globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 09:59 | Nahoru | #113221

Borntobewild píše: Jakože patří mezi ty dementy, co studenéno ropáka natočí před barákem a nechá ho 10 minut smrdět na volnoběh?



No tak to tomu ublíží víc, než ježděním pošustů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 10:12 | Nahoru | #113222

dave-lister píše: Borntobewild> Už tehdy to byl očistec, kdo s tím běžně jezdí dneska je sebevrah.

Ta moje byla z roku 1971 a v roce 2005 jsem jí prodal. Měla 34 let.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 11:00 | Nahoru | #113223
MartinED250> V tom případě to byla Škoda 100.

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 11:26 | Nahoru | #113224
dave-lister> Nebo něco úplně jiného

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2024 v 11:29 | Nahoru | #113225
Jinak ta stovka nebyla zdaleka tak zkurvená jako ta 120tka. Embéčko bylo na svou dobu relativně moderní a spolehlivé a jeho facelift na stovku ho nezkurvil tak, jako ten paskvil 120.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2024 v 12:53 | Nahoru | #113226
Stovku jsem koupil jako své první auto, za 2 litry abych měl jako student čím dojíždět v zimě na brigády. Auta mě tehdy moc nezajímaly, na ježdění jsem měl motorky.
Byla to ošklivý facelift škody 1000MB, s alternátorem a kotoučovýma brzdama. Zatímco 1000MB bylo pouze hezké, ale jinak zcela tragické auto, stovka byla pouze tragickým autem. Ta kotoučová brzda vepředu byla asi jediná věc, co fungovala přijatelně. Jednokomorový karburátor byl hrozný, člověk musel trefit přesně úhel otevření pro dané otáčky, aby to nějak jelo. V mrazu za studena jsem nemohl vyjet kopeček na jedničku ani s plným sytičem. Podvozek byl tvrdý uskákaný (oproti stodváce) sedačky brutálně nepohodlné. Topení byl vtip. To bylo slabé i když se vzadu otevřelo aby topilo přímo. Pokud mělo hnát vzduch středovým tunelem dopředu, na přední okna se dostal už studený. Škrabání okna namrzajícího za jízdy zevnitř bylo normální. Krátké trasy jsem jezdil jako Ace Ventura s hlavou vystrčenou z okna. Šnekové řízení bylo použitelné možná když bylo nové. Pokud ho člověk seřídil na menší vůli ve středové poloze, nešlo zatočit do rejdu. Jízdní vlastnosti zadních výkyvných náprav byly hrozivé.
Samozřejmě to všude rychle hnilo, životnost motoru byla zhruba 100 tis.km kvůli průměrné kvalitě materiálu.
Hned jak jsem začal normálně vydělávat, hodil jsem ten sráč s radostí do šrotu a koupil Sierru. Ta byla naopak výborným autem.
Když vidím, jak si lidi z nostalgie kupují embéčka, stovky a stodváci, jen kroutím hlavou. Já bych to nechtěl ani na nedělní vyjížďku. Takový mizerný sráč. Žigul byl proti tomu super auto, jak na pohodlí, tak na řízení. I ten byl samozřejmě tragický proti soudobým západním autům.

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:18 | Nahoru | #113227
Deadman>No vidíš, a já ve stovce dělal řidičák. Když popisuješ ty tragedie s ovládáním, tak si představ, co všechno mně museli naučit S tím by se dnešní noví řidiči zřejmě ani nerozjeli. A ke všemu ještě moje první auto po vojně byla Aero 30 Sodomka. By mně zajímalo, jak by si s tim poradili dnešní jezdci a jezdkyně, mající asistenty doleva, doprava, do kopce, z kopce, trakce, ABS..... atd.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:21 | Nahoru | #113228
Milos1> Otázka je, proč by si s tím měli umět radit. Udělá z tebe řízení krámu lepšího řidiče? Myslím, že moc ne. Jen umíš ovládat krám. Ale jestli si lepší řidič, to bude asi v něčem jiným.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:31 | Nahoru | #113229
Milos1> Já si naopak myslím, že dnešní mládež, co se zvládne rozjíždět s tříválcem 1.0TSI s půlminutovou reakcí na přidání plynu, by si se 70 let starým autem poradila lépe, než my čtyřicátníci rozmazlení opravdu dobrými auty z nejlepší doby 1995-2010, která měla velké atmosférické motory a vstřikování přesně a okamžitě reagující na plynový pedál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:36 | Nahoru | #113230
Koudy01> Já třeba umím ty křápy ovládat, dokonce i zprovoznit, ale jako řidič jsem dost podprůměrný.

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:36 | Nahoru | #113231

Deadman píše: Stovku jsem koupil jako své první auto, za 2 litry abych měl jako student čím dojíždět v zimě na brigády. Auta mě tehdy moc nezajímaly, na ježdění jsem měl motorky.
Byla to ošklivý facelift škody 1000MB, s alternátorem a kotoučovýma brzdama. Zatímco 1000MB bylo pouze hezké, ale jinak zcela tragické auto, stovka byla pouze tragickým autem. Ta kotoučová brzda vepředu byla asi jediná věc, co fungovala přijatelně. Jednokomorový karburátor byl hrozný, člověk musel trefit přesně úhel otevření pro dané otáčky, aby to nějak jelo. V mrazu za studena jsem nemohl vyjet kopeček na jedničku ani s plným sytičem. Podvozek byl tvrdý uskákaný (oproti stodváce) sedačky brutálně nepohodlné. Topení byl vtip. To bylo slabé i když se vzadu otevřelo aby topilo přímo. Pokud mělo hnát vzduch středovým tunelem dopředu, na přední okna se dostal už studený. Škrabání okna namrzajícího za jízdy zevnitř bylo normální. Krátké trasy jsem jezdil jako Ace Ventura s hlavou vystrčenou z okna. Šnekové řízení bylo použitelné možná když bylo nové. Pokud ho člověk seřídil na menší vůli ve středové poloze, nešlo zatočit do rejdu. Jízdní vlastnosti zadních výkyvných náprav byly hrozivé.
Samozřejmě to všude rychle hnilo, životnost motoru byla zhruba 100 tis.km kvůli průměrné kvalitě materiálu.
Hned jak jsem začal normálně vydělávat, hodil jsem ten sráč s radostí do šrotu a koupil Sierru. Ta byla naopak výborným autem.
Když vidím, jak si lidi z nostalgie kupují embéčka, stovky a stodváci, jen kroutím hlavou. Já bych to nechtěl ani na nedělní vyjížďku. Takový mizerný sráč. Žigul byl proti tomu super auto, jak na pohodlí, tak na řízení. I ten byl samozřejmě tragický proti soudobým západním autům.


Moje první auto byla taky stovka. Ale Audina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:38 | Nahoru | #113232

Milos1 píše: Deadman>No vidíš, a já ve stovce dělal řidičák. Když popisuješ ty tragedie s ovládáním, tak si představ, co všechno mně museli naučit S tím by se dnešní noví řidiči zřejmě ani nerozjeli. A ke všemu ještě moje první auto po vojně byla Aero 30 Sodomka. By mně zajímalo, jak by si s tim poradili dnešní jezdci a jezdkyně, mající asistenty doleva, doprava, do kopce, z kopce, trakce, ABS..... atd.



neslo by to nahodou i otocit? delal jsi ridicak ve stovce, takze by ses s modernim autem ani nerozjel...

Naposledy editováno 29.01.2024 13:39:15

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:39 | Nahoru | #113233

dave-lister píše: Koudy01> Já třeba umím ty křápy ovládat, dokonce i zprovoznit, ale jako řidič jsem dost podprůměrný.


Já několik let úspěšně provozoval Malucha. Furt je doma. Provozu schopnej. Jen propadlá TK. Ale už jsem v něm tak pět let nejel. Moc není důvod.
A rozhodně mi na řízení přišel jednodušší jak jezdit s dnešním velkým autem byť s asistentama.
Je z toho vidět, je to tak malý, že když trochu blbě zaparkuješ, tak to ničemu nevadí, nic tam na tebe nekecá a nebliká. Buď jede nebo nejede. Jezdila s ním i moja. Pak ještě s Feldou. Se Scénicem už se bála a za volant jsem ji nedostal. A do Supa za volant taky nesedne, i když jsem hlavně kvůli ní kupoval automat. Ale je to prostě velký, neohrabaný, není z toho tolik vidět....

Naposledy editováno 29.01.2024 13:47:26

Jawablázni

29.1.2024 v 13:41 | Nahoru | #113234
Elektrická škrtící klapka s prodlevou je zločin proti lidskosti. S Fóbií jsem najel přes 200 tis. km a jezdm s ní prakticky denně. A stejně když do nívpřesednu z pořádného auta nebo motorky, na první křižovatce mi to chcípne jak školákovi.

Naposledy editováno 29.01.2024 13:41:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:47 | Nahoru | #113235
Koudy01>Určitě. Poradit si v různých situacích je nejlépe naučí ti asistenti, že?

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:49 | Nahoru | #113236
Deadman>

Jawablázni

29.1.2024 v 13:51 | Nahoru | #113237
A v autoškole mě třeba učili: "Tady vlevo je vypínač větráku. Každá 120tka ho má. Není z fabriky, ale každej ho tam má dodělanej. A ty musíš v jednom kuse sledovat teploměr a když stoupne teplota, zapnout vypínač" Dnes celkem komické.
Co se týče dnešních řidičů, tak problém jim asi bude dělat absence ABS, couvacích senzorů, asistentů rozjezdu, automatických převodovek a podobně. A pak startování starého motoru se sytičem a ruční pumpičkou benzínu.

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:52 | Nahoru | #113238

Milos1 píše: Koudy01>Určitě. Poradit si v různých situacích je nejlépe naučí ti asistenti, že?


Ti tě naučí řadit a radit si debilně nepřirozeně, ale hlavně eco

Naposledy editováno 29.01.2024 14:02:41

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:52 | Nahoru | #113239
Milos1> ja jsem se treba naucil trochu ridit az na modernich strojich co funguji a kde se muzes soustredit na rizeni a nemusis resit "situace"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 13:53 | Nahoru | #113240
assassin> Jsem nucen dokonce moderní auta střídat a jezdit s tím, co stojí "na dvoře", ale musím přiznat, že například palubka, na které je víc světýlek, než na vánočním stromečku, nepatří mezi mé oblíbenosti. Mám pocit, že to auto futr číhá, aby mně mohlo obtěžovat nějakým vlastním problémem, který mně vůbec nezajímá

Naposledy editováno 29.01.2024 14:04:14

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 14:05 | Nahoru | #113241
Milos1> Mládež se přizpůsobuje situaci jaká je, když se vyvíjí... pokud jsou dnešní auta taková jaká jsou, učí se holt jezdit v nich... Kdyby dnešní mladí žili v tvojí době, naučili by se to úplně stejně jako ty...není to žádná raketová věda...To, že vyrůstají v době, jaká je - za to těžko můžou oni... To my starší a ještě starší jsme jim ji přichystali...
Ale samozřejmě...pokud cítíš potřebu nad nimi machrovat, tak tohle je, pro ten účel, téma více než vhodné...proti tomu nic..

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 14:11 | Nahoru | #113242
Milos1> to bylo jen rypnuti / reakce na jasnej závěr, ze kdo se neučil řídit krap, neumi řídit…

Ja jsem chvili s hundrtkou jezdil a to auto bylo vylozene nebezpecne. Ze by me neco naučilo si nemyslim…

Jawablázni

29.1.2024 v 14:18 | Nahoru | #113243
Přesně. A kdo nešukal cikánku...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2024 v 14:18 | Nahoru | #113244
Já jsem teda u mých 105/120/Rapid nikdy nevařil ,v zimě v mrazech to topilo opravdu až tak po tech pěti km,to bylo horší,osobně na ty auta nevzpominám ve zlem, zkrátka auta,to že je hodnotíme dnešním pohledem zhyčkany moderními auty, je trošku úlet. Já už bych je taky samozřejmě nechtěl na ježdění,ale českej zvyk furt něco pomlouvat a hanit je neskutečná pecka, zkrátka jsou lidi kterým se žilo líp před 20 lety,někomu před 40 lety,někomu vyhovuje dnešní svět ,el.auta atd. a někdo holt nebude spokojen nikdy.

Ono stačí se podívat na Top Gear a ony ty západní vozy taky žádnej zázrak,hlavně ty ze stejných tříd,koncem sedmdesatek nástupem Golfa,TIPA atd už nám tady ujel vlak to jo,ale že by ráda 1000/100 byla na svou dobu špatná auta to ne a pokud je někdo srovnavá s Audy nebo BMV se kterýma lital pak v devadesatkách no tak,ty se nemohli srovnávat ani v těch 60 tych letech,taky přece nebudeme srovnávat Fabii s Mercedesem GL ,

(reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 14:41 | Nahoru | #113245
Vlasťák1973> Pokud to chlazení a topení je v pořádku, tak to funguje dobře. Bohužel to bylo u 120ky dost náchylný na poruchy, servisy nebyly, auta opravovali především známý a garažníci, náhradní díly nebyly snadno dostupný atd... Takže se to lepilo, lepilo a lepilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 14:57 | Nahoru | #113246

dave-lister píše: MartinED250> V tom případě to byla Škoda 100.

Kecám 1981. Ale doklady měla ze stovky. Byl to dovoz z NDR. Ještě užovka, ale velká hranatá přední světla. Měl jsem jí rád.

Naposledy editováno 29.01.2024 15:02:27

Jawablázni

29.1.2024 v 15:27 | Nahoru | #113247
Rapid 130 moje první auto s STK. A ještě něco o E10.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.1.2024 v 15:28 | Nahoru | #113248
Stejně si z nás tady Milan jenom dělá prdel a nikam do Prahy se 120kou nejel.

Jawablázni

29.1.2024 v 15:37 | Nahoru | #113249
dave-lister: Taky si myslím Jet 300 km pro jistotu už v pátek na burzu kde koupí za 50,- rozetu na pincka, kterou ani nepotřebuje - to nevymyslíš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

29.1.2024 v 15:50 | Nahoru | #113250

MartinED250 píše: Kecám 1981. Ale doklady měla ze stovky. Byl to dovoz z NDR. Ještě užovka, ale velká hranatá přední světla. Měl jsem jí rád.



to znám můj Rapid dovezenej z Holandska byl na papírech 105S z roku asi 77 jestli si pamatuju dobře rok
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist