globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.8.2019 v 07:38 | Nahoru | #78631
Tak zrovna rám měla Jawa oproti MZ lepší. Tuhý dvojitý rán. Neznám MZ v dnešní době (když za ní jedu), která by neměla štafle.. Ten jednoduchý páteřový rám toho moc nevydržel. Navíc soudruzi v NDR měli zvláštní představu od designu. MZ trophy je vrcholem hnusu a se sajdou dvakrát. 640 oproti MZ251 krásná motorka. I když koncepčně zastaralá. MZ 150-250 by v provozu na východě v Rusku moc parády neudělala. Možná proto se tam asi nevyvážela..

Jawablázni

8.8.2019 v 07:40 | Nahoru | #78632
Mz 250 jsem mel. Stejnetak jsem lital na Jawach. Ta EMZa byla jinde. Ve vsech smerech lepsi jak Jawa. Az sterilne dokonala na svoji dobu. Az Japoncici to v Evrope zvratili levnyma a dobryma motorkama v cele skale kubatur a provedeni.

Edit: Samozrejme humpolacky provedena Jawa v rukach kolchozniku mohla mit navrh. Ale na bezne litani po silnici jsem mel tu eMZu radeji.

Naposledy editováno 08.08.2019 07:43:10

Jawablázni

8.8.2019 v 08:26 | Nahoru | #78633
Ten páteřový rám na MZtách byl tak udělaný schválně.
Je to deformační zóna.
Není to vtip, ono to opravdu funguje...
Už sem taky jednou psal - šéfkonstruktér MZ, pan Kaaden kdysi stavěl v Peenemuende s von Braunem rachejtle a takový rozdíl je aj mezi Jawou a MZ .
Dále - MZ dělala pro své "svazarmovce" motorky pro výkonnostní sport.
Vzali rám z rok starého továrního modelu a dali do něj dvěpade sériový motor z ETZ (s takovýma motorama spíš ty soutěžě jezdila i továrna). Motorky teda nebyly až tak úplná špica, ale fungovaly a nesypaly se.
Co se týče ostrých soutěžáků - tak ty motorky jely jak kráva, to sem nechápal.
Když za tebou na vložku odstartoval třebas Schuetzler, tak tě za tři zatáčky měl. A nebylo možné se ho udržet, i kdyby ses posral. To se sbíralo z těch vinglů neskutečně. A podobný rozdíl je mezi sériovkama...
Navíc nemohli pro své speciály použít špičkové zahraniční doplňky - pérování, celé vidlice, brzdy, karbecy...to Jawě záviděli. Oni si všecko dělali sami. Sice systémem "abgekukt", ale aj tak.
Sériová stopade měla na reálné trati stejné výkony, jak litinová třinda, mající papírově o sedm koní víc (měl sem obé, tak vím, co píšu).
To, že MZ skončila, bylo skrz nové majitele továrny. Chtěli zisk rychle, neměli trpělivost s potížemi při vývoji litra...
Martine, ta MZ se sajdou vypadá hnusně, to s tebou souhlasím - ale viděls, jak je udělaný podvozek?
Třebas že mezi motorkou a sajdou je zkrutný stabilizátor?

Naposledy editováno 08.08.2019 08:28:15

Jawablázni

8.8.2019 v 08:28 | Nahoru | #78634
No, emzetu 250-ku měl bráchanec, od novoty. Jezdilo to dobře, rychle a svižně, byla to oproti třindě docela obratná motorka. Dá se říct že to bylo podobný jako když se srovná mustang se simsonem. Aby to teda bylo trošku porovnatelnější, tak jsme to porovnávali ne s třindou ale s dvěpade panelárnou co měl kamoš - jsme si říkali to je stejná kubatura, to pojede podobně. Omyl. Emzeta panelce natrhla vejfuk kdykoli si vzpomněla. A to jak na asi třistametrový rovince kde jsme "zkoumali" zrychlení tak i na pětikilometrový cestě mezi dědinama. A aby se nemyslelo že je to jenom rukama, řidiči si stroje vždycky vyměnili. Emzeta vždycky vyhrála. Blbý bylo že po třech nebo čtyřech letech se začala furt kazit spojka, vydržela tak rok a zase se do toho muselo lízt a na rozdíl od jawy dělat u emzy spojku to bylo na rozebrání skoro třetiny motoru. On je tam problém i pitomý spojkový lanko. Na takovýdle opravy a výměny je zase jawa zlatá. Bráchanec se pak po pár letech emzety rád zbavil a pořídil si panelku dvěpade Dneska už nemá nic, jenom plechoffku.

Jawablázni

8.8.2019 v 08:33 | Nahoru | #78635
S Mustangem jsem byl rychlejší v zatáčkách ale Simson byla snad o deset let novější motorka tak co. MZety měli kamarádi 4 stopade jednu dvěpade a já 638. Motor se mě rozpadl hned po záběhu a musel jsem dát nový z 634 za 4200 kčs koupený v mototechně. Pak už to šlo. 639 s kotoučem už byla jinde ale pořád slušný rám na hliněných nožkách teda hlavně díky rozplácnutým trubkám místo kyvné vidlice. Řešení dobré tak na kozí dech. MZ fajn ale jednobuch a otevřený rám. Vím přesně jak bych z těchto dvou motorek udělal jednu dobrou- Dvojitý rám Jawky, podčtvercový motor ale dva válce kyvku z čezety a dva plovoucí kotouče vpředu. To ale nevzniklo a můžem si roztrhat občanky co bylo lepší. Naštěstí už je to historie. Jawu člověk mohl dodělat doma a pak se něco dalo eliminovat. To ale nebyla zásluha fabriky. Všechno to bylo o tom že socík neměl na to vyrobit to co konstrukce uměla navrhnout. Klobouk dolů před pány konstruktéry a plivanec před neschopnýma soudruhama a těma co jsou tam ještě dneska dva.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.8.2019 v 08:39 | Nahoru | #78636
Bimbame, ta spojka na dvěpade je pro mechaniky utrpení.
Musí se to opravovat pečlivě, neb to má otáčky kliky...
Právě pro tyto očekávané problémy byla ta stopade lepším řešením.
I když to trhač asfaltu není, tak díky vyvážené konstrukci to funguje dobře.
Kamoš mladýho s tím jezdil stund riding či jak se to píše.
Sme kdysi byli v Ostravě na takové motoristické akci a tam jezdili na takových tych litrových krávách kaskadéři. No, potřebovali k temu tak půl kiláku dlůhů dráhu...
Až skončili, tak ten s tů Emzetů předvedl to samé, akorát k temu potřeboval plac na délku rovný pouze šířce silnice .

Jawablázni

8.8.2019 v 08:47 | Nahoru | #78637
S pinckem si ve viglech rychlejší aj oproti CR 500 .
Když je série zatáček na rovice a akorát na pinckovů dvojku. Ta větší motorka se tam jednoduše nevejde a než se ten půllitr rozmotá, si v prachu.
A navíc má pincek těžiště na zemi.
Akorát teda ve zbytku trati si těžce v prdeli...

(reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 08:47 | Nahoru | #78638
Zdenalbenal> Martin Krátký?

Jawablázni

8.8.2019 v 08:57 | Nahoru | #78639
Jo MZ jezdil Martin. Zdenále tu techniku sajdy jsem viděl. Funkčnost výborná. Na pohled k poblinkání... Němci nemají vkus či co...

Jawablázni

8.8.2019 v 09:02 | Nahoru | #78640
Mám dva sousedy s MZ 251. Oba mají po letech štafle jako krava. Ze zádu ho vypadá, jako když jde pes..

Naposledy editováno 08.08.2019 09:02:50

Jawablázni

8.8.2019 v 09:09 | Nahoru | #78641
Jirko, jak se říká, z kur.. panenku neuděláš...
Tady na Motorkářích je "srovnávací" test (Yamaha, Bimota, eště cosi) a jedna z motorek je Zontes 310R.
K té Bimotě - kukl sem se na její váhu a vypleštil oči...tož na tem bych jet nechtěl...dyť to má kila jak půllitr...
No ale k temu Zontesu.
Viděl sem ho naživo.
No, to by bylo neco pro Bimbama . Mírně řečeno, ta motorka je tak supermoderní, že až.
Akorát bych ju nechtěl ani zadarmo.
Aj když teda testovací jezci napsali, že určitý pokrok v té číně je, furt je na detailech vidět, že ty motorky nedělajů dlůho a že to nemajů v krvi.
Jak říká kamoš - na parkovišti u Tesca to vypadá dobře, ale jezdit (a opravovat) bych to nechtěl...
Jó, každému se líbí neco jiného, ale než tohle z Hvězdných válek, ta to už teda radši Jawu 350 OHC, na ní je ěště trochu motorka poznat...
Ještě drobný přípodotek k "vlnění" třindy, které je připisované srandovní kývačce - hlavní důvod takovýchto jízdních vlastností je nesoulad v tuhosti pérování přední a zadní vidlice (měkký předek a tvrdý zadek).
Motorka je koncipována pro jízdu se spolujezdcem, takže proto.
Kdo by chtěl jízdní vlastnosti dosti zlepšit, nechť se zaměří na tohle.
Třindu používat kamarád, který jezdil silnice na 125ce jako tréninkový stroj...když se udělají určité úpravy, lze jezdit opravdu tak, že prošoupeš boty .
I na gumách z Rudého října z Otrokovic.

Jawablázni

8.8.2019 v 09:13 | Nahoru | #78642
Tak u MZ 250 snad nikdy neni motor rovně, vždycky si ho řetěz přitáhne.

Jawablázni

8.8.2019 v 09:15 | Nahoru | #78643
Tak si samolepku MZ ETZ přelepějí samolepkou s hlavou Šarika a bude to odpovídat

Jawablázni

8.8.2019 v 09:27 | Nahoru | #78644
Zdenále, puky Rudý říjen Otrokovice mám na kejchačce a jezdí to s nima dobře. I za deště kupodivu. Má to výhodu že leta neubývá vzorek . Mám taky jednu Mišelinku, rozměrově na 477. Když jsem to dal na zadek dvěpade 471 čezetí tak jsem si myslel že nekdo manazal silnicu lojem. Tož tam šla osvědčená guma z Mitasu a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.8.2019 v 09:30 | Nahoru | #78645
Kuba - ono pro nás jawaře je na těch simálech a emzetách vůbec divný uložení motoru v rámu, teda přesněji řečeno zavěšení pod rámem a giglání se oné pohonné jednotky sem a tam prostě patří k vymyšleným a provedeným konstrukčním vlastnostem.

Jawablázni

8.8.2019 v 09:36 | Nahoru | #78646
V devadesátkách jsme jezdili výše popsaná parta. Srazy v neděli v jednu pod velkým kinem. Jednou přijel týpek na 639 s odlehčenou klikou a ujel i MZ 250 jen to musel točit. MZ byla motorově díky podčtvercovému motoru supr motorka bylo to samo těsně. Soudruzi z NDR na tom v pohodě jezdili po celé Evropě. Teda všude kam je pustili. Škoda že to byl jednobuch s otevřeným rámem. V terénu měla navrch vždycky. To ale neznamená že jsme motorky neuměli jen se do to motoprůmyslu prostě ty peníze co vydělal zpátky nenalili a pro rusáky to stačilo. Brali všechno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 09:47 | Nahoru | #78647
Bimbam> největší perverznost je policajt na zadní ose co čumí až za kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 10:30 | Nahoru | #78648

MartinED250 píše: Tak zrovna rám měla Jawa oproti MZ lepší. Tuhý dvojitý rán. Neznám MZ v dnešní době (když za ní jedu), která by neměla štafle.. Ten jednoduchý páteřový rám toho moc nevydržel. Navíc soudruzi v NDR měli zvláštní představu od designu. MZ trophy je vrcholem hnusu a se sajdou dvakrát. 640 oproti MZ251 krásná motorka. I když koncepčně zastaralá. MZ 150-250 by v provozu na východě v Rusku moc parády neudělala. Možná proto se tam asi nevyvážela..



Myslíš ten nesmyslně dlouhý vysoký a těžký rám, který svojí dimenzí odpovídá tak čtyřválci 750ccm a ne dvouválci polovičního objemu a čtvrtinového výkonu. Ten rám udělali pro rusáky, aby se jim z toho líp dělal nákladní tuktuk a nebo půdní freza. Celé to postavili na slabé tlumiče. Takže je to líný hroch na kozích nožičkách. Je to líné, těžké, neobratné a ještě to plave.... Jawa 634 je nejhorší jawa. Chtěli udelat veeelkou motorku a zase (jako obvykle) zapomněli na motor.... To i ten smolik je lepší řešení využití toho motoru. Ten Ten dvojitý rám je horkou novinkou roku 1965. Pak srovnávat J640, která už aspoň brzdila a svým vzhedem umně maskovala tu hroší kostru z roku 95 s o 10-15 let starší emzetou taky není fér. A ty páteřové rámy jsou dneska hlavní trend. Páteř nebo delatabox. Archaicke dvojité rámy už dělají akorát v Indii... Emzeta je diametrálně lepší.

Jawablázni

8.8.2019 v 10:46 | Nahoru | #78649
MZetu 150 jsem měl od 18ti asi čtyři roky... Rád na ni vzpomínám.. Byla mrstna, živá, dala se na tom jet celkem i sportovní jízda... Myslím, že bych byl na ni i dnes rychlejší, než jsem na konopnici.. I když s těma 25 kilama o který jsem starší těžko rict

Jawablázni

8.8.2019 v 12:32 | Nahoru | #78650
Ahoj blíží se Melecháč, pojede tam někdo?
PS: Možná jsem tady jedinej, ale mě se ta stará MZ líbí

Jawablázni

8.8.2019 v 13:02 | Nahoru | #78651
Tuhle MZ jsem vyfotil v červnu v Maďarsku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 13:24 | Nahoru | #78652

pech. píše: Myslíš ten nesmyslně dlouhý vysoký a těžký rám, který svojí dimenzí odpovídá tak čtyřválci 750ccm a ne dvouválci polovičního objemu a čtvrtinového výkonu. Ten rám udělali pro rusáky, aby se jim z toho líp dělal nákladní tuktuk a nebo půdní freza. Celé to postavili na slabé tlumiče. Takže je to líný hroch na kozích nožičkách. Je to líné, těžké, neobratné a ještě to plave.... Jawa 634 je nejhorší jawa. Chtěli udelat veeelkou motorku a zase (jako obvykle) zapomněli na motor.... To i ten smolik je lepší řešení využití toho motoru. Ten Ten dvojitý rám je horkou novinkou roku 1965. Pak srovnávat J640, která už aspoň brzdila a svým vzhedem umně maskovala tu hroší kostru z roku 95 s o 10-15 let starší emzetou taky není fér. A ty páteřové rámy jsou dneska hlavní trend. Páteř nebo delatabox. Archaicke dvojité rámy už dělají akorát v Indii... Emzeta je diametrálně lepší.

. To je věc pohledu... Třeba Suchoš by na rámu z MZ kouli neobjel. I ten pevný rám z 634 měl co dělat aby to vydržel. K něčemu dobré to bylo...

(reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 14:31 | Nahoru | #78653

kuba350 píše: Bimbam> největší perverznost je policajt na zadní ose co čumí až za kolo

Přesně, ale neměli na vybranou. Když pod motorem nemají trubky...

(reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 20:00 | Nahoru | #78654

MartinED250 píše: . To je věc pohledu... Třeba Suchoš by na rámu z MZ kouli neobjel. I ten pevný rám z 634 měl co dělat aby to vydržel. K něčemu dobré to bylo...



