AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše: To je naftovy ne? A tusim na tri kontakty....Jaky tam plni ucel? Na USA foru jsem se docetl ze ho lze vyndat...koneckoncu mi to taky jede bez nej a hladina plovakovky je pod urovni nadrze
Jsou naftový i benzínový, podle toho, do jakýho auta to cpeš...
hrnous píše: Vlasťák1973> To jsou ty číňani tak poruchoví, že je třeba každou pár kilometrovou jízdu hnedka prezentovat fotkama, že to zase kousek dojelo a nerozpadlo se to ?
To je trochu mimo, ne? Že si někdo udělá fajn výlet na motorce a podělí se o fotky z něj je snad na motofóru normální, ne? Já se rád podívám, kde všude kamarádi výletují.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: To je úplně jiné čerpadlo. Na hodně sem ho měl taky venku.
Jiny, ale stejny ne? Dela to stejny a stejne. Akorat se nekazi. Nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Jawablazni čau,ať Vám to jezdí
Snad ses neurazil skrz ten hrnouse vtipek?! Prdet na to, hrn to sem dal. Ostatni to zajima
Naposledy editováno 15.06.2023 06:32:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: 160 km Pošumavím a čím dál víc mne to OHC baví už máme asi 1300 km a to je víc než loni za celej rok,kochani Šumavou je tak na stejno se zluťáskem,ale když člověk potřebuje tak to tam je,kopec nekopec a to mne baví.
Počkej až přesedneš na motorku s 50 PS a pak na motorku se 100 PS. To budeš teprve koukat jakou máš výkonovou rezervu a jak to frčí do kopečka.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: dave-lister> ... a pak 200ps
…a pak objevná cesta zpátky a zjištění, že těch 20 koni člověka baví tak nějak víc
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: dave-lister> ... a pak 200ps
To je pravda, taky si někdy říkám že ta Afrika nějak natáhne.
Naposledy editováno 15.06.2023 08:57:39
PetrL3 píše: Já už bych na něčem, co v kopci brzdí i žigula asi jezdit nechtěl v dnešním provozu.
Nebo naopak když dnešní auto před tebou prudce zabrzdí. To pak na Jawě brzdíš i očima. Na to si musím na Jawě dávat pozor. Do kopce nepřekážet a nechat auta volně předjíždět, po rovině a z kopce si nechávat dostatečný odstup.
dave-lister píše: To je pravda, taky si někdy říkám že ta Afrika nějak natáhne.
Mne +-100 koni prislo naprosto dostatecnych. Nez jsem zkusil vic. Ted uz mi to prijde mdly. A kdyz jsem po delsi pauze na stokonovku sedl, vytvoril jsem nebezpecnou situaci Skoro jsem nepredjel, bo jsem predjizdel tam, kde to 180 koniku zvlada s prstem v nose. Clovek si rychle zvykne a taky rychle zapomene. Prislo mi, ze tech +-100 koniku jelo driv vic
Naposledy editováno 15.06.2023 09:30:15
callowsick píše: …a pak objevná cesta zpátky a zjištění, že těch 20 koni člověka baví tak nějak víc
Teď jsem 14 dní jezdil jenom na jawě a užíval jsem si to. Jasně, přejezd, který nás čeká dnes a zítra bych na ní jet nechtěl, ale na kochačku po Křivoklátsku mi koně rozhodně nechyběly.P.S. A u auta už by mi těch 20 koní asi stačilo taky, na to posouvání se v nekonečných kolonách.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: dave-lister> ... a pak 200ps
No a pak rakev že .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nevím, proč se chlubit tím, že mám motorku o 200 koních, 300 koních atd. Asi jde o pocit.
Nevím, kolik koní má Jawa 660, něco kolem 50 a rychlá a výkonná je až moc. Stejně ten výkon nevyužívám. A rád se projedu i na pionýru. Možná někoho zbrzdím, ale...to na 660 taky. A v Popularu vůbec, kolony aut za mnou nejsou výjimečné. Ted' o víkendu na Pálavě nás 8 Popularů pohromadě "špunt" udělalo. Pokud bych to bral striktně, tak nevyjedu nikdy s ničím. Ani s Jawou 660...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pokud bych to bral striktně, tak nevyjedu nikdy s ničím. Ani s Jawou 660...
To je právě ono - 50 koní v motorce je pro dnešní provoz nutnost. Pokud je ochoten to člověk ždímat na max. Pokud není, chce to koní ještě víc Jinak si prostě pro ostatní brzda. A to je sobecký
Naposledy editováno 15.06.2023 11:46:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Bimbam> Tak nějak.
Nevím, proč se chlubit tím, že mám motorku o 200 koních, 300 koních atd. Asi jde o pocit.
Je to podobně zvrácený, jako chlubiut se tím, že mám 20 koní a jezdím 60 km/h.
Obojí je trochu extrém, ale ten s 200 koňma se při sebezapření může courat stovkou, ale ten s 20 když chytne avii v blbém místě, tak může čuchat špatně spálenou naftu třeba 15 minut při rychlosti 40-60 km/h. Takové serpentinky jsem jednou schytal se 70k autem na severovýchodě čech. Nic moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: PetrL3> Kde jsou v Čechách ty 15 km dlouhé serpentiny? Že bych se tam zajel podívat.
Bylo to cestou do Ostravy vrchem přes kopce. S motorkou by to bylo skvělý na projetí. Bruntálsko.
Já ale nepsal, že jsou to 15km čistě serpentiny. Stačí, když na rovince zrovna něco jede a nemáš výkon, tak nepředjedeš. Pak zase přijdou zatáčky a nemůžeš. V takových místech jedou náklaďáky kvůli stoupání/klesání 20-30km.
Naposledy editováno 15.06.2023 12:46:07
PetrL3 píše: Bylo to cestou do Ostravy vrchem přes kopce. S motorkou by to bylo skvělý na projetí. Bruntálsko.
Já ale nepsal, že jsou to 15km čistě serpentiny. Stačí, když na rovince zrovna něco jede a nemáš výkon, tak nepředjedeš. Pak zase přijdou zatáčky a nemůžeš. V takových místech jedou náklaďáky kvůli stoupání/klesání 20-30km.
Skřítek, Ecce Homo, okolí Krnova/Lichnova
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Stejně se tady neshodneme, a je to i jedno.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |