JAK TO VŠECHNO DOPADLO SE PÍŠE V PŘÍSPĚVKU Č. 163 !!
Ahoj, potřebuju poradit bráchovi s autem. Minulý pondělí koupil v bazaru za 130 tisíc Forda Mondeo, 2,0 l TDCI. Jelo to parádně, supr zátah, vzal mě projet a docela sme si ten výkon užívali, protože já mám Scenic 1,6 a brácha měl předtím Vectru a tohle auto umí prostě víc. Rozdíl sme cejtili hned (potom vysvětlim proč to píšu). Nechal si ho v bazaru zvednout, zkouknul ho i zespoda, prostě všechno perfektní.
No a ve středu jel brácha do myčky, kde během mytí zjistil že trochu zatéká kolem čelního skla u spolujezdce, a objevil tam vadný těsnění. Odvez to tam ve čtvrtek jako drobnou reklamaci, řekli mu že to nebude problém a auto si nechali. Dneska v 18:00 hod si auto vyzved, dojel domu a volal mi že je to nějaký divný, že to vůbec nemá ten výkon co to mělo minulej tejden. Tak sme se byli teď večer projet, a fakt, ta euforie byla ta tam. Jede to jak když to nejede. Otevřeli sme haupnu, a čumíme jak puci - motor co tam je teď je hnusnej, zablitej olejem, slintá to u vstřiků, dole z toho visí k zemi nějaká hadice, nárazník má škrábanec kterej to předtim nemělo (na to sou fotky).
No prostě - máme fakt vážný podezření, že mu tam přes víkend vyměnili motor. Tak co s tim? Číslo motoru se neeviduje, není ani na smlouvě, ani v TP. zejtra mi kámoš, kterej dělá ve Fordu, bude schopen podle VINU říct, s jakým číslem motoru to auto vyjelo v r. 2004 z fabriky, tak jsem si myslel že máme vyhráno.
Tak sme hupli do auta, a ještě v půl desátý jsme dorazili do bazaru (má otevřeno do deseti večer), a chtěli sme, aby nám na kus papíru napsali, že ještě dnes, ve 21:30, je v autě osazen motor číslo to a to... bylo to 3 a půl hodiny po tom, co si to brácha vyzved, tak sme doufali že kdyby se prokázala výměna motoru, nepřišijou ji nám (že bysme to stihli za 3,5 hod?). Chvíli si tam na všechny strany všichni telefonovali, ale nakonec souhlasili. Bohužel, když přinesli zrcátko a začali sme číslo motoru luštit, nikdo z nás ho nebyl schopen přečíst - je to fakt absolutně nečitelná, stará, zarezlá ražba. Takže sme odtáhli s nepořízenou, s autem co jede jak když nejede, do kopce musí na čtýru... A prej se má brácha stavit zejtra od 9 do 18, kdy je tam přítomen reklamační technik.
Co myslíte, jak to dopadne?
Naposledy editováno 04.04.2011 19:47:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
z-x-r píše: Varianta 5) ti tam chybi a to ze si pred tim niceho nevsiml a ted az ma otevreny voci tak nachazi muchy...A max mu nekdo vymenil vstrik nebo turbo..Zbytek mu tu uz napsali kluci...nejakou vymena celeho motoru by mohl zesrat.
Varianta 5 je špatně Brácha prolez těch aut hodně, a rozhodně si umí vybrat. Co jiní zákazníci nedělaj, to on jo - nechal si auto zvednout, prošel se pod ním, nad ním, rozhodně to neni malej jarda kterej přehlídne louže u vstřiků! Ještě je před podpisem donutil rovnou na místě přezout dvě gumy, který měly špatnej vzorek (tím není auto v tech. stavu) a dostal zadarmo dvě fungl nový gumy včetně přezutí na místě.
A hlavně - když odjížděl, trhalo mu to ruce, když jim ho vez na reklamaci toho okna tak taky. Tam jim ho zaparkoval ještě v plný síle. Po čtyřech dnech usedl do auta který se sotva rozhejbe aby moh řadit pětku, kolem vstřiků chčije.
Od včerejšího večera nám trochu vychladly hlavy a taky už nevěřim že by měnili celej motor. Dneska jsem mluvil s kámošem, profi mechanikem, kterej pracuje ve Fiatu a ve volným čase dělá moje auto a další melouchy, dneska mi měnil olej a baterku. A potvrdil mi, že je ochoten odpřísáhnout, že bráchovi vyměnili vstřiky a turbo, a že vstřiky špatně zaregistrovali do řídící jednotky (nepoužil slovo registrovat, ale jiný, ale já sem lama tak nevim ), a prej by to zjistil kdyby měl origo Ford diagnostiku. jenže on má jen Fiat v práci, a universálku doma, a s tím to nezjistí.
Takže teď bude postup ten, že brácha nechá ve Fordu napíchnout diagnostiku a zjistí se, jestli jsou vstřiky naprogramovaný na stejný čísla jako je řídící jednotka, aby se zjistilo jestli byly měněný.