paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.5.2019 v 10:27 | Nahoru | #1
Jirka - tož vzpomínám kdy jsme topili eště v půlce května jako letos a nemožu si vzpomenout (sousedi včera museli přiobjednat uhlí, už neměli nic v kotelně, tož třicet metráků dobrali), venku je kosa jak v ruským filmu a chčije - sice drobně ale zato skoro už dva dni v kuse. Tož, dobré je to pro přírodu, bylo sucho.

Pech - teda pracovní boty i jiné boty na normální nošení to je dneska oříšek. Nosím do dílny a do depa a na mašinu starý ještě socialistický perka ( takový ty ke kotníku, pionýrky se tomu taky říkávalo, takový ošizený pohorky prostě ) no a furt slouží. Na zimu tahám starý posunovačský boty co už mají sice třetí podrážky ale furt drží a když je jo hnusně tak mám ještě starý půllitry vojenský. Tyhle boty prostě drží a vydržely zatím všecko a že na parní lokomotivě, při stavbě a opravách trati i v kovárně dostávají zabrat. V uloženkách mám ještě poctivý pohraničnický kanady. Spousta lidí vychvalovala po revoluci farmářky, jednou byla ruka páně otevřená, tož jsme si je pořídili do dílny ještě ve starým depu, no, málokomu vydržely dýl jak čtyři roky - rozervaly se ve švech. Ne že by nedržely nitě, ale kůže se trhala. Asi byla umělá nebo bůhvíjaké kvality.

Zdenál - ty umělobavlněné montérky moderního střihu se šrákama jsem si teda k padesátinám pořídil v pracovních potřebách, druhé jsem dostal od Lucky - nosí se dobře, jsou docela festovné, mají výdrž ovšem nesmím s nima k výhni nebo na parní mašinu - nekamarádí se s ohněm a žhavejma okujema, uhlíkama, jiskrama. Před třema týdnama jsem dostal na zaučení nového topiča. Dokvačil pomalu v harapeskách, tož jsem mu řekl ať se jde honem převlíknout, protože jak na něho flusne plamen z pece lokomotivy, seškvaří se to na něm a bude pištět. Nebo ať si přes to veme starý modráky co nosil když za topírnou řezal motorovkou dřevo. Ty i když je má zlemtaný od smůly a pilin tak jsou lepší než ta umělina co má na sobě. Říct si nedal .... kolem poledne se stejně šel převlíct do těch starejch modráků páč ty harapesky měl samej škvarek a díru a byl rád že to na něm jednou pomalu nechytlo.

(reakce na) Jawablázni

16.5.2019 v 12:11 | Nahoru | #2
Bimbam> Při posledním vyvařování plechařiny kámošova PAva mi od COčka kuličky spálily nárt bo starý prestižky byly už dost po smrti. A protože v březnu jsem měl svátek, koupily mi holky v Lidlu v nějaký akci kožený pracovní boty . Chodí se v tom celkem dobře, sváření není doprovázeno tancem, na oleji nebruslíš bo to tu gumu tolik neleptá a má to tvrdou špičku, tak si není potřeba dávat až takovýho bacha. Za ty kačky celkem v poho.

Dan250: To víceméně všechno. Nevypadá to špatně. U nás jsou k vidění taky. Jen opraváři, kteří tu kolem jsou ti řeknou "servisujeme jen renomovaný značky" což myslí brambory, japončíky maximálně Itala. Že na to prý koupí díly a mají servisní manuály. Se zbytkem tě vyženou, že se v tom nebudou hrabat. Což je pro někoho, kdo potřebuje poštelovat ventily případně vyměnit gufera a prachovky ve vidlích problém. Ale práce mají tolik, že si to asi můžou dovolit vyhánět zákazníky. Naštěstí se to asi až tak nesype.

(reakce na) Jawablázni

16.5.2019 v 21:52 | Nahoru | #3

Bimbam píše: Jirka - tož vzpomínám kdy jsme topili eště v půlce května jako letos a nemožu si vzpomenout (sousedi včera museli přiobjednat uhlí, už neměli nic v kotelně, tož třicet metráků dobrali), venku je kosa jak v ruským filmu a chčije - sice drobně ale zato skoro už dva dni v kuse. Tož, dobré je to pro přírodu, bylo sucho.

Pech - teda pracovní boty i jiné boty na normální nošení to je dneska oříšek. Nosím do dílny a do depa a na mašinu starý ještě socialistický perka ( takový ty ke kotníku, pionýrky se tomu taky říkávalo, takový ošizený pohorky prostě ) no a furt slouží. Na zimu tahám starý posunovačský boty co už mají sice třetí podrážky ale furt drží a když je jo hnusně tak mám ještě starý půllitry vojenský. Tyhle boty prostě drží a vydržely zatím všecko a že na parní lokomotivě, při stavbě a opravách trati i v kovárně dostávají zabrat. V uloženkách mám ještě poctivý pohraničnický kanady. Spousta lidí vychvalovala po revoluci farmářky, jednou byla ruka páně otevřená, tož jsme si je pořídili do dílny ještě ve starým depu, no, málokomu vydržely dýl jak čtyři roky - rozervaly se ve švech. Ne že by nedržely nitě, ale kůže se trhala. Asi byla umělá nebo bůhvíjaké kvality.

Zdenál - ty umělobavlněné montérky moderního střihu se šrákama jsem si teda k padesátinám pořídil v pracovních potřebách, druhé jsem dostal od Lucky - nosí se dobře, jsou docela festovné, mají výdrž ovšem nesmím s nima k výhni nebo na parní mašinu - nekamarádí se s ohněm a žhavejma okujema, uhlíkama, jiskrama. Před třema týdnama jsem dostal na zaučení nového topiča. Dokvačil pomalu v harapeskách, tož jsem mu řekl ať se jde honem převlíknout, protože jak na něho flusne plamen z pece lokomotivy, seškvaří se to na něm a bude pištět. Nebo ať si přes to veme starý modráky co nosil když za topírnou řezal motorovkou dřevo. Ty i když je má zlemtaný od smůly a pilin tak jsou lepší než ta umělina co má na sobě. Říct si nedal .... kolem poledne se stejně šel převlíct do těch starejch modráků páč ty harapesky měl samej škvarek a díru a byl rád že to na něm jednou pomalu nechytlo.



Hele já pionýrky měl, kanady tu mám úplně nový, ale chodit v tom nechci, je to tvrdá bota a ty nové jsou mnohem pohodlnější a vydrží taky dost, když se nelituje koruny...
Takže jestli chceš funglovky celokožený kanady - jestli si to dobře pamatuju je to vzor 60, tak ti je pošlu... Velikost je "295" což by měl bejt ůdaj vnitřní dýlky v milimetrech. Ohledně monterek tak mám jednu kombinézu, když se třeba leze pod auto, je to dobrý, ale když tě chytne rychlý sraní - je to o posrání... A k tomu dojíždím zeleňáky co jsou pozůstalostí 10 let práce v ČZ... Až je domrskám, tak si koupím něco pohodlnějšího...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist