globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?
24.4.2011 v 08:36
Vyměnil jsem ložiska v předním kole a dodržel postup jak je manuálu. Pokud teď chci ložiskem otočit prstem jde to velmi těžce, jakoby ta rozpěrka nadměrně vytlačovala středový kroužek ložiska. Má to tak být, nebo co jsem mohl udělal špatně?

Po montáži do motorky a dotažení osy mi připadá, že se kolo otáčí naprosto lehce, bez váznutí.

Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 08:45 | Nahoru | #1
To si sedne.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 11:44 | Nahoru | #2
To je normální.A jak se to točilo,než jsi to rozebral?

1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 13:36 | Nahoru | #3
normální to teda není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 13:58 | Nahoru | #4

Pepa GSX-R píše: To je normální.A jak se to točilo,než jsi to rozebral?



Nešlo to taky lehce, ale bylo to volnější. Např. ta rozpěrka šla lehce posunout mimo osu prstem, teď tam drží pevně. Z manuálu jsem pochopil, že obě ložiska se mají dolepnout do náboje až „kam to půjde“. Tady zase čtu, že jedno by se mělo dorazit jen tak, aby tam byla určitá vůle gsxr.wz.cz/kola "Často bývá jedno ložisko nalisováno na doraz a druhé tak, aby byla dodržena správná vůle mezi rozpěrkou a kroužky. Pokud druhé ložisko zalisujeme moc, bude rozporka na ně tlačit a kuličky budou vytlačovány z dráhy..."

Tak právě nevím, zda jsem to neudělal špatně??

Naposledy editováno 24.04.2011 14:00:27

Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 14:29 | Nahoru | #5
Má se to dělat, jak cituješ z gsxr.wz.cz. Také je potřeba dodržet pořadí. Prvně se lisuje strana s pevným dorazem:
[img]
A až pak následně druhá strana, která se postupně lisuje, aby rozpěrka dosedla tak akorát.
[img]
Když to přeženeš, tak nastane přesně to, co píšeš, střed přes rozpěrku bude tlačit kuličky mimo jejich dráhu a budou se více opotřebovávat.
Asi si to sedne, ale výdrž ložiska bude nižší.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 14:43 | Nahoru | #6
Raději vezmi tenkou kovovou trubku s průměrem menším než je vnitřní průměr ložiska, zasuň ji přes jedno ložisko a rozpěrku na středový prstenec druhého ložiska a trochu to poklepej...
Možná s tou trubkou budeš muset trochu zapáčit do strany, aby si rozpěrku malinko vyosil, ale půjde to....

Naposledy editováno 24.04.2011 14:44:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 15:24 | Nahoru | #7
2stroke> jako klepat na vnitrni krouzek a obtisknout si tak kulicky do drahy? To by dokonal dilo zkazy.Jestli se to toci tak at jezdi.

(reakce na) Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 18:23 | Nahoru | #8
david.gsf> Je normální,že se to točí hůř,protože točíš pak s oběma ložiskama

(reakce na) Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.4.2011 v 23:42 | Nahoru | #9
Dawe02> Ale prdlajs ...riziko, že se obtisknou kuličky do dráhy tady sice je...však co...ty ložiska stojí pár korun...

Naposledy editováno 25.04.2011 00:05:40

1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

25.4.2011 v 09:34 | Nahoru | #10
Já kupoval celou sadu All balls i s guferama a to zrovna pár korun nestojí (vzhledem k origo ano). Takže řešením je ložisko vyklepnout ven a tím pádem nahradit novým.
Nebo to tak nechám, ale ložiska se rychleji opotřebují. To by mě snad ani tak nevadilo, tím teď už nemám co ztratit, stejně bych je musel vyměnit.
Otázka jak je to s bezpečností, zda se nerozpadnou??? Je tady někdo, kdo zvolil špatný postup jako já a jezdí s tím? (asi takoví budu, ale nejspíš o tom ani neví, co?)

(reakce na) Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

25.4.2011 v 09:57 | Nahoru | #11

Atos píše: Já kupoval celou sadu All balls i s guferama a to zrovna pár korun nestojí (vzhledem k origo ano). Takže řešením je ložisko vyklepnout ven a tím pádem nahradit novým.
Nebo to tak nechám, ale ložiska se rychleji opotřebují. To by mě snad ani tak nevadilo, tím teď už nemám co ztratit, stejně bych je musel vyměnit.
Otázka jak je to s bezpečností, zda se nerozpadnou??? Je tady někdo, kdo zvolil špatný postup jako já a jezdí s tím? (asi takoví budu, ale nejspíš o tom ani neví, co?)



Presne tak, kdyz do nich zevnitr klepnes, je to na vymenu. Ony se nerozpadnou, jen se muzou, krom rychleho opotrebeni i vice hrat.
Priste tam klidne dej normovane lozisko za stovku.

Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

25.4.2011 v 11:17 | Nahoru | #12
Já to kupoval v sadě hlavně kvůli guferům, které není tak snadné sehnat v požadovaných parametrech. To co bych dal za origo gufera, za to byla celá sada. Tady koukám, že ty ložiska stojej opravu pár korun a je to dokonce u nás ve městě http://www.motorkar.net/kyoto-loziska-rou6203-zbozi-210017.html

Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

22.5.2012 v 17:30 | Nahoru | #13
Minulej týden jsem vyměnil ložiska v předním kole a byla to celkem "dětská slavnost", šlo to v pohodě, nic se nehřeje, jen to chce zjistit za co vzít, kde zatlačit, kam klepnout, atd. A hlavně s citem. Jináč pro kolemplzeňský www.praktikložiska.cz, vzal jsem od SKF s označením C3 což je prý proti otřesům a taky zakrytovaný z obou stran plastem. Už mám koupený i do zadního kola, takže to přijde na řadu někdy tenhle týden. Takže ložiskům zdar a těm otáčejícím se zvlášť.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

22.5.2012 v 18:14 | Nahoru | #14
C3 je zvysena radialni vule. takova se osazuji do aplikaci pracujicich v sirokem rozpeti teplot (elektromotory napr.). do kol nepatri

(reakce na) Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

22.5.2012 v 21:20 | Nahoru | #15

Dawe02 píše: C3 je zvysena radialni vule. takova se osazuji do aplikaci pracujicich v sirokem rozpeti teplot (elektromotory napr.). do kol nepatri



Pozor, elektomotory maji tridu CM, ktera ma stejnou minimalni voli jako normalni trida, maximalni ma ovsem mensi. Takze CM se zrovna do kol hodi.

A k predmetu dotazu: pokud jde s lozisky otocit prstem tak je to ok. Dotazenim osy se rozperka o par setin defomuje a vnitrni krouzky se tim dostatecne uvolni.

Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

24.5.2012 v 09:49 | Nahoru | #16
Tak výměna v zadním kole dopadla taktéž v pohodě, ložiska si ševelí, netopí, tož OK. Fakt je, že jsem čekal větší problém s vyražením a naklepáním ložisek, tedy spíš nutnost "kovářský" páry. Přes gola ořech to šlo dovnitř hladce. Vyzkoušeno, projeto a super.

(reakce na) Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

28.5.2012 v 17:47 | Nahoru | #17
Atos> také jsmem měnil ,jedno ložisko stálo myslím kolem 100 kč, také mi nejde hnout s rozpěrkou a ložiska jdou velmi těžko, ale když to stáhnu do vidlí tak jde kolo lehce, jezdím s tím už 5000km a zatím vše vpořadku

Výměna ložisek předního kola-nesprávný postup?

29.5.2012 v 19:08 | Nahoru | #18
Hnout s rozpěrkou, tady vidím jediný zádrhel, a to v příští výměně, pokud nepůjde rozpěrka vychýlit bokem. Jinak při ježdění to problém dělat nebude.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer alinn 15 2.5.2024 v 20:39 alinn
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak


TOPlist