2 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
Číkus píše: Studený vzduch má větší hustotu, tedy při stejném objemu obsahuje více kyslíku. Proto se také u přeplňovaných motorů používá mezichladič.
Jj nebo-li intercoler, aby se vzduch než půjde do motoru ochladil. Už jsem doma díky.
1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
využito více benzínu při plném plynu?
Naposledy editováno 17.04.2011 11:52:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
seccomk píše: A nemáš to trošku bohatší, než je třeba? Když tam je víc vzduchu, tak že by teprve bylo
využito více benzínu při plném plynu?
Nene mám to všecko v cajku. Před rokem se ladilo, bmc filtr, dynojet st 1 u dobrýho servisáka, který se mě stará o motorku už dlouho. Ale stejně nechám karbece tento podzim zkontrolovat, jak se bude dělat rozvodák atd.. Pak přišel krátkej plyn, převod a ted mám starosti při plným plynu na dvojku udržet zadní kolo na výjezdu aby nešlo bokem. A to tam ještě přijde komplet výfuk, svody a uprava airboxu.
Naposledy editováno 17.04.2011 12:29:35
Seccomk: Tak pneu jedině racing street gumy. Homologace na silnici. No u nás těch tras moc není. Buchláky nemusím. Moc provoz a moc lidí. Lítám směr přerov, směr kojetín, pak na litovel přes konici, a pak ještě na boskovice. Ted jsem ještě objevil trasu přes ecce homo sternberk a směr opava.
1 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
je to jak psal Číkus, prostě to zvýší celkovou účinnost toho přeplňovaní
polopatě řečeno, studenýho vzduchu tam nacpu víc než horkýho, jelikož objem plynu s teplotou roste
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
cccp píše: Honzik94> tak to určitě ne víš při jaké teplotě vznikají samozápaly? a dovedeš si představit tak horkej vzduch?
je to jak psal Číkus, prostě to zvýší celkovou účinnost toho přeplňovaní
polopatě řečeno, studenýho vzduchu tam nacpu víc než horkýho, jelikož objem plynu s teplotou roste
Tak to je samozřejmě jasný.. ale někde jsem čet ( už ani nevím kde) že je to hlavně kuli těm samozápalům.. ale jestli je to kec tak se omlouvám
2 reakcí na tento příspěvek Za chladnějšího počasí jede lépe.
Mezichladič samozřejmě taky pomáhá proti samozápalům (Při fázi komprese se směs stlačuje a dochází ke zvýšení teploty. Pokud je výchozí teplota vyšší, pak je samozřejmě vyšší i koncová teplota), ale jeho hlavní funkcí je zvýšit hustotu vzduchu, aby se do válce dostalo víc kyslíku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
Honzik94 píše: ..jinak tu teplotu bych si dokázal představit.. už jen proto že Naftový motory zapalují naftu teplotou okolního vzchu =)
Naftové motory mají vysoký kompresní poměr a nasátý vzduch se zahřívá na tepotu 550 - 800°C (zdroj)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Za chladnějšího počasí jede lépe.
seccomk píše: Honzik94> Nafta má teplotu vznícení kolem 50°C, kde vezmeš tak teplý okolní vzduch?
no tak kdyby měla teplotu vznícení kolem 50°C tak by to nebyl problém.. ale jestli aspon trochu rozumíš fyzice tak bys moh vědět že při stlačení vzuchu stoupá jeho teplota a věř mi že stím kompresním poměrem co mají nafťáci ta teplota stoupne hodně vysoko