bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 06:58 | Nahoru | #75751
co se na oilmástrech sralo? měl jsem jich několik,českejch i cizích a nikdy nebyl problém,naopak to nehulilo,nebyl v jednom kuse umaštěnej výfuk,protože člověk má tendenci dát radši víc,já tedy jo a i kdyby ne,tak si to dávkuje samo,kolik je potřeba a je to prostě super věc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 07:17 | Nahoru | #75752

nemako píše: to jako když výrobce předepíše servisní interval,tak si ho sám upravíš,protože mozkovým myšlením usoudíš,že výrobce o motoru,kterej vyrábí a vyvinul ho nic neví a je potřeba mu s tím pomoct? hustý přemek podlaha by se zaradoval


Ano .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 07:21 | Nahoru | #75753
nemako> Co vím, tak po osmi tisících sr zadřelo ložisko...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 07:25 | Nahoru | #75754
nemako: Doporučuji zajít do autoservisu a podívat se jak vypadá uvnitř motor provozovaný 60 000km na long-life interval když ti prodám olej Heliol Super za 200,- litr a řeknu ti, že ti ve friťáku vydrží tři krát tolik co klasickej, představ si jak budou vypadat hranolky či řízky po dvacátém smažení
Olej měním ve všem po 10-12 000km. Díky tomu mám v motoru čistěji, než soused ve dvouleté octávce

A když už se tu řešily automaty, sranda je, kolik lidí u nás věří tomu, že olejová náplň je doživotní (jak často psali výrobci). Paradox je pak že stejné vozidlo pro americký trh má předepsanou výměnu třeba po 50 000km. Není pak divu, že zde maj automaty špatnou pověst. Já třeba DSG nemám rád, protože jeho chování je takové neohrabané a technické řešení pro strojaře velmi nepříjemné (vědomě pálit spojky protože to tak je navrženo). Klasický měničový automat se dodnes dává do spousty aut, a jako u všeho - jsou typy a kusy co přežijí všechno, a typy a kusy co nevydrží moc. V Renaultovi mám automat co má najeto 300 000km ale ve švýcarsku mu měnili pravidelně olej, a jízda s ním je potěšením.

Milane: Čím dál se setkávám s tím, že starší generace zazlívaj těm mladším, že nemaj některé znalosti a zručnosti, které ovšem dnes téměř nepotřebují. Když ale těmto lidem ukážu základy programování mikrokontrolérů, opravu řídící jednotky auta nebo často jen autodiagnostiku, mávaj rukou se slovy typu "to za nás nebylo, takže je to k hovnu".
Pokud někdo chce jezdit Popularem, ok, musí ovšem pochopit, jak se takové auto ovládá. Bez podrobné instruktáže nenechám nezkušeného trabantem ani popojet. Mám to auto rád. Ale když vyjedu na cesty, musím si zas uvědomit, že byť si navozuji pocit svobody začátku 90. let, dělám to jen já, ovšem řidiči kolem mě spěchaj po vzoru 21. století (ideálně rovnou do hrobu).
Úplně stejnou instruktáž ale potřebuje dospělý vyježděný člověk, který sedne poprvé do auta s automatem. Pak si jednou "zmáčkne spojku" a ve většině případů podle tohoto obalu knihy vyhodnotí celý její obsah. Je to však jen o zvyku. A to přesedám z Leganzy (manuál, zpátečka pod jedničkou) do Safrana (automat), do dodávky (manuál, zpátečka pod dvojkou), do Up!a (manuál, klasické dvojité H), na Fichtla (jednička nahoru), na motorku (jednička dolu), na skútra (variátor).

Vše je jen v hlavě

Jinak u nás bylo včera krásně, ale jen jsme projeli některé jednostopé stroje kolem vesnice a pak se ladilo a ladilo. Hexík potřebuje ještě poladit karbec ale už to jede docela slušně

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 09:31 | Nahoru | #75755

Vlasťák1973 píše: Ano .



On ten interval může vyhovovat, za určitých podmínek, které stanovuje výrobce motoru. Tzn. Mám auto, interval na olej v motoru 20000km. Ale na dalším sloupci tabulky servis plánu je: "při ztížených provozních podmínkách 10000km. Olej v převodovce celoživotní - ale při ztížených podmínkách 50000km. Ztížené provozní podmínky jsou tam specifikovány taky, jako častý provoz v plném obsazení, s přívěsem, časté využívání plného výkonu, krátké trasy, častý provoz studeného motoru. Je zapotřebí umět číst a číst všechno, ne jen polovinu sdělení. Je ovsem pravda, ze dřívější výměnou oleje se rozhodně nic nezkazí.

Naposledy editováno 18.02.2019 09:37:48

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 09:37 | Nahoru | #75756
uplně to vidím. tým inženýrů v automobilce za desítky milionů eur vyvýjí motor,druhej podobnej tým vyvýjí olej,potom to pár let testujou v extrémních podmínkách,najedou s tím miliony kilometrů ,napíšou servisní manuál a začnou to prodá vat. přijde českej kutílek,všechny je prohlásí za pitomce a začne to dělat líp.to si fakt o sobě myslíte,že jste chytřejší,než konstrukéři v automobilkách? proč tedy nešéfujete vývoji tře ba u bmw? volvo má předepsanou výměnu v automatu a v diferáku po 400 000 km,nikdo to dřív nemění a ty auta s tím najedou miliony km,protože jim nikdo neřek,že to nejde

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 09:42 | Nahoru | #75757

rancher píše: nemako> Co vím, tak po osmi tisících sr zadřelo ložisko...

já jich zadřel i dří v několik a bez oilmástra. fichtla v lesíku dost často

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 09:45 | Nahoru | #75758
No , náklaďáky to mají s trošku větším nájezdem než osobáky.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 09:51 | Nahoru | #75759
Bimbam> bába má auto,kde se po roce,nebo po 30000km rozsvítí kontrolka,že chce do servisu a je to. tak to má většina aut a většina lidí to neřeší,nic nevylepšujou a jezděj. tak to asi má bejt,doba kutilská je už pryč,

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 10:02 | Nahoru | #75760
skodovak>samozřejmě existuje mnoho druhů fritovacích olejů s různou životností. pokud děláš ve friťáku řízky,tak je to ale jedno,protože olej zničíš tou opadanou strouhánkou. ale friťák není na řízky,to s nad ví každej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 10:06 | Nahoru | #75761

nemako píše: volvo má předepsanou výměnu v automatu a v diferáku po 400 000 km,nikdo to dřív nemění a ty auta s tím najedou miliony km,protože jim nikdo neřek,že to nejde



Nemáš pravdu, hodně lidí to mění. Je to stejný jako s ložiskama. Vyrobá se to na životnost třeba 300.000 km, s tolerancí 3%. To znamená, že 97 % jich vydrží min 300.000 km a 3 % nevydrží požadovaných 300 tis.km. Tak to bylo plánováno, je to v toleranci a cajk. S převodovkama je top stejný.
Ve švédsku se to rozlišuje pro normální smrtelníky a složky IZS. Normálnímu člověku není výměna předepsaná a jak jsou to cajti, záchranáři, tak je předepsanej interval 60.000km? Už si přesně nepamatuju.

Takže z těch, co to nemění častěji se to občas někomu vysype, otázka je, jestli chce člověk riskovat, že bude v tý malý skupince, který to potká kvůli tomu, že většině lidí to i tak vydrží. Jelikož to pak stojí 40-70 litrů...

Samozřejmě pokud se bavíme ne o osobácích, tak budou čísla třeba jinde..

Naposledy editováno 18.02.2019 10:07:42

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 10:10 | Nahoru | #75762
PetrL3> já bych řek,že to nikdo neřeší,nebo skoro nikdo. kdo taky najede 300 000 s jedním autem,já vlastně asi nikoho takovýho neznám,mimo náklaďáků,tam je to jinak. a samozřejmě musí na to bejt udělaný auto i olej. když naleješ super olej do starý vylítaný ludry,neznamená to,že ho můžeš měnit po 60 000 jako u novýho mercedesa.

Naposledy editováno 18.02.2019 10:13:48

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 10:30 | Nahoru | #75763
Sice s autem tech 300 nenajedu ,ale můžu koupit auto se 150tis a to už není problém se k těm 300 dostat a jen proto,že mu nikdo nedal údržbu navíc budu mít problémy já,samozřejmě auto je spotřebák tak je k němu přistupováno,jen né každéj má na to kupovat nové auto co pět let,takže většinou lidí volí ojetinu od 150-200tis.km a tam už je poznat kdo se o to auto jak staral.Moje Fabie byla po 12letech a 170tis jak nová,interiér bez škrábanců novým majitelům stačil rok na to aby mi z toho auta bylo na blití když jsem ho viděl,teda spíš z majitelů.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 10:42 | Nahoru | #75764
Vlasťák1973> No vidíš, můj kamarád měl fabii 1.2 HTP od novoty, nikdy žádnej problém a lil do toho ten nejlevnější olej z Lidu, jakej se dá vůbec koupit a nikdy nic s motorem. Za to mu v nějakých 113.000 km odešla převodovka. O nic nešlo, koupila se jiná z bouračky za 7 litrů, ale stát se to prostě může i v nízkém nájezdu.

Asi nebude náhoda, že nějaký čas předtím tahnul na laně mondeo přes 100km.

Jawablázni

18.2.2019 v 10:43 | Nahoru | #75765
Já mám sice taky 30 tis. interval (což odpovídá i cca tomu roku ježdění), ale stejně tam za tu dobu asi dva litry oleje doleju. Takže sice longlife, ale s nepovoleným dopingem Co jsem zjišťoval, má to tak spousta koncernových uživatelů

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 10:56 | Nahoru | #75766
pech.> Díky za vysvětlení

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 11:09 | Nahoru | #75767
Wenca - tož mohl by ti možná do čtyřky pasovat olejmajstr co se dával do kalifornií ? Vyrábělo se to v nepříliš vzdálenou dobu od sebe. Jawa sice má olejmajstr i do čtyřicítek čili do osmičkových motorů ale netuším nakolik by pasoval.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 11:30 | Nahoru | #75768
Tak třeba Škoda auto vám dá na výběr. Když chcete jezdit Long - musíte jezdit na tenhle olej téhle specifikace. A když tomu nevěříte a chcete olej měnit po 15 000Km nebo rok, můžete, ale musíte jezdit na olej jiné specifikace. Oba oleje jsou popsány v knize o údržbě vozu a je to podmíněno přeprogramováním jednotky zodpovědné za vyhlášení servisu na přístrojové desce. To mi připadá fér.

Jawablázni

18.2.2019 v 11:32 | Nahoru | #75769
Jak jste řešili to přimazávání čerpadlem a neschopnost lidí to seřídit, tak to podobné vidím dneska i u kladívek. Co kamarád to Vape a výmluvy jak jsou kladívka naprd. Mě zase přijdou v pohodě. Halt sundávat víko a napouštět filc a seřizovat se nikomu už nechce. Sem zvědav, kdy se začne prodávat sada stříkačky, jednotky a čidel místo karburátoru a vše samozřejmě nastavitelné přes wifi a appku na smartfounu.
Jinak jsem o víkendu vytáhl banána. 14 stupnu a suche silnice. Takze se dalo.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 11:51 | Nahoru | #75770

MartinED250 píše: Tak třeba Škoda auto vám dá na výběr. Když chcete jezdit Long - musíte jezdit na tenhle olej téhle specifikace. A když tomu nevěříte a chcete olej měnit po 15 000Km nebo rok, můžete, ale musíte jezdit na olej jiné specifikace. Oba oleje jsou popsány v knize o údržbě vozu a je to podmíněno přeprogramováním jednotky zodpovědné za vyhlášení servisu na přístrojové desce. To mi připadá fér.



A není to jinak? Že na long musíš mít třeba 0w30, pokud jdeš na 15, tak !můžeš! změnit na 5w30, ale můžeš zůsta i na 0w30.

Přeci nemá logiku, abys nesměl olej určenej na 30.000km měnit po 15.000 km.

Jinak já mám jen starý auta, a máme jich celkem tolik, že vše mněním po 10.000 km (vždy celý desetitisíce celkovýho nájezdu). Kdo si to má furt psát. Takhle vím u každýho auta hned.

Jawablázni

18.2.2019 v 11:55 | Nahoru | #75771
MartinED--to je v pořádku tak by to mělo být u každé automobilky u VW T5 jsme taky měli long interval během těch 40tis se tam dolejvalo ostošest a fe finále motor nedal ani 100tis a bylo po něm servis se cukal,ale bylo to v záruce tak musel motor vyměnit,opravit to v origo servisu neumí tam mění rovnou polomotor,Mercedes nám teď dal záruku jen do 120tis.km a co myslíte po překročení cca150tis to furt padá do nouzáku svítí kontrolka motoru,servis vymění nějaké to čidlo a pak už rezignujete a jezdíte s rosvícenou kontrolou,hlavně když to nepadá do nouzáku tak to nikdo neřeší,prodejce to komentuje slovy no jo záchranka to ty motory nemůžou vydržet,ale co mne je do toho,kde je napsáno,že jinde ve firmě s tím jezdí jinak.

PetrL- no to bych spíš připsal tomu tažení mondea,ve SM testujou Rapida 1.0TSI a když za to zapřáhly karavan odešla spojka která měla najevo 50tis a těch kecú jak s tím předtím jezdily špatně atd,docela zábavné čtení,já mám na Škodovku jen a jen dobré vzpomínky,ale dnešní třívalce 1.0 v Octávkách to už pro nikoho jako ojeté nebude nic dobrého.

Ondrero-

Jawablázni

18.2.2019 v 12:01 | Nahoru | #75772
Co se týče olejů, tak nájezd je jedna věc a jak se tu psalo, druhou je časový interval výměny. Kdy výrobce udává kupříkladu 20tis. km nebo rok, podle toho, co nastane dříve. A je spousta lidí, co i těch 20tis. km najíždí pět let a olej tedy mění po pěti letech ne najedou počet kilometrů. Ale on to už není vlastě ani olej ale kejda.

Nicméně u longů je napsáno až...
to znamená že kdo chce měnit dříve, rozhodně nic nepokazí a i v značkovém servise to u nás doporučují.
Je to díky velkým teplotním cyklům, které nejsou takové v jižnějších zemích typu Francie, Španělsko, Itálie atd.
a tedy i kondenzace vlhka či námrazy ve vodu tam při přechodu rosného bodu netrvá půl roku, jak tady.

Olej je hydroskopická kapalina podléhající oxidaci a obecně platí, pro motor je lepší častěji vyměňovat běžný motorový olej, než používat extra super drahý olej a myslet si, že ten vydrží všechno. A to jsem citoval Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha který o tom asi něco vědět bude.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 12:10 | Nahoru | #75773
Bimbam> Ona se dělala s oilmastrem i ta 634ka - věci na to se dají koupit, ale vyjdou min. na 10ku, takže na to prdím Budu si muset vystačit s oilmastrem od koupelny Ptáček

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 12:11 | Nahoru | #75774
Nemako: Prošlo mi rukama nemálo aut. Především těch starších ale i novějších. Nikomu to nevnucuji, ale titul a pozice ve vývoji nikomu nedávaj záruku na rozum.
Jezdi jak chceš s čím chceš a na co chceš. Já mám auto s najetejma 300 000 na plyn, měním olej po 10 000km, jelikož olej jako základ vyrábí pár rafinérek, neřeším zda to je Castrol nebo Carlson (jezdím na to druhé), a motor podle toho vypadá a podle toho mu mohu důvěřovat. Když mi pak někdo přiveze na opravu auto, kde pod víčkem oleje je hromada karbonu a humusu, myslím si své a často podobné opravy odmítám. Nebaví mě hrabat se v tom marastu. Klidně ti pošlu fotky motoru uvnitř. Mám krásné srovnání. Motor mého Matize po 200 000 krásně čistej. Motor jednoho Matize jednoho důchodce po 100 000 plnej černoty jak vyjetá škoda 120. Rozdíl? Jízdní styl a údržba. Nic víc.
Třeba mi prozraď, čím byl osvícen či ozářen tvůrce řídících jednotek Siemens pro auta Opel kolem roku 2000? Místo klasickeho tišťáku napařili hliníkový plošky na kus keramiky a k tomu letovali vývody. Po pár letech se tyto spoje uklepou. Opravit to pořádně nejde. Navíc řídící jednotky umístili na motor, takže veškeré klepání i teplotní namáhání maj z první ruky. Jak pak majiteli vysvětlíš, že ač už jednotku měnili v servisu před 4 lety, je tam ten samý problém znova? Chyba bude určitě v mechanikovi, pač ten je míň než vývojář.

Long-life interval bych schválil pro auto co denně otočí Praha-Brno a zpět. Jinak ani moc ne. Ty jako uživatel ušetříš pár korun ročně. Ale pak až motor řekne pápá, už nebude v záruce a nikdo ti nepodepíše, že za to může blbost výrobce.
A odbočím od aut: Dost často se setkávám s podivem lidí nad tím, že dodnes mi funguje mobilní telefon Samsung Galaxy S2. Pořád je původní a pořád vydrží týden nabitý a pořád šlape. Oni za tu dobu vystřídali 10 telefonů a vždy se po čase porouchají. Jediné co jsem ale udělal, že jsem vonehdá zakázal telefonu se aktualizovat.
A když jsme u elektroniky, kolik myslíš že ročně opraví kamarád televizorů? Jde o banality. Plánovaná životnost. Poddimenzovaná součástečka spočítaná na životnost v délce záruky. Tohle nejsou kecy českejch kutilů, tohle je holá realita.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 12:52 | Nahoru | #75775
skodovak> žiju v jiném vesmíru. nikdy se mi nerozbila televize,telefon jsem vždycky zničil sám,buď ranou,nebo vodou,nikdy jsem neměl žádnej zásadní problém s autem,mimo sharana,kterej se sral od začátku,asi páteční kus. nikdy jsem nic netunil,jen normálně používal a udržoval,podle návodu. jediná vyjímka je vape,protože se mi nechce řešit kladívka a 12voltů s funkčním dobíjením,zapalováním,svícením je fajn vylepšení teď mám auto,kde podle chytráckejch hospod ckejch legend nevydrží spojka 40000 a motor je do stovky po smrti. tahám za tím dvoutunový vozejky a nic z toho zatím ne nastalo,mám najeto 160000. mimo destiček a gum jsem neměnil nic

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 13:43 | Nahoru | #75776
PetrL3 Logiku vidím v tom, že olej s proměnlivými intervaly by sice použít do pevných intervalů šel, ale je dražší, tak proč nepoužít olej levnější s nutnou výměnou v intervalu. Viz tabulka.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 13:54 | Nahoru | #75777

MartinED250 píše: PetrL3 Logiku vidím v tom, že olej s proměnlivými intervaly by sice použít do pevných intervalů šel, ale je dražší, tak proč nepoužít olej levnější s nutnou výměnou v intervalu. ]



No to platí pro někoho, kdo si koupí 5L jednou za rok.
Ale mě šlo o to, že to není tak, že MUSÍŠ s pevným intervalem přejít na jinej olej.

Psal si: A když tomu nevěříte a chcete olej měnit po 15 000Km nebo rok, můžete, ale musíte jezdit na olej jiné specifikace

Podle mě nemusí. Škoda to nenařizuje.
Když máš načatej barel, 0w30, můžeš ho lejt i pro pevnej interval. Přeci nepůjdeš extra pro 5w30 za pětikilo, když máš doma 0w30 za 450, například.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.2.2019 v 14:42 | Nahoru | #75778
Wenca - koupelny a odpadní hospodářství koukám slouží všelikdes V tlustý rouře petka s olejem a v hubený půllitrovka s olejem co má na boku odměrnou stupnici Jawaři si vždycky poradí

Ondrero - taky nevím co na tom vapetu všici tak enormně pokrokového vidí, že ho dávají místo ještě dobře funkční věci. Neříkám, když se podělá altík a k tomu usměrňovač nebo dynamo a dobíjecí relátko, tak je to cenově podobné a dát vape už se vyplatí, ale dokud to funguje postaru, tak opravdu s těma kladívkama není až takový problém. Jednou za rok kápnu olej na filc a změřím pro sichr odtrh. S ničím nemusím hejbat ani štelovat "co pár kilometrů" jak tvrdí někteří bývalí kladívkáři, dnes vapeťáci. Dokud kladívka a starej systém fungujou, tak je tam nechám, peníze nazbyt abych koupil vape třeba do foroty nemám.

(reakce na) Jawablázni

18.2.2019 v 16:44 | Nahoru | #75779

Bimbam píše: Wenca - tož mohl by ti možná do čtyřky pasovat olejmajstr co se dával do kalifornií ? Vyrábělo se to v nepříliš vzdálenou dobu od sebe. Jawa sice má olejmajstr i do čtyřicítek čili do osmičkových motorů ale netuším nakolik by pasoval.



Do hrocha na kozích nožičkách pasuje oilmaster z bizona....

Jawablázni

18.2.2019 v 18:41 | Nahoru | #75780
Kladívka jsou v pohodě. Chce to jen občas omrknout a opotřebené vyměnit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist