globalmoto_duben_nolan





Téma: totálka a následný provoz vozidla
 
10.2.2011 v 18:54
Zdarec,potřebuji poradit.Známý boural s felicií (nebyla to jeho vina) a pojišťovna viníka škodu vyhodnotila jako totálku a vyplatila mu 17000,-.jde mi o to,jestli po opravě samo domo může vozidlo dál provozovat,když to byla totálka.Myslím,že kdyby došlo k další nehodě a pojišťovna by podle VIN zjistila že auto už bylo jednou "zlikvidováno" dá od toho ruce pryč.
Tak jak je to?
dík

totálka a následný provoz vozidla

10.2.2011 v 19:15 | Nahoru | #1
Jasně že může provozovat smělě dál. Musí to být jen způsobilé pro provoz na silnici. Než se stane druhá nehoda bude fileleta už bezcenný vrak

totálka a následný provoz vozidla

10.2.2011 v 19:18 | Nahoru | #2
ruce dát pryč nemůžu, maximálně ponížit výplatu. Bourané auto(když na to pojišťovna přijde) tak je samozřejmě na trhu levnější .Stejně jako dovozové šunky a auto se 3 majiteli +.

totálka a následný provoz vozidla

10.2.2011 v 19:49 | Nahoru | #3
prosímtě proč bys nemohl vozidlo dále používat?

jinak teď taky čekám na vyplacení totálky. v dlouhé historii mého vozu je to již třetí. za mého vlastnictví druhá

1 reakcí na tento příspěvek totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 09:33 | Nahoru | #4
Měl jsem dvě bouračky na motorce. Pokaždé byla motorka od pojišťovny Totálka. Motorku jsem vždy nechal opravit a provozoval ji dál. Tu první jsem už i prodal proběhl přepis vše OK.

1 reakcí na tento příspěvek totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 09:36 | Nahoru | #5
totalka dle pojistovny neni kvalifikace mechanickeho poskozeni, ale vyjadruje vysi skody vzhledem k casove cene vozidla

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 09:39 | Nahoru | #6

snek píše: totalka dle pojistovny neni kvalifikace mechanickeho poskozeni, ale vyjadruje vysi skody vzhledem k casove cene vozidla


Dobře shrnuto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 09:46 | Nahoru | #7

firecracker píše: Měl jsem dvě bouračky na motorce. Pokaždé byla motorka od pojišťovny Totálka. Motorku jsem vždy nechal opravit a provozoval ji dál. Tu první jsem už i prodal proběhl přepis vše OK.



Předpokládám, žes to prodal jako nebourané :)

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 10:33 | Nahoru | #8
Sefo> kdepak plasty jsem vůbec neopravoval, vyměnil jsem jen prasklé víko u spojky aby se s tím dalo jezdit, takže kupec viděl přesně jak to vypadá, nicméně po té totálce jsem s tím ještě 2k km najel, takže myslím, že OK

totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 10:57 | Nahoru | #9
U aut nad 15 let stáří je "totálka" i rozbitý nárazník, protože nový stojí víc, než podobné ojeté auto

2 reakcí na tento příspěvek totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 11:09 | Nahoru | #10
v případě, že cena opravy přesahuje celkovou hodnotu vozidla, rozhodne se likvidátor pojišťovny pro tu tzv. totálku a vyplatí poškozenému celou hodnotu vozu. majitel vozidla se pak může rozhodnout, na co peníze použije. když máš starou šunku a někdo ti klepne nárazník a odře blatník, tak se ti taková totálka i vyplatí, protože si blatník opravíš kladivem a přetřeš štětkou a jezdíš dál

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 11:17 | Nahoru | #11
markus> přesně tak

1 reakcí na tento příspěvek totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 11:44 | Nahoru | #12
a ještě jsem zapomněl dodat ....a za peníze od pojišťovny si koupíš plnou nádrž benzínu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 11:58 | Nahoru | #13
markus> já jsem za motorku za 23k dostal 18k oprava stála asi 5k

1 reakcí na tento příspěvek totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:15 | Nahoru | #14
Jen bych dodal, že od té částky co vám vyplatí jako totálku odečtou právě hodnotu zbytku - čili hodnotu toho co ti zůstalo a je už dál jedno co s tím budeš dělat.

Naposledy editováno 11.02.2011 12:16:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:18 | Nahoru | #15
firecracker> no já jsem jednou za auto dostal 18 tisíc a soused mi to zrestauroval za tři tisíce, štěstí bylo, že jsem měl doma náhradní přední světlo, který bylo rozbitý. teď dostanu deset tisíc a oprava bude minimálně za pět. dávaj čím dál tím míň

Naposledy editováno 11.02.2011 12:18:49

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:20 | Nahoru | #16
abcman> to je pravda, na to jsem zapomněl

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:25 | Nahoru | #17

markus píše: firecracker> no já jsem jednou za auto dostal 18 tisíc a soused mi to zrestauroval za tři tisíce, štěstí bylo, že jsem měl doma náhradní přední světlo, který bylo rozbitý. teď dostanu deset tisíc a oprava bude minimálně za pět. dávaj čím dál tím míň



ale i tak je to sympatických 5k čistá ruka

totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:26 | Nahoru | #18
No já dostal za totálku na moto o 3tkč míň než sem za ni dal a málo to nebylo, oprava mě stála 23tkč a ještě víc mi zbylo a vesele lítám dál....

1 reakcí na tento příspěvek totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:40 | Nahoru | #19
Tak tak, jen teda měl by to auto nechat po opravě pro pojišťovnu zřejmě nafotit, pokud by někdy chtěl opět uplatňovat nějakou náhradu, aby mu pak neřekli, že to je ten samej vrak, co to byl tenkrát

totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:54 | Nahoru | #20
abcman> to je fakt, ale u starších aut je zbytková hodnota hodně malá

příklad: auto koupený za 19 000 (Vento r.v. 1994), totálně zrušený po 10 měsích používání, od pojišťovny vyplaceno 23 000, použitelný díly z vraku vykuchaný a následně prodaný za cca 7 000. Někdy se totálka může i vyplatit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 12:56 | Nahoru | #21
Karlie> Tak to by musel být hodně šikovnej, aby opravený auto zrušil podruhý úplně stejně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 13:01 | Nahoru | #22

chanchez píše: Karlie> Tak to by musel být hodně šikovnej, aby opravený auto zrušil podruhý úplně stejně



No stejně ne, ale pokud měl poškozený třeba dveře a teď je zruší znovu, pokud nebude dokumentace o opravě, tak mu s klidem může pojišťovna říct, že dveře měl už poškozený a tedy mu nebudou dávat peníze za jejich poškození, protože vlastně neni za co, když nemá důkaz, že je opravil Nebo myslíš, že ne? :)

1 reakcí na tento příspěvek totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 13:13 | Nahoru | #23
Karlie> Myslím, že pokud by to nebylo hodně okatý a evidentně pokus pojistnej podvod, tak by to pojišťovna proplatila. Stejně to auto musí vidět likvidátor a ten by to poznal.

Navíc si myslím, že pokud bude totálka na starým autě, tak neproplacený dveře je to poslední a v celkovým plnění by to byla minimální položka.

Samozřejmě jde o to za jak dlouho od první by se druhá pojistná událost stala. Pokud by mezitím auto mělo novou technickou, tak se buide počítat s tím, že auto bylo v cajku.

Určitě by asi neškodilo, kdyby se k tomu vyjádřil nějakej odborník, protože na všechno je třeba co? Na všechno je třeba odborníků

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 13:22 | Nahoru | #24
Karlie> Nemyslim si..
V říjnu 2009 do mě nacouval,poškodil mi rámeček spz a lak pod ním..Likvidátor nafotil celý auto,pojištovna vyplatila 5500..Neopravoval jsem.V lednu 2010 jsem to omlátil o svodidla,díky nedání přednosti.Fotil ten samej likvidátor pro tu samou pojišťovnu a udělal z toho totálku,67 vyplatili,15 stála oprava a jezdime s tim vesele dál.Zlatý světla za 10tis kus a zrcátka za 8500

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 14:20 | Nahoru | #25
chanchez> Jo, přesně, auto by muselo mít novou technickou - to by stačilo :)

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 14:21 | Nahoru | #26
Kubák> Jasný, štěstí na likvidátora

Jinak jak tu každej píše, jak s lidma pojišťovny vyjebávaj, koukám, že remcat by asi neměl nikdo, vzhledem k tomu, že je to značně vzájemné

(reakce na) totálka a následný provoz vozidla

11.2.2011 v 14:49 | Nahoru | #27

markus píše: v případě, že cena opravy přesahuje celkovou hodnotu vozidla, rozhodne se likvidátor pojišťovny pro tu tzv. totálku a vyplatí poškozenému celou hodnotu vozu. majitel vozidla se pak může rozhodnout, na co peníze použije. když máš starou šunku a někdo ti klepne nárazník a odře blatník, tak se ti taková totálka i vyplatí, protože si blatník opravíš kladivem a přetřeš štětkou a jezdíš dál



Zrovna včera jsem mluvil s likvidátorem a ten mě poučoval, že pokud oprava přesáhne 80% z hodnoty vozu, bude to vyhodnoceno jako totálka.. tak asi taky záleží na pojišťovně..

Jinak nevim jak u povinného ručení, ale u havarijního pojištění při totálce pojištění zaniká.. nicméně není problém auto/motorku znovu pojistit.. tak nevím, aby ti nezrušili i to povinný.. ale to ti asi řeknou, když si zavoláš na pojišťovnu..

totálka a následný provoz vozidla

12.2.2011 v 16:34 | Nahoru | #28
Nooo my řešili opačnej problém, než má zřejmě většina z vás... kolega vlítl s autem do příkopu a omlátil to prakticky ze všech stran, uznáno jako totálka, nicméně zbytková hodnota zjištěna podle internetové aukce vraku (to si všecko zařídila pojišťovna) na 27 000 - jenže auto bylo na úvěr a než prošlo všecko jak má a byl volnej techničák - propadl termín závazné nabídky z té aukce, borec se samozřejmě cuknul, že už to za tolik nechce a ejhle, najednou to nikdo za ty peníze nechtěl, nakonec vrak prodán za 17tis. Takže 10 000 škody, který už nikdo neproplatí... To jen pro info, jak to taky může dopadnout.

Naposledy editováno 12.02.2011 16:35:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist