Téma: Jde vlastně přidat ABS
 
13.4.2011 v 02:02
Tak mi napadlo, jestli by šlo na motorku bez ABS to ABS nějak přidat. Vím, že v bývalém autě jsem ho přidané měl, ale byla to celkem velká krabive - tu bych na motorce vozit nechtěl, ani bych ji neměl kam dát, tak možná na místo spolujezdce..
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 05:39 | Nahoru | #1
No teoreticky by to šlo, ale myslím, že za ty investice to nestojí, koupit řídící jednotku, koupit nové kola s ozubením a senzory + řídící ventily, navíc si nejsem jistý, jestli to nepotřebuje pak dodatečné schválení do TP.

Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 05:54 | Nahoru | #2
Čistě teoreticky by to šlo, ale počítám, že budeš muset mít konkrétní typ schválený pro tvouji motorku, povolení od dovozce, že ho tam můžeš dát, novou technickou, zápis v techničáku.....

Nevím, jestli by to za to stálo... Navíc už to bude bastl.. Přijde mi rozumější, jedodušší a bezpečnější prodat stávající stroj a koupit mašinu, která už ABS má z výroby..

Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 06:47 | Nahoru | #3
Nebylo by jednodušší se naučit brzdit ?

Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 07:11 | Nahoru | #4
blbost to dodělávat... vyjde to na víc než pomalu stojí motorka... lepší fakt koupit rovnou s tim...

1 reakcí na tento příspěvek Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 07:59 | Nahoru | #5
ABS na moto beru pouze u mega cesťáků a jinejch ultratěžkejch paskvilů, jinak zbytečná zátěž a na suchu ti zabrzdím na kratší vzdálenosti než s obyč. ABS, sportovní ABS jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, třeba bude lepší, jinak razím názor jako babajezi

Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 08:50 | Nahoru | #6
mě ABS funguje tak jak má a s kombinaci s BREMBO brzdama si nemůžu stěžovat... mašina má zhruba 260kg a brzdí snatelně líp než o 80kg lehčí SVčko...

Naposledy editováno 13.04.2011 08:52:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 09:47 | Nahoru | #7

dewwil píše: ABS na moto beru pouze u mega cesťáků a jinejch ultratěžkejch paskvilů, jinak zbytečná zátěž a na suchu ti zabrzdím na kratší vzdálenosti než s obyč. ABS, sportovní ABS jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, třeba bude lepší, jinak razím názor jako babajezi



a na mokru?

Jasne, predvidavost mnohe vyresi, ale v krizi, tam to ocenis ..

Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 09:51 | Nahoru | #8
Teoreticky by to šlo (pokud se vyrábí totožná moto ve verzi s ABS), ale mnohem jednodušší je prodat to, co máš a koupit verzi s ABS.

Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 10:02 | Nahoru | #9
S ABS zabrzdí i blbec líp než většina bez, a pak taky ABS řeší krizovky bez ohledu jak na ně stihneš reagovat. Většina mistrů tady se do takový situace zřejmě ještě nedostala ale kdo zažil tak je to 50/50 že to vyjde - s ABS je to 90/10. Do provozu jednoznačně ABS. Na trať a závody bez ABS - tam jedeš krátce a plně soustředěný.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 10:15 | Nahoru | #10

Petr_VFR píše: a na mokru?

Jasne, predvidavost mnohe vyresi, ale v krizi, tam to ocenis ..



Auto bez ABS brzdí pořád lépe i na mokru, jen na ledu má menší brzdnou dráhu ABS a to z mé zkušenosti jen za určitých podmínek(není na ledu ani pár kamínků z posypu atd). U motorky to je dle pilota jak umí a jak zareaguje.. Ale pro joudy je lepší ABS. Nemyslím tím, že všichni s ABS jsou joudové

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 11:03 | Nahoru | #11

Danielos píše: Auto bez ABS brzdí pořád lépe i na mokru, jen na ledu má menší brzdnou dráhu ABS a to z mé zkušenosti jen za určitých podmínek(není na ledu ani pár kamínků z posypu atd). U motorky to je dle pilota jak umí a jak zareaguje.. Ale pro joudy je lepší ABS. Nemyslím tím, že všichni s ABS jsou joudové


Jenže nejde srovnávat pouze metry potřebné k zastavení s a bez ABS. Daleko důležitější pro většinu řidičů je to, že s ABS můžou auto řídit i při intenzivním brždění!!! Co je lepší? Mít o pár metrů kratší brzdnou dráhu (sporné) anebo se překážce vyhnout, ale při tom intenzivně brzdit?
Navíc nejde srovnávat brždění u motorky a auta. Když v autě zablokujete kola, tak sebou neplácnete. Kdežto na motorce si se zablokovaným předním kolem ustelete.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 12:44 | Nahoru | #12
No-limits> Píšu, že pro joudy to je lepší..

A pro joudy v autě taky. Jako já se překážce vyhnu i bez ABS Co je lepší? Brzdit rychleji bez ABS a pak se vyhnout překážce bez brzdění nebo brzdit pomalu s ABS a nevyhnout se překážce, bo auto tak nebrzdilo kvůli ABS?

Já si se zablokovaným předním kolem neustelu, bo povolím brzdu a pak brzdím dále

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:06 | Nahoru | #13

Danielos píše: Auto bez ABS brzdí pořád lépe i na mokru, jen na ledu má menší brzdnou dráhu ABS a to z mé zkušenosti jen za určitých podmínek(není na ledu ani pár kamínků z posypu atd). U motorky to je dle pilota jak umí a jak zareaguje.. Ale pro joudy je lepší ABS. Nemyslím tím, že všichni s ABS jsou joudové



mam ABS - jsem jouda???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:10 | Nahoru | #14

Danielos píše: Auto bez ABS brzdí pořád lépe i na mokru, jen na ledu má menší brzdnou dráhu ABS a to z mé zkušenosti jen za určitých podmínek(není na ledu ani pár kamínků z posypu atd). U motorky to je dle pilota jak umí a jak zareaguje.. Ale pro joudy je lepší ABS. Nemyslím tím, že všichni s ABS jsou joudové



co je to "brzdí lépe"?
pokud myslíš kratší brzdnou dráhu, tak je to nesmysl. ABS má jedinou výhodu, a sice že na plnejch brzdách "nepřijdeš o řízení", a na ledu a mokru je naopak brzdná dráha s ABS delší

(reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:10 | Nahoru | #15

_Dina_ píše: mam ABS - jsem jouda???



JO.

já mám ABS taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:11 | Nahoru | #16

_Dina_ píše: mam ABS - jsem jouda???



Z příspěvku č. 10

Ale pro joudy je lepší ABS. Nemyslím tím, že všichni s ABS jsou joudové

(reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:12 | Nahoru | #17

Danielos píše:



Stejně nemůžu být jouda,když jsem KOKOD!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:14 | Nahoru | #18
Danielos> tvoji jistotu bych chtěl mít ... vlastně ne.
Smutný je, že jednoho co si byl dost jistej a dokonce na to měl znám. Dopadnul blbě a nikomu to nepřeju.
I mistr se utne a když na tuhle chvíli přije, tak bys potom dal všechno za něco co by ti mohlo jen na zlomek sekundy pomoct.
Třeba jen když musíš naráz řešit víc než 2 otázky a pak se ještě soustředit jestli kolo je na prachu nebo ještě na asfaltě... víš prd tak nedělej z ostatních mrzáky.
ABS do provozu ANO je to výrazná pomůcka.

(reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:17 | Nahoru | #19

FiZzeR píše: co je to "brzdí lépe"?
pokud myslíš kratší brzdnou dráhu, tak je to nesmysl. ABS má jedinou výhodu, a sice že na plnejch brzdách "nepřijdeš o řízení", a na ledu a mokru je naopak brzdná dráha s ABS delší



Jsme se jen nepochopili. Já myslel, že auta bez ABS mají kratší brzdnou dráhu na suchu i na mokru.

(reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:21 | Nahoru | #20
MikiberG> Klídek

Jestli je kolo na prachu nebo ne poznám hned

Mrzáka z nikoho nedělám.

(reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:25 | Nahoru | #21
MikiberG> Jen abys na ABS nespoléhal až moc..

(reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 13:44 | Nahoru | #22

Bergr píše: No teoreticky by to šlo, ale myslím, že za ty investice to nestojí, koupit řídící jednotku, koupit nové kola s ozubením a senzory + řídící ventily, navíc si nejsem jistý, jestli to nepotřebuje pak dodatečné schválení do TP.



Jde to , jenom musí ti to posvětit akreditovaný zástupce, pak požádáš o přestavbu na úřadě a ten úředník ti řekne co bude chtít, asi Protokol z STK , povolení výrobce a mělo by to jít

1 reakcí na tento příspěvek Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:03 | Nahoru | #23
Pánové, ABS má delší brzdnou dráhu jen na ideálním povrchu, což je suchý beton. Všude jinde než je zmiňovaný suchý beton, jsou rozdíly nepatrné a nebo lepší pro ABS. Mezi námi, kdo "umí" jezdit, ať si nic s ABS nekupuje či si ho různě vypíná (vytahuje pojistku atd.). Je to každého věc, ale je třeba si uvědomit, že není krizovka jako krizovka, a každý v daný okamžik reaguje jinak. Pro 90% lidí je ABS plus ať už na motorce či v autě, zbylých 10% buď umí jezdit a nebo si to myslí.

1 reakcí na tento příspěvek Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:04 | Nahoru | #24
mikiberg: chapu co myslis, ale me treba na motorce by abs nebylo k nicemu, i v krizovce nevezmu za brzdu na doraz.. da se rict ze ve vsech pripadech brzdim min nez by se dalo... spousta znamejch spadlo na to ze prebrzdili predek a na to to je urcite fajn, ale ja mam blok ze proste za tu brzdu poradne nevezmu, brzdim tak nejak normalne a koukam kam to poslu:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:09 | Nahoru | #25

StrejdaČenda píše: Pánové, ABS má delší brzdnou dráhu jen na ideálním povrchu, což je suchý beton. Všude jinde než je zmiňovaný suchý beton, jsou rozdíly nepatrné a nebo lepší pro ABS. Mezi námi, kdo "umí" jezdit, ať si nic s ABS nekupuje či si ho různě vypíná (vytahuje pojistku atd.). Je to každého věc, ale je třeba si uvědomit, že není krizovka jako krizovka, a každý v daný okamžik reaguje jinak. Pro 90% lidí je ABS plus ať už na motorce či v autě, zbylých 10% buď umí jezdit a nebo si to myslí.



na tom snehu je to v aute obcas dost prekerka, aspon u levnejsich aut.. treba oktavka 1 ... tam to prestane uplne brzdit uplne a jsou toho plny ruce, auto bez abs se zablokovanejma kolama se casto tou vrstvou snehu prohrabne durch, nebo uz i to jak ji tlaci pred sebou.. proste docela brzdi...to same plati v terenu..sterk atd..

drzsi sportovnejsi auta maj zas to abs o neco lip fungujici nez ten beznej spotrebak, ale na tom snehu by to v urcitejch pripadech bylo lepsi bez nej, samo je to tam pro nevyjezdeny lidi co v jakekoliv krizovce vyruhnou na brzdach az do rany/pangejtu... ale to zas nutne nemusi bejt kazdej...

Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:38 | Nahoru | #26
ABS vařím běžně, přidam ti ho, kam budeš chtít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:40 | Nahoru | #27

assassin píše: mikiberg: chapu co myslis, ale me treba na motorce by abs nebylo k nicemu, i v krizovce nevezmu za brzdu na doraz.. da se rict ze ve vsech pripadech brzdim min nez by se dalo... spousta znamejch spadlo na to ze prebrzdili predek a na to to je urcite fajn, ale ja mam blok ze proste za tu brzdu poradne nevezmu, brzdim tak nejak normalne a koukam kam to poslu:)



kdybys prilitl k zatacce jako ja 160 jako debil (stane se, no) a najednou zjistil, ze je to vracecka, taky bys tu brzdu zahamtl jak to jde . Poprve v zivote jsem ABS ocenil, protoze jinak to bylo jednoznacne v lepsim pripade na totalku ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:45 | Nahoru | #28

Petr_VFR píše: kdybys prilitl k zatacce jako ja 160 jako debil (stane se, no) a najednou zjistil, ze je to vracecka, taky bys tu brzdu zahamtl jak to jde . Poprve v zivote jsem ABS ocenil, protoze jinak to bylo jednoznacne v lepsim pripade na totalku ..



uz sem 2x vyjel v tehle situaci rovne, jednou do pole jednou do lesa, a brzdil sem v obou pripadech stejne malo.. uz je to par let a od te doby to tam spis zkusim nejak poslat:) nevim proc, ale proste brzdim malo...

1 reakcí na tento příspěvek Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:49 | Nahoru | #29
Auto bez ABS už vživotě ne, jsem mladej a nevyježděnej a docela mi to pomáhá

(reakce na) Jde vlastně přidat ABS

13.4.2011 v 14:51 | Nahoru | #30

assassin píše: na tom snehu je to v aute obcas dost prekerka, aspon u levnejsich aut.. treba oktavka 1 ... tam to prestane uplne brzdit uplne a jsou toho plny ruce, auto bez abs se zablokovanejma kolama se casto tou vrstvou snehu prohrabne durch, nebo uz i to jak ji tlaci pred sebou.. proste docela brzdi...to same plati v terenu..sterk atd..

drzsi sportovnejsi auta maj zas to abs o neco lip fungujici nez ten beznej spotrebak, ale na tom snehu by to v urcitejch pripadech bylo lepsi bez nej, samo je to tam pro nevyjezdeny lidi co v jakekoliv krizovce vyruhnou na brzdach az do rany/pangejtu... ale to zas nutne nemusi bejt kazdej...



souhlasím. taky mám spotřební auto a v zimě jsem kolikrát brzdil i vočima... resp. JENOM vočima, zatímco moje pravá noha dostávala důkladnou masáž

Naposledy editováno 13.04.2011 14:52:02
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist