudíž i ta mneší tryska (kvůli adekvátní směsi) vliv na výkon citelný. Pravděpodobný důvod je zpřísnění limitů hluku.

jinak válce, písty (pomineme li nepatrně větší vrtání 487.3 - stejně už většina 477 má výbrus), hlavy i tělo karburátoru jsou mezi sebou záměnné a patrně prakticky shodné. Liší se detaily, kdy hlava má malé výběry v žebrování a válec má/nemá přerušená chladící žebra.

povozil jsem se jak na 487.3, tak na 477 a 477 skutečně jede lépe, víc se točí, ale je hlučnější. 487 jede příjemně bez kraválu a má i méně vibrací, nicméně už se nevytáčí tak radostně a hlavně v kopcích trochu ztrácí.

na rychlost to velký rozdíl není, 487.3 jede cca 100-105km/h a 477 cca110-115km/h. 120 nepojede žádná z nich, to pak jen kecá budík.

Ono to stejně ale nebude utlumené ani tak moc v maximu, jako spíš v průběhu výkonu, kdy, se 487 nechová moc dvoutaktně, nemá takový švih a jede plynule bez nástupu, ale tak nějak "čajově".

jiná metodika měření tam možná taky je (čímž by se jen rozdíl snížil), nicméně to, že 477 jezdí o trochu lépe je známo mnoha lidem co s ní přišli do styku.

do karet 477 hraje taky její nižší váha.

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

2.5.2011 v 18:31 | Nahoru | #11
Přesně tohle mě zajímalo ... Utlumením sání je myšleno jen jeden nátrubek přívodního vzduchu?? Ta druhá "stopětasedma" se kterou jsem porovnával mojí 487.3ku měla ten vrchní kryt sání asi z 250, měla tam ty nátrubky 2. Takže kdybych vyměnil sání a karburaci z typu 477, tak bych si výkonově přilepšil?? S hlukem v mém případě si myslím, že to bylo tak na stejno, i když je moje moto po GO, tak samotný agregát se jeví jako silný epileptik... nic nic, jakoby zátah a kravál, no hrůza, to ta 477 byla tišší. Očividně a ušislušně v perfektní kondici... To ani po generálce kliky, nových ložiskách v motoru a výbrusu jsem jí neměl tak tichou jako byla ta 477.

v čem je rozdíl u motorů ČZ (175ccm) 9,5 a 11 kW??

2.5.2011 v 22:40 | Nahoru | #12
první má normálně i 175 dva nátrubky a přes sedlo to jde jen kousíček, stejně jako první 250/350 měly dva....

pozdější měly nejprve jeden nátrubek, ale krom 125/175 měly jeden i 250/350.. ale to není jen krytem, je v podstatě jinej celej filtrbox...

poslední 487.4 má navíc sání protažené skrz sedlo až pomalu dozadu ke světlu...

nevím jakej máš konkrétně typ, takže nevím jaké máš sedlo, ale dvounátrubku musíš mít adekvátní sedlo, a to tam ze 477 nedáš, protože 487 má jiný rám, a patrně i delší sedlo - možná by tam šlo ze 471, ale těch je tak málo že asi těžko... každopádně musel bys mít sedlo odpovídající, protože jednonátrubek je v jiné pozici, než levý nátrubek normální 477 a má i trochu jiný průměr a provedení.

zkusit můžeš všechno, origo tryska hlavní na 477 má být 96, ale běžně se jezdí 102-106.

nejsem si jistý, jestli není ještě nějaký zásah do výfuku, ale spíš ne, pokud pominu u posledních kousků vybrání kvůli tlumiči jak je tam zvedlej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist