globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 16:36 | Nahoru | #112381

SkotyCZ píše: S tím opelem bych to neviděl černě. Že bude hnutá nápravnice silně pochybuji, za mě jen vyměnit ramena a možná těhlice. Nevím jak zadní náprava, ale jestli to je torzka tak naprostá pohoda. Takže ramena, možná zadní torzka, disky, přezutí pneu (jestli to přežily) a geometrie. Nevím o jakou astru se jedná, jsou jich ale plné vrakoviště. Tipují 5000,- i s prací.

Commonrail je objektivně lepší než cokoliv před tím. Stačí si sednout do starýho JTD a porovnat to s čímkoliv od koncernů do roku 2008. PD byla už tehdy zastaralá konstrukce a krok zpět. Kvůli emisím a DPFku (PD nemůže stříknout naftu kdy se mu zachce).
Co se týče údržby a diagnostiky je commonrail úplně nejjednodušší. Moje JTD by spravil i 15 letý harant s diagnostikou z aliexpressu. Občas jezdím Octavii s 500k km, na motoru řeším jen olej. Více se jen řeší co pár let EGR, jehož výměna stojí cca 16k Kč. A rozvody samozřejmě. Jedinou chybu má, po 3500 otáček prostě zdechne. Usuzují to ale vychozeným senzorům apod.



Tvoje "Po 3500" znamená co? Nad? Pod? V zatížení? Bez zatížení?

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 16:54 | Nahoru | #112382
pech.> Záleží jakou k tomu má Milan citovou hodnotu. Lepit to určitě nemá cenu. Upřímně nemá cenu lepit žádné auto za jednu výplatu. Jedině, že by to byl nějaký atyp s V6 nebo tak něco.
Díly nevím, aster G (nebo starší) už moc nejezdí, takže to není jako prodávat díly na Octavii, kdy jsem funkční torpéda prodal během víkendu za 2000,-.
Za mě, pokud není motor v hajzlu, kastle jako domečky uložení ramen a tlumičů, tak to má vždy cenu zachránit. Jestli je člověk šikovný a má čas.
Já mám třeba svoje auto hodně rád, i když to je krám. Teď jsem ho celé vyvařil, vybrousil, nalakoval, vystříkal dutiny. Sundal jsem tlumiče, obrousil domečky uložení ramen, tlumičů. Vše odrezil, natřel suříkovou barvou. Pak tlumexem + vosk s inhibitorem koroze. Kde se dalo jsem nacpal vatu na tlumení zvuku. Vyplatilo se to? Ani náhodou. Bavilo mě to? Ke konci už jsem chtěl volat na vrakoviště. Ale dalo mi to neuvěřitelné zkušenosti a postřehy. Zlepšil jsem svařování a hodně jsem se doučil o chemii a lakování. A stálo mě to na materiálu jen 6000,-. Ale měsíc práce (jeden dva dny v týdnu, mám časově náročnou školu+ brigádu). Cenu to nemělo, ale zachránil jsem auto a snad to vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.1.2024 v 16:59 | Nahoru | #112383
Jo alfa to je etalon spolehlivosti :D ja slysel dokonce historky o tom, ze kdyz do toho nalejes neco jineho nez selenii….

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 17:46 | Nahoru | #112384

assassin píše: Jo alfa to je etalon spolehlivosti :D ja slysel dokonce historky o tom, ze kdyz do toho nalejes neco jineho nez selenii….



No není alfa jako Alfa a u starejch vran, ty naftový spolehlivý jsou, benzínový jen šestiválce busso, potom tam cpali nějakýho Holdena, ten padal na spodek, protože ten výkon co tomu nadělili novou halvou, to prostě neuneslo...

Jako Alfu nechci ani vidět, přestože se mi vždy líbily... To je takovej italskej bavorák... Hezký svezení, ale křehký jak sněhová vločka... takže stejně jako Bavorák, to musí bejt peeečlivě udržovaný k tomu, aby to dělalo to, pro co to mají lidi rádi a za co tomu umí odpustit to mrdání s neobvyklou technikou... Mám radši vozidla poněkud užitkovějšího ražení...

Nicméně zrovna PD motory, dost často naházely ventily do válců nejenom proto, že ta konstrukce je "svérázná" ale taky proto, že jak vačka maká za dvě protože nemačká jen ventily, ale ještě vstřiky, jsou tyhle motory dost hajsavý na olej... Resp addtiva na otěruvzdornost, který požaduje VW norma oleje, kterou tam předepisují... Když tam budeš lejt to co chtějí, najede to cifry, že se to dá celkem akceptovat.... POkud tam budeš lejt to, co to nesplňuje, jde to rychle do kytek...

A bohužel, protože je 80% lidí dementních, průměrný uživatel, který má sebevědomí dost na to, aby si troufl na výměnu oleje, je z 80% schopen rozlišovat oleje pouze podle viskozity a to ještě s bludem že 15w40 je minerál, 10w40 je polosynt a 5w40 plnosynt... To je ultimátní kravina... Původ základového oleje, s jeho konečnými vlastnostmi souvisí pouze tak, že ve stejné viskozitní třídě, můžou být oleje syntetické i semisyntetické i minerální...

Základní výkonová norma APi, normy pro spojku, normy pro DPF auta a bez nich, normy výrobců motorů.... To je mimo rozsah jejich psychosomatické výkonnosti...

Naposledy editováno 11.01.2024 17:48:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 18:20 | Nahoru | #112385

pech. píše: Tvoje "Po 3500" znamená co? Nad? Pod? V zatížení? Bez zatížení?


Pod plným to neuvěřitelně zarve už od volnoběhu. Jede to jako ďas, přesáhne se 3500 a nic se neděje. Usuzuji to ale už vyběhaným senzorům a motoru, má prostě 500k km. Druhá Octavia, úplně stejná se stejným motorem funguje jinak. Nerve tak od volnoběhu, zase to tahá v celém spektru.
JTD nemá ten kopanec, ale rve až skoro do konce. Lineárně. Měl jsem ho ve škole na brzdě, výkon 87kw při nějakých 4000. I s tím pitomým dieselem si jde užít trochu srandy. Oceňuji jeho jednoduchost a opravdu snadnou diagnostiku. Samozřejmě kultivovanosti, spotřeba a tak jsou dávno překonány. Slušný je, že reálné zrychlení je kolem 10s (sám jsem to měřil).

Assassin> selenia jen do benzínu. Do nafty lze nalít cokoliv. Není to auto pro lidi, co se vším jdou do servisu. Ale jako celek je to spolehlivý, jak asi 22 let starý vylítaný Ital může být. V -17 starty no problém. On to popravdě není moc Ital, to auto je více německý než italský (každý konektor má VW, Audi logo, řízení je ZF, derivát z BMW, ABS jednotka taky koncern). Čidlo ABSka mám z 1. Fabky. Originál se už se nevyrábí. Ceny dílů stejný jak na vše jiné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 18:30 | Nahoru | #112386
pech.> no je videt, ze jsi objektivni. Protoze se VW nepovedly nejake motory, jsou vsechny VAG mrdky. Ale neni alfa jako alfa….

Bawo ma za me bulletproof motory a zbytek je jednoducha technika. Dan za fungujici podvozek je, ze se bere jako spotrebak a kazdejch par desitek tisic se meni…

Samo moderni bawa uz jsou komplikovany stroje, ale to uz si clovek nevybere. To je u vsech znacek stejny, pokud porovnavas srovnatelne… jasne, ze clio nebo sandero nema problemy jako luxusni auto… protoze v nem nic z toho co se v drahem aute obcas rozbije neni… dnes privezla kolegu do prace pritelkyne takovou nakou super dacii, ma ji jako sluzebak.. a byl uplne zmrzlej. Netopi… jezdi do prace neco pres 20km, na otazku kdy to zacne topit - nikdy hele je to fakt super mit takove auto kde se neposere prihrev nebo nezavisle topeni, altik a silna baterka… jen musis jezdit v kulichu, palcakach a skrabat okno i zevnitr

Naposledy editováno 11.01.2024 18:36:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 18:34 | Nahoru | #112387

SkotyCZ píše: Pod plným to neuvěřitelně zarve už od volnoběhu. Jede to jako ďas, přesáhne se 3500 a nic se neděje. Usuzuji to ale už vyběhaným senzorům a motoru, má prostě 500k km. Druhá Octavia, úplně stejná se stejným motorem funguje jinak. Nerve tak od volnoběhu, zase to tahá v celém spektru.


Ten první případ vypadá na zatuhlý variabilní lopatky v turbu. Regulace může viset v nějaké mezipoloze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 18:54 | Nahoru | #112388
assassin> tak to má asi rozbity, první i poslední Sandero topilo nejpozději do kilometru, Duster zrovna tak.

Naposledy editováno 11.01.2024 19:06:29

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.1.2024 v 19:01 | Nahoru | #112389
Nespostrehl jsem co to je za stroj, ale puvodni "rotacky" takhle jezdily normalne, boost kolem 2 a nad 3k uz to nema smysl tocit. Slabsi PDcka na tom nejsou o moc lip…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:06 | Nahoru | #112390
callowsick> hele je to dokker, nebo tak neco, nove auto. Dieselove sandero topi do kilometru? Ted v minus 10?
Pech: Ze si uzivatel dokurvi motor spatnym olejem, to uz mi prijde, ze bys chtel od vyrobce dost aby osetril i to, ze uzivatel je dement…

Mame doma jedno PD v golfu5 a kolem 300k bez zavady. Kolega jezdi o2, stejne PD - 370tis… Ja bych si takove auto nekoupil, ale ze bych tvrdil, ze to je mrdka nejvetsi…

Naposledy editováno 11.01.2024 19:07:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:21 | Nahoru | #112391
dave-lister> jo jo, napadlo mě to taky. Žádná chyba motoru nic, jezdí to reálně do 5. Kámoš nechce nic řešit, nechává to vše na poslední chvíli. Neřešíme. Noťas s kabelem mám.

Assassin> báwa jsou slušný, líbí se mi, ale sehnat dnes v originálu nemožné. Nemám rád tu komunitu, hodně mých kámošů tyhle auta vlastní a nedej bože, že řekneš něco proti. Jestli majitelé alfy omlouvají chyby svých aut za "vlastnosti", tak majitelé baworáku jsou na úplně jiné úrovni. Mladí koupí vše co má logo BMW na kapotě a údržba žádná. Kolikrát to je vydojený vrak před koupí doslova slepený po nějakém "drifterovi". Jsem až překvapen co je to schopný vydržet. I s těmi zemědělskými vůlemi to jelo překvapivě dobře. Když je to ale vše uděláno dobře a člověk nešetří na nesprávných místech, je to moc pěkná jízda. R6 má svoje kouzlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:23 | Nahoru | #112392
assassin> je fakt, ze jsme měli samej benzin…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:25 | Nahoru | #112393

callowsick píše: assassin> je fakt, ze jsme měli samej benzin…



Tak tam samo nejlip topi ten nejvetsi kram

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:28 | Nahoru | #112394

assassin píše: Tak tam samo nejlip topi ten nejvetsi kram


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:32 | Nahoru | #112395
SkotyCZ> to je hodne o socialni bubline, ja ve svem okoli nemam jedinaho majitele bmw aby na nej pasovalo co popisujes…

Ty sportovnejsi bawa casto zazivaji muka, ze mi je az zahadou jak to muzou vydrzet… samo 70kW nebo kolik ma nejsilnejsi dacie na drifty neni, takze se tezko najde dacie s ukroucenou poloosou nebo vytrzenym diffem

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.1.2024 v 19:50 | Nahoru | #112396
Ještě k té nehodě, přijde ni zvláštní když Tě vytlačí autobus mimo silnici že to policie neřeší. Vždyť je přeci jasné který autobus tam jel a který ho řídil. Dokonce tam můžou být stopy po nehodě, jak Milan může stopro vědět že se trochu nepotkali. Co když byl řidič opilý.
A jen tak pro zajímavost, kdyby si Milan stáhl apku eurooilu tak by věděl že Eurooil Hradecká Žirovnice prodává nat.95 s obsahem biolihu 3,6%!!!!


Naposledy editováno 11.01.2024 19:51:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:53 | Nahoru | #112397
Vladimir> najdou ridice a ridic rekne, ze jel ve svem pruhu a Milan si to vymyslel… to jestli byl v dobe nehody ridic autobusu opily policie nema jak zjistit…

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 19:59 | Nahoru | #112398
assassin> tak asi ano, ale furt to není neznámé vozidlo, navíc ujel od nehody kde jeho vinou mohlo dojít třeba i ke smrti. Třeba by se našli i stopy po nehodě.
No hlavně že je Milan zdráv.
Teďka budu potřebovat tankovat , tak že bych zajel do Žirovnice pro natural skoro bez lihu za dobrou cenu.

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 20:41 | Nahoru | #112399
Vladimir> nezname vozidlo to neni. Ale ze neco zavinil se temer neda dokazat. Ono kdyby stacilo tvrzeni nakyho milana a jeho rozsmelcovane auto… tak to pujde i obracene. Rozmlatim si auto, sezenu si tvoji RZ a budu tvrdit, zes me vytlacil ze silnice…

Naposledy editováno 11.01.2024 20:41:57

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 20:42 | Nahoru | #112400
Vladimir> Bude tvrdit že o nehodě nevěděl. Leda by se našel kaštan z busu, který by dosvědčil, že řidič o nehodě věděl a přesto ujel. Např. že ho na to ostatní kaštani upozornili a on přesto nezastavil. Pak je to tč ujetí od nehody a hypoteticky neposkytnutí pomoci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 20:46 | Nahoru | #112401
assassin> vše je o penězích. Divím se, že ty báwa za jednu výplatu fungují spolehlivě. Mají pár drobností, ale na to co zažívají tak drží dobře. Nejsem cílovka, pěkný báwo stojí minimálně 90k Kč. Tolik prostě za 25 let starý auto nedám, radši si koupím FZR1000. Tu cenu to ale bude mít z nějakého důvodu.
Radši bych si ale koupil V6 busso, bohužel jen FWD a cenově podobně jako BMW, takže jen vlhké sny.

Jawablázni

11.1.2024 v 20:54 | Nahoru | #112402
Ono si tu muzeme vymyslet ruzne cobykdyby… treba to, ze ridic ma jet tak aby mohl na vzdalenost na kterou vidi zastavit - pochybuju, ze na namrzle silnici v zatacce kam se nevejdou dva jel autobus nejakou zavratnou rychlosti, a milan? Ten se tvari, ze nejezdi nikdy vic nez 60, ze by ji na namrzle silnici pred neprehlednou zatackou nejak extra valil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:00 | Nahoru | #112403
Vladimir> Ještě k nehodě : policie žádné stopy nehledala, jen mi mezi čtyřma očima řekli, že autobus se nemohl vyhnout tak jak si představuju, nebot' veze lidi a kdyby něco, tak řidič to odnese mnohem víc než já sám za sebe. Ráno jsem volal provozovatele autobusu, pojišt'ovnu - a vymetli se mnou jak s pavučinou z kouta. Víc se k tomu už nechci vracet, je to nešt'astná záležitost v níž jsem prohrávající na celé čáře, jen s tou výjimkou, že jsem to vyřešil podle svých nejlepších schopností a jsem zdráv. A řidič této linky, Ukrajinec co tady údajně jezdí dva týdny - nic nenahlásil, takže ani z této strany nečekám už nic.
To, co jsem včera kvůli havárii nestihl, jsem dnes odjezdil stodvacítkou. Příjemné na tom všem je, že toto auto, které jinak začíná topit po 15 km najednou topí už po ujetí 4 až 5 kilometrů.
Vladimir : díky za tip. Mám obyčejný mobil s tlačítky, bez fot'áku, starý asi 13 let. Žádné aplikace asi neumí ( ale nevím to jistě, to přiznávám ). To, že máme tak dobrý benzín využiju a hned zítra si auto dotankuju. Mám koupenou zásobu naturalu 100, ale do stodvacítky se mi něco vejde.
A dotaz, možná blbý, ale myslím ho vážně, protože tomuto opravdu nerozumím : lze si tu apku stáhnout i do počítače a jak ? U PC sedím denně.

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:05 | Nahoru | #112404

SkotyCZ píše: Pod plným to neuvěřitelně zarve už od volnoběhu. Jede to jako ďas, přesáhne se 3500 a nic se neděje. Usuzuji to ale už vyběhaným senzorům a motoru, má prostě 500k km. Druhá Octavia, úplně stejná se stejným motorem funguje jinak. Nerve tak od volnoběhu, zase to tahá v celém spektru.
JTD nemá ten kopanec, ale rve až skoro do konce. Lineárně. Měl jsem ho ve škole na brzdě, výkon 87kw při nějakých 4000. I s tím pitomým dieselem si jde užít trochu srandy. Oceňuji jeho jednoduchost a opravdu snadnou diagnostiku. Samozřejmě kultivovanosti, spotřeba a tak jsou dávno překonány. Slušný je, že reálné zrychlení je kolem 10s (sám jsem to měřil).

Assassin> selenia jen do benzínu. Do nafty lze nalít cokoliv. Není to auto pro lidi, co se vším jdou do servisu. Ale jako celek je to spolehlivý, jak asi 22 let starý vylítaný Ital může být. V -17 starty no problém. On to popravdě není moc Ital, to auto je více německý než italský (každý konektor má VW, Audi logo, řízení je ZF, derivát z BMW, ABS jednotka taky koncern). Čidlo ABSka mám z 1. Fabky. Originál se už se nevyrábí. Ceny dílů stejný jak na vše jiné.



Tak to nejsou žádný senzory, ale rozjebaná regulace turba... Že to ve větších otáčkách vadne, je klasická vlastnost TDI, ale 3500 je brzo i na tyhle krumply...

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:11 | Nahoru | #112405

assassin píše: pech.> no je videt, ze jsi objektivni. Protoze se VW nepovedly nejake motory, jsou vsechny VAG mrdky. Ale neni alfa jako alfa….

Bawo ma za me bulletproof motory a zbytek je jednoducha technika. Dan za fungujici podvozek je, ze se bere jako spotrebak a kazdejch par desitek tisic se meni…

Samo moderni bawa uz jsou komplikovany stroje, ale to uz si clovek nevybere. To je u vsech znacek stejny, pokud porovnavas srovnatelne… jasne, ze clio nebo sandero nema problemy jako luxusni auto… protoze v nem nic z toho co se v drahem aute obcas rozbije neni… dnes privezla kolegu do prace pritelkyne takovou nakou super dacii, ma ji jako sluzebak.. a byl uplne zmrzlej. Netopi… jezdi do prace neco pres 20km, na otazku kdy to zacne topit - nikdy hele je to fakt super mit takove auto kde se neposere prihrev nebo nezavisle topeni, altik a silna baterka… jen musis jezdit v kulichu, palcakach a skrabat okno i zevnitr



VAG se těch motorů nepovedlo příliš moc... Dá se říct většina... POvedly se rotačky a to pouze pokud pominu jejich velmi agrární projev, který mi do osobáku nepřijde košer... Povedly se pětiválcový benzíny, velmi kdysi, povedlo se skšrcený dvoulitrový TSi a slabší naftovej dvoulitr a to je asi tak všechno za posledních 30 let... Všechno ostatní má nějakej a zpravidla nemalej problém....

U většiny výrobců je to tak, že se občas něco nepovede.... U VAG je to jinak... Občas se něco povede...

BMW právě restá ty nejmovitější kupující... Turbo mezi hlavama... No to je podobně debilní nápad jako nikasil v motoru pro náklaďák (VAG)... Vag potom to řešení vidlicáku do BMW tak trochu zkopírovalo... I s karbonem a problémama....

Mně prostě tyhle jasný konstrukční vady tak serou, že jim to neodpustím.... Ušetřili jedno turbo a zkurvili celej motor...

BMW podvozky, to je TOP... Ale hodně drahý do chovu a já už si triko honit nepotřebuju, takže mi to za to nestojí...

U Alfy jsi mně nepochopil... Já jsem Alfu právě přirovnal k bavoráku, protože jsou to taky sráče, ale hezky jezdí... Tam šlo jen to to CRD vstřikování, který m+ěli italové první, chodilo to pěkně a nebyly s tím problémy a Alfa to převzala a byly to v podstatě její jediný spolehlivý motory krom BUssa, který se už ale 20 let neprodává...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:12 | Nahoru | #112406

assassin píše: Nespostrehl jsem co to je za stroj, ale puvodni "rotacky" takhle jezdily normalne, boost kolem 2 a nad 3k uz to nema smysl tocit. Slabsi PDcka na tom nejsou o moc lip…



No protože původní rotačky regulaci neměly... To měla až 81KW a ta se nechala potočit trochu víc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:14 | Nahoru | #112407

assassin píše: SkotyCZ> to je hodne o socialni bubline, ja ve svem okoli nemam jedinaho majitele bmw aby na nej pasovalo co popisujes…

Ty sportovnejsi bawa casto zazivaji muka, ze mi je az zahadou jak to muzou vydrzet… samo 70kW nebo kolik ma nejsilnejsi dacie na drifty neni, takze se tezko najde dacie s ukroucenou poloosou nebo vytrzenym diffem



vesměs cikáni a mladí hošíci, co jejich ego neunese jezdit třeba ve Fábii, tak radši vrak prémiovky, 30 let starej, pržranej korozí a mechanika nad hrobem....

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:15 | Nahoru | #112408

Vladimir píše: Ještě k té nehodě, přijde ni zvláštní když Tě vytlačí autobus mimo silnici že to policie neřeší. Vždyť je přeci jasné který autobus tam jel a který ho řídil. Dokonce tam můžou být stopy po nehodě, jak Milan může stopro vědět že se trochu nepotkali. Co když byl řidič opilý.
A jen tak pro zajímavost, kdyby si Milan stáhl apku eurooilu tak by věděl že Eurooil Hradecká Žirovnice prodává nat.95 s obsahem biolihu 3,6%!!!!



Kdo ví jak to je...

Nezapomeň že je to Milan...

Prostě zkurvil Astru... My u toho nebyli....

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:16 | Nahoru | #112409

Vladimir píše: assassin> tak asi ano, ale furt to není neznámé vozidlo, navíc ujel od nehody kde jeho vinou mohlo dojít třeba i ke smrti. Třeba by se našli i stopy po nehodě.
No hlavně že je Milan zdráv.
Teďka budu potřebovat tankovat , tak že bych zajel do Žirovnice pro natural skoro bez lihu za dobrou cenu.



Jde o to že to těěěěžko bude dokazovat....

Vloží do toho spoustu času, energie, peněz, výsledek může taky bejt přestupek na okresním úřadě, co budou řešit rok a pak řeknou že je důkazní nouze...

To asi nemá cenu, kvůli deseti tisícům, což je hodnota toho auta, jakýkoli smysl podstupovat...

(reakce na) Jawablázni

11.1.2024 v 21:18 | Nahoru | #112410

SkotyCZ píše: assassin> vše je o penězích. Divím se, že ty báwa za jednu výplatu fungují spolehlivě. Mají pár drobností, ale na to co zažívají tak drží dobře. Nejsem cílovka, pěkný báwo stojí minimálně 90k Kč. Tolik prostě za 25 let starý auto nedám, radši si koupím FZR1000. Tu cenu to ale bude mít z nějakého důvodu.
Radši bych si ale koupil V6 busso, bohužel jen FWD a cenově podobně jako BMW, takže jen vlhké sny.



No ony tyBáwa ze jednu vejplatu nefungují....

Tedy pokud ti jako to že fungují stačí to, že to ještě nějak trochu jede...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist