bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N a Otevřený výfuk - co na to motor
Prolezl jsem snad co šlo, ale nenašel jsem odpověď:

Pokud na seriovou motorku (v mém případě CB1300S) prsknu otevřený výfuk + K&N vzducháč, nepoužiji PowerCommander , dochází k poškození motoru???

Mezajímá mne změny výkonu, propady, spotřeba nic jen to zda tuen motor tímhle poškozuji, případně jak toto poškození eliminovat (vyhodit KN - koneckoncu mi šlo jen o zvuk :), nějaké jiné úpravy, někdo kdo by to uměl nastavit atd..)




Přikládám jak jsem dopadl po poradě s odborníky:

Problemy :občasné střílení do výfuku , kolísání volnoběžných otáček.

Zatím jsem zjistil : Dohledal jsem si tu doporučení naněkoho s brzdou - zvítězil Kaucký - ovčáry - http://www.moto-racingservice.cz/

Poslal jsem mu dotaz, následně se s ním bavil telefonicky a tohle z toho vyšlo:

1. KN+otevřený lauf nejhorší co jsem pro motor mohl udělat - zvýší se teploty v motoru o 300st, vyhrějvají se gufera, podpalují ....cosi, moto de do háje.
2. PGMF1 stejně jako ostatní vstřikovací jednotky jsou hloupé a nemají jak korigovat palivo - nelze je nijak konfigurovat
3. jedinná šance jak to pořešit je PowerCommander tj 7000-8500za PC III USB (ani PC III ani PC V nelze použít) + 1000Kč brzda + 4000 další práce s tím spojené (poptával jsem jen poladění motoru aby se nekurvil-nikoli servis)

Další 2 technici co mi dělají motorku, oba s dlouholetou praxí mi tvrdí že je to blbost....

A teď mi ku..va řeknětě kde je pravda! Představa že vypláznu 12tis a budu mít seriovou motku s laďákem mi přijde hooodne na h... Rád bych alespoň zjistil jak velká jsou rizik apoškození - Kaucký se tváři pomalu jak kdybych tam s tou motkou ani nedojel. Kde je tedy pravda? Jak moc zásadní je to pro motor, když dám seriový vzducháč pomohu tomu? Dá se to řešit nějak jinak? Znáte někoho kdo to umí?

opakuji nemám problém se snížením výkonu, střelba a kolísání není nijak markantní takže opravdu řeším pouze a jen poškození motoru při jízdě s K/N a otevřeným laufem.

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 12:03 | Nahoru | #121
Jenže ten karbec se změnou poměru vzduchu vyrovná daleko líp než jednotka s pevnou mapou...ty pane chytrej ...resp. ne líp, ale bezporblémověji- víc vzduchu proteče - víc paliva si strhne. Stačí pak naladit trysky(třeba jen uchem) a zase to bude šlapat.
Na BMW máš pravděpodobně čidlo klepání, který ti plynule dokáže přenastavovat předstih. Pokud tam máš lambdu, tak je to pak úplně v pohodě, protože ti pohlídá i bohatost.
Pokud máš pevnou mapu třeba jako já v Duckně a dáš tam KN + otevřený laufy, tak do toho motoru teče a odtejká prostě víc vzduchu ... při zachování dávky - a to může bejt problém.

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 12:25 | Nahoru | #122
nektere posledni modely motorek.. treba BMW, cbr od 08 modelu a urcite i dalsi maji cidlo klepani.. tzn si urcitym zpusobem meni predstih... tam muze byt zna lehce i zmena chovani motoru pri tankovani jineho paliva 98 vs 95 oktanu. Ani bmw nema sirokopasmovou lambdu tzn si nedokaze sama upravovat smes, je tam skokova lmbda ktera se tam da se rict "stara o katalyzator"

fish: z grafu brzdy kterej je tu nalepenej ohledne smesi nic nezjistis (da se uvazovat tak ze to jede lip= ok smes, ale jsou tam urcity vyjimky, kazdopadne nejak nebezpecne chudy to nebude)

graf kterej te u brzdy zajima co se tyka slozeni smesi je graf AFR (pomer vzduchu a paliva, bere se v hmotnostnich jednotka, u benzinu je AFR 14,7 smes pri ktery schori palivo beze zbytku. afr vetsi-prebytek kysliku-chudy, afr mensi - bohaty, nejlepsi vysledky jsou pri mirne bohate smesi.. tzn se ladi nekde kolem 12 AFR... tzn graf AFR pro danej pripad v idealnim pripade je vodorovna cara na hodnote +-12)
pripadne jeste se da ladit podle teploty vyfukovych plynu (EGT) obvykle hlavne u preplnovanejch aut, u motorek to asi moc lidi nepouziva...

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 14:04 | Nahoru | #123
ano, mám lambdu i čidlo klepání. proto můžu jezdit i na N95 s kompresním poměrem 12,5:1. Ale rozdíl mezi 95 a 98 je citelný.
Mimochodem lambda je snad už na většině novějších motorek, měl ji i Versys

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 14:32 | Nahoru | #124

assassin píše: u vstrikovani kdyz budu predpokladat ze to nasaje vic vzduchu.. tak jednotka ale porad vstrikuje stejny mnozstvi paliva (nezjisti ze je vzduchu vic) a smes by mohla byt jeste o to chudsi...

tzn tvrzeni ze k ladaku filtr a pomuze to.. by se u karbcovy moto mohl zakladat na nake logicke uvaze

u Fi motorky zas je mozny ze to s filtrem bude jeste chudsi....



U FI by ECU měla poznat že do motoru těče více vzduchu, pomocí MAP senzoru, ne? taky by měl být v airboxu senzor tlaku vzduchu...
Kdyby ECU neuměla poznat že jde do motoru víc vzduchu, nefungovalo by ani náporové sání..

Naposledy editováno 24.03.2011 14:33:32

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 14:36 | Nahoru | #125
jsme banda amatéru kdo ví o co jde tak se nám směje

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 14:40 | Nahoru | #126

pilot84 píše: U FI by ECU měla poznat že do motoru těče více vzduchu, pomocí MAP senzoru, ne? taky by měl být v airboxu senzor tlaku vzduchu...
Kdyby ECU neuměla poznat že jde do motoru víc vzduchu, nefungovalo by ani náporové sání..



cidlo podtlaku tam je a ridici jednotka podle nej micha smes cca do 3tis otacek v rezimu kdy neakcelerujes - tzn temer zavrena klapka. v tomhle rezimu se da rict ze jednotka dokaze prizbusobit dodavku paliva zmenam na sani, v tomhle rezimu ale motorky jedou malokdy a spis se vetsina casu jede na v tom druhem rezimu kdy jednotka jede podle map a senzoru polohy klapky.. v tom pripade uz se ale nicemu prizpusobit neumi.

v airboxu se s tim tlakem dejou hrozny veci (ruzny pulsace atd) a cidlo tam obvykle nebejva, naporove sani bejva resene tak ze tam jednotka pere vic paliva v zavislosti na rychlosti (u suzuki konkretne bere signal ze senzoru zarazeneho kvaltu a na 5ku a 6ku to dava ke konci bohatsi mapu) u motorek co maj napor a nemaj senzor kvaltu tak tipuju ze bude tahle kompenzace resena primo v zavislosti na rychlosti...

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 14:45 | Nahoru | #127
jinak je docela zvlastni jak ti co se vrtaj do motorek premysli nad systemem co micha palivo podle nasateho mnozstvi vzduchu - vahy vzduchu apod, a lidi co ladi opravdu ostra auta zas systemy s vahou vzduchu vyhazuji a prechazeji na cisty "alpha-n" system ktery funguje u motorek, poskytujici lepsi reakci na plyn, vyssi vykon a mizernou hospodarnost :)

v serii - jestli se tomu da rict serie - napriklad u bmw e46 m3 CSL

K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 14:51 | Nahoru | #128
OK

2 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 14:52 | Nahoru | #129
Na italské motorky MG jsou dostupné přednastavené mapy + modifikace s otevřeným filtrem tj. ne KNko, ale vyhodit airbox a takové ty kloboučky na sání. Mapy se nalívají do původní řídící jednotky :
- otevřená koncovka s katalyz.
- otevřená koncovka bez kata + varianta s otevřeným filtrem
- otevřená koncovka bez kata a bez sondy + varianta s otevřeným filtrem

Naposledy editováno 24.03.2011 14:53:22

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 15:11 | Nahoru | #130
RendaBK> Dukna dává origo KNko a v plný palbě - svody, KNko, koncovka pak ještě "řeže" airbox ...jinak tak jak píšeš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 15:22 | Nahoru | #131
RendaBK> předpokládám že ta poslední varianta bude best off.. ?
a toto vše nabízejí za cenu kterou jsi mi psal do PM?
to je asi jediné mínus..

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 15:53 | Nahoru | #132
dva_hrnce> Tak schválně, Duckna chce za plnej DP kit přibližně 65t CZK

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 16:06 | Nahoru | #133
dva hrnce - jo jo za tu cenu, ale když jsem se ptal jinde tak je ta cena za nalití je většinou vyšší takže je to defakto dobrá cena.

t_freedom - je to 10x méně a ještě kousek než uvádíš, ale jen za nalití přednastavené mapy.

Používá se na to zařízení zvané Rexxer (ale to už tu někdo psal), nějaké informace a podrobnosti ZDE

Naposledy editováno 24.03.2011 16:11:40

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 16:09 | Nahoru | #134
RendaBK> je fakt že to asi není uplně extra drahý, ale zas jen za to, že mi to tam nalejou..
kdyby v tom bylo třeba měření na brzdě před a po, aby člověk měl aspoň dva papíry na utření prdele..

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 16:12 | Nahoru | #135
s tím souhlasím, měření k tomu + papír a nemá to chybu, alespoň by člověk věděl na čem je, tak je to jen o doměnkách

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 16:20 | Nahoru | #136
RendaBK> njn, já mám info že snad A-spirit nabízí nově brzdu (od podzima 2010 nebo tak nějak), ale k těm mám silnou averzi a navíc zas nenabízej přehrání mapy..
takže stejně skončím u Murkina a když to bude tak jak to mám ted´ o.k., tak to nechám být..

Ale ty hříbky na hrdla vstřiků by se mi tuze líbily..

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 16:22 | Nahoru | #137
záleži na vkusu každého soudruha
pokud ti to jede a nejsou nějaké příznaky, že by se něco dělo tak to neřeš
já ještě uvidím co a jak, zatím zůstanu v serii

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 16:27 | Nahoru | #138
RendaBK> příznaky zatím žádné.. zatím..

akorát včera jsem jí vyjímečně naškyt ještě dřív než jsem nasadil blembák (jinak většinou startuju až když jsem v plný polní a rovnou jedu) a jak běžela na volnoběh, tak jsem občas zaslechl takovej divnej zvuk, jako by si někde něco štrejchlo..
nic hlasitého, ale bylo to tam.
ale statečně jsem se rozhodl ignorovat to a dal si pěkných 110 km

tak to snad bude o.k.

ed: jo a taky zvažuju, že bych nechal vyrušit tu lambdu, ne že by mi vadila, ale už mě několikrát napadlo co se stane když se mi někde v tramtárii odporoučí a náhodou nebudu mít s sebou náhradní funkční.. ?

Naposledy editováno 24.03.2011 16:31:03

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 22:54 | Nahoru | #139
JJ dnes jsem také dal 280km a poučen Vašimi znalostmi z tohoto tématu vyhodnotil jsem směs jako dobrou

Naposledy editováno 24.03.2011 22:55:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 23:01 | Nahoru | #140
FishX3> konec dobrý, všechno dobré

pěkný výlet já dnes smrdím v zaměstnání..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 23:06 | Nahoru | #141
dva_hrnce> Právě proto jsem si motorku dal do firmy jako služebák :)...trochu jsem si udělal radost a zítra namontim teplý hefty

Naposledy editováno 24.03.2011 23:07:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 23:15 | Nahoru | #142
FishX3> tak to máš o.k., když máš takovou možnost..

já bych s ní mohl jezdit max.po parkovišti, což není moc velká zábava, leda bych měl služebáka minibike od Blaty

jaký budeš montit, oxfordy?

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 23:22 | Nahoru | #143
teplý heftidla jsou pecka, i kdyz já mam fabrický na origo rukojetech. v 15st. jako bylo dnes uz je nezapinam, ale ráno nebo večer se to hodí

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 23:24 | Nahoru | #144
Jack82> o tom žádná, já jel dnes plechem vlastně hlavně kvůli rukám..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 23:31 | Nahoru | #145
dva_hrnce> jj volba padla na Oxford Sport - jsou oneco hubenejsi nez klasicky oxfordy a maji drsnejsi povrch tusim typ 969..nebo 696 ted nevim. mam problem ze necitim zimu,ale i pres to mi ruce prochladnou a pak mam křeče - ruce skroutěj a boli to jako sviň...tak doufam že hefty pomohou. jezdim skoro pořád, tak je využiju :)..jezdim cca od 6st (pokud nepocitam extremni akce typu kazdorocni silvestrovske vyjizdky na říp, nebo když se jedem kochat na konci září v alpách a nakonec motorkám děláme cestu ve sněhu - ale to je delší story )

Naposledy editováno 24.03.2011 23:34:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

24.3.2011 v 23:48 | Nahoru | #146
FishX3> to já jsem zase zmrzlej jak ženská, zabalit tělo není problém, ale tlustý rukavice jsou na dvě věci, citlivost a ovladatelnost nula..

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 00:56 | Nahoru | #147

dva_hrnce píše: FishX3> to já jsem zase zmrzlej jak ženská, zabalit tělo není problém, ale tlustý rukavice jsou na dvě věci, citlivost a ovladatelnost nula..



jezdim v KNOX Biomech a do nich rukavičky od ColdKillers ....když to nestačí, jsem v háji....a jelikož mne serou i ty rukavičky, současně to občas nestačí , budu montit heftiky

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 01:25 | Nahoru | #148
ono hefty nejsou všespasitelný. dlaně máš sice teplý ale prsty zvenku ti stejne promrznou když je fakt zima nebo když zmokneš. Mám goráčový s outlast vložkou a mnohdy to stejně nestačí. ty vkládaný rukavičky jsou na dvě věci, navíc pokud si správně zvolil velikost rukavic, tak se tam nemůžou vejít a nebo je tam nahňácáš a citlivost prstů je v háji. ručky jsou pro pocit tepla, revma v prstech ti to ale nezachrání..

(reakce na) K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 01:41 | Nahoru | #149
Jack82> No, mam štěstí na počasí a nijak se mu nevyhýbám, takže věř mi že ty rukavičky jsou kurevsky znát - minimálně zcela zásadní je že ti zamezí "profouknutí" (jak jsem psal jsou to od Coldkillers - nejsou to teple vložky od moiry, mam od nich ze stejneho materialu vršek na tělo a nemuzu si ho vynachvalit. to že samo ztrácíš cit je pravda - holt všecko je o kompromisech. že ručky nespasí je taky pravda. Co si myslím že není od věci a právě ve spojení s ručkama, se řeší zde prosím hoď mi odkaz na ty goráčový rukavice, měl jsem (resp mám) HELDY ale jsou na h... Tak třeba máš něco zajímavého. Díkes

1 reakcí na tento příspěvek K&N a Otevřený výfuk - co na to motor

25.3.2011 v 02:43 | Nahoru | #150
FishX3> mám tyhle http://www.louis.de...&artnr_gr=201836 neni to Gore-Tex ale Sympatex, neni to absolutně 100% vasserdicht, taky to prochčije časem, platil jsem před rokem 80é, ted jsou za 60 ve slevě. Krásně seděj, je v nich teplo a ruce se skoro nepotí, ten Outlast je prima materiál, mám z něj i ledviňák a neni nic lepšího. ale jakmile jsou rukavice uvnitř vlhký (třeba když zateče po rukávech, dávám je přes bundu sem tak zvyklej), blbě se do nich pak leze Ale celkově jsem spokojenej, rychle se daj přes vyhřívaný hefty případně vysušit

já mám od ColdKillers už 4 roky dlouhou kuklu windstopper a pecka. vnitřní rukavičky mám taky windstopper, ale používal jsem je na starý Lookwell perforovaný rukavice. Ty se mi po 7mi letech roztrhaly tak jsem koupil tyhle http://www.louis.de...&artnr_gr=201221 a jsou pecka, maj perfektni zpracovani, podšívku, nepotí se ruce a netáhne do nich. Takže ty "podrukavičky" ted nepoužívam. Ale nekolikrát jsem je podvlíkl i pod ty Outlastový, ale to bylo v Alpách -2st. a neměl jsem ještě vyhř.ručky

když už jsme v těch hadrech tak mam od Vanucci na cestování textil komplet Ventus III a je to taky bomba, pohodlnejsi hadry jsem nezazil. má dvoje vložky, Sympatex bundičku a zimní coolmax. http://www.louis.de...&artnr_gr=208656

a cestovní boty TCX Explorer 3 Gore-Tex jsou báječný, jezdim v nich i ke kůži jak jsou pohodlný (i když to nevypadá moc cool), Diadory Extreme byl přešlap...

Naposledy editováno 25.03.2011 03:01:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 S - barevná kombinace Honda CB 1300S Obdélník 4 31.7.2023 v 22:46 Obdélník
Palivový filter Honda CB 1300 Honda CB 1300S vladoxxx7 6 23.2.2023 v 21:03 vladoxxx7
Pohodlná polokapota pro vyšší posta... Yamaha FZS 1000 Fazer, BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, H... QU33G 13 12.1.2023 v 07:25 DominikF
Honda CB 1300 S Honda CB 1300S OSKARCB 7 12.1.2021 v 18:51 Ozzy_
čidlo ventilátoru Honda CB 1300, Honda CB 1300S Dr.Kosák 2 18.8.2019 v 12:56 fs155


TOPlist