2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku
Za mě můžu z vlastní zkušenosti říct, že ER5tka, o který tu je dost napsáno, je pro začátek fakt bezva. Byla to i moje první moto, a naprostá spokojenost. Odpustila mi spoustu začátečnických chyb, je lehká, ovladatelná,... když s ní spadneš, nic moc se nestane (aspon u mě tomu tak bylo). Opraví ti ji skoro všude,... prostě doporučuju.
Já na ní jezdila jednu sezonu, pak jsem přesedlala na YZF R6. Fakt si nedokážu představit, že bych si koupila 125tku. No, a ted po třech sezonách mlsně koukám zase po silnější ( ale ze mně si příklad neber )
Tak přeju šťastnou ruku při výběru.
Začínal jsem na pinckovi po polích, pak jsem přesedlal na CBF 250, což byl velkej skok. Za čtrnáct dní jsem si zvykl a za měsíc to bylo slabé a já se do konce sezony trápil. Příští sezonu jsem přesedlal na CBF 500, co se týče váhy je těch 50 kg znát, ale jen na místě po rozjezdu je nepoznáš, jinak motka suprově ovladatelná do zatáček se skládala sama. Rozdíl výkonu oproti 250 je znát, ale po chvilce ježdění si zvykneš je to nezáludná a pohodová motka s dostaklem výkonu na předjíždění, ale není předjíždení jako předjíždení, že .
A konečně se dostanu k váze, pětistovky jsou skoro stejně těžký jako šestkový sporty nebo naháče - cbr600rr, gsx-r600,sv650/s,cbf600, ER6,atd..... cca +-200kg a výkonu mají víc, takže ti ta motorka vydrzí delší dobu a neproděkáš tolik na prodeji. Ták a teď mě ukamenujte. Nicméně jen chci říct, že spousta lidí začínalo na šestkách a v poho. Z 6tistovek mám zkušenosti s SV650s a gsr600, jsou nezáludné - nezvedjí se na zadní, v zatáčce neustřelují atd... Já bych se už šestek nebál spousta lidí je zde démonizuje a zbytečně začátečníky vystrší. Třeba o malým SV, že se ti při podřazování může bloknout kolo, když je to V2, jo na mokru může, ale když dáš meziplyn tak se ti to nestane. Hlavní na naučení je lehká motka (pod 200 kg) a dobře ovldatelná- dobře umístěné těžiště, aby se lehce pokládala do zatáček a rači 4 válec, nebrzdí tak motorem a v nízkejch otáčkách je jak beránek-NEZÁLUDNEJ i když SV je taky beránek, akorát dřív vystrkuje růžky. Je to hlavně o tom co máš v hlavě a v pravý ruce, jestli křeč, tak to se špatný, ale jelikož seš holka tak určitě nebudeš žádnej hustokrutomega střelec. Jinak koukal jsem inzerci na pětikila a šestikila a 30000 je fakt málo sou to strašný šunky, rači přišetří a za 50000 - 70000 se nechaj koupit slušný stroje do kterejch nebudeš cpát jen prachy. Ono třeba jenom pytoný kotouče kus cca 6000 plus mínus. Tak a teď mě rozcupujte.
Naposledy editováno 21.02.2011 22:30:24
2 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku
Jestliže ti tu někdo napíše, že začínal na ER5ce, ale za rok už byl na SS 6tikilu a po druhým roce už mu to nestačí(resp. pokukuje po něčem silnějším), mě to příjde úsměvný(kdejakej 40- 50tiletej, vyjetej borec řeže hrany gum s 80HP a stačí mu to). Tři roky "zkušeností" a vyjetosti - pro člověka kalibru Jindry Hudečka, Rossiho, nebo Stonera - hromada času a zkušeností.
Dnes se chce všechno rychle a hned. Problém u 200kg motorky(ať už seškrcený)není výkon, ale váha, brzdy a jízdní návyky který musej odpovídat vší tý hmotě(I 25kW můžeš do zatáčky nakvačit o 20km/h rychleji než je zdrávo...a co pak? Pomůže ti seškrcení?)
Zabít se můžeš i na MZtě, jasně, ale pro tvojí postavu a váhu, bych raději začínal na něčem lehčím a popravdě(v podoteku na jinej příspěvek) 50kg JE SAKRA ROZDÍL. Každý kilo je velkej rozdíl - mezi mou bejvalou a stávající mašinou je asi 38kg a je to prostě obrovskej a nebetyčnej rozdíl. Jakej?
Příklad - po 3 letech co jezdím na Ducati co má cca.203kg(v plný polní) jsem se opět chtěl projet na ZRX1200 (242kg) ...projel městem,ohřál a začal tahat za plyn - v první zatáčce jsem se málem vysekal, jen proto, že moje návyky na lehčí mašinu zahrnovaly i pozdější brždění a míň pozornosti na váhu motocyklu.
Proč všichni začátečníci toužej jezdit na stejnejch mašinách jako jejich "dospělí" kolegové - zamysli se nad tím(není to jen prostě ta touha z vnitřku ega, umíňěný "chtění"?) Někde musíš nabít jistotu a tu nabideš vždycky s motocyklem s kterým se nebudeš prát - resp. nabideš jí na něm rychleji. Nerozhoduj se ani tak podle výkonu (objemu válců),stejně budeš seškrcovat, jako spíš rozměrům a váze. Otluč to a po sezóně prodej - pak třeba kup nějaký 5ti - 6ti kilo. Ale začínat na tom(kór s tvejma"rozměrama") mi příjde jako zbytečná "umíněnost" ... každopádně hodně štěstí
Naposledy editováno 22.02.2011 08:37:27
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
Matula-ledňák píše: t_freedom> Ono jde o to,že určite nekoupim něco po po sezóně prodám,tzo si fakt nemužu dovolit, jestly jsi tu četl tak to platim SAMA bez rodičů, což nevim jestly znáš, ale je to docela maso, sehnat třeba 25tis..aby jsem simohla dovolit aespon neco ;) rozbít držku můžu na čemkoliv..
Taková kůže musí vydělat majlant, to mi neřikej. Aneb jak řiká staré moudré pořekadlo: Kdyby měla kunda řemenici, tk otáčí celou zeměkoulí...
Matula-ledňák píše: t_freedom> Ono jde o to,že určite nekoupim něco po po sezóně prodám,tzo si fakt nemužu dovolit, jestly jsi tu četl tak to platim SAMA bez rodičů, což nevim jestly znáš, ale je to docela maso, sehnat třeba 25tis..aby jsem simohla dovolit aespon neco ;) rozbít držku můžu na čemkoliv..
Hele budeš mezi mlýnskejma kamenama - něco slušnýho kolem 5kila za ty prachy budeš schánět těžko(o 6tce se ani nebavme) - koupě motocyklu není jen "vycálovat prachy a jezdit" potřebuješ prachy na pojištění, novej olej, filtr atd. takže počítej tak cena mašiny + 5táců. Nebylo by tedy smysluplnější koupit něco solidního pod 500ccm, dva roky pojezdit a pak se uvidí ?
Čím větší mašina, tím dražší - tím větší možnost, že za malý peníze koupíš větší střep - víc starostí když se ti pak vzápětí něco vytelí. Budeš mít rozbitou motorku, v ní celý svoje úspory a vozit se stejně budeš moc tak max. z kopce.
Je ti 18let ...nic ti neuteče...věř mi.
Pak mě ještě napadá ...píše ti tu moc lídí ...hodně z nich docela rozumný názory ...ale jen Hraběnce napíšeš "Moc děkuji " ...není to proto, že ona napsala to co opravdu chceš slyšet ?
Naposledy editováno 22.02.2011 13:21:47
http://www.motorkari...500-25kw-218538.html
výhoda oproti 125 nebo 250 je v tom, že nemusíš točit do vysokých otáček a rozjedeš se dobře a hlavně to i trochu frčí..a předjet kamion není drama jako na malé motorce..spotřeba je kolem 4 litrů a hlavně je to 25kw i reálně, nejen v papírech - takže žádný problémy s pojišťovnama, kdyby se něco stalo...sedlo není vysoko a na naučení je to dobrá motorka...kdyby jsi měla zájem, udělám i cenu...přítule by ráda už popošla dál na něco bez omezení kilowatt...
PS: vesměs to je na stejno - CB 500, ER5, GS500,....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
Matula-ledňák píše: t_freedom> Ono jde o to,že určite nekoupim něco po po sezóně prodám,tzo si fakt nemužu dovolit, jestly jsi tu četl tak to platim SAMA bez rodičů, což nevim jestly znáš, ale je to docela maso, sehnat třeba 25tis..aby jsem simohla dovolit aespon neco ;) rozbít držku můžu na čemkoliv..
Nevím, jestli to už někdo psal (nemám čas pročítat 12 stránek), ale pokud řešíš, že teď na motorku sotva máš, radši si fakt počkej, ne¨bo si kuo nějakej slabej střep. Jen základní výbava na moto přijde na cca 10 000 Kč (helma, hadry, boty, rukavice). Povinný ručení na motorku bejvá kolem 1500 Kč za rok (pokud nejseš u nějaký pochybný pojiš'tovny, navíc počítej s tím, že nebudeš mít bonusy. V tomhle děkuju za to, že sjem si pořídil fichtla a měl ho několik let, jelikož jen na bonusech v větších nmotorek se mi to vrátilo několikrát). Při převodu se platěj taky různý poplatky. Nevím kolik přesně, kupoval sjem ER-tku doveženou z Francie, takže tam ty částky bylůy zase jiný, ale mám pocit, že po tobě při převodu vozidla budou na úřadě chtít 500 Kč + musíš mít papír z STK (evidenční kontroly). Na většině motorek se mění olej každých 6000-10000 Km (určitě člověk co jí prodává na motkru před prodejem nešáhne, ale lepší v první sezoně povyměňovat z provozních kapalin co se dá). Jen blbejch tři a půl litru oleje s filtrem přijde na cca 1000 Kč (u Kawasaki ER-5) a to si ještě měním olej sám, v servisu ti za to připočtou dalších 200 Kč minimálně. Gumy a řetězovka ti taky nevydržej věčně ( gumy 5000 Kč, řetězovka 3000 Kč) a takhle bych mohl pokračovat. Parkování vyřešený máš?
A proč tohle všechno píšu? Rodiče mi kdysi řekli, že když něco chci, a't si na to vydělám. A jelikož motorkám nefanděj ani trochu, nevidídm v tomhle směru od nich ani korunu, takže dost dobře vím, jaké to je si na všechno vydělávat sám, do toho ještě platit garáž atd. Všechno si dobře promysli. Ale určitě nebudu sám, kdo ti řekne, že pokud máš peníze našetřený jen na motorku, ale na vybavení třeba ne, tak to choď rovnou radši pěšky.
A abych nebyl kompletně OT - v tvém věku sjem začínal na fichtlovi, pak ČZ 180/487.3 a až ve 23 jsem si pořídil ER-5tku. A vůbec se za takjovej postup nestydím. Možná tady budu za amatéra a přizdisráče. neříkám, že na mašině umím jezdit a že bych nechtěl něco rychlejšího a výkonějšího, ale člověk má bejt spokojenej s tím, co má. Radši najedu ročně 5000 km na motorce pro holky, ale nerozbiju si na tom hubu (jde mi o levnej dopravní prostředek a motorky mám rád), než abych nějakej SS vytáhl jednou v roce a honil si triko. I oři svém cestovním stylu jízdy kolikrát dejchám borcům na větších motorkách na záda. Ono není žádné umění mít super motorku, kterou neumím ovládat a jezdit na ní jak připosranej, případně se někde zabít, nebo zmrzačit. Někdo tu velmi trefně popsal, že je pěkně bláhový si myslel, že když se člověk dopracuje během dvou sezon z litrový motorce, nebo nadupaný šestce, tak že na tom umí jezdit. Na rovince za to umí zatáhnout kdejakej blb.
2 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku
No nic, no. Chtěla jsem poradit, podělit se o vlastní zkušnost, ale pro příště to nechám na místních Mircích Dušínech.
Hraběnka píše: Říkala jsem si, že už sem nikdy nic nenapíšu. Porušila jsem to a koukám, že jsem za nafoukanou blbku, co si honí triko na R6tce jen proto, aby byla za frajerku.
No nic, no. Chtěla jsem poradit, podělit se o vlastní zkušnost, ale pro příště to nechám na místních Mircích Dušínech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
Hraběnka píše: Říkala jsem si, že už sem nikdy nic nenapíšu. Porušila jsem to a koukám, že jsem za nafoukanou blbku, co si honí triko na R6tce jen proto, aby byla za frajerku.
No nic, no. Chtěla jsem poradit, podělit se o vlastní zkušnost, ale pro příště to nechám na místních Mircích Dušínech.
Nevsiml jsem si ze by na tebe nekdo reagoval. Nejsme tak trosku vztahovacni?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
Hrabenko> Věděl jsem, že tě tím trochu popudím, ale mám stejný právo napsat ač opačný názor než ty. Nikdo tě nepasoval do nafoukaný blbky...o tom nepadlo ani slovo, ale neměj mi za zlý když po létech co mi umřelo asi 5 kamarádů na motocyklech(a min. 2 z nich byli opravdu Piloti s "velkým P") čtu od tebe, že ER5ka úplně vpoho, hned na to R6ka a už ti to "začíná nestačit" a pokukuješ po něčem silnějším. A opět mi neměj za zlý, když napíšu, že po třech letech seš tak zkušenej začátečník na ceště k "přesdržce", sry(tím ti neupírám právo na napsání názoru - za kterej ti i bylo poděkováno) Nehodlám se tu přít o tom kdo potřebuje jakou dobu na to"být zkušený", jen píšu, že v tomhle případě (výkonu a váhy na začátek) je někdy míň vlastně víc.
Jsem si jistej, že to v tobě nezanechá žádnou moc velkou odezvu, ale až si jednou fakt nabančíš (jakože ti to vůbec nepřeju) pochopíš, že to není všechno jen o tom co chceš a co se tí zdá. Dokud nepocejtíš to povolování svěrače těsně před, během a po nějaký(pro každýho subjektivně) neřešitelný krizovce kdy to někam vrzneš a jen se modlíš, aby to už skončilo a tys mohla zase otevřít oči, budeš mít tak jak si to napsala včera "moře po kolena a hory po pas"
ANO, jmenuji se "Mirek Dušín" -jsem zdráv i po těžký havárii před 10roky a moralizuju ... hromada "Easy riderů" leží na krchovech a mnoho jich tam teprve směřuje. Vždyť jezdít (i létat) je tak snadné ...
Neber to zle, jsem prostě morous co nedokáže pochopit jak zjevnou máš pravdu (a taky ti závidím, určitě )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
apropos...jak víš co dělám...třeba spisovatel jsem
Naposledy editováno 23.02.2011 10:14:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku
A léčím si to tím, že mladinkejm holkám rozmlouvám jinak rozumnej názor začínat na silnejch motorkách