globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 500 na začátek?
 
27.4.2011 v 18:20
Zdravim, mam takovej problémek.
Už roky toužím po motorce, ale jaksi jsem se pořád nemohla dokopat k tomu, udělat si papíry, ale letos se to konečně povedlo, takže teď scháním nějakou pěknou motorku pro mě.
Já si nejdřív myslela, že si koupím hlasika první motorka CBRko 125, ale kamarád mi to strašně rozmlouvá. Že prý mě už není 16, tak mám jít hned do něčeho silnějšího. Doporučil mi GS 500. Ale nevím, jestli to není pro začátek moc? Na druhou stranu si zase sama říkám, že to CBR bych měla třeba rok, a toužila bych po něčem silnějším.

Takže ráda bych slyšela názor víc lidí, popřípadě jakou motorku si koupit? Koukala jsem po té GS 500, taky po ER 5 nebo Cagiva River 500. Co myslíte, že by se tak hodilo pro začátečnici? Chci něco pohodlnýho, cestovního, ale zase aby se na tom dalo časem pěkně zajezdit. Cena do 50 000, a rok minimálně 98. Díky za odpovědi :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

4.5.2011 v 16:05 | Nahoru | #1

Breakpain píše: DavidDux> Ale jsi kluk ... s tou váhou se vyrovnáš lépe.

Já začínal letos - koupil jsem 35 kw "bestii" se 190 kg. Můžu ti říct, že na začátku jsem měl dvakrát na mále a málem jsem upadl - při manipulaci . A nejsem zrovna tinťítko 187/90 (pravidelně fitko).
Je to dost o grifu, teď už mi to nedělá problém, ale když to člověk dostane za mrtvý úhel, tak mu to prostě upadne - o tom nepochybuju. Takže být holka - ne fakt do toho nejdu - je mnohem snazší ošahat si to s lehčí motkou, získat návyky a pak přejít na silnější a těžší - nehledě nato, že 600 je podle mě moc pro holku jedině zavířt (přestože mám plivátko, tak jsem několikrát nezvládl zatáčku a vylítnul do pole a to jsem nejel nějak extra rychle, ovšem kdyby mi to "jelo" tak je dost možný, že jsem potkal už auto nebo strom ...).

Mám kamarádku, po první sezóně prohlásila, že 250 jede málo (je to schopné jet 130 bez problému, dvouválec) - ale ta holka s tím umí jet jen rovně, zatáčky jsou velmi pomalé a "opatrné" ... takže v zatáčkách tu motku nedokáže využít. To podle mě znamená, že by na ni měla vydržet - což si i uvědomila a jezdí na ní zase celou tuhle sezónu. Je to i u mě - po prvních 2 měsících ježdění, bych klidně silnější motku, 35 Kw je málo, kór když mám asi 100 kg v chráničích + odpor vzduchu, ale v zatáčkách nejezdím stoprocentně a nejezdím na možnosti motorky, ale na své => opět si myslím, že není vhodné přejít na rychlejší, když tuhle nezvládnu perfektně v zatáčkách.

A přiznejme si - kdybych jezdil od mala od nejmenších kubatur, jsem vyježdění, teď to jde taky - nemám tak silnou mašinu, ale je to těžší a zdlouhavější proces . Ano, začínat na lehké a slabé moto má jednu velkou nevýhodu - stojí to více peněz, ale ty zkušenosti jsou k nezaplacení .

Takže za mě - pro holku je startovací stroj ideální 250 - jede to a není to těžký, pokud se nebojí váhy klidně to GS500, které je těžší (nicméně výkon si nemyslím, že je "smrtelný", ale chce to dát si bacha - je snazší jezdit na něčem, co tě po otočení plynu nenažene do zdi .. ;)...).



veskrze jsou mi tvoje nazory velice sympaticke..

ale tohle "Ano, začínat na lehké a slabé moto má jednu velkou nevýhodu - stojí to více peněz" je podle mne celkem blbost ... mozna by to platilo kdyby kupovala stopetacvacu funglovku... ale kdyz koupi dvacku za 35-40000 (treba to CBR, daji se v teto cenove relaci bez problemu sehnat a ve slusnym stavu) tak ji po sezone proda se ztratou maximalne 5000, a spis s jeste mensi... a kdyz najede par tisic km, tak se ji to vsechno vrati v levnejsi udrzbe a provozu oproti petistovce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 500 na začátek?

4.5.2011 v 20:00 | Nahoru | #2

Cosmogagy píše: veskrze jsou mi tvoje nazory velice sympaticke..

ale tohle "Ano, začínat na lehké a slabé moto má jednu velkou nevýhodu - stojí to více peněz" je podle mne celkem blbost ... mozna by to platilo kdyby kupovala stopetacvacu funglovku... ale kdyz koupi dvacku za 35-40000 (treba to CBR, daji se v teto cenove relaci bez problemu sehnat a ve slusnym stavu) tak ji po sezone proda se ztratou maximalne 5000, a spis s jeste mensi... a kdyz najede par tisic km, tak se ji to vsechno vrati v levnejsi udrzbe a provozu oproti petistovce



I 5 000 je prodělek :p, ale já to prostě tak pozitivně při prodeji nevidím, to je celý ;) a sám jsem vybíral tak dlouho, až jsem koupil novotu :( ... skoro mě to mrzí ;o), je mi jasný, kolik na tom prodělám .

Na to, jakou to bude mít hodnotu za rok a podobné věci - jestli se to nerozstřelí ... atd ... bych nesázel . Každá koupě je ve výsledku prodělečná krapet, to asi všichni vědí , prostě na to koukám "reálně" a spíš pak budu mile překvapen, že to nebylo tolik chechtáků ;).

Ale chápu jak to myslíš a něco na tom je, jen prostě neumím tak pozivitně uvažovat :).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist