globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 19:48 | Nahoru | #102361

Zdenalbenal píše: Ono se može posrat všecko. Napříč všemi značkami...
No a Jawa - jak říkal Sucháč - že když se rozhodl na ní jet, že to vlastně ani nejde nedojet - když ju dobře nachystáš a taky - opravíš ju kdekoliv čímkoliv...
Pechu, když sů ojnice "hlučnější" - jaká je vůle v ložiskách?
Já bych to změřil a eventuelně použil jiné jehly k dosažení požadovaného...
Například krosová Yamaha má na ojničním čepu předepsané vůle o půl kroku větší, než Jawa...soutěžní... .



Hele hlučné jsou z technologických důvodů. První důvod jsou klece. normální uložení jsou jehly, kroužky, píst... Jehly se hýbají po kroužcích, kroužky se nehýbou po pístech. U klecí je to v kuse, klec jde s jehlami a když to dojde ke kraji, tak se posouvá bok klece po boku pístu, což dělá zvuky... Dalším důvodem ej to, že CKR, co mi prošly rukama, měly vnitřní průměry pod jehly spíše honované, nikoli klasicky broušené, či lapované, jako bývaly ty staré. Když do toho nandám klasické jehly, vychází mi to příliš těsné...

Myslíš Yamahu dvoutkatní či čtyřtaktní? Ve štyřtaktu jehly nebývají, protože je to prostě líp namazané a většinou je tam buď futro, nebo rovnou lapovanej průměr na ojnici na tvrdo k čepu, bez futra...

Navíc ono nějaké extrémní vytěsňování vůlí u těchto střepů nevede k ničemu dobrému. Kdo pečlivě vymezí všechny vůle, obvykle mu to nefunguje, ale to ty jistě víš..

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 19:49 | Nahoru | #102362

Koudy01 píše: Skoro 20.



No i tak... Máme tady inflaci, všechno drahý, zbyde mu bůra na všechno krom bytu... To není to, co chceš...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.1.2023 v 20:35 | Nahoru | #102363
Ojniční čep...čili to dole ...a dvěpade dvoutakt. Jawa má montážní vůli 0,018-0,023, sem se držel spíš těch hodnot nižších. Silničáři dávali klidně 0,025, že aby "...se to mohlo držet fest hned", ale já to klidně mohl trochen zaběhnout.
Ta dvěpade Námaha měla, tuším, těch 0,025, zas tak dobrů paměť nemám. Ale bylo to víc...
Sem netušil, že klec nahoře dělá "kravál", dyť je to malinké...ale spíš než axiální ťukec bych si myslel, že to dělá onen kývavý pohyb, páč tam se to v té kleci mele teda pěkně...a jeden z názorů je ten, že právě zkrzevá todle jsou jistější volné jehly bez klece, tam se nemá co rozsypat...akorát se to blbě dává dohromady...
Budu dávat dohromady stopětsedmu, zkusím na tu ojnicu CKR dat navrch jehle bez klece a poreferuju.

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 21:33 | Nahoru | #102364

Zdenalbenal píše: Ojniční čep...čili to dole ...a dvěpade dvoutakt. Jawa má montážní vůli 0,018-0,023, sem se držel spíš těch hodnot nižších. Silničáři dávali klidně 0,025, že aby "...se to mohlo držet fest hned", ale já to klidně mohl trochen zaběhnout.
Ta dvěpade Námaha měla, tuším, těch 0,025, zas tak dobrů paměť nemám. Ale bylo to víc...
Sem netušil, že klec nahoře dělá "kravál", dyť je to malinké...ale spíš než axiální ťukec bych si myslel, že to dělá onen kývavý pohyb, páč tam se to v té kleci mele teda pěkně...a jeden z názorů je ten, že právě zkrzevá todle jsou jistější volné jehly bez klece, tam se nemá co rozsypat...akorát se to blbě dává dohromady...
Budu dávat dohromady stopětsedmu, zkusím na tu ojnicu CKR dat navrch jehle bez klece a poreferuju.



Hele to nedělej... Tenhle pokus už proveden byl, chová se to divně, jako by se to přidíralo a vypadá to, že díra pod klec je těsnější, než pod jehly... Ono to sice na šupito vychází prakticky stejně, ale jak je ten povrch CKR hrubší, tak to může zkreslovat...

řve to jednak z toho, že při úvrati výkyvu, to udělá o klec ťuk, jak se jehla dotkne z jedné strany na druhou.. Ono je to orpavu malinké, ale probíhá to rychle. Potom z toho šoupání-se boku klece po boku pístu... Ono se to časem zlepší, jak se to o sebe oběhá a plocha dotyku se zvětší... Ale zní to prostě blbě... Nová origo ojnice, když je nová, tak neřve... Tozačne až později... CKR řve jako ta původní ojetá vlastně hned a pak se trochu zlepší.... Ale není na výběr, tak co naděláš...

Jawablázni

19.1.2023 v 21:39 | Nahoru | #102365
Já namontovat desítky klik s ckr a klecema a nikdy sem nic neslysel . Jediná závada na ckr ojnici mě potkala u moji 250 Sportky kdy odešlo spodní ložisko a byl vydreny cep . Díře v ojnici nebylo nic. Vršek byl absolutně bez problému. Stalo se to po 50000 km v plným plynu a jezdilo to od minus 20 do plus 40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 21:40 | Nahoru | #102366
Zdenalbenal> Dávat voln jehly je nesmysl. Ta klec co dávají k ojnici ten motor přežije

(reakce na) Jawablázni

19.1.2023 v 21:55 | Nahoru | #102367

kuba350 píše: Zdenalbenal> Dávat voln jehly je nesmysl. Ta klec co dávají k ojnici ten motor přežije



Tak jako co to vydrží, to se uvidí... Já vždycky motor nahodím, jestli běží, udělám základní seřízení a vyexpeduju... Nikdo si nestěžoval, ale ty motory neslyším, když něco ujedou...

Ale to to první můj motor s CKR ojnicemi a prostě to zní, jako motor jetej... A to mi sere.... Zatím to ujelo skoro 1000km a jede to skvěle, za jízdy to skoro slyšet není, ale na volnoběh to slyšet je... Stejně tak to neslyším, když nahazuju cizí motory na stole bez vejfuků. Smolas je ale utlumenej hodně...

Otec, kterej ty motory vyráběl je smířlivej a tvrdí že to moc hrotím...

Dneska jsem vyexpedoval Rikšu 505....

Naposledy editováno 19.01.2023 21:59:52

Jawablázni

19.1.2023 v 22:11 | Nahoru | #102368
Dělám kliky s CKR už dost let a nikdo si nestěžoval. Žádná se mi nevrátila a nikdy jsem z motoru šelesty neslyšel...

Jawablázni

19.1.2023 v 22:34 | Nahoru | #102369
Já je slyším.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.1.2023 v 06:09 | Nahoru | #102370
https://ed250.rajce....Klikovky_po_oprave./ Stejně nemáš v přijatelné cenové relaci na výběr. Leda výměnu spodního futra v ojnici za českou repliku i s čepem. To ale neřeší vršek... http://www.mototech...amp;products_id=1765

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.1.2023 v 17:18 | Nahoru | #102371
Strýci ukradli jawu 350ohv - vylamali zadni dvere do stodoly, sundali ji z půdy. Je tam original motor a nádrž, ram je perak a kulaté přední svetlo - dobová přestavba. Kdyby se nahodou neco takoveho objevilo, prosim dejte vedet. Tech motorek neni moc, to nekde časem vyplave.

(reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 17:27 | Nahoru | #102372
assassin> no ty kraso

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 17:45 | Nahoru | #102373
assassin> To muselo být na přání , jen tak to nikdo neudělá. Nedavno ukradli Aero 662 u Prahy.
I když jsem věřící, křest'an, tak vůči těmto zlodějům bych asi použill islámské právo - usekat ruce. A tomu, kdo si to objednal, podobně.
Vím, je to tvrdé, ale jak jinak ?
Hlavně aby stroje našli a zloděje dopadli.

Jawablázni

20.1.2023 v 17:47 | Nahoru | #102374
Ta motorka byla fakt na hodne nepristupnem miste, kdo o ni nevedel, ani by ji v te stodole nenasel…

Evidentne minimalne informace musela byt od nekoho známého … zda se, ze sběratelum je fuk odkud takova jawa pochází

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.1.2023 v 19:28 | Nahoru | #102375
Stačí nějakej dělník nebo někdo takovej, kdo se u strejdy vyskytnul nebo komu se pochlubil a je to.
Já su tady v tom opatrnej. Když nám třeba dělali okna, tak jsem před tím všechny motorky odvezl do pryč.
Nikdy nevíš, co za darebáky v baráku budeš mít...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 19:35 | Nahoru | #102376
Milan1963> V určitém procentu případů by se to udělat mohlo. Dobrý odstašující příklad.
No ale zaséjc jak říkal stařeček Pagáč: Víš kolik ludí by chodilo bez ruky ? Aj bez obůch. Podívaj sa po té dědině. Co komín to zloděj.
Jediné ručičky které tady nekradů sů hentam ty na věži na hodinách.
Dnes aby sa člověk bál podívat sa do zrcadla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 20:18 | Nahoru | #102377
Koudy01> To se stalo kamarádovi. Zedníci co mu dělali na baráku, viděli starou Jawu ve stodole o níž si mysleli, že už nikdy nepojede a sebrali z ní štítek. Nějakým způsoben na to přihlásili jinou motorku. Kámoš to zjistil až když jí chtěl po nějaké době zprovoznit a přihlásit. Nový majitel s ním samozřejmě nekomunikoval.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.1.2023 v 20:23 | Nahoru | #102378
Me ji nechat nechtel, tak ted mame hovno vsichni .. no jen nekdo je o 0,5+M bohatší… ani nevim za kolik se to ted prodává…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 20:23 | Nahoru | #102379
Miraz250> ja slysel s delnikama a jawama fakt strasnou historku. Maceta, rozsekanej ksicht, dira v lese...no humus. Bylo mi z toho blbe, kdyz mi to bylo liceno.

(reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 20:56 | Nahoru | #102380

MartinED250 píše: https://ed250.rajce.idnes.cz/Klikovky_po_oprave./ Stejně nemáš v přijatelné cenové relaci na výběr. Leda výměnu spodního futra v ojnici za českou repliku i s čepem. To ale neřeší vršek... http://www.mototech...ucts_id=1765 [/quote]

Však sjem to psal, že není na výběr... Pokud nemáš dobré původní, nic lepšího neseženeš... Ještě jsem viděl ojnice ja které bylo napsáno Jw35. Původ je uváděn jako Thaiwan, ale to je i CKR, tyto se ovšem liší provedením.

Proč to řve má podle mýho několik důvodů, který jsem psal.

Narvat nahoru jehly jak po staru lze považovat az odolnější v čase, ale ten motor co to do něj kamarád takhle naskládal se nechová dobře a to už má dost ujeto...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 20:58 | Nahoru | #102381

Milan1963 píše: assassin> To muselo být na přání , jen tak to nikdo neudělá. Nedavno ukradli Aero 662 u Prahy.
I když jsem věřící, křest'an, tak vůči těmto zlodějům bych asi použill islámské právo - usekat ruce. A tomu, kdo si to objednal, podobně.
Vím, je to tvrdé, ale jak jinak ?
Hlavně aby stroje našli a zloděje dopadli.



Ono je zapotřebí netahat moc do baráku lidi co neznáš a u těch co znáš, mít dobrou referenci o tom, že to nejsou slepičí prdele...

Každopádně islámské právo je natolik represivní, že to musí fungovat i na mimořádně "odvážné" jedince...

(reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 21:00 | Nahoru | #102382

Jirka4137 píše: Milan1963> V určitém procentu případů by se to udělat mohlo. Dobrý odstašující příklad.
No ale zaséjc jak říkal stařeček Pagáč: Víš kolik ludí by chodilo bez ruky ? Aj bez obůch. Podívaj sa po té dědině. Co komín to zloděj.
Jediné ručičky které tady nekradů sů hentam ty na věži na hodinách.
Dnes aby sa člověk bál podívat sa do zrcadla.



Jo Pagáč, ten to měl v hlavě dobře srovnaný...

Si nějakej díl pustím

(reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 21:01 | Nahoru | #102383

Koudy01 píše: Miraz250> ja slysel s delnikama a jawama fakt strasnou historku. Maceta, rozsekanej ksicht, dira v lese...no humus. Bylo mi z toho blbe, kdyz mi to bylo liceno.



To bych chtěl vidět tu chronologii, jak to šlo za sebou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 22:28 | Nahoru | #102385
assassin> Inzerci sleduju v podstatě jen u veteránů, tím myslím předválečné, nějaké Octavie, embéčka nebo Nortony ES 2 mně tolik nezajímají.
Jawa 350 SV v originál původním třeba mírně nekompletním stavu pod půl milionu nepůjde. Vrak - odhaduju 300 tisíc. A udělaná tak 800 až milion. A 350 OHV je ještě o něco dražší.
Tak ted' si odhadni, o kolik jste přišli. Ale - naděje umírá poslední, náš trh je relativně malý a co poslední roky sleduju, tak dost ukradených veteránů předválečné výroby se našlo. Zlodějům jde jen o peníze ( pokud to nejsou sběratelé) a ti ukradený stroj prodají komukoliv, kdo jim dá požadovanou cenu. Teda - není-li krádež na zakázku . Kupec s ukradeným strojem vyjede - a je to.
Na stránkách Federace klubů historických vozidel je rubrika ukradené stroje. Dej to tam, čím víc lidí - hlavně nás veteránistů - o tom ví, tím větší naděje na nalezení je.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 22:32 | Nahoru | #102386

Milan1963 píše: assassin> Inzerci sleduju v podstatě jen u veteránů, tím myslím předválečné, nějaké Octavie, embéčka nebo Nortony ES 2 mně tolik nezajímají.
Jawa 350 SV v originál původním třeba mírně nekompletním stavu pod půl milionu nepůjde. Vrak - odhaduju 300 tisíc. A udělaná tak 800 až milion. A 350 OHV je ještě o něco dražší.
Tak ted' si odhadni, o kolik jste přišli. Ale - naděje umírá poslední, náš trh je relativně malý a co poslední roky sleduju, tak dost ukradených veteránů předválečné výroby se našlo. Zlodějům jde jen o peníze ( pokud to nejsou sběratelé) a ti ukradený stroj prodají komukoliv, kdo jim dá požadovanou cenu. Teda - není-li krádež na zakázku . Kupec s ukradeným strojem vyjede - a je to.
Na stránkách Federace klubů historických vozidel je rubrika ukradené stroje. Dej to tam, čím víc lidí - hlavně nás veteránistů - o tom ví, tím větší naděje na nalezení je.



Ono si hlavně nikdo jiný, kdo se o staré krumply nezajímá, nedovede představit, o co jde.... Všichni laici si budou představovat něco jako kejchačka... POkud je to navíc bastl v péráckém rámu, tak to dále omezuje okruh strojů, které jsou v této konfiguraci...

Naposledy editováno 20.01.2023 22:55:49

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 22:58 | Nahoru | #102387
pech.> ja si nemyslim ze to je perackej ram, vypadalo to jak fabricke, vse krasne sedi, origo nadrz atd.. perak je strasne malickej, spis jestli se to v te dobe nejak nerezalo a neprevarovalo z hardtailu na perak… ja tu motorku kdysi davno rozbehal, svezl se a pak se to vratilo na pudu, ze prej "bych to znicil" … stav byl podle me super, ta motorka normalne jezdila, zazitek to byl, ze si to pamatuju doted…

Na peraku se se svyma 190ti cejtim fakt mizerne, ergonomie uplne na hovno, proste vse na hovno.. ta ohv byla fakt fajn motorka…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 23:01 | Nahoru | #102388

assassin píše: pech.> ja si nemyslim ze to je perackej ram, vypadalo to jak fabricke, vse krasne sedi, origo nadrz atd.. perak je strasne malickej, spis jestli se to v te dobe nejak nerezalo a neprevarovalo z hardtailu na perak… ja tu motorku kdysi davno rozbehal, svezl se a pak se to vratilo na pudu, ze prej "bych to znicil" … stav byl podle me super, ta motorka normalne jezdila, zazitek to byl, ze si to pamatuju doted…

Na peraku se se svyma 190ti cejtim fakt mizerne, ergonomie uplne na hovno, proste vse na hovno.. ta ohv byla fakt fajn motorka…

Tyhle předělávky na kluzáky z péráka dělala na zakázku přímo fabrika Jawa. Na internetu nebo veteránfóru je to k dohledání. Samozřejmě to dělali i zruční lidé doma.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 23:09 | Nahoru | #102389
assassin> Tihle připitomělí příbuzní jsou k vzteku. Nejde o život, ale je to škoda, když s tím jsou spojeny zážitky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.1.2023 v 23:12 | Nahoru | #102390

elevator píše: Tyhle předělávky na kluzáky z péráka dělala na zakázku přímo fabrika Jawa. Na internetu nebo veteránfóru je to k dohledání. Samozřejmě to dělali i zruční lidé doma.



Jo takhle to pusobilo, kvalita svaru, lak atd…

PetrL3: no jo smula, ale ja se o to nijak nezaslouzil, nemuzu nikomu vycitat, ze mi to nedal bozi mlyny melou pomalu, ale jiste, dotycnej si nastavil hrabe a je to jen otazka casu kdy na ne slapne…

Naposledy editováno 20.01.2023 23:13:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist