globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje- váš názor
9.3.2011 v 17:06
Ahoj, mám takové dilema. Motorka stojí celou zimu, já chci vyměnit olej a teďka řeším, jestli ji mám startovat a prijíždět, aby se olej zahřál a tak dál... a nebo jestli to mám vypustit tak jak to je, protoze za celou tu dobu bude všechen krásně steklý dole ve vaně. Jaký je váš názor na tohle. resp. jak byste to udělali vy ?? Díky
Anketa: Měnili byste bez startu a zahřívání ??
Ano
14%
29
Ne
86%
174

Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 13:41 | Nahoru | #91
Sem včera ve studený garáži chutnal ten starej kastról co je tam vod podzima a kyselej se mi nezdál,nicméně 50m vedle v motošopu maj akci 4l motůlu+hiflo filtr grátis,tak sem nakoupil.A co myslíte??Vyměním?Kdepak,najedu na kyselej ještě asi tisíc nebo patnáctset co mu chybí a pak tam dám ten sladkej Motůl

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 13:47 | Nahoru | #92
Stev> Dík za kompliment Jako já se o tom taky nehodlám dohadovat, neříkám co lepší a co ne, ale říkám že je to v podstatě jedno. Každá mimce má dvě strany, protože určité věci jdou dělat víc způsoby. Když chceš třeba kreslit můžet to dělat fixama nebo pastelkama, težko se dohadovat co je lepší a co horší a podobně to vidím u problematiky jestli měnit olej na pozdzim nebo na jaře a nebo jestli motor před výměnou zahřát nebo ne. Ať to uděláš tak či tak, tak nic zádadního nezkažíš Obě varianty u obou těchle problématik mají něco do sebe svoje pro a proti, proto já říkám že je jedno, protože mezi nima není zásadní rozdíl, když chceš vyměň si olej po sezoně, když chceš vyměň si ho na jaře A třeba u auta měním olej v létě, protože mi to dycky vychází že zhruba po tom roce najedu kolem 10kkm a neřeším a auto bez problémů jezdí vesele dál

2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 14:25 | Nahoru | #93
Stev> šnek to není- jasný, ale jen z logiky věci - kdy motor nejdýl stojí - přes zimu, ne? Takže po zimě mám docela dobrou šanci dostat z něj maximum oleje ven - počkám si klidně den, dva, tři - nespěchám. Nepříjde mi moc logický to před tím protočit, abych ho znovu rozestříkal všude (protože, přesně to se stalo než jsem ho na podzim vypnul)
když to budeš dělat po 24 tak to bude jezdit taky, a skoro stejně dlouho ...ehm, poposedl jsem si, ale smysl mi to nedává

Banda1250> jojo, motůl je motůl ...jako medík Castrol je už v základu hrozně kyselej ...já bych ho tam ani nelil, nebo hodně přislazenej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 15:11 | Nahoru | #94
t_freedom> Výborně, přesně takhle jsem si to představoval i já a aji jsem to psal, jestli má smysl to azse rozesrat do celýho motoru, když jde jen o to, jak rychle to vyteče... a já to klidně tedka otevřu ne nechám to tam do soboty a pak naliju novej a o weekendu se jdu projet A jak říkal maciiik, tak budu s motorkou cloumat ze strany na stranu, aby se to ve vaně promýchalo

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 15:20 | Nahoru | #95

Kubi28xxx píše: t_freedom> Výborně, přesně takhle jsem si to představoval i já a aji jsem to psal, jestli má smysl to azse rozesrat do celýho motoru, když jde jen o to, jak rychle to vyteče... a já to klidně tedka otevřu ne nechám to tam do soboty a pak naliju novej a o weekendu se jdu projet A jak říkal maciiik, tak budu s motorkou cloumat ze strany na stranu, aby se to ve vaně promýchalo



...a zespoda nahřejvat tavnou pistolí...nebo ještě lépe letlampou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 15:25 | Nahoru | #96
t_freedom> když budeš měnit olej po 24 tis místo 12.

Heleď klidně si můžeš udělat test. Zahřej motorovej olej na nějakejch 80 stupňů a dejme tomu ho prolej nějakym trychtýřem nebo třeba nalej určený množství do sklenice a vylej. Sklenici/trychtýř nech hodinu odkapat do vhodný nádoby.

Potom můžeš udělat to samý se studeným a nech to odkapat 3 dny.

Jestli uvidíš měřitelnej rozdíl v množství, pak uznám že na tom něco je, ale dost o tom pochybuju.

e: měřitelnej míněno rozpoznatelnej ..., a ta teorie o usazenejch nečistotách taky pořád platí, filtr opravdu nefiltruje všechno

e2: teda ať to má metodicky hlavu a patu, nech odkapat teplej olej hodinu, odeber co odkapalo a potom nech sklenici 3 dny co z toho ještě vyleze.

Naposledy editováno 10.03.2011 16:01:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 16:07 | Nahoru | #97
Stev> ...ve vší úctě, příjdeš mi lehce přitroublej.Promiň mi to, ale ujasněme si prority (já nechci dělat výměnu oleje RYCHLE, chci jí udělat NEJLÍP jak to jde - ačkoli je ve finále jedno jestli tam zůstane 1dcl navíc)

Ještě jednou si popíšeme postup:
1) odstavím motocykl, (má 95°C) a olej stejká postupně do vany celou zimu - po zimě příjdu a chci vypustit olej.
2) mám celou zimu motocykl v garáži a těsně než chci vypustit olej, protočím motor a ohřeju ho na 90°C - pak vypouštím olej.

Otázka není - Za jak dlouho vypustím olej, (to je v našem případě bezpředmětný) to že ho vyustím rychleji mi v ničem nepomůže - mašina tam stála Xměsíců a může ještě Xdní stát(příjdu dřív abych to udělal)- chci dostat maximum oleje ven - to je můj cíl

Otázka je - V jakým případě dostanu z motoru nejvíc oleje? A to bude jistě v případě kdy téměř všechen bude po 5měsících stání ve vaně - povolím šroub a nechám postupně všechno vytíct pouze ze spodku motoru(to že to bude pomalejší, mě fakt žíly netrhá, mám čas) Narozdíl od toho, kdy to rozestříkám všude po motoru a ač olej při 80°C teče znatelně líp - bude mu to trvat z makovic, kanálů, stěrbin a stěn válců podstatně dýl. Resp. to gró ti vyteče rychle a ty budeš buď čekat den či dva, než vyteče zbytek, nebo to zavřeš s 2dcl uvnitř

To co ty chceš udělat teď na jaře se přeci úplně stejně stalo na podzim kdy si to odstavoval, ne?

Ehm...proč bych měl měnit olej ve 24t, když ho měním ve 12t ? Někdo holt mění v 6t a někdo třeba ve 12t - záleží na oleji, typu motoru a někdy spojky(což mě konkrétně se netýká)

Naposledy editováno 10.03.2011 16:28:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 16:28 | Nahoru | #98
t_freedom> to mě napadlo taky, to zahřát nějak zvenku, ale nejspíš to nemá smysl, protože to nebude mít žádnej efekt nejspíš ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 16:48 | Nahoru | #99

Kubi28xxx píše: t_freedom> to mě napadlo taky, to zahřát nějak zvenku, ale nejspíš to nemá smysl, protože to nebude mít žádnej efekt nejspíš ...



Nemá Kubi ...jakej je rozdíl v tom, když na podzim teplej motor odstavím - pak olej stejká celou zimu do vany - a v tom, když ten motor ohřeju znovu na jaře ? Vždyť je to to samý, jen si v druhým případě zmaříš ten čas, co olej neustále stejkal z vrchních částí motoru dolů ...nebo jsem snad jedinej přitroublík tady, že tu výhodu toho jarního startu nechápu ?

Nedělej s tím velký štráchy - ať už to stálo, nebo ne - prostě to vypusť, naplň novej filtr novým olejem a zalej motor(jo a nezapoměň zašroubovat výpustnej šroub - to je taky docela důležitý a nevěřil bys kolik ostřílenejch borců na tom málem udělalo motor)

Naposledy editováno 10.03.2011 16:49:24

Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 16:50 | Nahoru | #100
Olej vyměň vždy po zahřátí. Jak píšou někteří z davu, nezáleží na tom kdy ho vayměníš /jestli po první jízdě,nebo po druhé../ Každopádně ho ale vyměň i když nenajedeš potřebné kilometry tzn. že když najedeš za sezonu 1000km,tak na druhou sezonu automaticky nový olej. Jde o tzv.časový interval výměny. Benda

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 16:58 | Nahoru | #101
t_freedom> teď už je ten pocit vzájemný Psal jsem že v případě že vypouštíš studenej olej zůstane ti ho tam možná trochu míň (i když i o tom pochybuju), ale bude víc znečištěnej než když budeš vypouštět zahřátej. Pokud nesouhlasíš s touhle tezí prosím, pak není o čem, napiš proč. Zrovna tak to že ho vyteče víc o tolik aby to bylo významný není vůbec jistý.
Už jsem to psal takže se jen opakuju ...

24 tisíc jsem psal v reakci na tvoje suverénní hlášky že tomu oleji vlastně skoro nic není když se vypouští, kyselej není, znečištěnej taky ne, od toho je tam filtr. Jenom nemá potřebný mazací vlastnosti. Nebylo mi jasný jak to poznáš a můžeš mít takovou jistotu, a kdybys měnil po 24 pravděpodobně bys došel k názoru že to taky snese, samozřejmě je otázka jak dlouho bys tu jistotu měl.

Poslední věc, olej vypouštím většinou do stejný nádoby ze který pak přelejvám, světe div se na dně zůstává usazenej sediment protože při přelejvání samozřejmě nečekám. Nezdá se mi že tenhle bordel by byl schopnej odplavit odtok studenýho oleje a spíš tam něco zůstane, než když olejem znova zamíchám a zahřeju ho.

taky se řídím manuálem kde to máš pro ducati zrovna tak, ale chápu že vzhledem k tomu jak dlouho to necháváš vytékat to není podstatný.

e: souhlasím teda s mischou že to není tak významný, hlavní je že se vymění, ale když jsme se do toho lehce přitrouble zakousli ...

Naposledy editováno 10.03.2011 17:07:38

Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 19:13 | Nahoru | #102
Olej se pred vypousteni zahriva proto, ze behem motoru se bordel rozviri a snaze vypusti jak pise Stev, po zime se stihne usadit dost sragor a o moc vic oleje se nevypusti tak jako tak, protoze v hlave konkretne jsou mrtvy prostory, kde se rybnicky oleje nemaj jak vyprazdnit, leda snad obracenim gravitace. Jinak ohledne trvanlivosti oleje, tam vubec nejde o ztratu mazacich schopnosti, ale o nasyceni casteckama karbonu a dalsich tvrdych mikrocastic, ktery se do paliva dostanou pri vyrobe a olej je zachytava. Kyselost oleje to slychavam neustale a co by podle argumentujicich mela zpusobovat, to se clovek nedozvi btw. slavne M2T recyklovane z vyjetaku ktere hrde hlasa "zabranuje korozi lozisek klikoveho hridele"

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 19:30 | Nahoru | #103
t_freedom> Jasny, ja taky nevidim smysl v tom, ale jediny co je pravda, ze kdyby se to nastartovala, tak se do toho oleje rozviří víc nečistot, než takhle, ale i tak to nejhorši bude snad ve filtru. No uvidime..... jinak na výpustnej šroub snad nezapomenu když neco dělám, tak se snažím si udržet nějaký harmonogram, abych vedel co mam delat

Naposledy editováno 10.03.2011 19:31:30

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 19:42 | Nahoru | #104
Ze všeho co už tu bylo napsáno, by se dal sestavit naprosto dokonaly postup při výměně oleje, proti kterému by snad nikdo nemohl nic namítnou. Tedy po poslední jízdě před odstavením stroje vypustit horký olej, aby se využil rychlý odtok oleje ke stržení případných nečistot ze dna vany (způsob podle většiny hlasujících). No a pokud po té nenašroubujeme zpět výpustný šroub a necháme vykapávat olej do jara, kdy dojde ke stečení i té nejposlednější z posledních kapiček, aplikujeme v podstatě současně i postup hlasující menšiny. Zbývá pouze jedna maličkost. Nezapomenout před prvním startem v nové sezoně, že výpustný šroub není namontován a motor je "vykrven".

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 20:49 | Nahoru | #105
tady se člověk vždy pobaví , hlavně potom nezapomente tahat motory do červenejch

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 21:31 | Nahoru | #106
kolos> Jo jo, tak nějak by to do budoucna nebylo špatný vyřešit no a zamozřejně si udělat velkou ceduli, že tam naní olej a výpustný šroub a postavit ji na nádrž

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 22:07 | Nahoru | #107

Mirek12 píše: tady se člověk vždy pobaví , hlavně potom nezapomente tahat motory do červenejch

asi tak

Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 22:17 | Nahoru | #108
Steve> Já se z tebe zblázním
Vysvětli mi, jakej je rozdíl v tom, když ohřeju mašinu a vypustím olej, nebo v ohřátý mašině nechám přes zimu olej "usadit" dole ve vaně a pak vypustím ? My se nějak míjíme. Nebo si nechceme rozumět. O co víc nebo míň v něm budu mít sedimentu ?
Copak to rozvíření nevypláchlo všechno před tím, než jsem to na podzim vypnul? Po pár dnech je všechno dole a olej nedosahuje většinou ani výšky kliky. Sediment sedne nejspíš k nejnižšímu místu - k výpušťáku. To co zbyde v koutech na hlavě tam zbyte vždycky(ať je to teplý, nebo studený- to prostě neodteče)

Potom mi pošli kde jsem psal že mu(oleji) nic není, prosím. Ty teorie o kyselosti atd jsou mimo, nikde mi nikdo(jak tu trefně podotýká Jindra650)nevysvětlil čeho se u toho mám bát. Olej se stahne stejně do vany, většinou hliníkový - fakt nevím čeho bych se měl bát(Já osobně jsem nikdy neviděl motor kouslej na klice, nebo na vrchu kvůli kyselosti, nikde mi v servisu neměřili kyselost oleje). Bojím se hydroskopie, carbonu a jinejch pevnejch částit.

Kolos> Tvůj nápad je úžasná fůze našich názoru se Stevem ... výbornej nápad - beru -tohle by asi bylo úplně nej(jen bych asi nenechal otevřenej ten šroub, prostě bych ho tam vrátil a pak zase na jaře otevřel kvůli tomu zbytku)

Takže opravuji svůj názor - před výměnou vypustím olej z ohřátýho motoru a když mám čas vypustím zbytek později. Dál už je to pak stejně.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 22:23 | Nahoru | #109
Zdravím
Někdo to i popsal správně, nečetl jsem vše. Kdy a jak měnit olej?
Je li předepsaný interval a nebo těsně před, tak zásadně na konci sezóny a pokud možno okamžitě po delší jízdě.
A teď proč?
1. Konzervační vlastnosti oleje mají omezenou životnost, není li uvedeno výrobcem jinak, tak maximálně 2 roky. Necháte li opotřebovaný olej dlouho stát v motoru, může dojít ke korozi. V teplé garáži je to horší než ve studené. Teplota korozi podporuje.
2. Při výměně není podstatné jestli dostaneme ven všechen starý olej. Jde o to dostat z motoru co nejvíc "bordelu". Jakmile se motor zastaví, dochází k usazování kalů na všech plochách. Tyto úsady se neustále zahušťují. Za běžného letního provozu jsou tyto úsady stále oplachovány a narušovány - rozpouštěny do oleje. Za zimního stání se řádně úsady utáhnou a trvá velmi dlouho než se zase rozpustí. Proto je třeba měnit na konci sezóny a po delší jízdě. Jde o vyplavení co nejvíce úsad.

To je vše, žádná věda.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 23:16 | Nahoru | #110
Jak už zde zaznělo, moc to řešíte. Já přišel k motorce která asi 2 dny stála od poslední jízdy, vytočil jsem výpušťák a nechal olej vytéct. Pak jsem vyndal i filtr a nechal jí do druhýho dne "vykrvit". Žádný zahřejvání a to tam byla 15W50ka. Druhej den jsem tam natočil novej filtr a výpušťák a nalil novej olej. Hrozná věda co?

Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 23:29 | Nahoru | #111
Nechápu smysl tohodle téma, postup je jasný motor se musí alespoň krátkodobou jízdou zahřát,tzn. pokud je ještě u vás chaldno,mokro,sníh nebo co já vím pro č se to bojíš vytáhnout,tak počkej na první větší projížďku a potom to vyměň .

Naposledy editováno 10.03.2011 23:30:35

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

10.3.2011 v 23:31 | Nahoru | #112

Sojky píše: Jak už zde zaznělo, moc to řešíte. Já přišel k motorce která asi 2 dny stála od poslední jízdy, vytočil jsem výpušťák a nechal olej vytéct. Pak jsem vyndal i filtr a nechal jí do druhýho dne "vykrvit". Žádný zahřejvání a to tam byla 15W50ka. Druhej den jsem tam natočil novej filtr a výpušťák a nalil novej olej. Hrozná věda co?

Někdy blbým zahřátím vypustíš více usazenin,takže věda to celkem je:)

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 02:05 | Nahoru | #113

mihla píše: Zdravím
Někdo to i popsal správně, nečetl jsem vše. Kdy a jak měnit olej?
Je li předepsaný interval a nebo těsně před, tak zásadně na konci sezóny a pokud možno okamžitě po delší jízdě.
A teď proč?
1. Konzervační vlastnosti oleje mají omezenou životnost, není li uvedeno výrobcem jinak, tak maximálně 2 roky. Necháte li opotřebovaný olej dlouho stát v motoru, může dojít ke korozi. V teplé garáži je to horší než ve studené. Teplota korozi podporuje.
2. Při výměně není podstatné jestli dostaneme ven všechen starý olej. Jde o to dostat z motoru co nejvíc "bordelu". Jakmile se motor zastaví, dochází k usazování kalů na všech plochách. Tyto úsady se neustále zahušťují. Za běžného letního provozu jsou tyto úsady stále oplachovány a narušovány - rozpouštěny do oleje. Za zimního stání se řádně úsady utáhnou a trvá velmi dlouho než se zase rozpustí. Proto je třeba měnit na konci sezóny a po delší jízdě. Jde o vyplavení co nejvíce úsad.......................................Zdarec,nechci tady vířit nějaký usazeniny,ale slyšel někdo o tzv."DETERGENTECH"který obsahujou všechny moderní oleje?!Jsou to totiž přísady,který zamezujou usazování všech kalů,a sedimentů,vznikajících při spalování benzinu tím,že je rozpouští,čímž samozřejmě olej znehodnocují,a proto má také stanovenou tzv.životnost!Na degradaci oleje se podílejí i jiné aspekty,např.absorbce vzdušné vlhkosti,stárnutí syntetických silic,otěr kovových částí motoru a převodovky apod.!Na kvalitu,a tedy mazací schopnosti v určitých podmínkách chodu motoru a převodovky kyselost,ani sladkost nemá větší vliv,každému tedy dle chuti!Autorovi vlákna doporučuju studium materiálů ohledně mazacích olejů na netu,vyhne se tak rozvíření všelikých názorů,vžitých nesmyslů a mýtů,a bude erudovaně informován!Ani zdatný mehánik není většinou inženýr metarulgie,a tedy nemusí mít vždy pravdu!!! P.S.usazování"bordelu" v motoru skončilo s výrobou řady M6A !

To je vše, žádná věda.



Naposledy editováno 11.03.2011 02:06:15

Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 07:08 | Nahoru | #114
Kubrte s tebou se dá souhlasit. Nemyslel si aditiva spíš asi než detergenty(čističe)?

Věty o usazování "úsad" ve mě už z principu vytváří dojem odbornosti.
Furt mi tu nikdo z odborníků s úsadama a neustálým proplachováním nevysvětlil, o kolik víc "úsad" dostanu z motoru, když ho "zásadně" protočím po zimě, nebo před zimou - do háje vždyť tam proběhne úplně to samý - jen mě ty "úsady" sednou dolů do vany a kvýpušťáku, tak abych si je novým nastartováním nedostal zpět do všech mazacích kanálů a štěbin než ho vypustím.
Nikdo z vás podzimních měničů prostě nebere v potaz nějakou hydroskopii a to, že olej do sebe naváže vzdušnou a vysráženou vlhkost, aniž by jste z jeho božsky sladkých vlastností cokoli využili.

Naposledy editováno 11.03.2011 07:09:23

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 07:09 | Nahoru | #115
Ono ani M6A se nikterak uz neusazuje, to skoncilo M6kou. A detergenty fungujou jen na mikrocastice typu karbon apod, ze se nedela ten slem. S tou absorbci vlhkosti nerad bych se prel, ale to muze mit vliv tak maximalne u studenyho motoru, kdy se po zahrati "vysusi", emulze je pro motor nebezpecna, ale to musi byt vody opravdu dost a projevi se to i na barve. Natolik reaktivni olej neni, aby se hydratoval pres zimu ze vzdusny vlhkosti, tzn. zreagoval s vodou. Daleko vic mi vadi, ze kazdorocne z kardanu vypoustim kapucino, protoze se tam srazi vzdusna vlhkost(nebo mozna pres odvzdusneni pri desti?) a diky nizky teplote se nema jak dostat pryc z oleje, to uz u soukoli typu Gleason muze byt na zavadu. Zmenil bych vlakno na anketu kdy menite olej a jak u sveho 4koloveho "milacka"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 07:28 | Nahoru | #116
Jindra650> já bych se zas nerad mýlil, ale ohledně tý hydroskopie(i srážení) - není to nic co by zcela zásadně ohrožovalo motor (např. zadření atd), ale s čím větším opotřebením oleje je i větší míra možného "příjmu" vlhkosti. Voda se po zahřátí "odpaří" to je pravda - ale studenej start tam zůstává a narušený vazby v pojivu oleje taky - to je myslím dost zásadní věc -protože právě proto výrobci doporučují vyměnit olej po časovým úseku, bez vazby na najetý km/mth.
Z toho tedy paralelně vychází moje teze - že je blbost vyměnit olej před začátkem zimy, kdy mě bude "slaďoučkej" novej olej zbytečně a bez užitku navazovat vzdušnou vlhkost celou zimu, aniž bych z jeho božských vlastností cokoli využil.

A jestli tu někdo píše něco o antikorozní ochraně, tak spadnul asi z Marsu. Používat z plný syntetiky Shellu za 750CZK jeho antikorozní vlastnosti je jako zaplatit si kurvu, abych se s ní mohl potom koukat na porno a onanovat při tom sám. Dovoluju si tvrdit že antikorozní ochrana vyjetýho a novýho oleje bude měřitelná někde v řádech chyby

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 08:26 | Nahoru | #117
t_freedom> trochu se míjíme, už jsem ten rozdíl psal Ve vaně se to usadí na dně a i vzhledem k tomu že proud kterym to bude vytejkat je mnohem menší, tak se to usazený nevyplaví tak dobře jako když bude promíchanej teplej olej. To kolik starýho oleje tam zůstane můžeme v obou případech pominout, rozdíl bude malej.

Jestli měnit před zimou nebo po může bejt další zajímavá debata, momentálně mám vyměněno před zimou ale moc to neřeším. Nevím která teorie je pravdivější, jestli víc novej olej zdegraduje když tam bude bez užitku přes zimu, nebo motor "zreziví". Spíš se příkláním k tomu že olej víc degraduje používáním než navazováním vzdušný vlhkosti kterou beztak vyloučí, a raději po dlouhym stání nastartuju s novým olejem, ale už jsem tam měl kolikrát i starej olej přes zimu.

Nicméně oboje fakt není nijak zásadní

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 10:17 | Nahoru | #118
Mzna budu za hlupaka ... Co je pro olej a hlavne motku horsi : starej olej (vic jak 2 roky) a nebo vyjetej (vic jak 12tkm) ? Pripadne kdyz najedu treba 4000km s novym olejem, tak ho muzu pouzit i na druhou sezonu do dalsich 8tkm ?

PS: Stejne uz mam olej a filtr v garazi pripraven a vikendovou vymenu

PPS: A i u me v manualu k vymene se pise, ze se ma menit za tepla, takze nastartuju, projedu to tak 20-30km aby se to zahralo a nechal to pul hodky steci a vymenimes to ...

Naposledy editováno 11.03.2011 10:18:21

Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 10:31 | Nahoru | #119
Stev> yo, nebude v tom ZÁSADNÍ rozdíl. Ačkoli já se tý vody v oleji bojím víc(oni asi výrobci dělají pokusy a proto omezujou trvanlivost i časově - což se třeba v dávných časech tolik neřešilo) Každopádně dnes opravdu nejsou vyjímky novejch motorů, kdy se výměna dělá po 12.000km(motocykly) a 30-35.000km(auta) - pokud někdo jezdí 5000km ročně ...ehm? No a proto se asi nastavuje i ten limit časovej. Ta degradace vzdušnou(i jinou) vlhkostí tam bude hrát roli. To neberem v potaz, že v našich zeměpisných šířkách ten olej xkrát za zimu přemrzne
Bavíme se o tom, že v prostoru mezi vanou a klikou je hromada vzduchu ohřátýho na 100°C - tedy pojme v tu chvíli hromadu vodních par - copak se asi stane ve chvíli, kdy zchladne na -15°C ... no ani pomyslet.

Jak říkám, každému co snese. Do Š120 (co točí max. 5000rpm před "rozpadem") nikdo asi řešit olej nebude - do načipovaný Oktávky s trubodmychadlem už se nad tím člověk musí zamyslet. Stejně tak do Royal Enfielda nebudu lejt plnou syntetiku a měnit po 6000km - U načipovaný Ducatky, s race vejfukama, zvýšenýma otáčkama o 15% a odlehčenejma částma motoru to na oleji vstavá a padá.

...řekl bych že všeho s mírou a každému co si zaslouží.

(reakce na) Výměna oleje- váš názor

11.3.2011 v 10:33 | Nahoru | #120
LukynF.> hele neřeknu ti co z těch dvou variant je horší(nemám tu dnes křišťálovou kouli)...ale řeknu ti co je zaručeně nejhorší - kombinace obého
(obecně, nejhorší jsou trpaslíci...ta havět vám vleze všude )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawa ZXR750 a ZX7R(R) [1 ... 8, 9] Kawasaki ZX7R WARP 255 19.10.2022 v 21:30 godofwar
Sitko palivoveho kohoutu Kawasaki ZX7R sancho66 2 5.10.2022 v 15:21 Bigulin
kůže nebo koženka? [1, 2] Kawasaki ZX7R Thunder 35 28.6.2021 v 11:09 AlešT
VTX 1800 Kawasaki ZX7R, Honda VTX 1800 Cuba_GSXR 16 9.5.2020 v 15:30 Kave666
Kawasaki ZX7R bez sytice nejede Kawasaki ZX7R sancho66 11 27.11.2019 v 09:43 mischa638


TOPlist