Němce nepodceňuj.
Na emze kouli samozřejmě objeli.
A objeli jí i se simsonem a to dokonce s tím skůtrem, jen byl upraven na vyšší obsah,
je to asi 5 let zpátky, co se vrátili.

Pravda, nejspíš nejeli jako Pavel přes Mongolskou step, nicméně i jemu odešly tlumiče a zadní kolo,
takže ani ta kovařina to nedala bez ztráty kytičky.

Je to samozřejmě dáno hmotností zátěže a vybranou cestou.
Ale německé papundekly Přibáň kolem koule protáhnul taky.
Důležité je vědět, jak stroj připravíš a jak jsi schopen ho zprovoznit,
když něco lehne.

Já s Emzou najel asi 20 tisíc, vesměs po silnicích. Neměla chybu.
S třindou tolik nemám, měl jsem jí před Emzetou, nějak mě nenadchla,
tak šla z domu a koupila se eMza. Sedla mi líp.

Ale každý to má samozřejmě jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.8.2019 v 20:24 | Nahoru | #78655
Já narážel jen na ten papírovej rám. Všechny co jsem viděl a za kterými jsem jel byly štaflovatý. A špatně vystředěným zadním kolem to nebylo.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.8.2019 v 20:56 | Nahoru | #78656


To je normální?? U nové motorky takto vypálený chrom na svodech?
To neměla ani moje Honda VT 750 , po 40 000k....

Jawablázni

8.8.2019 v 20:57 | Nahoru | #78657
Martin: taky mohly bejt po těch 40 letech několikrát nabouraný nebo vyválený...

ten Jawí rám stojí za hovno.. Sice vydrží i jaderný útok, ale motorka je díky němu těžká jak slon, dlouhá jak čechie a obratná jako patrovej autobus... Na tohle se Jawaři pořád vymlouvají, že před 40 lety je v Jawě napadlo navařit do rámu o trubku víc... Na všechno ostatní se ale vysrali, takže motor slabej a užranej, předek slabej a měknej, vidlice poloviční než by se slušelo.

To už je lepší Smolík - stejný motor, stejné komponenty, ale líp vyřešená ergonomie, obratnost a tím že je o fous lehčí to i míň trpí na ty předky a tlumiče.. A když se vezme poslední smolík, který má vylepšený rám, pořádnou kyvku a zesílený předek, tak je to proti 634/638 o řád lepší motorka i když se pořád motá kolem toho už před těmi 40 lety brutálně zastaralého motoru....

Objet svět se dá prakticky na čemkoli... Moc se o tom neví, ale svět objeli starou oktávkou kombi, škodovkou tisícovkou, rapidem 135, Yamahou R1, a vším možným co tě napadne... je to o tom že když už nějaký werk máš a chceš aby někam dojel, musíš se k němu taky trochu chovat a trasování přizpůsobíš jeho možnostem... Takže když tě napadne jet kolem světa na nějakém slabém mrdu, asi si neuděláš trasování přes himaláje, ale kolem nich.... A na Jawě odešlo přesně to co je tam nahovno... uložení kol, které už při běžném používání degraduje to málo co tomu werku může jeho nesmyslně silný rám přinést dobrého......

(reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 21:03 | Nahoru | #78658
bimbo750> Uživatel "pen" tu o tom založil vlákno a taky tam něco takového zmiňuje mezi vadama.

https://www.motorkari.cz/tema/?t=211658

Naposledy editováno 08.08.2019 21:08:52

(reakce na) Jawablázni

8.8.2019 v 21:05 | Nahoru | #78659

bimbo750 píše:

To je normální?? U nové motorky takto vypálený chrom na svodech?
To neměla ani moje Honda VT 750 , po 40 000k....



Tak má to víc důvodů. Jsou tam katy, takže je tam hitz větší než zvykem. A navíc je to mrdka, takže kvalita těch dílů tomu odpovídá.

Jawablázni

8.8.2019 v 22:09 | Nahoru | #78660
A je tam vůbec chrom? Není to jen vyleštěný nerez? Páč na autě mi taky takhle zmodralo a zhnědlo potrubí z nerezu hned za turbem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist