Naposledy editováno 29.04.2011 15:31:10
motory 477 mají ložiska kliky mazaná z převodovky, tj. gufera jsou z obou stran ložisek, zevnitř kliky a normálně pak venku, kdežto 487,3 má mazaná ze směsi - vliv na výkon jen teoretický a marginální (menší nepracovní objem kliky).
rozdíly v karbecech jsou, v otryskování, 477 má trysky vetší - od cca 96 do cca 106, 487.3 má 93. vliv na výkon je.
487.3 má ale menší výkon hlavně kvůli silně utlumenému sání, takže sice jede pěkně zticha - ale v sání je větší odpor a tudíž i ta mneší tryska (kvůli adekvátní směsi) vliv na výkon citelný. Pravděpodobný důvod je zpřísnění limitů hluku.
jinak válce, písty (pomineme li nepatrně větší vrtání 487.3 - stejně už většina 477 má výbrus), hlavy i tělo karburátoru jsou mezi sebou záměnné a patrně prakticky shodné. Liší se detaily, kdy hlava má malé výběry v žebrování a válec má/nemá přerušená chladící žebra.
povozil jsem se jak na 487.3, tak na 477 a 477 skutečně jede lépe, víc se točí, ale je hlučnější. 487 jede příjemně bez kraválu a má i méně vibrací, nicméně už se nevytáčí tak radostně a hlavně v kopcích trochu ztrácí.
na rychlost to velký rozdíl není, 487.3 jede cca 100-105km/h a 477 cca110-115km/h. 120 nepojede žádná z nich, to pak jen kecá budík.
Ono to stejně ale nebude utlumené ani tak moc v maximu, jako spíš v průběhu výkonu, kdy, se 487 nechová moc dvoutaktně, nemá takový švih a jede plynule bez nástupu, ale tak nějak "čajově".
jiná metodika měření tam možná taky je (čímž by se jen rozdíl snížil), nicméně to, že 477 jezdí o trochu lépe je známo mnoha lidem co s ní přišli do styku.
do karet 477 hraje taky její nižší váha.
pozdější měly nejprve jeden nátrubek, ale krom 125/175 měly jeden i 250/350.. ale to není jen krytem, je v podstatě jinej celej filtrbox...
poslední 487.4 má navíc sání protažené skrz sedlo až pomalu dozadu ke světlu...
nevím jakej máš konkrétně typ, takže nevím jaké máš sedlo, ale dvounátrubku musíš mít adekvátní sedlo, a to tam ze 477 nedáš, protože 487 má jiný rám, a patrně i delší sedlo - možná by tam šlo ze 471, ale těch je tak málo že asi těžko... každopádně musel bys mít sedlo odpovídající, protože jednonátrubek je v jiné pozici, než levý nátrubek normální 477 a má i trochu jiný průměr a provedení.
zkusit můžeš všechno, origo tryska hlavní na 477 má být 96, ale běžně se jezdí 102-106.
nejsem si jistý, jestli není ještě nějaký zásah do výfuku, ale spíš ne, pokud pominu u posledních kousků vybrání kvůli tlumiči jak je tam zvedlej.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |