globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Za chladnějšího počasí jede lépe.
 
17.4.2011 v 11:28
Zdárec. Nesmějte se mě, ale taky máte dojem že když je ranní studenej vzdoušek, nebo je po dešti jede mašina líp? U mě rozhodně. A tak, že mě málem urazí hlavu. Mám karbec. Čím to je? Že se ten studenej vzduch líp roztáhne nebo líp nasaje?
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:33 | Nahoru | #1
Studený vzduch má větší hustotu, tedy při stejném objemu obsahuje více kyslíku. Proto se také u přeplňovaných motorů používá mezichladič.

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:34 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:34 | Nahoru | #3
Mě teda jezdí nejlíp v létě

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:40 | Nahoru | #4

Číkus píše: Studený vzduch má větší hustotu, tedy při stejném objemu obsahuje více kyslíku. Proto se také u přeplňovaných motorů používá mezichladič.



Jj nebo-li intercoler, aby se vzduch než půjde do motoru ochladil. Už jsem doma díky.

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:41 | Nahoru | #5

dareckov píše: Mě teda jezdí nejlíp v létě


Tak mě taky že. Šprcky líp drží na silnici.

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:42 | Nahoru | #6
a zkus někdy jet po dešti, to pak jezdí jak šílený

1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:52 | Nahoru | #7
A nemáš to trošku bohatší, než je třeba? Když tam je víc vzduchu, tak že by teprve bylo
využito více benzínu při plném plynu?

Naposledy editováno 17.04.2011 11:52:15

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 11:58 | Nahoru | #8
Na tom něco bude. Já sem to pociťoval občas u jawy, a taky sem si myslel, že to je jen nějakej muj mylnej dojem. ale pak sem se o tom bavil s člověkem, jenž motorům rozumí a ten mi to potvrdil - tyhle atmosférický vlivy můžou ovlivňovat chod motoru.

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:18 | Nahoru | #9
mě to taky ráno jede lépe, než když jedu ze školy a je tepleji

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:22 | Nahoru | #10
Tož moje Jawka jezdila hodně podle počasí... Záleželo kudy fouká vítr, podle toho jsem musel stanovovat trasu... asi jako horkovzdušný balon

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:26 | Nahoru | #11
Zajimavé, mě to jede totiž pořád stejné hovno

Naposledy editováno 17.04.2011 12:26:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:27 | Nahoru | #12

seccomk píše: A nemáš to trošku bohatší, než je třeba? Když tam je víc vzduchu, tak že by teprve bylo
využito více benzínu při plném plynu?


Nene mám to všecko v cajku. Před rokem se ladilo, bmc filtr, dynojet st 1 u dobrýho servisáka, který se mě stará o motorku už dlouho. Ale stejně nechám karbece tento podzim zkontrolovat, jak se bude dělat rozvodák atd.. Pak přišel krátkej plyn, převod a ted mám starosti při plným plynu na dvojku udržet zadní kolo na výjezdu aby nešlo bokem. A to tam ještě přijde komplet výfuk, svody a uprava airboxu.

Naposledy editováno 17.04.2011 12:29:35

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:43 | Nahoru | #13
tak to sem zvědavej kde tě budem sbírat..

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:48 | Nahoru | #14
adosmoto> A co jezdíš za pneu? A jaké trasy?

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:56 | Nahoru | #15
je to možný.... po dešti určitě je ve vzduchu víc kyslíku jak píše najt rajdr u dvoutaktů je to dost znát.... když je sucho, po dešti v horách a v nížinách.... a to bez legrace....

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:57 | Nahoru | #16
woko o: No snažím se tady zůstat.
Seccomk: Tak pneu jedině racing street gumy. Homologace na silnici. No u nás těch tras moc není. Buchláky nemusím. Moc provoz a moc lidí. Lítám směr přerov, směr kojetín, pak na litovel přes konici, a pak ještě na boskovice. Ted jsem ještě objevil trasu přes ecce homo sternberk a směr opava.

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 12:58 | Nahoru | #17
u trabantů se někdy v horách vyndaval filtr protože ani nechtěli jet...

1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:02 | Nahoru | #18
seccomk: uvažuji o kupování slicků, protože zadni guma jde strašně rychle do hajzlu ale moc se mě do toho nechce. Mám strach, že při nějakém bordelu na silnici ( kapaliny, píseček atd ) klouzne slick dřív než guma se vzorkem. A taky bych musel najít slušného dodavatele. Není slick jako slick.

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:19 | Nahoru | #19
já to u auta pozoroval po dešti taky, Vitara 1.6i 89'
prostě to tak nějak líp jede, ne že by napršleo a pak to rvalo asvalt tak to ne
ale mě se po dešti taky líp dejchá, tak tomu autu se to nejspíš líbí taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:25 | Nahoru | #20
Číkus> ale ten se používá především z důvodu aby ten horký vzduch nezpůzobil samozápal směsi

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:30 | Nahoru | #21
adosmoto> A kupuješ nový, nebo jetý ty homologovaný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:31 | Nahoru | #22
Honzik94> tak to určitě ne víš při jaké teplotě vznikají samozápaly? a dovedeš si představit tak horkej vzduch?
je to jak psal Číkus, prostě to zvýší celkovou účinnost toho přeplňovaní
polopatě řečeno, studenýho vzduchu tam nacpu víc než horkýho, jelikož objem plynu s teplotou roste

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:31 | Nahoru | #23
Jo je to logický, sice už to tu bylo řečeno ale používá se chladič vzduchu (někdy chlazení CO2) + do motoru se vstřikuje, voda, která se promění v páru a tím ochladí motor. Případně směs metanolu s vodou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:38 | Nahoru | #24

cccp píše: Honzik94> tak to určitě ne víš při jaké teplotě vznikají samozápaly? a dovedeš si představit tak horkej vzduch?
je to jak psal Číkus, prostě to zvýší celkovou účinnost toho přeplňovaní
polopatě řečeno, studenýho vzduchu tam nacpu víc než horkýho, jelikož objem plynu s teplotou roste



Tak to je samozřejmě jasný.. ale někde jsem čet ( už ani nevím kde) že je to hlavně kuli těm samozápalům.. ale jestli je to kec tak se omlouvám

2 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:42 | Nahoru | #25
..jinak tu teplotu bych si dokázal představit.. už jen proto že Naftový motory zapalují naftu teplotou okolního vzchu =)

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:44 | Nahoru | #26
Honzik94> Proti samozápalům (detonačnímu hoření) se primárně používá palivo s vyšším oktanovým číslem.

Mezichladič samozřejmě taky pomáhá proti samozápalům (Při fázi komprese se směs stlačuje a dochází ke zvýšení teploty. Pokud je výchozí teplota vyšší, pak je samozřejmě vyšší i koncová teplota), ale jeho hlavní funkcí je zvýšit hustotu vzduchu, aby se do válce dostalo víc kyslíku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:45 | Nahoru | #27
Honzik94> Nafta má teplotu vznícení kolem 50°C, kde vezmeš tak teplý okolní vzduch?

(reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:47 | Nahoru | #28

Honzik94 píše: ..jinak tu teplotu bych si dokázal představit.. už jen proto že Naftový motory zapalují naftu teplotou okolního vzchu =)


Naftové motory mají vysoký kompresní poměr a nasátý vzduch se zahřívá na tepotu 550 - 800°C (zdroj)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:48 | Nahoru | #29

seccomk píše: Honzik94> Nafta má teplotu vznícení kolem 50°C, kde vezmeš tak teplý okolní vzduch?


no tak kdyby měla teplotu vznícení kolem 50°C tak by to nebyl problém.. ale jestli aspon trochu rozumíš fyzice tak bys moh vědět že při stlačení vzuchu stoupá jeho teplota a věř mi že stím kompresním poměrem co mají nafťáci ta teplota stoupne hodně vysoko

Za chladnějšího počasí jede lépe.

17.4.2011 v 13:50 | Nahoru | #30
a už sem si vzpoměl kde sem to čet.. vlasně nečet řikal nám to učilel ve škole.. tak to ho hned musim zprdnout že nám tam řiká pí*oviny
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist