paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi

Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.3.2022 v 21:59 | Nahoru | #1

pech. píše: Asi tak... V létě se to občas někde mihne, když na tom jezdí recesisiti, ale normálěn v provozu znám jen jednoho Mustanga, se kterým jezdí po Strakonicích bývalý kolega ze sídliště do fabriky Čz do práce.... To je ovšem provoz skutečně celoroční...


Pořád myslím, že pionýry a Stadiony zná naprosto každý. Možná ne mladíci ve věku 15 let, kteří si nepochopitelně nemohou na pionýra udělat řidičák, ale snad i každá ženská pionýra a mopeda pozná. A z nás starších stoprocentně každý ví, o co jde. Proto se divím když si to lidi fotí...

Jirka : bydlím u fabriky, bývalá textilka. Do roku 89 tam dělalo 150 lidí. Autem do práce jezdilo tak 10 lidí, mezi nimi ředitel, měl bílou Š 120 GLS, tu si pamatuju přesně. Ostatní byli místní, chodili pěšky, někdo na kole, motorce. Dnes je nás ve fabrice asi 200. Polovina je Ukrajinců, ti bydlí na ubytovně u fabriky a jdou pěšky. Z nás Čechů tak 10 jezdí na kole, 10 chodí pěšky a těch 80 jezdí auty !! Ten rozdíl proti době před 30 lety ! Faktem je, že tehdy se dělalo většinou na 1 směnu. Ranní. Autobusy jezdily pořád. Ted' se dělá vesměs na 3 směny, aspoň u nás , my co děláme rukama tak všichni, jen kanceláře mají pouze ranní. Bez auta to nejde, na noční a z noční není šance se dostat pokud nejsi místní. To samé ve 22 hodin z odpolední. Proto lidi tráví v autech dost času. Určitě by jim stačilo i to embéčko, jenže si zvykli na větší. Neříkám lepší, ale větší ano. A výrobci jim jdou "na ruku" . Například v Merivě je víc místa než ve Volze, a to Volha 24 není malé auto. Pokrok ...??

(reakce na) Jawablázni

25.3.2022 v 22:17 | Nahoru | #2
Milan1963> To protože tehdy byl opravdu benzín mnohem dražší v poměru k platu, než dnes. A taky auto bylo hůř dostupné, takže náklady na jeho vlastnění byly vyšší. Málokdo měl v rodině více než jedno auto. A autobus a vlak byl levnější. Já když pojedu Fábií do Prahy sám, vyjde mě to levněji než autobusem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.3.2022 v 22:51 | Nahoru | #3

Milan1963 píše: jdou "na ruku" . Například v Merivě je víc místa než ve Volze, a to Volha 24 není malé auto. Pokrok ...??



Včera sem byl na STK a to trvá, tak sem se cournul po městě, že si Sednu na lavičku, pustim film...
U parku odtahovka RZ UA a přívěs... Vezla 2 auta. Žiguli a Volha 24. Tak sem šel k tomu a prohlížel to z blízka. Volha mi přišla normálně nějaká malá i zvenku, taková prostě drobná

Už sme zkrátka zvyklí na jiná, větší a lepší auta.

(reakce na) Jawablázni

26.3.2022 v 08:09 | Nahoru | #4

Milan1963 píše: Pořád myslím, že pionýry a Stadiony zná naprosto každý. Možná ne mladíci ve věku 15 let, kteří si nepochopitelně nemohou na pionýra udělat řidičák, ale snad i každá ženská pionýra a mopeda pozná. A z nás starších stoprocentně každý ví, o co jde. Proto se divím když si to lidi fotí...

Jirka : bydlím u fabriky, bývalá textilka. Do roku 89 tam dělalo 150 lidí. Autem do práce jezdilo tak 10 lidí, mezi nimi ředitel, měl bílou Š 120 GLS, tu si pamatuju přesně. Ostatní byli místní, chodili pěšky, někdo na kole, motorce. Dnes je nás ve fabrice asi 200. Polovina je Ukrajinců, ti bydlí na ubytovně u fabriky a jdou pěšky. Z nás Čechů tak 10 jezdí na kole, 10 chodí pěšky a těch 80 jezdí auty !! Ten rozdíl proti době před 30 lety ! Faktem je, že tehdy se dělalo většinou na 1 směnu. Ranní. Autobusy jezdily pořád. Ted' se dělá vesměs na 3 směny, aspoň u nás , my co děláme rukama tak všichni, jen kanceláře mají pouze ranní. Bez auta to nejde, na noční a z noční není šance se dostat pokud nejsi místní. To samé ve 22 hodin z odpolední. Proto lidi tráví v autech dost času. Určitě by jim stačilo i to embéčko, jenže si zvykli na větší. Neříkám lepší, ale větší ano. A výrobci jim jdou "na ruku" . Například v Merivě je víc místa než ve Volze, a to Volha 24 není malé auto. Pokrok ...??



Milane, lidi pod 40 to prakticky neznají. Dnešní čtyřicátníci zažili to, ža se automaticky v 15 dělal řidičák na kripla a pak se na nich jezdilo, v rukou dospělých byly také babetty, místo dsoloužilých Stadionů... V podstatě od doby, kdy zyčaly dělené skupiny řidičáků na motorky, se na kriply sralo, protože v 15 sis mohl udělat řidičák leda na mopeda, protože rychlost max 45km/h, tak to je Babetta, která se za ty roky projevila jak strašný krám, nebo mnoho let staré stadiony, které už nikdo nechtěl spravovat, nebo nový malý skůtr.... Vzhledem k tomu, že o rok déle jsi mohl mít řidičák 125ccm, tak se na to v 15 každý vysral a počkali si na tu 125, protože ač je to pořád docela komár, tak výkonem se to prakticky vyrovná kývačkám175/250 a jede to kilo.... To je lepší než kriply co jedou 45-65.... Takže všechny tyhlety stadiony, pionýry, simsony, ztratili pro mladé smysl a ti staří, co to používají, těch už není moc... Takže když pojem stadion/pionýr řekneš před čtyřicátníkem z vesnice, bude tušit, o čem je řeč.... Zeptej se člověka mladšího jen o pár let a z města, bude mu to zcela cizí.... Dřív mládežnici používali tyhle samohyby aby k sobě měli blíž, dneska místo toho mají mobil s inetrnetem.... Na tom si vybaví co potřebují aniž by pálili benzín... Větší auta, to je o pohodlí.... Já bych v embéčku jezdit nechtěl.... Je to ergonomicky hrozné, líné, hlučné, nepraktické, složité na ovládání (sytič dnešní běžní řidiči nechápou a taková ta virtuozita jak zacházet se studeným autem aby neškubalo taky ne...).... Když jako nástupce vezmeme Fábiii, tak je to jinde... Ergonomie, prostor v kabině, variabilita... I ten nejslabší motor o 60k, ač je to popelka, je motor, se který se dá v dnešním provozu celkem žít... Embéčko s tím má velký problém, který lze řešit jen za velkého práskání biče řidičem aby to hnal co to dá a provozu stačil... Ta nová Fábie pojede líp, bude pohodlnější, praktičtější a to vše s o třetinu nižší spotřebou.... Embéčko dneska ani není levnější, takže není žádný racionální důvod, jezdit embéčkem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ Tom350354 5 Dnes v 07:45 Bimbam
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo


TOPlist