AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: pech.> To není špunt, ale tlačítko pro denní počítadlo
A je i zapojený?
Naposledy editováno 01.06.2018 07:25:42
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U aut to je podobné, nevim jak Roomster co psal MartinED ale VW Up! má sice jenom digitální teploměr vody v palibním pc, ovšem když jej člověk sleduje, ukazuje chvilku 30 stupňů, pak rovnou přejde na 50 a nakonec na 90 a tam se nehne. Při pohledu do diagnostiky je hned jasné že je sakramentsky orientační.
V tomhle u mě vítězí Renault Safrane, který nejen že má teploměr plnohodnotný, ale dokonce i ukazatel tlaku oleje, který při zapnutí klíčku a chvilku po startu ukazuje hladinu oleje v motoru. Takže měrku člověk vytahne jednou za čas jen pro kontrolu, přehled o mazání má při každé jízdě. A automatická převodovka má taky svoji měrku, ne jako koncern kde u Tiptroniku člověk nemá šanci kontrolovat hladinu oleje v převodovce a pozná pokles až když to přestane řadit jak má.
Na motorce bych viděl jako základ kontrolku mazání, dobíjení, blinkrů a dálkových. Klidně na úkor ukazatele neutrálu, ta přecijen aaaaž tak nutná není. Ale hold jsme v době kdy autoškoly učí kroutit volantem a mačkat pedály. O technice už neříkají nic, no a tedy k čemu kontrolka mazání... Bohužel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: Bimbam> kontrolka mazání u dvoutaktu by byla dobrá,jako recese
To není recese, ta tam skutečně je. Při poklesu v nádržce na olej (1,5l) pod 0,5 l se rozsvítí. Při běhu na neutrál svítí společně s neutrálem, pro kontrolu její funkčnosti, po zařazení rychlosti zhasne a kontroluje hladinu oleje.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
My v roce 1978 jsme techniku, tedy základní, museli umět, bez toho by řidičák nebyl.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
milan1963 píše: U motorky by povinně měli probrat aspoň funkci karburátoru a jak se dělá předstih.
.
Tak to by bylo v dnešní době naopak dost zpátečnícké. Kdokoliv si koupí dnes normální motorku, tak nemá co štelovat.
Přeci bys nenutil uživatele současných aut, aby uměli čistit rozdělovač na škodě 120, kterou nikdy neboudou řídit a podobně.
mito7 píše: " U motorky by povinně měli probrat aspoň funkci karburátoru a jak se dělá předstih."
taky bych ,řekl že to jsou už starý pověsti český...když už dneska jsou karburátory stříkačky a samej počítač...
PS
i když techniku jsem se učil z tohoto....
jako malej kluk ,sem měl rád , tuto knihu....
Naposledy editováno 01.06.2018 11:11:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: skodovak> Jen k té autoškole : Dcera ji dělala před 8 lety, matně si pamatuju, že s tou technikou to opravdu valné nebylo. Ted' si dodělává motorku ( je jí 26 let, tak asi rovnou všechny kategorie, to nevím přesně ) , tak se jí zeptám, co probírají. U motorky by povinně měli probrat aspoň funkci karburátoru a jak se dělá předstih.
My v roce 1978 jsme techniku, tedy základní, museli umět, bez toho by řidičák nebyl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vloni za mnou přišel mladík, asi 18 let, s čerstvou autoškolou. Dostal Jawu mustang. Nepojízdnou. Co prý s tím. O zapalování cosi věděl, ale karburátor ? Nevěděl ani, že má trysky. V autoškole o tom jen cosi slyšel. Vzpomněl jsem si na sebe, já v 18 letech sice jezdil na péráku, ale nevěděl jsem o něm taky nic. Jen to, co nám ukázali v autoškole. Tam jsem se dověděl, že motor má karburátor a svíčku. Do té doby jsem to možná ani netušil. Naštěstí pérák žádnou údržbu nepotřeboval...nakonec mustang jezdí. Ne každý má rovnou novou motorku, ale začíná s Jawou 20, 21, nebo tak. Tam se základy, aspoň ty, co se učily v autoškole, hodí. O tom jsem přesvědčen.
mito7 píše: To není recese, ta tam skutečně je. Při poklesu v nádržce na olej (1,5l) pod 0,5 l se rozsvítí. Při běhu na neutrál svítí společně s neutrálem, pro kontrolu její funkčnosti, po zařazení rychlosti zhasne a kontroluje hladinu oleje.
já vím, ale to je kontrolka hladiny,né tlaku. ta by u řtyřkaktu v případě tý jawy byla na hovno,olej tam bylDnes pro začínajícího motorkáře (motorkáre, nemyslím teď jawistu, i tu 650 nebo 660 jawu si koupí jen blázen který chce vyloženě jawu za každou cenu) považuji z techniky za jediné potřebné kontrola stavu brzd, hladiny oleje a stavu pneu. Do motoru u moderní motorky nesaháš a pokud, tak snad se to nechceš učit v autoškole. Od toho jsou servisy. Potřebuješ jen vědět odhalit zda je motorka ok nebo do tohoservisu zajet.
milan1963 píše: skodovak> Jen k té autoškole : Dcera ji dělala před 8 lety, matně si pamatuju, že s tou technikou to opravdu valné nebylo. Ted' si dodělává motorku ( je jí 26 let, tak asi rovnou všechny kategorie, to nevím přesně ) , tak se jí zeptám, co probírají. U motorky by povinně měli probrat aspoň funkci karburátoru a jak se dělá předstih.
My v roce 1978 jsme techniku, tedy základní, museli umět, bez toho by řidičák nebyl.
Milane... Motorky už jsou posledních cca 15 let takřka bezvýhradně vybavovány vstřikováním - i ty nejmenší... a karburátory používané před 25 lety už jsou taky úplně jinde, než ty co znáš z českých mašinek, které měly motory vytvořené neustálými dobrným vylepšováním Janečkova díla u Jawy nebo kopie DKW u ČZ, jejichž karburátor byl sice zcela spolehlivý, ale kontrukčně byl pořád z 50. let... Posledních 30 let jsou motorky vybavovány bezkontaktním zapalováním a spolehlivými bezuhlíkovými alternátory... Tzn. i když si dneska koupíš nějakou 20-30 let starou vránu, tak na ní předstih dělat nebudeš... Bude jendou pro vždy vyřešen už z výroby... to samé karburátor... bude mít odkalovací kanálek a bude spolehlivý.. nebudeš z něj tahat trysky a štelovat plováky.....
Stejné je to u aut... tzn. technika v rozsahu, že je absolvent autoškoly schopen ověřit přítomnost všech provozních kapalin, stav pneumatik, funkci osvětlení, případně vyměnit poškozené kolo... (navíc rezervní kolo se do spousty vozidel ani nedodává) Je zcela vyhovující.... Dnešní wergly nevyžadují takovou pozornost, jako konstrukčně 40 a více let staré werky, o kterých je toto vlákno především a se svépomocí na straně oprav se nepočítá... taky to dneska málokdo dělá, jsou dostupné servisy.....
milan1963 píše: nemako> Nesouhlasím. Motorky mají karburátory ( Jawa 650 , deset let stará) , to například. A předstih u Jawy 350 je taky třeba občas překontrolovat. Pokud nemá Vape.
Vloni za mnou přišel mladík, asi 18 let, s čerstvou autoškolou. Dostal Jawu mustang. Nepojízdnou. Co prý s tím. O zapalování cosi věděl, ale karburátor ? Nevěděl ani, že má trysky. V autoškole o tom jen cosi slyšel. Vzpomněl jsem si na sebe, já v 18 letech sice jezdil na péráku, ale nevěděl jsem o něm taky nic. Jen to, co nám ukázali v autoškole. Tam jsem se dověděl, že motor má karburátor a svíčku. Do té doby jsem to možná ani netušil. Naštěstí pérák žádnou údržbu nepotřeboval...nakonec mustang jezdí. Ne každý má rovnou novou motorku, ale začíná s Jawou 20, 21, nebo tak. Tam se základy, aspoň ty, co se učily v autoškole, hodí. O tom jsem přesvědčen.
Tak znovu..... J650 je odporný bastl z již v době výroby nechutně zastaralého motoru a zbytků z regálu... J350 je mírně a plíživě vylepšovaná janečkárna z 50. let, akorát oblečená do aktuálního designu....
J650 se začala dělat kolem roku 2005 - pokud se nepletu a to už v této objemové kategorii nepoužíval karbec prakticky nikdo..... Jawa nakoupila zastaralé motory, které už nikdo nechtěl....
J350 - se k bezkontaktnímu zapalování v seriové výrobě dopracovala na přelomu tisíciletí, když ostatní výrobci (i ve východním bloku) jej tou dobou používali zcela běžně již 15 let.....
Nemůžeš brát Jawu a její produkty za směrodatné co do vývoje, protože jim na konci 60 let těžce ujel vlak a nikdy už to nedohnali.....
Teď se podívej kolik takhle starých werků je v provozu... absolutní minimum... mezi malými kubaturami vévodí různé skůtry a ve větších jsou to řádově modernější motorky i když jsou dneska staré i přes 20 let... J650/660 jejich úroveň stále nedosáhla ani co do parametrů a a ve spolehlivosti jí překonávají i ty čínské skůtříky, protože kupodivu uspokojivě a poměrně spolehlivě fungují....
na jawách, kde se občas musí udělat předstih a další drobné úkony - v reálném každodenním provozu takřka nikdo nejezdí, to mají nadšenci pro zábavu na hraní....
Přesně jak píšou kolegové výše... autoškola má naučit žáka ovládat efektivně vozidlo, chovat se v bezpečně plynule a svižně v provozu, zvládnou základní kontrolu vozidla před použitím.
Kdo chce provozovat starý werk si vybere cestu že se to naučí sám, nebo si na to sjedná....
Co si asi koupí dnešní adept autoškoly a za první laciné auto... něco kolem celorepublikového průměru nebo něco mírně starší... to máme 15-20 let staré werky... A tyto laciné werky za 15000kč, mají bezvýhradně vždy vstřikování, účinné brzdy, a velmi často i základní bezpečností výbavu v podobě dvou airbagů a ABS...
Uživatel tohoto vozu nebude nikdy dělat předstih, protože není proč, lézt pod autem s mazacím lisem, protože není proč, ani čistit a seřizovat karburátor.... protože ty se nepoužívají už 25 let v žádném autě.....
Naposledy editováno 02.06.2018 00:40:06
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak naše karburátory úspěšně ucpává skvělé cz palivo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |