globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 06:51 | Nahoru | #110491

Milan1963 píše: Kafi> Chtěl bych ale zachovat 6 voltovou elektriku. Všechny pionýry jsem (kupodivu) sešteloval tak, že maximálně na třetí šlápnutí motor jde. A až na 05 vždycky jely dobře. U jedné 21 a mustanga se ale stalo, že teplé jsem nenastartoval - jedině roztlačit. Příčinu nevím - karburátor, svíčka, zapalování ? Tak i proto se ptám, jestli Vape na toto může mít vliv. A ještě - karburátor čistý, po vyčištění ultrazvukem, svíčka nová.
Pepa : 4100 už je přijatelnější.


Tepla 20, 21 nebo 23 nestartuje normalne. Jde tam moc benzinu. Trochu pomuze pekac behem startovani nahnout doprava, aby do motoru neteklo toho benzinu tolik. Ale lepsi je to na drc proste roztlacit...



Naposledy editováno 11.12.2023 07:14:21

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 07:59 | Nahoru | #110492

Kafi píše: Boze to jsou kecy a jeste tomu snad sami veri....uz by ty posmrtne krece mohly skoncit


Třeba Jawa plánuje velkou výrobní ofenzivu v příštím desetiletí. Třeba přeskočí z výroby 2T motorek rovnou na nějaký hyper moderní pohon a celému světu vytře zrak.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.12.2023 v 08:31 | Nahoru | #110493
Dnes ráno na mne na FCB vybaflo moje 7 let staré foto. Čmoud sedlajícího Mustanga míří do kopců Krušných hor směrem ke Přebuzi. Tak mne trochu přepadla nostalgie. Posílám jako vzpomínku.. Čmoud měl Krušky rád..

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 11:45 | Nahoru | #110494
MartinED250> Hezká vzpomínka.

Jawablázni

11.12.2023 v 13:00 | Nahoru | #110495
pěkná fotečka

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 13:07 | Nahoru | #110496

Milan1963 píše: Než euro, tak raději korunu. A také ve světě ji vezmou. V Bulharsku ji směnárna brala, v Dánsku taky. Samozřejmě kurs je "trochu" horší, než když u nás koupíš např. leva za koruny.


Ale Adrian si těžko vezme od tebe koruny za generálku motoru. On dává přednost raději tvrdým měnám, které jsou odolnější vůči inflaci. To jejich Argentinské peso je dneska jako papír na podpal kamen. Koruna má k tomu také slušně nakročeno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 18:09 | Nahoru | #110497
Třeba Jawa plánuje velkou výrobní ofenzivu v příštím desetiletí. Třeba přeskočí z výroby 2T motorek rovnou na nějaký hyper moderní pohon a celému světu vytře zrak.
Třeba zákazníkům jako už mockrát.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 18:17 | Nahoru | #110498
Jirka4137> Takový vývoj sedmitaktního motoru by mohl být pěkný zdroj dotačních peněz :)

Naposledy editováno 11.12.2023 18:38:59

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 18:46 | Nahoru | #110499
hrnous> JJ stroj na principu náhodných výbuchů. To by jim šlo. Nějak jim ale asi docházejí věřící, jestli teda nebrečí jen proto aby si vybrečeli.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.12.2023 v 18:52 | Nahoru | #110500
Chtělo by se říct, Jawa jak Jawa....https://starfos.tacr.cz/projekty/FW01010348?query=sbpqaadbjgfq

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 18:52 | Nahoru | #110501
[quote=hrnous]Chtělo by se říct, Jawa jak Jawa.... 60 mega sem, 60 mega tam.. výsledkem jeden kus elektrovehyklu https://starfos.tac...8?query=sbpqaadbjgfq

Naposledy editováno 11.12.2023 18:53:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 18:53 | Nahoru | #110502
hrnous> Jára Cimrman už vymyslel šestitakt, tak mají na co navázat.

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 19:04 | Nahoru | #110503

hrnous píše: [quote=hrnous]Chtělo by se říct, Jawa jak Jawa.... 60 mega sem, 60 mega tam.. výsledkem jeden kus elektrovehyklu https://starfos.tac...sbpqaadbjgfq [/quote]

Za 60 miliónů těžko vyvinou něco nového, maximálně poskládají nějaký vehykl z běžně dostupných čínských dílů.

Naposledy editováno 11.12.2023 19:05:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 19:06 | Nahoru | #110504

dave-lister píše: hrnous> Jára Cimrman už vymyslel šestitakt, tak mají na co navázat.


Pětitakt - sání, komprese, výbuch, výfuk, odpočinek
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 19:12 | Nahoru | #110505
TomElefant750> Pak prý ještě přidal jednu dobu - mazání. Aby se nemusel za jízdy mazat řidič, protože alkohol za volant nepatří.

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 19:15 | Nahoru | #110506
TomElefant750> Našel jsem toto na jiném serveru:
A Jára Cimrman by zcela jistě ocenil i motor, který náš nový Volkswagen pohání, ačkoliv byl spíš zastáncem pětitaktního motoru, který pracoval ve fázích sání, stlačení, výbuch, výfuk a odpočinek. Později tento motor vylepšil o mazací dobu šestou, ale při svých pokusech zjistil, že mazání pivem není u strojů vhodné. U sebe ovšem pozoroval pozitivnější vliv na výkon. "Věřím, že naši řidiči mazací fázi vynechají,“ uvedl Zdeněk Svěrák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 19:17 | Nahoru | #110507
dave-lister> O tom se můžeme přít, můžeme o tom polemizovat, ale to je tak všechno co s tím můžeme dělat
Čau, Tom

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 19:19 | Nahoru | #110508
TomElefant750> Pokud stejně uvažuje vedení Jawy, tak víme proč na tom jsou tak jak jsou.

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 19:39 | Nahoru | #110509

Kafi píše: Protože jste mě donutili ji umýt


My jistě ne, to nejspíš Bimbo nebo Vlasťák, to jsou leštiči kteří nesnesou prach na blatníku

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.12.2023 v 19:54 | Nahoru | #110510
Milan - Skoro každej fichtl startuje teplej blbě proto, že má bohatší směs. Ta je dobrá aby nastartoval studenej. Když směs ochudíš tak aby teplej startoval na drcnutí startpáčkou, zase ti nebude chytat studenej a budeš přeplavovat cupákem jak při vyhánění sysla z díry. Mně ten můj mustang kupodivu chytal teplej i studenej ale jednou se mi stalo že se mi ulil při jízdě z Kácova na plnej knedlík kus za Uhlířskejma Janovicema. A to pak byl porod ho nadlábnout. Luboššák si na to jistě taky dodnes pamatuje. To byly spanilý jízdy na půldeckách Fakt je ten, že na pivovarskej sraz s husarama do Kostelce na Černými lesy jsem pak raději jel na simákovi, kterej přece jen drandil spolehlivěji a kupodivu startuje jak teplej tak studenej.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.12.2023 v 19:58 | Nahoru | #110511
Martin ED - Jo, Čmoudův mustang co se jmenoval Můjstanda Kdo ví kde je mu dneska konec. Má ho snad někdo z vaší party? Měl ještě fichtla, to si pamatuju že jednou už tady u nás ve Všechlapech na něm letoval nějakej drát u zadního světla ( a nadával že mám mizernou trafopájku a nic lepšího, že by potřeboval cosi s mikrohrotem. Jenže hledej takovou vymoženost ve venkovský kovárně )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 23:17 | Nahoru | #110512
Bimbam> Moje zkušenost : mých 5 pionýrů - všechny stejnou svíčku, stejně seřízené, stejný benzín - a každý jede i chytá jinak. První 21 , kterou jsem prodal za 40 bez papírů ( dodnes si říkám je-li to vůbec možné ) jela skvěle. Jenže čím jela delší dobu, tím jela hůř. Po 20 km už nejela vůbec. Musela vychladnout a znovu...jak to nový majitel vyřešil, nevím...
O tom náklonu při teplém motoru vím, ale žeby to pomohlo, to tedy zrovna ne.
Čmoud měl Mustanga, na něm byl i tady u mně, za den na něm ujel 300 km, což je výkon. Když jsem u něj byl s pérákem, vzal mně někam na západ Prahy, snad do nějaké reservace, ale úzká asfaltka tam byla - a jel na modré Jawě 21. Ten Mustang byl lepší, i spolehlivější. Ta jednadvacítka jezdila hůř ve vlhku - proč, nevím. Jednou jsem s ním jel v dešti a jeho pionýr najednou skončil...bylo na něj vlhko.
Pionýry mně dost baví i zajímají, ale proč je každý jiný, i když šlo o seriovou výrobu, jsem zatím nepochopil.

(reakce na) Jawablázni

11.12.2023 v 23:22 | Nahoru | #110513
Milan1963> protože jsou to starý motory, ve kterých se stokrát někdo hrabal. Nemají všechny součástky geometrický přesné a původní, sem tam horší gufero, tryska atd.. a hned se to chová jinak. A čím slabší motůrek, tím víc je to znát.

(reakce na) Jawablázni

12.12.2023 v 00:01 | Nahoru | #110514

Koudy01 píše: Tepla 20, 21 nebo 23 nestartuje normalne. Jde tam moc benzinu. Trochu pomuze pekac behem startovani nahnout doprava, aby do motoru neteklo toho benzinu tolik. Ale lepsi je to na drc proste roztlacit...


Mě vždycky 21 startovala jak teplá, tak studená bez problémů. Pokud se to uchčije, naklonění doprava pomůže. Stejně jako pomůže při ulití naklonění do leva u jawiček.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.12.2023 v 06:40 | Nahoru | #110515
Taky jsem měl spoustu fichtlů a každý jel jinak. Ta opakovatelnost či seriovost při obrábění odlitků a vlastně všech dílů na Slovensku moc nebyla, ne úplně co kus to originál, ale rozdíly byly a tak každý jel jinak a některý vůbec. A co pak vzniklo v dílnách kutilů, tak o tom žádná. Jen nulapětky měly spoustu rozdílů a na některý byly už ve fabrice montovaný dvacítkový válce s většíma kanálama viz video. Pokud zase někdo narouboval nulapětkový válce na dvácu, tak taky bída. Karburátory byly taky "záměnný" a pokud někdo zpřeházel trysky, tak to taky zabil.

(reakce na) Jawablázni

12.12.2023 v 07:13 | Nahoru | #110516
Bimbam> Jasně, jeho Mustang je u nás v dobrých rukách a opět brázdí čmoudostezky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.12.2023 v 11:36 | Nahoru | #110517
Verdom> Zajímavé video - tohle asi málokdo ví.
Moje 05 z roku 1963 nechtěla jet. Tedy jela, ale divně, max. čtyřicítkou, přitom jsem ji do šroubku rozebral a poctivě složil. Tedy - kromě motoru, tomu nerozumím, tak se do něj nehrabu. Zkoušel jsem všechno možné - a nic nepomáhalo. Vše jsem nechal tak, aby byla naprosto originální. To je u mně vždy prioritou.
Už snad ze zoufalství jsem místo původního karburátoru namontoval karburátor z dvacítky - oproti videu tam šel dobře , i když je jiný a lehce by k 05 jít neměl. A najednou 05 ožila a rozjela se, sice ne 60 jako dvacítka, ale padesát ano. Proč, nevím...ale hlavní je, že jede.
Ted' se bavím Jawou 21, jedna z prvních jednadvacítek. Už je rozebraná, čistím, měním díly, objednávám ve Fichtlkrámku, snad se povede a někdy pojede - až bude čas kompletovat. Zatím mám něco nastříkáno, ale žádný lak stylu lesk jak blesk. Vždyt' je to "jen" pionýr...

Naposledy editováno 12.12.2023 11:37:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.12.2023 v 12:30 | Nahoru | #110518
Milan1963> Já posledního fichtla i s hromadou dílů dal před pár lety synovcům. Byl po generálce a tak na něm bez větší údržby nalítali celkem dost kilometrů všemožným terénem, ale dělat papíry v 15 na fichtla už nejde, je přes rychlostní limit, tak čekali do šestnácti a mají stopětadvácu Varadero, což je jiný vesmír a tak počítám, že fichtl tam v garáži zůstane a víceméně dojezdil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.12.2023 v 18:24 | Nahoru | #110519
Verdom> On byl fichtl docela křáp už jako nový v Mototechně. Jezdit na tom dneska dává smysl jen z nostalgie. Pro mladý, který se chtějí naučit jezdit nebo někam dojet, to nedává žádný smysl.

Naposledy editováno 12.12.2023 18:25:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.12.2023 v 18:55 | Nahoru | #110520

dave-lister píše: Verdom> On byl fichtl docela křáp už jako nový v Mototechně. Jezdit na tom dneska dává smysl jen z nostalgie. Pro mladý, který se chtějí naučit jezdit nebo někam dojet, to nedává žádný smysl.



A přece na tom dojeli z Banské Bystřice do Kapského města a další na tom jede kolem světa.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist