globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

12.4.2018 v 08:52 | Nahoru | #68671
skodovak> V podstatě máš ve všem pravdu, ale já na to přišel ve vyšším věku, než kolik je tobě (mně teda sebralo čas studium a při něm ještě někdy mezi 20-25 lety věku sem dělal za 17 čistýho a když sem chtěl 30, znamenalo to strávi v práci víkendy. v takové době opravdu člověk nic moc kolem neřeší, dělá za to co je a těší se, jak se to změní až bude mít v kapse další papír ).

A stejně, bez ohledu na to, jak se daří v práci a kolik člověk ze zaměstnavatele vytahne, to směřuje všem stejně k jedinému nevyhnutelnému závěru.

Tak, to byla ranní dávka oprimismu a jdu si uvařit kafe

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.4.2018 v 09:12 | Nahoru | #68672
A ten závěr je jakej? Vydržte někde do důchodu, protože předčasnej důchod je tak na žebráckou hůl.... No a až budeme v důchodu a budeme mít nějakej kousek hlíny kde si vypěstujeme erteple, cibulu, mrkev a zelí a pár ovocnejch stromů, tak budem až do rakve kolchozničit jako naši předkové, páč z penze zaplatíme akorát tak elektriku a obvyklé poplatky (popelnica, daň z pozemku a baráku, vodné a stočné). A s bídou našetříme na otop na zimu. Anebo budem ještě v penzi chodit do práce pokud nějakou seženeme - jako to dělá pár známejch z okolí. Páč ty penze nejsou moc veliký i když člověk dělal celej život někde ve fabále. Sousedi jsou oba v penzi, od jara do podzima jsou na poli , pěstují všelico a přivydělávají si prodáváním "přebytků" na trhu. I když ony to nejsou přebytky, ale cíleně vypěstované výpěstky. Pravda, maj na to asi tři traktůrky, tak se tolik nenadřou při přípravě půdy, ale ten běžnej servis rostlinkám stejně musí dát denní prací na poli. .... Jsem byl ráno zalejvat, páč jsem včera až do tmy svařoval konstrukce a už nám leze na záhoně ředkvička trénujeme na kolchozničení při penzi

Kafe dopitý, jde se makat

Naposledy editováno 12.04.2018 09:30:34

(reakce na) Jawablázni

12.4.2018 v 11:15 | Nahoru | #68673

Bimbam píše: A ten závěr je jakej?



Smrt. V tom to maj všici stejný a je jedno, jestli brali deset nebo sto.

Naposledy editováno 12.04.2018 11:16:31

Jawablázni

12.4.2018 v 11:59 | Nahoru | #68674
Penze... slovo které ve slovníku nemám. Je mi 23, penze se nedožiju. Pokud tedy nechci být v práci až do smrti, musím na to jít jinak.
Jednoho výpravčího jsem se ze srandy ptal, co byl jeho dětský sen ve věci zaměstnáni. Prý chtěl být rentiérem Tak jsem se ho zeptal, co pro to udělal? Zamyslel se, a pak řekl "no, máš pravdu, nic...".
Já makat (ve smyslu makat fyzicky) ani nemůžu pořádně, neb záda mi to nedovolí. Stačí jim bohatě to co jim provádim doma. Fyzicky se opravdu v práci moc nenadřu, leda vyjímečně. Ale po stránce psychické je to docela záhul. Můj obor je poměrně specifický, zaměřený především na mechaniku, elektrotechniku a už místy i elektroniku. Ale pošlete sem absolventa průmky, a bude čumět a nechápat. Zvyklý na malinkatá schémátka ve škole bude v prdeli ze schémat, které sice maj výšku listu jako A4, ale co do délky je rozmotám přes celou místnost. Značky. Jestli pár značek je stejných jako ve škole, tak je to moc. A náročnost? Malá stanice o 8 kolejích, ale řídí ji releová logika čítající cca 400 relé ve volné vazbě plus asi 600 relé v blokách. To máme přes 1000 relé. A teď když něco nefunguje a nezkušený člověk má hledat v několikametrových schématech, kde se vloudila chybička, většinou to vzdá. K tomu trocha stresu od výpravčích, kteří nemohou jezdit neb je porucha, v případě přejezdu ještě nadávající řidiči... jen na jednoduchém přejezdu je kolem 40-50 relé. A udržet v hlavě myšlenku které je v jakém stavu a kdy, a jak jdou jednotlivé kroky po sobě... To se snadno člověku v sedě zavaří mozek
A když pak vidím, že se stejnou kvalifikací má kamarád práci ve fabryce, kde vše řeší přes počítač a tu a tam vymění vadný komponent, a bere dvounásobek...
Pro ukázku čemu musím rozumět dávám schéma první koleje v jedné malé staničce. Na schematu je jen a jen to co leží v cestě vlaku projíždějícího malou staničkou.

Jawablázni

12.4.2018 v 12:14 | Nahoru | #68675
Milan: Nezávidim ti to. Ale zkus se třeba zamyslet, možná bys mohl i do úplně jiného oboru. Dnes v mnoha firmách už maj rozum a zajímá je víc co umíš než na co máš papír. Taky záleží co máš v okolí a kam až chceš dojíždět.
PetrL3: Tak já už vystřídal asi 4 zaměstnání a když mě to přestalo bavit, šel jsem jinam. Pokaždé jsem si polepšil. I u té dráhy kde jsem dva roky jsem vystřídal tři pracoviště. A na tom posledním jsem přes rok a prostě cítím že začínám zpohodlňovat a zakrňovat. Není tu nic nového, nic se neděje, vše mám v pořádku takže žádná zábava ve formě poruch, kdy bych mohl trénovat šedé buňky mozkové. Prostě nuda. A zvyknout si na ni nesmím, pokud nechci zapadnout do stáda oveček co ráno jdou do práce aby tu byly a odpoledne jdou domu protože je padla. Takže je na čase udělat změnu. Práce je dneska dostatek, lze si vybírat. Dávno to není tak, že já potřebuji práci a prosím o ni. Já jsem dnes ten co prodává a zaměstnavatel buď přistoupí na cenu mé práce nebo může hledat dál. Nabídek jsem již dostal celkem dost, ale žádná mě nezaujala. Práce mě musí bavit, jen tak ji lze dělat dobře. Jak se tady psalo o té Jawě, zaplať člověka co má zájem o motorky, je aktivní motorkář a přitom dobrý strojař, a posune firmu Jawa o kus blíž k lepším zítřkům. Kvalitní a schopný zaměstnanec je dnes dobrá investice. To ale v Jawě buď neví nebo nechtějí.

Jawablázni

12.4.2018 v 12:19 | Nahoru | #68676
Tož maj páni nahoře vyhlásit návrat zpátky, znovuobnovit vechtrovny, u většiny přejezdů mechanický šraňky a u nich ajznboňák s klikou kterej bude ty šraňky spouštět a vytahovat no a do nádraží dát zpátky kozlíky a páky a mechanický návěstidla aby měli co dělat hradlaři a výhybkáři a zbavíš se těch dlouhejch "schémátek" Místo toho budeš lítat kolem drátovodů a vyměňovat spálený járovky v návěstidlech ( páč i mechaniky měly světýlka pro provoz v noci). Třeba mně by se to líbilo, dráha za dob klasickejch "semaforů s ramenama" a šraňkama na kliku byla taková hezčí, lidštější, prostě nerelátková Jenže to je utopie. To se udrží možná tak na nějaké muzejní Kolešovce a v Lužné, páč tam mají depo historický parní mašinky, tak si tam snad ponechání těch starých systémů nějak zdůvodní a vydupou.

Jawablázni

12.4.2018 v 12:26 | Nahoru | #68677
Petr L3 - no, to máš recht, zubatá si jednou přijde pro každýho a tou svojí kosičkou udělá mách a utne mu nit života. Já se s těma odmáchnutejma potkávám a fakt je jí fuk jestli to byl bařtipán anebo bezzemek, mladej nebo starej. Kolik kdo měl dáno, tolik mu odměřila a šmik.

Jawablázni

12.4.2018 v 12:28 | Nahoru | #68678
Bimbam: Dobře, tak pro představu:
Vyhybkář: 15 000 hrubého
Hradlař: 16 000 hrubého
Signalista: 16 000 hrubého
Závorář: 15 000 hrubého

Do čistého si to přepočítej a řekni, zda by jsi z toho dokázal přežít. Kdybys zdědil byt a sbíral maximálně víčka od piva a ve volném čase si zašel na pivo, dejme tomu. Ale ani na motorku bys moc neušetřil Proto to taky nikdo nechce dělat. I těch výpravčích je nedostatek, a nové lidi ne a ne najít. Tak co s tím, stanici budem ovládat dálkově spolu s dalšíma a ušetříme lidi - jinak to nejde.
Když si spočítáme že v jedné stanici slouží na šichty cca 4-5 výpravčích, každý stojí zaměstnavatele ročně přes 500 000kč, snadno spočítáme, jak rychle se vrátí peníze z investice do počítačového řízení.
Prostě na "dráhu postaru" už nejsou peníze (přepočítej poměr platu a ceny rohlíku pro výpravčího z roku 1970 a dnes), tím pádem nejsou lidi, a tedy ani ty drátovody by neměl kdo udržovat, neb mít je ve svém okrsku místo releovek, už bych nestíhal to sám udržovat ani náhodou

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.4.2018 v 13:48 | Nahoru | #68679
Však píšu že je to utopie i když tehdá dráha byla (aspoň pro mě ) hezčí. Kdyby ovšem dneska nahoře nebylo nejmíň třista podržtašek a darmozjadů , mluvků a poradců, tak by byly peníze na tři tisíce obyčejnejch zaměstnanců. Minimálně. V dobách kdy jsem byl u dráhy měl fíra na páře od osmnácti stovek do dvou a půl tisíce podle toho jak mu vyšly šichty (noční, víkendy, pohotovosti) já jako topič patnáct stovek. Šichty byly baj voko dvanáctihodinový. Strojmistr měl dva tisíce a dvě stovky a střídali se po osmi hodinách - čili točili ranní, odpolední noční. Dílenský měli kolem patnácti stovek a mistr oprav osmnáct stovek. Kolik měli pochůzkáři, hradlaři a výhybkáři už nevím. Výpravčí měli něco přes dva tisíce a náčelník depa (a to byla už jo šajba) tři tisíce. A byt nikdo dědit nemusel, byty byly státní i podnikový, kdo si chtěl postavit barák tak dostal bezúročnou půjčku, některý profese ( kterejch bylo málo a sháněli lidi ) i nevratnou půjčku, každej rok byl deputát - u dráhy to bylo 30 metráků uhlí (na šachtě 45 metráků) na zaměstnance, později to teda dostávali jen ti co topili tuhejma palivama. Dřív se ten stát o lidi prostě aspoň trochu staral. Dneska jenom vybírá daně, poplatky a výpalný....

(reakce na) Jawablázni

12.4.2018 v 13:57 | Nahoru | #68680
Bimbam> Jo, dobře už bylo.
I když jak pro koho, třeba takový šéf drah, si počítám na novou dobu nestěžuje s půlmegem měsíčně .
A přitom kdyby tam nebyl, tak to jdede celý taky a možná i líp. Ale to už je taková doba.
Nám ovčanům to vlastně nevadí, bo jinak by se tu muselo něco dít.

Edit: měl to být off, srry.

Naposledy editováno 12.04.2018 13:58:43

Jawablázni

12.4.2018 v 14:00 | Nahoru | #68681
Bimbam: A v tom je kámen úrazu lidi si zvykli že se o ně stará stát a zapoměli se o sebe starat sami. Dneska třeba dráha lidi nevyhazuje, dokud teda faaakt neudělaj průser. Takže vlastně je jedno zda ten člověk něco umí nebo ne. Výpravčí jsou OK ale třeba část signalistů a vyhybkářů si nezaslouží ani to co maj. Dvanáct hodin sedět v boudě a deset krát za šichtu jít hodit vyhybku. Přestavník elektrický stojí tolik co roční plat vyhybkáře (a na jedno místo vyhybkáře potřebuješ alespoň tři lidi). A neříkám že nahoře nejsou někteří lidi zbytečně, v parlamentech a politice je to naprosto jasné. Ale taky z tvých daní se platí takovej jouda co jen chlastá pívo a o šichtě jednou za dvě hodiny zatočí klikou. Není divu že ten kdo za stejnou šichtu vyrobí třeba jako Leoš kované zábradlí by měl mít víc peněz ne? Kdyby Leoš nebo další živnostníci měli dělat tempem víc než 50% drážních zaměstnanců, neměli by ani na uhlí natož pívo.
A jak to bylo kdysi? Kdyby jsi doma hospodařil tak jako kdysi stát, měl by jsi doma padesát válců na smolíka ve skladě a nikdo by to nechtěl. Nedavno se uklízel sklad a tam bylo asi 100 náhradních šňůr k telefonním sluchátkům. Novejch! K telefonům co nejsou v provozu už dobře 10 let. Dává to smysl? Bylo to lepší? Poté co jsem dráhu poznal osobně, říkám ano, kdysi to bejvalo lepší, ale to kdysi myslím za první republiky a dřív za císaře pána. Potom už to bylo značně prodělečné nehospodárné rozhazování na zbytečnosti a toho důležitého je dodnes málo. Razí se tu pravidlo "radši mít podle tabulek dostatek mizerných lidí co šichtu tráví nic neděláním a kecáním, zaplatit je na to co dělaj až moc dobře, než přidat víc a vybírat si kvalitní lidi". Bohužel. Stejně jako kdysi výroba Stadionů S11, kterých pak byly plné sklady, lidi dostali práci zaplacenou, ale ty ztráty platil stát.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.4.2018 v 14:13 | Nahoru | #68682
U dráhy platy nikdy nebyly velký, ale právě díky těm věcem navíc (režijka, deputát) tam lidi šli. Kdyby neskončila pára, tak jsem i já byl dodnes nejspíš u dráhy

(reakce na) Jawablázni

12.4.2018 v 14:15 | Nahoru | #68683

Bimbam píše: Kdyby neskončila pára, tak jsem i já byl dodnes nejspíš u dráhy



No jo, přešli na sterlingův motor a šmitec

Jawablázni

12.4.2018 v 14:36 | Nahoru | #68684
Kdepak, přešli na dýzláky a elektriku a to už mě vůbec nebavilo, mět dělat pomocníka na nezávislé motorové trakci anebo na závislé trakci elektrické.

Jawablázni

12.4.2018 v 16:01 | Nahoru | #68685
Skodovak: je vidět že nejsi žádnej trouba, pochopil jsi to velmi záhy, jak se o honí v hlavách jednozáviťáků... chtějí aby se o ně někdo staral, zapoměli se starat sami...

Zrovna za těch starých dob, na které tu s láskou vzpomínáte se každej musel postarat sám o sebe....kdo dělal ve fabrice, tak tam dělal než chcípnul, nebo se o něj nepostarali mladí, pokud mladí stáli za hovno, tak chcípnul.... v selském to bylo podobné, když mladé neměli, nebo k tomu nebyli, tak mohli leda grunt prodat a koupit chalupu kterou byli schopni obstarat, nebo najmout nádeníky, pokud na to měli...... žádnej snadnej chlebíček to nebyl...

Po válce přiščla nová doba, která postupně lidi zbavila zodpovědnosti za sebe sama.... zvykli si že něco dostávají, že něco k něčemu patří.... skutečěn byly nabídky, typu pojď k nám dělat, upiš se na 10 let a dostaneš služební byt... ale nebyly to zase všechny, bytů bylomálo, a byly pobídky na stavbu baráků, jako levné zasíťované pozemky na řadovky apod...

A dneska už je zase zvykem se o sebe starat sám... jer možno si vydělat takřka libovolně peněz, to tenkrát asi úplně nešlo, ale dneska to jde... ale nejsou zadarmo...
Buď budeš makat dobře a hodně, nebo vymyslíš něco co ještě nikdo nevymyslel, nebo cokoli a budeš mít peníze... Nebo budeš hnít někde v klídečku a budeš mít hovno...

Typický příklad, tři konkurenční fabriky v jednom městě, v jedné je klídeček a 12-15000 plat dělníka, ve druhých dvou práce poměrně intenzivní ale 20000 plat dělníka... Ti dole brečí že je hovno platí.... řekneš: "pojď dělat do B nebo do D" - odpoví: "to nééé tam je alcatraz" přitom je to jenom o tom, že v C bnestráví celou pracovní dobu prací, v B a D stráví celou pracovní dobu prací, více práce za stejný čas, logicky jiné peníze... nechtějí, protože by museli skutečně pracovat a dál budou sedět na prdeli a stěžovat si že mají malý plat, když mohou mít podstatně vyšší ale museli by tou prdelí hnout.... a těch pár tisíc rozdílu udělá za rok 50-70000 rozdílu v příjmu a to už se pozná, za to se dá leccos koupit....

Jawablázni

12.4.2018 v 18:11 | Nahoru | #68686

Jawablázni

12.4.2018 v 19:46 | Nahoru | #68687
Pech: Napsal jsi to naprosto přesně. Hlavní problém je, že lidi se bojí zodpovědnosti. Každý chce aby za ně někdo rozhodnul. No ale dobré rozhodnutí se cení víc než jeho provedení. A to pak ti nezodpovědí řádně pohaní v hospodě jak ti co rozhodují mají víc peněz.
U dráhy kvůli tomu přišly předpisy do stádia, kdy třeba je jedno co uděláš, ale musíš to správně vypapírovat. Když máš papíry v pořádku, nikdo tě nikam nehoní. Když máš svěřené zařízení v lesku a totálním pořádku ale jedna kolonka v tabulce není vyplněná, jsi zlej. Na všechno jsou tabulky abys přesně věděl co máš dělat a ideálně u toho nemyslel.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.4.2018 v 20:51 | Nahoru | #68688
Skodovak: to mi povídej, když mám na starost 40 lidí, rozhodovat se nechtějí, když rozhodneš, bědují že ro rozhoduiješ blbě, protože máš nějaké cíle, ty potřebuješ plnit a tak to směřuješ tak aby dělali plynule, stabilně a efektivně vymejšlí jak by nedělali, problémy vyhledávají v malichernostech a vytváří je. takže s lidma se domlouvat, odlitky shánět, expedice plnit, kvalitu dodržovat a když už fakt není koho kam dolepit, tak ještě něco vyrobit, spravit a vypomoct... Vyměnit si to nikdo z nich nechce... chtějí můj plat, ale mojí zodpovědnost a starosti nechtějí....

Jawablázni

12.4.2018 v 21:41 | Nahoru | #68689
Chlapi, jak se prosím jmenuje klíč na tento šroub? Má to dvojnásobek hran oproti normálnímu torxu. drží to nárazník a celou chladičovou stěnu. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.4.2018 v 22:39 | Nahoru | #68690
PetrL3: XZN

(reakce na) Jawablázni

12.4.2018 v 22:43 | Nahoru | #68691
skodovak> dík zítra poptám, ať mi to nechybí v dílně.

Jawablázni

12.4.2018 v 22:46 | Nahoru | #68692
PetrL3: Poptej, dá se to koupit normálně. Mám to součástí velké gola sady (doporučuji BGS velkou sadu, všechny tři velikosti obsahuje). Hlavní použití je při žvejknutí imbusu, naklepneš tam kladívkem XZN a jedeš

(reakce na) Jawablázni

13.4.2018 v 06:56 | Nahoru | #68693
pech.> Celkem taky vím, jaký to je si zasloužit prachy a celkem rozumím o čem tu píšete. Dělám ve vývoji. Pokud věc zmrvim, dalších padesát lidí to po mě to už nezachrání. Pokud vyvíjím něco, co nikde není, sedím před prázdným papírem nebo monitorem a šrotuju jak to uchopit a kde vlastně začít. Pak s tou věcí pokračuješ celým jejím cyklem od prototypu po testování, certifikaci, zavedení do výroby a automatizaci. Navíc už více jak polovinu elektrozařízení vyvíjíme pro zahraniční firmy, protože tam jsou jen "project manageři" kteří nahrubo vědí co chtějí, ale vyvíjet to nedokážou a jejich pokusy vyvíjet v Číně zkrachovaly na tom, že rýžojed nemá invenci a umí věc jen obšlehnout a to se nikomu nechce, jelikož pak naráží u spousty věcí na patentové ochrany a to je pak drahý. Veškerá komunikace v angličtině, každou chvíli mimo ČR, ale hezky sám, jelikož cesťáky jsou drahý, takže třebas Zurich tam a zpátky s jednáním je celkem náročnej i když tam přespíš a vůbec v zimě, kdy přes Německo v zácpách jedeš půl dne. Proto pro mě je největší relax se v zimě vrtět v garáži u těch paštik a v létě se na nich prohánět Českým Rájem nebo i vzdálenějšími luhy a háji.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2018 v 07:53 | Nahoru | #68694
Verdom: Přesně tak. A pak o tobě budou kamarádi tady doma mluvit, jak jsi si jel placeně do Zurichu přespat v hotelu, a ještě za to bereš víc než oni. A oni zatím "opřeni o lopatu" čekají na padla
Je to tak, dnes je na rozdíl od dob minulých vydělat celkem rozumné peníze, a v soukromém sektoru k tomu ani nepotřebuješ členství ve straně Chce to nápad, um, šikovnost a rozum. Chce to přemýšlet než se rozhodnu. Chce to umět počítat. Když nám zavedou nové zařízení, musím se zajímat, jak funguje, jak se opravuje, co na něm zlobívá. Jsem ve spojení s dodavatelskými firmami, a starší kolega je pak vždy uražen. Dostane nové zařízení, po půl roce se posere, a pak mi volá jak to má opravit, že tyhle moderní sračky a já nevim co, a já mu se smíchem odpovídám "hlavně že na rozdíl od tohobstarého to nemusíš měřit každý měsíc ale stačí čtvrtletně viď?" Až poté co jsem mu za chvilku seřídil zařízení, se kterým se měsíc pral, a na moje rady reagoval "jseš mladej, neraď starším" a podobně, uznal a omluvil se. Ale je to jeden z mála co to pochopil. Jsou lidi kterým se dnes už směju (vim, je to odemě hezké) že za půl roku něco nedokázali opravit a ani přijít a poprosit... A je mi to jedno, u tohoto podniku se zásluhy hodnotí počtem odsezených let, tak proč bych se měl snažit... Sakra, už mluvím jak nádražák

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2018 v 08:06 | Nahoru | #68695
Tak jak lidi,jezdíte?

Jawablázni

13.4.2018 v 08:29 | Nahoru | #68696
Béďa - vyjel bych i dnes, ale mám chudinky motorky zatarasené od včerejška večíra svařovanou konstrukcí, kterou si doufám už během dneška nebo zejtřka odveze zadavatel měl si pro to přijet včera navečer Ale jednu výhodu to prskání v dílně má, když jsem hrabošil větší kleště na kostru, vyhrabošil jsem ten druhej hever na škodovku, co jsem ti o něm povídal že ho jistě v dílně někde mám tak si ho odvezeš k valníku i s těma gumama až se k nám dostaneš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2018 v 08:31 | Nahoru | #68697
skodovak> A to je další věc, co lidem chybí - hrozně málo chlapů umí na rovinu říct "posral sem to, sorry". Přitom o nic nejde, lidi se mýlí, to je přirozený. Ale když už to poseru, tak nebudu předstírat, že za to může někdo jinej, než já.

A když sme u těch služebek, tak zrovna jako lidi, co tlačí cenu práce dolů mě štvou lidi, co považujou za normální, když chlap nežije s rodinou a pracuje někde v prdeli od domova a tím to nepřímo podporujou. Pro mě je být doma se ženou a dětma to elementární. To budu raději celej život jezdit škodou 120´, než abych žil jinde, než moje rodina a jednou se rozváděl kvůli odcizení z důvodu výdělku.

Naposledy editováno 13.04.2018 08:32:25

(reakce na) Jawablázni

13.4.2018 v 08:33 | Nahoru | #68698
Béďa17> Já jo, každej den 20 na Sausfork a když to vemu skratkou tak i 150.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2018 v 08:55 | Nahoru | #68699
Kehaj - jak roste ten červenej rybíz co ho Kafi kdysi dávno tak hezky důkladně pohnojil?

Jawablázni

13.4.2018 v 09:10 | Nahoru | #68700
PetrL3: Když vzpomínás práci v zahraničí, smysl to ma. Nedivim se. Mladej člověk bez rodiny tam vydělá jako strojař či elektrikář či obyčejný dělník velmi pěkný peníz. Ale jak píšeš, když si pak založí rodinu, je to jiná. Pak je dobré mít ten našetřený peníz z Německa a třeba koupit byt či domeček bez zadlužování se. Nebo to použít jako kapitál, koupit vercajk a začít podnikat. A nebo se s celou rodinou přestěhovat. Odloučení je naprd. Nedokázal bych se vidět s partnerem či dětma jen o víkendech.
Ale proč to tak je? Proč dělník u nás má 15 a ujde pár metrů přes čáru a má 30?? Právě díky těm, kteří tady ukazují zaměstnavateli, že rádi odvedou kvalitní práci za pár šlupek. Třeba hodně fandím Lidlu. Práce tam je makačka ale podmínky a peníze jsou u nás nadprůměrné. Výsledek? Přijdeš do Lidlu a prodavačka se usmívá, je spokojená, i když je vidět, že se v práci nezastaví. Přijdeš do Alberta, a tam v kase rozvalená tlustá Berta, upře na tebe svůj zrak, změří si tě, řekne "dobrej!", popadne z rozdrbanýho pásu první kousek zboží, nervózně s ním zamává nad skenerem, hodí jej dál, mračí se u toho, mumlá, a nejradši by tě seřvala za to, jak si můžeš kupovat karton Bohemia sektu, když jí z platu nezbyde ani na jednu flašku. Rozdíl platu je mezi Lidlem a Albertem skoro 10 000kč.
Další problém je zákazník. Němec přiveze auto do servisu, a rád zaplatí za kvalitu práce. Američan koupí nové auto s automatickou převodovkou, po 10 000km vymění olej v motoru, po dalších 10 000km vymění olej v motoru i automatu.
Čech slyší na peníze, a ve stejném autě vymění long life olej po 30 000km, a o oleji v automatu přeci slyšel že je doživotní... A když kolegovi řeknu "vyměň ten olej, pokud nechceš aby se ti to vysypalo. Máš jej tam 120 000km!" Tak odpoví že jsem moc chytrej a že výrobce přeci ví nejlíp jak je ten olej doživotní. Fajn reklamní tah. Já u svého auta na doporučení výrobce kašlu, olej 5W-30 do motoru fakt neleju, nechci o něj přijít Kurňa jsem snad automechanik co se umí svéprávně rozhodnout, co pro jeho auto bude nejlepší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist