paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.9.2017 v 19:05 | Nahoru | #1
Pechu, já teda nevím, ale se soutěžní Jawou mám své, poněkud odlišné zkušenosti.
Páč když sem dělával výbrusy, dával sem o stovku-někdy skoro dvě míň.
Pokud se dala vůle, jakou předepisuje továrna (0,07 na vrtání 80), tak horko těžko prošels hlukem (ani s hubertusem až po zem), páč to řinčelo jak ringlvál.
Akorát musels zkraje trochu opatrně, ale píst mě vydržel celou sezónu a po ní se ani výbrus nemusel dělat, enom se válec prolápl a dal se o písmenko větší píst.
Poťapané kruhy sem srovnal v litinové díře, aby neprosvítaly (přepážka ve výfuku tomu dávala hajas) a jelo se dál...
Když se to udělalo podle fóršriftu z továrny, obvykle na sezónu potřebovals písty dva, páč tu operaci, kerá se u těsnějšího výbrusu dělávala až na konci, musels udělat mnohdy dřív...a na konci výbrus...
Zajímavé je, že dvěpade má předepsanou o desetinu větší vůli (vrtání 70mm), než půllitr, kerý má díru 80...
Takže potud mé praktické zkušenosti s vůlí pístu ve válci, hlukem a životností.
O olejích do našich "nízkootáčkových a starých dvoutaktů" - jen bych nesměle poukázal, že třeba motokrosový dvoutakt Yamaha 250 má v uložení ojnice na klikovém čepu daleko větší vůli, než soutěžní jawský půllitr (a ten má ojniční čep větší zhruba o 5mm), o sériové třindě ani nemluvě.
Takže když někdo řekne, že "...ty staré Jawy a Zetky měly vůle jak kráva a proto se musel používat hustý olej, moderní olej s nízkou viskozitou..." atd., tak to je pro mě trošku úsměvné.
Pro použití oleje u 2T motoru je totiž rozhodující pevnost a stabilita olejového filmu při pracovní teplotě, ne viskozita oleje při 20 stupních Celestýna v piksli.
Podobné je to i u starých 4T motorů.
V dávné době byla norma pro GO motoru proběh cca 100.000 km, na moderní olej tentýž motor, jsa po generálce a s vůlemi, které tam patří na "starý" olej, najede v poho několikrát víc.
Mám to vyzkoušené na takových verglech, jakým je vrchový motor Žuk a nebo motorech Moskvič.
Takže na kategorická prohlášení, že to či ono nepoužívat, že je to škoda atd. jsem poněkud háklivý.
S olejem pro 4T motocykl, mající spojku v oleji - specifikace pro motocyklový olej je dobrá, ale někdy se dá vyzkoušet automobilový olej s tím, že se uvidí.
Takto jsem zkusil olej s viskozitou 60, abych měl u vzduchem chlazeného motoru v terénu jaksi vyšší rezervu-spojka spojkuje, neklže, drží...od roku 2002 .
Né na ten první, už sem několikrát nalél čerstvý.
A nemusím používat veledrahé omastky, stačí mě olej, který je asi o tři výkonnostní třídy lepší, než předepisuje výrobce...ale to není ten hlavní důvod.
Zajímavé doporučení či poznatek jezdců z USA je totiž ten, že je lepší nepoužívat ve sportovních strojích extra super top oleje, že stačí nižší výkonnostní třídy (vždy nejmíň takové, jaká je pro stroj určená), ale častěji ho měnit.
Protože třeba u Hondy 450 CRF je toho motoráku ve skříni ani ne litr a motor má kolem 60ti koní...takže jeho tepelné namáhání je enormní a proto ti hoši zastávají teorii, že je lepší ten olej vyměnit dřív...je to jak ve friťáku...potom se to nedá žrát .
Tož tak.
Ono zřejmě dost záleží na tom, jak budu stroj používat a jestli mě stojí za to, používat drahý olej, když s tím strojkem najedu prd a nebo jezdím stylem Paní Radová.
A nebo si připlatit s tou nadějí, že náročnou a drahou opravu budu dělat později...a nebo mě to přežije...a nebo se posere úplně neco jiného...
A nebo používat superantikontramultiextraunikátní přípravky a cítit se jako opravdový závodník. Nebo si to aspoň myslet...

Naposledy editováno 08.09.2017 19:18:32

(reakce na) Jawablázni

8.9.2017 v 20:48 | Nahoru | #2

Zdenalbenal píše: Pechu, já teda nevím, ale se soutěžní Jawou mám své, poněkud odlišné zkušenosti.
Páč když sem dělával výbrusy, dával sem o stovku-někdy skoro dvě míň.
Pokud se dala vůle, jakou předepisuje továrna (0,07 na vrtání 80), tak horko těžko prošels hlukem (ani s hubertusem až po zem), páč to řinčelo jak ringlvál.
Akorát musels zkraje trochu opatrně, ale píst mě vydržel celou sezónu a po ní se ani výbrus nemusel dělat, enom se válec prolápl a dal se o písmenko větší píst.
Poťapané kruhy sem srovnal v litinové díře, aby neprosvítaly (přepážka ve výfuku tomu dávala hajas) a jelo se dál...
Když se to udělalo podle fóršriftu z továrny, obvykle na sezónu potřebovals písty dva, páč tu operaci, kerá se u těsnějšího výbrusu dělávala až na konci, musels udělat mnohdy dřív...a na konci výbrus...
Zajímavé je, že dvěpade má předepsanou o desetinu větší vůli (vrtání 70mm), než půllitr, kerý má díru 80...
Takže potud mé praktické zkušenosti s vůlí pístu ve válci, hlukem a životností.
O olejích do našich "nízkootáčkových a starých dvoutaktů" - jen bych nesměle poukázal, že třeba motokrosový dvoutakt Yamaha 250 má v uložení ojnice na klikovém čepu daleko větší vůli, než soutěžní jawský půllitr (a ten má ojniční čep větší zhruba o 5mm), o sériové třindě ani nemluvě.
Takže když někdo řekne, že "...ty staré Jawy a Zetky měly vůle jak kráva a proto se musel používat hustý olej, moderní olej s nízkou viskozitou..." atd., tak to je pro mě trošku úsměvné.
Pro použití oleje u 2T motoru je totiž rozhodující pevnost a stabilita olejového filmu při pracovní teplotě, ne viskozita oleje při 20 stupních Celestýna v piksli.
Podobné je to i u starých 4T motorů.
V dávné době byla norma pro GO motoru proběh cca 100.000 km, na moderní olej tentýž motor, jsa po generálce a s vůlemi, které tam patří na "starý" olej, najede v poho několikrát víc.
Mám to vyzkoušené na takových verglech, jakým je vrchový motor Žuk a nebo motorech Moskvič.
Takže na kategorická prohlášení, že to či ono nepoužívat, že je to škoda atd. jsem poněkud háklivý.
S olejem pro 4T motocykl, mající spojku v oleji - specifikace pro motocyklový olej je dobrá, ale někdy se dá vyzkoušet automobilový olej s tím, že se uvidí.
Takto jsem zkusil olej s viskozitou 60, abych měl u vzduchem chlazeného motoru v terénu jaksi vyšší rezervu-spojka spojkuje, neklže, drží...od roku 2002 .
Né na ten první, už sem několikrát nalél čerstvý.
A nemusím používat veledrahé omastky, stačí mě olej, který je asi o tři výkonnostní třídy lepší, než předepisuje výrobce...ale to není ten hlavní důvod.
Zajímavé doporučení či poznatek jezdců z USA je totiž ten, že je lepší nepoužívat ve sportovních strojích extra super top oleje, že stačí nižší výkonnostní třídy (vždy nejmíň takové, jaká je pro stroj určená), ale častěji ho měnit.
Protože třeba u Hondy 450 CRF je toho motoráku ve skříni ani ne litr a motor má kolem 60ti koní...takže jeho tepelné namáhání je enormní a proto ti hoši zastávají teorii, že je lepší ten olej vyměnit dřív...je to jak ve friťáku...potom se to nedá žrát .
Tož tak.
Ono zřejmě dost záleží na tom, jak budu stroj používat a jestli mě stojí za to, používat drahý olej, když s tím strojkem najedu prd a nebo jezdím stylem Paní Radová.
A nebo si připlatit s tou nadějí, že náročnou a drahou opravu budu dělat později...a nebo mě to přežije...a nebo se posere úplně neco jiného...
A nebo používat superantikontramultiextraunikátní přípravky a cítit se jako opravdový závodník. Nebo si to aspoň myslet...

(reakce na) Jawablázni

9.9.2017 v 22:26 | Nahoru | #3
Zdenalbenal> Docela mě překvapuješ s tím 4T automobilovým oilem do motorky. Kamarád to jednou zkusil u FJ 1100 a parádně zrušil spojku. Klouzala jak po oblevě a už jí nepomohla ani svěcená s jarem dohromady. Musel dát novou spojku.
Já používám pouze motocyklové 4T oleje a nemám problém. Jak se říká Mogul nebo do GUL.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist