AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jawa se sajdou je super .
Naposledy editováno 22.01.2023 06:16:30
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já budu radši zkoušet zvýšit výkon pionýra Jawy 20. Jede z mých pěti pionýrů nejlépe. Tedy čtyř, jeden je v dílech. Jede 55 bez problémů, 60 po rovině taky a tacho jde místy i k sedmdesátce. Jen ta spotřeba - skoro 3litry solo. Ale nevadí. Chci zajet do Votic do Jawaprodejny, má tam nepřeberné množství různých trysek, tak koupím větší a desetinu, o dvě a uvidím. Namontuju, projedu. Mým cílem je, aby pionýr jel běžně 65 a když to půjde, tak přes 70. Snad to naladěním karburátoru dokážu. Chci mít z dvacítky "rychlý stroj". "normální " stroj může býti Jawa 21. Ta jede s vypětím všech sil pětapadesát.
Tady od rána padá, není to ani na skútra ( to opravdu NE ) ani na pionýra...
Pár měsíců poté se vysypal motor. To už jsem měl ale Mustanga a sváděl jsem závody s se spolužákem který dostal Simsona. Většinou jsem vyhrál ale ne díky stroji.
Spolužák za to neuměl vzít .
Na další sezonu už se formujou kamarádi na prodloužený víkend k Balatonu, tak uvidíme kdy to půjde spáchat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mít ale něco s horšími chromy a lakem...proč ne i na posolené nebo zledovatělé silnici ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka4137> Hezké a možná romantické to je. Ne ale pro každého.
Já budu radši zkoušet zvýšit výkon pionýra Jawy 20. Jede z mých pěti pionýrů nejlépe. Tedy čtyř, jeden je v dílech. Jede 55 bez problémů, 60 po rovině taky a tacho jde místy i k sedmdesátce. Jen ta spotřeba - skoro 3litry solo. Ale nevadí. Chci zajet do Votic do Jawaprodejny, má tam nepřeberné množství různých trysek, tak koupím větší a desetinu, o dvě a uvidím. Namontuju, projedu. Mým cílem je, aby pionýr jel běžně 65 a když to půjde, tak přes 70. Snad to naladěním karburátoru dokážu. Chci mít z dvacítky "rychlý stroj". "normální " stroj může býti Jawa 21. Ta jede s vypětím všech sil pětapadesát.
Tady od rána padá, není to ani na skútra ( to opravdu NE ) ani na pionýra...
Milane, takhle se to nedělá...
Ladils někdy motor po opravě, aby chodil? Pokud ne, vyser se na to...
Víc benzínu nerovná se větší výkon, to spolu musí hrát a dobře to jede v jediné kombinaci to je to, když je tam všeho tak akorát.
A pokud jezdí dobře, je to ten stav...
Fekál se dá překopat na -60-70ccm, ale už je to větší úprava, vyžadující znalosti, zkušenosti a pečlivost...
Koukni na tohohle fíka, udělal sérii videí o tom,jak naučit kripla do klusu, pobavíš se...
Výsledek:
Naposledy editováno 22.01.2023 21:42:40
Tak on tam Pepa říkal pravdu a pravda je dneska problém, protože je ještě jedna pravda, naivní, ideologická, totalitní, kterouvalí masmédia a tohle
jako skutečná pravda a reálná zkušenost, jim do toho vůbec nezapadá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ačkoliv moje J 20 jezdí opravdu slušně, na Simsona S 50 Electronic nemá. Ten 75 umí. Třeba bude umět i pionýr...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: pech.> Videa jsou poučná. Takto to ale dělat nechci. Jde mi jen o zkoušku, zda pionýr jiným otryskováním karburátoru získá vyšší rychlost. Na spotřebu nehledě.
Ačkoliv moje J 20 jezdí opravdu slušně, na Simsona S 50 Electronic nemá. Ten 75 umí. Třeba bude umět i pionýr...
Ne, nezíská. Cesta je na těch videích.
A jede mu ten kripl jak píchlá svině, po těch úpravách.
Naposledy editováno 23.01.2023 10:35:38
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Přední vidlice už má ode dneška servis. Připadá mi to jako záhada hlavolamu ( tedy vidlic ). Levá Ok, pravá křivá o asi 4 mm. To je důvod, proč z ní pořád tekl olej. Přitom byla nová, po havárii v roce 2016 mi celý předek v Týnci měnili. A motorka od té doby žádnou ránu nedostala,nepadla, nic. Vůbec nevím, proč je křivá. Žeby před 7 roky v Týnci namontovali křivou ? Je mi to hodně divné.
Kolega, taky majitel Jawy 660 ze Slovenska mi řekl, že vnitřek vidlic je totožný s TDM. V servisu mi naopak tvrdili, že to není možné, Yamaha je úplně jiná...tak nevím.
Hlavně,aby mi vrátili rovné, netekoucí vidlice. Na jaře chci mít motorku ve 100 % stavu, tak doufám, že se to podaří.
Potvrzuje se, co říkám - mít moderní Jawu = mít starosti. Ale ve finále - příjemné starosti. Vždyt' coby to bylo jenom jezdit, měnit oleje, pneu a o nic víc se nestarat ? Jawa nutí člověka být stále ve střehu , kontrolovat, přemýšlet. To například Honda ne. Ale i tak - raději JAWU !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Podle mě si z nás dělá legraci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
....ale že je s tím ve finále vlastně úplně v pohodě a ještě sio to užívá, to snad ne...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No a že bych si starosti užíval ? Tak to vyznělo špatně. Asi nikdo nechce mít starosti, ale když už jsou, tak naštěstí mají příjemnou stránku - opravdu se těším na dobu, kdy motorka vyjede v naprosto dokonalém stavu. Na co by se jinak člověk mohl těšit ?
Ono je to pro někoho asi nepochopitelné, ale Jawu mám rád a baví mně pořád na ní něco řešit. Myslím obecně Jawu - i třeba ten pionýr a moje snaha o jeho zrychlení.
Jediná Jawa kde není co vymýšlet je pérák. Naprosto spolehlivá a tím nudná motorka...ale nemyslím to ve zlém.
Já bych to formuloval tak, že pukud by toto byly jediné strarosti, které člověk má, pak není důvod si stěžovat. A myslím, že to tak má většina lidí.
Jinak by z principu nemohli mít doma ani nějakou tu starou motorku nebo auto, traktor atd na památku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: ...Neobviňuju týnecké, jen mě to napadlo jako možnost.
A kdo jiný za to asi může? Fiala?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |