Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???
Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)
Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:
Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.
Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/
Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:
1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)
Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....
A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?
opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Na BMW máš pravděpodobně čidlo klepání, který ti plynule dokáže přenastavovat předstih. Pokud tam máš lambdu, tak je to pak úplně v pohodě, protože ti pohlídá i bohatost.
Pokud máš pevnou mapu třeba jako já v Duckně a dáš tam KN + otevřený laufy, tak do toho motoru teče a odtejká prostě víc vzduchu ... při zachování dávky - a to může bejt problém.
fish: z grafu brzdy kterej je tu nalepenej ohledne smesi nic nezjistis (da se uvazovat tak ze to jede lip= ok smes, ale jsou tam urcity vyjimky, kazdopadne nejak nebezpecne chudy to nebude)
graf kterej te u brzdy zajima co se tyka slozeni smesi je graf AFR (pomer vzduchu a paliva, bere se v hmotnostnich jednotka, u benzinu je AFR 14,7 smes pri ktery schori palivo beze zbytku. afr vetsi-prebytek kysliku-chudy, afr mensi - bohaty, nejlepsi vysledky jsou pri mirne bohate smesi.. tzn se ladi nekde kolem 12 AFR... tzn graf AFR pro danej pripad v idealnim pripade je vodorovna cara na hodnote +-12)
pripadne jeste se da ladit podle teploty vyfukovych plynu (EGT) obvykle hlavne u preplnovanejch aut, u motorek to asi moc lidi nepouziva...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
assassin píše: u vstrikovani kdyz budu predpokladat ze to nasaje vic vzduchu.. tak jednotka ale porad vstrikuje stejny mnozstvi paliva (nezjisti ze je vzduchu vic) a smes by mohla byt jeste o to chudsi...
tzn tvrzeni ze k ladaku filtr a pomuze to.. by se u karbcovy moto mohl zakladat na nake logicke uvaze
u Fi motorky zas je mozny ze to s filtrem bude jeste chudsi....
U FI by ECU měla poznat že do motoru těče více vzduchu, pomocí MAP senzoru, ne? taky by měl být v airboxu senzor tlaku vzduchu...
Kdyby ECU neuměla poznat že jde do motoru víc vzduchu, nefungovalo by ani náporové sání..
Naposledy editováno 24.03.2011 14:33:32
pilot84 píše: U FI by ECU měla poznat že do motoru těče více vzduchu, pomocí MAP senzoru, ne? taky by měl být v airboxu senzor tlaku vzduchu...
Kdyby ECU neuměla poznat že jde do motoru víc vzduchu, nefungovalo by ani náporové sání..
cidlo podtlaku tam je a ridici jednotka podle nej micha smes cca do 3tis otacek v rezimu kdy neakcelerujes - tzn temer zavrena klapka. v tomhle rezimu se da rict ze jednotka dokaze prizbusobit dodavku paliva zmenam na sani, v tomhle rezimu ale motorky jedou malokdy a spis se vetsina casu jede na v tom druhem rezimu kdy jednotka jede podle map a senzoru polohy klapky.. v tom pripade uz se ale nicemu prizpusobit neumi.
v airboxu se s tim tlakem dejou hrozny veci (ruzny pulsace atd) a cidlo tam obvykle nebejva, naporove sani bejva resene tak ze tam jednotka pere vic paliva v zavislosti na rychlosti (u suzuki konkretne bere signal ze senzoru zarazeneho kvaltu a na 5ku a 6ku to dava ke konci bohatsi mapu) u motorek co maj napor a nemaj senzor kvaltu tak tipuju ze bude tahle kompenzace resena primo v zavislosti na rychlosti...
v serii - jestli se tomu da rict serie - napriklad u bmw e46 m3 CSL
2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
- otevřená koncovka s katalyz.
- otevřená koncovka bez kata + varianta s otevřeným filtrem
- otevřená koncovka bez kata a bez sondy + varianta s otevřeným filtrem
Naposledy editováno 24.03.2011 14:53:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
a toto vše nabízejí za cenu kterou jsi mi psal do PM?
to je asi jediné mínus..
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
t_freedom - je to 10x méně a ještě kousek než uvádíš, ale jen za nalití přednastavené mapy.
Používá se na to zařízení zvané Rexxer (ale to už tu někdo psal), nějaké informace a podrobnosti ZDE
Naposledy editováno 24.03.2011 16:11:40
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
takže stejně skončím u Murkina a když to bude tak jak to mám ted´ o.k., tak to nechám být..
Ale ty hříbky na hrdla vstřiků by se mi tuze líbily..
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
pokud ti to jede a nejsou nějaké příznaky, že by se něco dělo tak to neřeš
já ještě uvidím co a jak, zatím zůstanu v serii
akorát včera jsem jí vyjímečně naškyt ještě dřív než jsem nasadil blembák (jinak většinou startuju až když jsem v plný polní a rovnou jedu) a jak běžela na volnoběh, tak jsem občas zaslechl takovej divnej zvuk, jako by si někde něco štrejchlo..
nic hlasitého, ale bylo to tam.
ale statečně jsem se rozhodl ignorovat to a dal si pěkných 110 km
tak to snad bude o.k.
ed: jo a taky zvažuju, že bych nechal vyrušit tu lambdu, ne že by mi vadila, ale už mě několikrát napadlo co se stane když se mi někde v tramtárii odporoučí a náhodou nebudu mít s sebou náhradní funkční.. ?
Naposledy editováno 24.03.2011 16:31:03
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Naposledy editováno 24.03.2011 22:55:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
pěkný výlet já dnes smrdím v zaměstnání..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Naposledy editováno 24.03.2011 23:07:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
já bych s ní mohl jezdit max.po parkovišti, což není moc velká zábava, leda bych měl služebáka minibike od Blaty
jaký budeš montit, oxfordy?
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Naposledy editováno 24.03.2011 23:34:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
dva_hrnce píše: FishX3> to já jsem zase zmrzlej jak ženská, zabalit tělo není problém, ale tlustý rukavice jsou na dvě věci, citlivost a ovladatelnost nula..
jezdim v KNOX Biomech a do nich rukavičky od ColdKillers ....když to nestačí, jsem v háji....a jelikož mne serou i ty rukavičky, současně to občas nestačí , budu montit heftiky
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
já mám od ColdKillers už 4 roky dlouhou kuklu windstopper a pecka. vnitřní rukavičky mám taky windstopper, ale používal jsem je na starý Lookwell perforovaný rukavice. Ty se mi po 7mi letech roztrhaly tak jsem koupil tyhle http://www.louis.de...&artnr_gr=201221 a jsou pecka, maj perfektni zpracovani, podšívku, nepotí se ruce a netáhne do nich. Takže ty "podrukavičky" ted nepoužívam. Ale nekolikrát jsem je podvlíkl i pod ty Outlastový, ale to bylo v Alpách -2st. a neměl jsem ještě vyhř.ručky
když už jsme v těch hadrech tak mam od Vanucci na cestování textil komplet Ventus III a je to taky bomba, pohodlnejsi hadry jsem nezazil. má dvoje vložky, Sympatex bundičku a zimní coolmax. http://www.louis.de...&artnr_gr=208656
a cestovní boty TCX Explorer 3 Gore-Tex jsou báječný, jezdim v nich i ke kůži jak jsou pohodlný (i když to nevypadá moc cool), Diadory Extreme byl přešlap...
Naposledy editováno 25.03.2011 03:01:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S | Obdélník | 4 | 31.7.2023 v 22:46 Obdélník |
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S | vladoxxx7 | 6 | 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7 |
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... | QU33G | 13 | 12.1.2023 v 07:25 DominikF |
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S | OSKARCB | 7 | 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_ |
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S | Dr.Kosák | 2 | 18.8.2019 v 12:56 fs155 |