globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 20:36 | Nahoru | #84721

PetrL3 píše: Rekněme, že je potřeba s tím počítat.
Naše leštěnka T4 z Německa s motorem s výbornou pověsti 111kw spolkla kolem 50.000 za poruchu motoru. A to je motor vyloženě s dobrou pověstí.

To sme mohli vzít rovnou T5 a mít komfortnější svezení. Je to jako s tou O2. Furt něco musíš řešit.



Pokud by šlo třeba o Californii, Westfalii nebo Multivana, pochopil bych že to chce. To totiž nikdo jiný nedělá... Takže pokud chce člověk něco takového,
tak mu nic jiného nezbývá, protože nic lepšího v této kategorii není.. Tam se holt ty neduživé pohony musí podstoupit protože není jiná volba...

Pokud potřebuje obyčejnou dodávku, nebo obyčejný busík bez výše zmíněných extra buřtů, tak bych se tomu vyhnul obloukem, protože jsou to
zbytečné komplikace, když motory na Fordech, Mercedesech, Fiatech, Peugeotech normálně drží.... Je to škoda, protože T5 je jinak opravdu pěkné auto...

T4 byla trvanlivá velmi, byť ne nekonečně, tam už se to odvíjí od toho, že i když stará 2,4-2,5 měla super pověst zaslouženě, tak dneska to je klidně i
30 let staré auto a 30 let je hodně dlouhá doba za kterou to najezdilo bambilion kilometrů, že to i vyhlášený držák pošle na kolena...

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 20:37 | Nahoru | #84722
kuba350>

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 20:40 | Nahoru | #84723

Milan1963 píše: Vlasťák1973> Tady podobně, mlha....tak jsem si včera řekl, že po 3 měsících vyjedu s Oplem. Kdybych ho v mlze naboural, nic se neděje, škodovky si vážím jinak. Ta do mlhy neee.
Nevyjel jsem . Zase brzdy. Asi přirezly destičky ke kotoučům. Kola se vůbec netočí. Zítra pojede odtahem do servisu ...tak jezdí škodofka.



Když to nepotřebuješ, tak to pošli do světa...

Auto musí jezdit. Psali jsme ti to tu 27x, že takhle to bude akorát hnijící kasička na prachy...

Buď s tím jezdi, nebo se toho zbav...

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 20:44 | Nahoru | #84724

Borntobewild píše: To jste se tu, Jawáci o těch autech nějak rozkecali.
Tchán nemá ani světýlko v kufru. Když mu jdu pro něco do kufru, musím strčit klíč do zámku, otevřít řidičovy dveře, zatáhnout za páčku, obejít auto, zjistit, že jsem zatáhl za jinou páčku a otevřel nádrž, zavřít nádrž, znouvu zatáhnout za páčku, obejít auto pokusit se otevřít kufr a omylem si ho přimáčknout kolenem, znovu zatáhnout za páčku, otevřít kufr, kde je úplná tma. Sám jsem odpůrce asistenů rozjezdu do kopce a z kopce, a všelijakých hovadin nahrazujících chybějícího řidiče, ale funkce za pár kaček, běžné v 21. století považuju za samozřejmost a jejich absence by mě už dneska hodně srala.



A to jsou přesně ta důchodcovská auta... navíc zpravidla zanedbaná po stránce údržby.

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 20:50 | Nahoru | #84725

kuba350 píše: pech.> a co je na tom tak špatně? Co sem hledal na netu, tak se píše o loupajícím se nikasilu, ale proč se to děje?



Protože je ten nikasil v motoru do náklaďáku už z principu hodně blbý nápad a navíc se jim poměrně často stávalo, ho udělali blbě....

Na tom už si vylámal zuby kde kdo.... Ale nikoho to nenapadlo namontovat do dodávky. Většinou to byly motory sportovní...

Proto se dneska do hliníkových bloků zalévají suché vložky...

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 20:58 | Nahoru | #84726

Milan1963 píše: Vlasťák1973> Nojo, Vlasto, jenže já to tak dělám. Dám pod kolo klín, nebrzdím to, nebot' vím, že s tím jezdím tak třikrát do roka. Do stodoly auto dojede normálně a pravidelně ( už potřetí ! ) neodjede, zatuhnou brzdy. A pokaždé do servisu....a pořád. Má to nové brzdiče, destičky. Tedy asi 2 roky staré, ale s těmi to ujelo tak 1000 km...no uvidím, co řekne servis.
Anebo - za 60 jsem koupil, 50 do toho investoval, skoro nic nenajezdil - a za 25 prodám ? A bude klid...
Popular nejede půl roku, je zabržděn, s rychlostí - a odjede vždy normálně.



Milane - tu ohnilou dvacetiletou Atru prodáš tak za 15. S tím počítej.

To že jsi s tím nic nenajezdil, je jen a pouze tvoje hluboká demence, trucovitost a totální zatemnění mysli, na které tě tu všichni opakovaně upozorňovali.

Ty prachy co jsi do toho nasypal jsou jen a pouze následkem tvého chování zmíněného ve výše uvedeném řádku.

Budež zase psát že jsem hulvát... A mně je to jedno, protože jsem přímočarý člověk co nemá ve zvyku mazat někomu med kolem huby a protože po dobrém ti to už vysvětlovali všichni ostatní včetně mne...
Tak si to přeber po zlém, jak chceš...

Máš totiž dvě možnosti. Buď to dál syslit, nepoužívat to, tím to kurvit a sypat do toho další prachy...

Nebo spolknout červa, že jsi udělal píčovinu, prodat to, aby ses toho sypání prachů do nepotřebné věci jednou pro vždy zbavil...

Není to těžké k pochopení... Je jen třeba zvednout prdel a hned jak se auto uvede do pojízdného stavu ho postavit na bazar.
Nějaká mladá holka, kterou obtěžuje řazení to ocení a ještě jí to poslouží na prvních pár let aktivního řidičství.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 21:03 | Nahoru | #84727
Zajímavé video ze socíku kdy dvakrát týdně vozila lodní doprava z Hamburku naše auta traktory a plochodrážní Jawky do UK. Po vyložení se odstranil vosk, prošly technickou kontrolou a namontila se další výbava. Nakonec ještě dostaly další protikorozní úpravu.


Naposledy editováno 08.11.2020 21:03:38

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 21:28 | Nahoru | #84728
Jirka4137>
V 80tých letech se tu dalo potkat pár škodovek 100vek, 120tek s volantem vpravo. Co pamatuju jako kluk, z vyprávění, když je vezli Britům, tak někde v Lamančským kanále přes loď šplouchla vlna a Britové je s osolenejma škodivkama poslali do háje. Pak se to tu výhodně rozprodávalo. Mělo to výbornou výbavu, možná i vyhřívání zadního skla . volant na blbý straně a hlavně to prý po tom šplouchanci hrozně rezlo. Prý jim říkali slanečci. Co z toho je pravda, nevím, jediné, co je 100%, že jsem viděl pár škodivek RHD na normálních československých spztkách.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 21:41 | Nahoru | #84729
Pech: No jo, pravda, teď jsem si vzpoměl, že Smolík má vlastně víčko nádrže jak Babetta viď?
Jinak s blatníkama se domluvte s Béďou, jsou 4 kousky Pokud se domluvíte, že každej si veme dva, nevidím problém, a bydlím v Kyšicích hnedle u Plzně (asi 4km od sjezdu Ejpovice z D5).
Jinak PetrL3 si před chvilkou odvez zadní čelíčko ze šáde doufám že bude dělat radost, já mám radost, že jsem uvolnil kus prostoru a nemusel jsem to vyhodit, pač by to byla škoda. Konečně jsem poznal osobně dalšího ze zdejšího kolektivu

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 21:49 | Nahoru | #84730

skodovak píše: Pech: No jo, pravda, teď jsem si vzpoměl, že Smolík má vlastně víčko nádrže jak Babetta viď?
Jinak s blatníkama se domluvte s Béďou, jsou 4 kousky Pokud se domluvíte, že každej si veme dva, nevidím problém, a bydlím v Kyšicích hnedle u Plzně (asi 4km od sjezdu Ejpovice z D5).
Jinak PetrL3 si před chvilkou odvez zadní čelíčko ze šáde doufám že bude dělat radost, já mám radost, že jsem uvolnil kus prostoru a nemusel jsem to vyhodit, pač by to byla škoda. Konečně jsem poznal osobně dalšího ze zdejšího kolektivu



Do Plzně to nemám krev daleko (cca 100km), tak bych si k tobě sjel. Ale vidím to tak na sobotu k večeru nejdřív ale..

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 21:50 | Nahoru | #84731

Borntobewild píše: Jirka4137>
V 80tých letech se tu dalo potkat pár škodovek 100vek, 120tek s volantem vpravo. Co pamatuju jako kluk, z vyprávění, když je vezli Britům, tak někde v Lamančským kanále přes loď šplouchla vlna a Britové je s osolenejma škodivkama poslali do háje. Pak se to tu výhodně rozprodávalo. Mělo to výbornou výbavu, možná i vyhřívání zadního skla . volant na blbý straně a hlavně to prý po tom šplouchanci hrozně rezlo. Prý jim říkali slanečci. Co z toho je pravda, nevím, jediné, co je 100%, že jsem viděl pár škodivek RHD na normálních československých spztkách.



Jedna bílá jezdila i u nás... Nevím jak se to sem dostalo, byla to užovka, asi LSa, ale krk za to nedám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 21:51 | Nahoru | #84732

kehaj píše: Vlasťák1973> A proto mám jen jedno auto, jednu motorku, jedno kolo, jeden kočárek, jednu káru a nikdy nic nezatuhlo.



Protože to normálně používáš... Tak to normálně funguje...

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 21:52 | Nahoru | #84733
Borntobewild> JJ máš pravdu. Po povodních v r.1997 jsem se svezl erkem s pravostranným řízením. Po návratu z rajchu jsem byl pár měsíců u BS a klučina-kolega mě ho nabízel za 10 tisíc. Nebylo v bůhví jak pěkném stavu -provozka. Ta výbava byla i proti těm co se tady prodávaly parádní. Řazení levou rukou mě kupodivu vůbec nedělalo problémy. No nakonec jsem ho nevzal i protože jsem auto v celkem slušném stavu měl. Ta cena byla oproti normálu asi o půlku níž. Zaujala mě regulace topení v zadní části. Spolujezdec vzadu si mohl štelovat klapky.

Naposledy editováno 08.11.2020 21:53:37

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 22:20 | Nahoru | #84734

Jirka4137 píše: PetrL3> Když jsi psal o spotřebě u V70 9 litrů myslel jsem že máš benzínový motor. U nafty je to trošku dost. Nebo tomu pořád stojíš na krku ?
Jinak doma máme ještě Pikaso taky v naftě ale nějak mě to auto nesedí tak s tím jezdí manželka já jen někdy. Felicie 1,9 D byla na stavbu ale oblíbil jsem si ji kvůli spotřebě a spolehlivosti. Navíc kombík slušné rádio a kroutˇák,servo taky není k zahození. Na delší cesty oproti Volvu v tom vidím stejný rozdíl jako kdysi mezi Escortem a Mondeem.



Je to starej typ 5kv automatu, většina jsou jízdy po Praze. Jde to i za 10-11 Asi takhle. Teď sem se vrátil od škodováka, jel sem po dálnici 140-150 km/h passatem za 6,5/100. Volvo by to samé dalo za 7,5-8/100, O2 by tohle dala za 5-5,5/100.

Tak to prostě je.

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 22:32 | Nahoru | #84735

skodovak píše: Pech: No jo, pravda, teď jsem si vzpoměl, že Smolík má vlastně víčko nádrže jak Babetta viď?
Jinak s blatníkama se domluvte s Béďou, jsou 4 kousky Pokud se domluvíte, že každej si veme dva, nevidím problém, a bydlím v Kyšicích hnedle u Plzně (asi 4km od sjezdu Ejpovice z D5).
Jinak PetrL3 si před chvilkou odvez zadní čelíčko ze šáde doufám že bude dělat radost, já mám radost, že jsem uvolnil kus prostoru a nemusel jsem to vyhodit, pač by to byla škoda. Konečně jsem poznal osobně dalšího ze zdejšího kolektivu



Děkuji za super dekoraci a těším se, až se někdy projeme a dáme třeba pivko.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 22:34 | Nahoru | #84736
Petr: Velké, těžké, zkrátka plnotučné auto... Ta spotřeba mne nijak nepřekvapuje...

Soused taky nemohl pochopit, že když si koupil 806 s motorem 2,2L, že to bude jezdit za stejnou spotřebu
jako předešlá 205.... Já mu říkám, že kamarád to auto taky má, byť jako dodávku se jménem expert s bere
to tak desítku.. On že to není možný... Vždyť je to přece nafta.... No jo, nafta... Ale jednu tunu vážící, malé auto o 60
koních holt má jiné jízdní odpory a tím i spotřebu, než dvoutunový minibus o 150 koních....

Pro něj to prostě bylo nafta= 5-6L/100km

Jawablázni

8.11.2020 v 22:41 | Nahoru | #84737
Když měla ještě moje polovička Passat 5.5 1.9TDI PD s automatem, jezdilo to kolem 8 litrů průměr. Automat no. Jednou jsem s tím jel z Českých Budějovic do Plzně, večer, malý provoz, polovička předemnou na nově koupeném skútru. Dostal jsem to na 4.8/100 Vypčíkat z toho potom saze trvalo dalších 100km

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 22:43 | Nahoru | #84738
pech.> oni lidí řeší peníze za naftu, tak si koupí dražší auto s úspornějším motorem (pak se jim vysere DPF a zaplatí 15-30 litrů, ale to je jiná písnička)
Já využívám toho, že neumí počítat, a díky tomu jsou tyhle auta za hubičku, pak platím víc za kilometr, ale pořád se mi to vyplatí. Užívám si přítomnost, nevím, co bude za 5 let a jestli na spotřebě u modernějšího auta ušetří tolik, že se to srovná. Není to moc pravděpodobný.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.11.2020 v 22:58 | Nahoru | #84739
Mně vyčítali Sandero.... Prej kolik to žere... Tak jim říkám že v průměru 6,5, na dálku po okreskách se dá dostat lehce pod 6, pošusty kolem komína 7, když jedu nějaký kombinovaný provoz, tak to vychází tak těch 6,5 včetně dálnice v rychlosti 150km/h.... Mně to přijde dobré... Vzhledem k tomu, že motor je asi tak pouze o jednu generaci modernější než ten z Felicie, byť osazen dnešním vstřikovacím systémem, počítal jsem že to bude brát tak osmičku, když felicie bere sedmičku, ale tohle auto je větší, vyšší, širší a motor je výkonnější... Přes 7 to nevezme ani když jezdím po dálnici s károu... Takže za mně super, když poměrně velké, jednoduché a dosti neaerodynamické auto jezdí za 6,5L v průměru aniž bych se musel nějak žinýrovat a jedu si jak chci...

Ale kolegáček ti řekne: "To bych si nekoupil, Rapid mi jezdí za 5,5 trvale....." Možná ano... Ale sypou se na tom rozvody, vadí tomu pošusty a protože škodovka, tak se za to platí dvojnásobek oproti čemukoli cizímu.... No tak si to Pavle nekupuj, já ti to nenutím... Je mi to jedno....

Náklady na provoz auta, to není jen spotřeba... Ty to víš a než v palivu projezdíš byť jen ten rozdíl v pořizovačce, bude trvat dlouho... A další rizika jsi popsal...

(reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 23:53 | Nahoru | #84740

pech. píše: Protože to normálně používáš... Tak to normálně funguje...



Kdepak kolo nepoužívám vůbec ale brzdy jsem dobře před léty namazal tak se ještě neblokly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.11.2020 v 07:15 | Nahoru | #84741
pech.> co je to zase za zkazky o sypajícících rozvodech Rapidu? Opakovaně čtu jak je na tom Dacia napříč modely po pár letech a tůj sockavagon z toho nevyšel vůbec lichotivě. Napsals jedinnou pravdu, rapid bere 5,5 .

Naposledy editováno 09.11.2020 07:15:46

Jawablázni

9.11.2020 v 08:20 | Nahoru | #84742
Kolega provozuje T-4 bez turba a teď sem ji měl do Kladna pro moji Suzuki Madura (tak tak se na výšku vleze :D) a jede v pohodě.....i přesto že má na tacháku 400tis. Jen teda je to pětikvalt a jako ta šestka by tam sem tam p rovině v pohodě šla lupnout,..... A taky chci časem koupit T-4 (long)

Jawablázni

9.11.2020 v 08:22 | Nahoru | #84743
No raději bych vzal OIII s 1,2TSI nebo 1,4TSi než třeba 1,2Tce v Renaultu,tam byl motor teprv pruser, Náš mladej má OIII 1,5Tsi LK cca rok a půl najeto 30tis a teď jsem ho vez pro auto,odešla nějaká regulace a k tomu šel do háje vstřik,zatímco 1,2TSI v Rapidu jezdí bez problémů už cca 130tis a druhá OIII s 1,4TSI taky žádnej problém,ta má taky něco málo přes sto tis.Nemůžu svého letitého Megana srovnávat s OIII ta je z venku i vevnitř dle mých představ,jen ten LK už má vše přes tablet a to už nemusím,zato OII co měl mladej předtím tak tam třeba oproti Meganu rozdíly nedělám a jizdně je mi Megane blíž,ale to je tím,že ty auto jsou vyráběny ve stejném období a ta Octávka měla o cca 100 víc najeto,nicméně to bylo dost prkené auto,Megane se předce jen houpne víc a stopu drží taky dobře,sním samo to co jsem předváděl s Fabkou nejde,ale je to kombi a ne motokára.

Jawablázni

9.11.2020 v 08:26 | Nahoru | #84744
Dolin T4 jsme tu měli a ještě dvě tři jezdí a každá jak 1,9TDI tak 2,5D 700tis s původníma motorama,to,že to rezne atd,je dáno tím,že jsou to služební auta a ty doby,kdy kluci mohli na pomalejch sanitkách mít každej své auto a stareho garážmistra,kterej jim dával za uši a každej pátek auta prolez jsou nenávratně pryč,dnes je to řidič sem řidič tam a auto musí vydělávat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.11.2020 v 08:49 | Nahoru | #84745
Tak spotřebu nejvíc ovlivňuje ten prvek mezi pedálem a sedačkou. Měl jsem zmíněného Experta, najel jsem 300 tis. a průměr jsem měl 6,5. Nijak jsem ho nešetřil. S plně naloženou Felicií se dalo jet za 5 litrů.
A PetřeL3, sorry, ale reálná spotřeba té V70 s řidičem za volantem je poloviční, než máš. Kdybyses naučil řídit, ušetřil bys ročně pěkných pár tisícovek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.11.2020 v 09:26 | Nahoru | #84747
kehaj>
Z té statistiky jasně vyplívá, že si mám pořídit Porsche 911

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.11.2020 v 09:42 | Nahoru | #84748

Borntobewild píše:
A PetřeL3, sorry, ale reálná spotřeba té V70 s řidičem za volantem je poloviční, než máš. Kdybyses naučil řídit, ušetřil bys ročně pěkných pár tisícovek



Nabízím ti, že ti to auto půjčím, svezeme se ke škodovákovi a zpět v době, kdy ty si určíš, aby nebyl provoz a mohl si jet plynule a když se dostaneš na 4l/100, auto ti daruju. Když ne, dáš mi svýho bandita (a napíšeš tu o sobě, že neumíš řídit).

Přijímáš???

Naposledy editováno 09.11.2020 09:56:55

(reakce na) Jawablázni

9.11.2020 v 09:43 | Nahoru | #84749
Borntobewild> Vidím to úplně stejně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.11.2020 v 09:54 | Nahoru | #84750
Kuba: ty 2.5tdi t5 ma par znamych a rozhodne je ctyrvalec lepsi volba. Ty petivalce maji problemu vic, praskajici svody, hlavy atd... ale i cela t5 miva problemy - poloosy treba.

Borntobewild: ja jezdim s tim samym motorem za 9 s manualem, s vlekem klidne 12.... ale nejspis bys mi s jinym autem za 6l/100 nestacil...
Je to tezky auto a velkej motor nejezdi za malo ani kdyz se snazis, ale zas na druhou stranu tolik nezere kdyz jezdis rychle, takze nema smysl jezdit pomalu
Za 4 to realne nepojede nikdy, 6 je minimum pri hodne klidny jizde...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist