globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

19.5.2022 v 12:53 | Nahoru | #97891

Akamu píše: Hrnous-> jojo už sem psal panu Kraftovi jesi by to mohli dodat a zároveň papír že rán 640 jde zastavět do 639, tak doufam že odpoví.
Technik na DI po telefonu zněl jako že se fakt snaží pomoct a poradil nejsnazší nejlevnější cestu, právě zápis jako výměna ND. Až budu mít papíry, tak tam zajdu jesi to je ok a až pak budu řešit jak kde nechat vyrazit čísla. Snad to bude v klidu.
Díky všem :)

E: nemá někdo kompletní šnek náhonu tachometru na jawettu? Tu převodku na kole. Případně jesi jde upravit z fichtla apod



Nejde, protože je větší, nevejde se tam a má i jinej převod, protože kriply mají 19" kola a fekál 16", hnaný je to růžicí, u fekála čípkama.

Naposledy editováno 19.05.2022 12:59:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2022 v 12:55 | Nahoru | #97892
Jirka4137> Tak Číza byla vždy, citelně a bezvýhradně lepší, než hroch z Týnce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

19.5.2022 v 12:58 | Nahoru | #97893
Jirka4137> Soukup má nebo měl i origo bastarda, což jest prototyp bakelitka se čtyřtaktem 175 CCM, z čehož pak udělali dvoukilo, dali tomu pořádnej karbanátek a nacpali to do Roadstera... Pak má ještě repliku,. Kdy přestavěl klasickou bakelitku má bastarda a dostal to snad i na papíry. On se v těch českých čtyřtaktech dost činorodě projevuje.

Zdroj malých ČZ čtyřtaktů byl údajně z dodávky pro Kirby Buggy, kdy se to tahalo z ojetin a byly i motory nepoužité.

Naposledy editováno 19.05.2022 13:01:18

(reakce na) Jawablázni

19.5.2022 v 16:49 | Nahoru | #97894
pech.> Myslím že někde právě objevil část nepoužitých motorů. Skoupil je a stavby přeprodal.

Jawablázni

19.5.2022 v 17:57 | Nahoru | #97895
Tak určitě. On jeden takový motor koupil i kamarád... Akorát že to byl možná ještě objem 175/180. nicméně on z toho dělal i něco dalšího, na šasi Bagpipera a kolama ze Sprinta.... Jinak ten modrý prototyp jezdil ve dvou kubaturách, 250 a 400 jako tyo 862, 863. mělo to 15Kw jako 250 a 22kw jako 400.... Podvozek by měl být shodný s typem 510, což je Čejchanův dvouválec, který ale měl 25kw

Jawablázni

19.5.2022 v 20:37 | Nahoru | #97896
pech.-> ok díkec, kolega holt bude zklamán

(reakce na) Jawablázni

19.5.2022 v 21:56 | Nahoru | #97897

pech. píše: Jirka4137> Tak Číza byla vždy, citelně a bezvýhradně lepší, než hroch z Týnce...


Je mi jasné, že jsem jediný, kdo nesouhlasí.
ČZ mně VŽDY zklamaly ( předválečná 175, 125 T, 125 B, 150 C, 175/487, 180 ). Několikrát jsem vůbec nedojel. Nikdy se mi žádnou nepodařilo dát dohromady tak, aby normálně jezdila. Nadchly, ale zklamaly.
Jaw jsem měl celou delší řadu ( 175 Villiers, 250 Special, 3krát pérák, 175/356, Calif 350, 2krát 634,640...) a i když jsem zvlášt' se 650 mnohokrát nedojel, vždy se motorky podařilo dát do normálního stavu a jezdit. I ten hrozný, problémový a nepovedený Californian mně nikdy na cestě nenechal. A dokonce slovenské pionýry ? Pouze jednou jsem nedojel. A to jsem jich měl a mám řadu. Proto jsem JAWAblázen a ne ČZblázen.

Naposledy editováno 19.05.2022 21:59:09

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.5.2022 v 23:17 | Nahoru | #97898
Milane, to je o nepochopení filozofie Čz. Vybíral sis typy, co jako nepovedené výjimky potvrzují tu nadřazenost Čz nad Jawou. Čz byla vždy, krom doby nejhlubšího temna, zmaru, nesmyslné direktivy a rozvratu všeho dobrého, co kdy ČZ měla, což jest doba produkce národní řady, tedy ubohých, ohavných, unylých, bezbřeze nudných, líných a nesmyslně červených kejchaček, vždy taková svá, lehčí, svižnější, agilnější.... Prostě motorka s jiskrou. Kdežto Jawa, to byla vždy zbytečně těžká, ubručená teta, kdy původně to měl bejt traktor, ale pánbůh si to na poslední chvíli rozmyslel a udělal z toho motorku...

Srovnej si třeba Čz 475 s Panelkou.... Panelka je ohavný, těžkopádný a neposlouchatelný stabilák, který sice celkem táhne, ale musí se k tomu přemlouvat na kolenou a se sepjatýma rukama, aby se to roztočilo.... No hnus, radši ani nevidět.... To není motorka, to je zemědělský stroj.... PFka, co jí přendali kola za sebe.... Zmar a ohava...

Kdežto dvěpade jednofuk číza, ta jde za plynem jak pila a nechá se točit a pak to i celkem odsejpá, je ovladatelnější, agilnější, živější....

Na těchto dvou werglech je dokonale vidět, jak moc jinak, můžou jezdit stroje, jejichž papírové parametry jsou prakticky totožné....

Jedině Čzblázen ví, co je dobré a Jawablázen je nižší kategorie, která ještě nepoznala to dobré, protože jinak by nemohla s Jawou spokojena býti

Naposledy editováno 19.05.2022 23:23:49

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.5.2022 v 23:31 | Nahoru | #97899
Tak Čezety měly vždycky lepší podvozek, byly zábavnější. Problém byl že když to jeden ulil na startu do práce už neodjel.487. Proto jsem koupil 487.4 tam už problémy nebyly. Ano bylo to spíš do lehčího terénu než na silnici ale to že ve Strakonicích sjížděly z výroby víc lehké motorky byla vina plánovaného hospodářství.
Nikdy jsem nezkusil víceválec ze Strakonic tam je naděje na dobrou motorku.

(reakce na) Jawablázni

19.5.2022 v 23:34 | Nahoru | #97900

Jirka4137 píše: Tak Čezety měly vždycky lepší podvozek, byly zábavnější. Problém byl že když to jeden ulil na startu do práce už neodjel.487. Proto jsem koupil 487.4 tam už problémy nebyly. Ano bylo to spíš do lehčího terénu než na silnici ale to že ve Strakonicích sjížděly z výroby víc lehké motorky byla vina plánovaného hospodářství.
Nikdy jsem nezkusil víceválec ze Strakonic tam je naděje na dobrou motorku.



Však Smolík.... třeba.... Strakonický podvozek pro dvouválec tak nějak líp odpovídá tomu, jakej je ten motor astmatik...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.5.2022 v 23:38 | Nahoru | #97901
Léta pokukuju po 472 třindách co šly na export. Jsou to pěkné motorky i dnes.

Jawablázni

19.5.2022 v 23:52 | Nahoru | #97902
U nas v rodine byly vzdy jen cz175 - ale vyhradne sportky a jezdi s nulovou udrzbou jedine s 19koly mi to dava smysl, takova motorka na vesnici.

(reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 00:16 | Nahoru | #97903

Jirka4137 píše: Léta pokukuju po 472 třindách co šly na export. Jsou to pěkné motorky i dnes.



Však kup si jej.... Z Polska, nebo z Maďarska se to ještě dá splašit přihlásitelný .....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 08:33 | Nahoru | #97904
.

Naposledy editováno 20.05.2022 08:36:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 08:35 | Nahoru | #97905
Mám jiné zkušenosti. ČZ 250 vždy vibrovala tak, že když jsme objížděli republiku tak kamarádovi doslova vystřihovala písmena z nové hliníkové vylisované značky. Když jsme večer hledali po lesích místo k přespání byl vždy on první, který utavil spojku, která začala unášet a my na něj museli čekat. Není divu, když je skoro polovični jako u panelky 559. Ta směšná malá převodovka taky dostávala pořádně za uši a u všech motorů, které jsem dělal byla opotřebovaná. Vůbec si ČZ 250 nedovedu představit při tahání side. Ta životnost tam prostě není. Ano, jeto lehčí a živější motor. ale vždy když jsme to na silnici testovali, tak mé J250 ČZ 250 nikdy neujela. 559 je mnohokrát trvanlivější a má delší životnost a kilometrový nájezd.

Naposledy editováno 20.05.2022 08:35:34

Jawablázni

20.5.2022 v 08:40 | Nahoru | #97906
Ona ČZ vůbec dle vládního nařízení v té době stavět 250 neměla. Měla jít cestou 125-175 a větší objemy Jawa - jednotná řada. ČZ si 250 doslova vymodlila, ale peníze na větší motor nebyly, tak vycházeli hlavně z ČZ 175 s úpravami. Úprav je tam dost, ale slabých dílů více. Proto ta lehká stavba, která bohužel pokulhává za živostností..

Naposledy editováno 20.05.2022 08:40:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 08:48 | Nahoru | #97907

Jirka4137 píše: Léta pokukuju po 472 třindách co šly na export. Jsou to pěkné motorky i dnes.

já koupil poslední 472 na hliníku, trochu jí poupravil - kotouč, zkrácený sedlo, nosič a hliníkový kufry a na cestování supr stroj Jen teda, když jedeš furt na plno, tak to žere 9

(reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 10:02 | Nahoru | #97908
kuba350> Pěkná . No 639 s velorexem 560 a panímámou brala na dálkové cesty 6-7 l. Tak nevím. 9 bere Yamaha stylem prase s rukama a to asi spíš méně.
Včera jsem měřil Bridgestonku Batlax shore metrem a je tam fakt rozdíl v tvrdosti směsi. Běhoun je o 5 stupínků tvrdší než pneu na okraji.. 65-60. Léta stará Pirelka z Volva P300-už se nevyrábí 75.

Naposledy editováno 20.05.2022 19:00:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 11:17 | Nahoru | #97909
MartinED250> No ono je to znovu o vyvážení všech dílů motoru včetně již zmíněné spojky. Stejný problém jsem měl u 487. Po pečlivé výměně dílů bylo po problému.
Panelka mě tvarově přijde fajn. Co jsem slyšel tak problém byl jen s uložením ojnice kde má být o ložisko mínˇ. To ale už jako uživatel moto od r.v. 1971 nemůžu posoudit. Nejsem veteránista. Každá značka měla něco ale přijde mě že čezetě vždycky něco nařídili co Jawa sama dělat nechtěla. Dnes už je to celkem jedno.
Posuzuju jen výhody nevýhody určitých konstrukčních řešení sem tam tím někoho naštvu a kdybych si mohl vybrat tak Zlín 50 akrobat prosím .

Jawablázni

20.5.2022 v 11:38 | Nahoru | #97910
O tom, že ČZ350 měly lepší rám jsem slyšel. V anglii se dával motor z 638 do rámu čz350 (úprava samozřejmě) a tím prý vzniknul nejlepší motocykl Made in Czechoslovakia.
Jinak, jak je na tom převodovka v 638? Mojí 639 docela vytáčím (občas to ani jinak nejde) a zatím žádné změny v chování převodovky nepociťuji. Má převodovka nějaké příznaky, že začíná odcházet? Kvalt vyskakuje jen 2., ale jen když se nedořadí pořádně. Normálně mi ještě nikdy nevypadnul. Má taky smysl dávat lepší olej, třeba pro mokré spojky? Jde to poznat v řazení? Co jsem naposledy repasoval spojku, tak se mi asi podařilo dát jinak řadičku a řadí to mnohem lépe, řadička má kratší chod a dá se řadit jen zvednutím nártu. Oproti moderním motorkám se ale stále cítím jako Messi při výkopu, asi vlastnost jawy.

(reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 12:18 | Nahoru | #97911
Jirka4137> Spojka u ČZ 250 je prostě malá.. Panelka 559 má na ojnici dvě řady válečků po stranách bez klece a uprostřed mezi nimi je středový kroužek. Životnost je dobrá. V té, době to byl běžný standart

Jawablázni

20.5.2022 v 12:20 | Nahoru | #97912
Tak je to řadička/nakopávačka plus ovládání spojky takže dlouhý krok to tak nějak mít musí. Jediné co se dá ovlinit je výchozí pozice páky, asi jsi ji dal níž. Pokud máš dost místa na nohu mezi stupačkou a pákou tak proč ne. PP80, 90 80W90 jsou oleje pro mokré spojky asi si to pleteš se 4T se společnou náplní.

Jawablázni

20.5.2022 v 12:24 | Nahoru | #97913
Zde oficielní srovnávací test. Sice starší ČZ, ale věrohodné to je.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.5.2022 v 12:26 | Nahoru | #97914
Nic novýho....

Jawablázni

20.5.2022 v 12:29 | Nahoru | #97915
Jirko ČZ 250 v té době měla uložení stejné jako 559 Ale nemyslím tím rozměry. Jen koncepci.


Naposledy editováno 20.05.2022 12:29:54

Jawablázni

20.5.2022 v 12:39 | Nahoru | #97916

Jawablázni

20.5.2022 v 12:52 | Nahoru | #97917
MartinED250>
Kuba350>pěkný cestovní stroj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 12:58 | Nahoru | #97918

MartinED250 píše: Mám jiné zkušenosti. ČZ 250 vždy vibrovala tak, že když jsme objížděli republiku tak kamarádovi doslova vystřihovala písmena z nové hliníkové vylisované značky. Když jsme večer hledali po lesích místo k přespání byl vždy on první, který utavil spojku, která začala unášet a my na něj museli čekat. Není divu, když je skoro polovični jako u panelky 559. Ta směšná malá převodovka taky dostávala pořádně za uši a u všech motorů, které jsem dělal byla opotřebovaná. Vůbec si ČZ 250 nedovedu představit při tahání side. Ta životnost tam prostě není. Ano, jeto lehčí a živější motor. ale vždy když jsme to na silnici testovali, tak mé J250 ČZ 250 nikdy neujela. 559 je mnohokrát trvanlivější a má delší životnost a kilometrový nájezd.



To je právě to nepochopení, o kterém jsem psal Milanovi. Očekáváš od motorky, vlastnosti traktoru.... Že bude tahat přívěs / sajdu, že bude dobře fungovat při pohybu v poli, že bude těžká, kdy sice přežije apokalypsu, ale taháš to s sebou pořád, jak bachratej člověk, kterej sice chcípne při hladomoru o něco déle, ale stejně chcípne, protože je to jedno, jde jen o čas...

Já nechci traktor, já chci motorku. Proto je pro mne Panelka a kejchačka, se svojí váhou, svým projevem, stabilakem místo motoru, ztělesněním toho nejhoršího, jak by šla udělat čtvrtlitrova motorka a vibrace jsem nezmiňoval, protože v tom si mohou oba tyhle wergly podat ruce, když oboje vibruje jak drážní podbíječka....

(reakce na) Jawablázni

20.5.2022 v 13:02 | Nahoru | #97919

MartinED250 píše: Nic novýho....



Z toho přesně vyplývá co jsem napsal.... Číza je dostihovej hřebec a Jawa je pivovarskej valach....

Ale je pravda, že to sedlo je fakt Ouzký...

Naposledy editováno 20.05.2022 13:05:27

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.5.2022 v 14:12 | Nahoru | #97920
Nemůžu porovnávat, na ČZ 250 jsem nikdy nejel,ale Jawa 250 panelka se mi zdá velmi dobře udělaná. 40 let jezdím na pérákovi. Když jsem poprvé sedl na panelku a rozjel se, s opravdovým údivem jsem zjistil, že jednoduše řečeno "jede lépe". Má lepší zrychlení, jede rychleji ( i když to je mi vcelku jedno ) , vibrace menší než pérák, prostě motoricky povedená motorka. Posez na pérákovi je lepší, mně to jednosedlo a poloha skrčenec vyhovuje, nerad sedím příměji. Celkově ale panelku 250 / 559 hodnotím velmi kladně.
Letos jsem na ní ještě nejel , tedy na pérákovi taky ne, střídám pionýry s Adeniem, ale až vyjedu, bude to radost.
Pokud je rozdíl mezi ČZ 250 a panelkou 250 takový jako mezi pérákem a panelkou, tak to musí být radost na té čezetě jezdit.
Jen ta spolehlivost...jak jsem psal - s Jawou jsem ze 100 jízd domů dojel v 99 případech, s ČZ jsem dojel tak v 60 případech...
Momentálně jsem v situaci nic moc.
Adenium - rozebráno, zadní kolo a vidlice v servisu. Jezdím na pionýrech. Dvěstěpadesátky stále nemají baterku. Jsem línej zajet do krámu ji objednat...
Škoda 120 rozebraná, odešlo vodní čerpadlo. Přes Bazoš jsem sehnal jiné, ale bez těsnění. Jsou dvě a nemám je. Sháním je inzerátem. Jezdím Popularem...
Ale - nestěžuju si.

Naposledy editováno 20.05.2022 14:14:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist