globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.4.2018 v 15:00 | Nahoru | #68641
Měrku to má, takže posléze už si to majitel může kontrolovat. Jenom ve fabrice to nikdo neudělá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2018 v 15:14 | Nahoru | #68642
V rámci 2leté záruky jsem dával měnit olej v Týnci u výrobce motorky. Předpokládal jsem, že je to precizně udělané, takže jsem nikdy nic nekontroloval. A ted' jsem se docela divil...asi to tak precizně nebylo a vysvětlení hrnouse, že to nikdo v Týnci nekontroluje a vše se dělá jen "od oka " je nejspíš jediným možným vysvětlením.

(reakce na) Jawablázni

10.4.2018 v 17:05 | Nahoru | #68643

milan1963 píše: Pech : Prodat Š 120 ? Napadlo mně to, ale jednak ní mám snad až citový vztah a potom - co by mi za ní kdo dal ? 5000 ? Možná 10 tisíc ? Je to tuctové auto, kterých vyrobili přes milion kusů . Navíc jen úzká, to nikdo nechce, pamatuju dobu, kdy se předělávaly na široké. A eko 10 tisíc k tomu...ano, jsou inzeráty - 120 , pěkná, za 50 tisíc. Lidi jsou blázni...raději k motorkám.
Dnes jsem měnil olej v Adeniu, Poprvé . Z motoru, kde má být něco přes 2 a půl litru oleje vyteklo přes 3,5 litru....asi přírodní úkaz. Navíc nevytekl olej, ale černé cosi. Ted' už má, co míti má. A může se jezdit.



Milan: ano je to tuctové auto, ale lidi jsou blázni a ačkoliv je technicky poněkud zanedbaná, tak velmi dobře vypadá a lidi jsou blázni, takže s nějakými 30000 můžeš spolehlivě počítat, eko si vyřeší tak že to pošlou na zelený čísla - běžná praxe... Ouzká dneska nemá menší hodnotu, ačkoli je za M technicky poněkud zaostalá, protože v řadě aut na vete akci ty auta z první serie zapadají pořád poměrně hezky a jsou celkově elegantnější, je v tom pořád vidět odkaz na Giugiara a š720 - mně se to auto velice líbí a na Apollech s černou střechou vypadala prďácky,M už je ocucaný bonbon, což v době svého vznikubylo OK, protože vypadalo skutečně moderně, líbí se mi méně, ale zase přišly verze, které to auto celkově posunuly o třídu výš (5kv., 13x, s výkonnějšími motory a lepšími brzdami a nápravami, dále sníženou hlučností..

Pokud se nejsi z důvodu citového vztahu schopen nebo ochoten zbavit se š120, zbav se astry a její výtěžek věnuj do vyřešení technického stavu š120, aby byla skutečně spolehlivá a nebyl problém jí používat jako primární auto, když tvůj nájezd je i tak celkově malý.....

Petr L3: rozhodnutí by bylo jednoduché, O1 je auto prostorově neobyčejně blbě vyřešené a podvozkově jankovité, nicméně levně udržovatelné a uspokojivou bezpečností.... Takže kdo jezdí sám nebo sám s paletou čehosi, dá se ta volba pochopit, ale většina z těch aut už je dneska vyžilá a už je značně kosí kovomorka....

02 má prostor solidní, podvozek je stabilní, nároky na údržbu jsou vyšší, výběr motorů prohlubuje problém O1 v tom, že ty spolehlivé jsou líné (1,4-16V, 1,6SR) nebo těžko sehnatelné (1,8T, 2,0TSi)... malé Tsi sice hezky jezdí, ale mají značné neduhy, Fsi mají neduhy a ještě jsou takové mdlé.... Nicméně stejně bych volil O2, to auto je prostě jednoznačně lepší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.4.2018 v 17:43 | Nahoru | #68644
Hrnous: děláš si prdel, že hoši od bobří řeky už nejsou schopni ani naplnit motor správně olejem?

(reakce na) Jawablázni

10.4.2018 v 19:03 | Nahoru | #68645
milan1963> Tak to máš docela štěstí že se ti s motorem nic nestalo když nekoukáš na olej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.4.2018 v 19:08 | Nahoru | #68646
pech.> Nedělám.. aby ho bylo málo, to sem ještě nezažil.. za to přelito o litr a půl jo.. o litr skoro běžně.. Předpokládám, že znáš takové to ruční pákové čerpadlo z bečky.. :)

Jawablázni

10.4.2018 v 19:17 | Nahoru | #68647
Na každů robotu nám treba odborníkov.

Jawablázni

10.4.2018 v 20:04 | Nahoru | #68648
hoši od bobří řeky

(reakce na) Jawablázni

10.4.2018 v 20:13 | Nahoru | #68649
hrnous> Ono v Jawě už moc lidí, kteří by za něco stali ve výrobě není. Ono ani jinde. Nelze jim to mít za zlé. Kvalitní lidé, technici, konstruktéři, mechanici, opraváři. Ti všichni za kvalitní práci chtějí peníze, ale ten mlýnek s nápisem JAWA generuje tak tak na to, aby se uživila ta banda neschopných a všehoschopných u kormidla. A pro zbytek už mnoho nezbyde. Pár krizových techniků, co je vytahují z průserů hraničících žalobou mají, ale to je málo. Oni nechtějí nic dělat, vědí, že na to nemají. Pokus s překupem udělali, ale prostě nemá to ten správný "švuňk" Ono by to nechtělo moc, ale oni tomu nedají ani to. Je to omletá písnička.

Jawablázni

10.4.2018 v 20:31 | Nahoru | #68650
Jedna perlička pro znalé přímo z garáže.. Hlavní přívod od regulátoru. Té "Calify"...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.4.2018 v 20:54 | Nahoru | #68651
Hrnous: takže neumí ani zakrimpovat konektor, resp použít konektor správný správně, protože ta lisovací část není na dva dráty a když už tak ne na dva dráty tohoto průřezu.... Když vidím ten konektor, nesedí mi ani poměr dimenze průřezu a kontaktní části...

K pumpičce - tu ruční pumpičku samozřejmě znám, používáme je v práci na čerpání oleje ze sudů do konví, že někoho napadlo to tam pouštět do motoru hadičkou rovnou z pumpičky to budiž, ale strčit tam měrku a přesvědčit se jestli je to OK je snad nejzákladnější úkon po plnění olejem.... že se plní maličko nad s ohledem na to, že se naplní filtr a pak je to akundrát na horní rysku, to je běžný zvyk.... ale přelejt o litr takhle malý motor, jehož std. náplň je 2,5l o další celý litr, to už chce značnou míru ignorance....

Jawablázni

10.4.2018 v 20:56 | Nahoru | #68652
Verdom: těch posledních pár lidí, kteří jim věřili, tragickou nekvalitou svých výrobků tak nasrali, že už je asi jen jeden člověk, který by si od nich ještě něco koupil..... Ti ostatní už ne....

Kdyby nebylo dotačních podvodů, muselo to důstojně chcípnout už dávno... takhle to ostudně přežívá....

(reakce na) Jawablázni

10.4.2018 v 21:47 | Nahoru | #68653
pech.>
To někdy koncem roku 88 sedíme a kecáme s garážmistrem plzeňské pekárny při servisním dnu.
Přijde brigádník se Š. 1203 (rozvoz dorty a jemné pečivo), že by potřeboval dolít olej.
Garážmistr se rozhlíží a pak mu říká: "Dolej si tady z kanistru".
Maník se za chvíli vrací, že by potřeboval ještě trochu.
Garážmistr Malík vytřeští kukadla.......
Samozřejmě motor 1203 zalitý skoro po nálevní hrdlo krytu ventilů .

Naposledy editováno 10.04.2018 21:47:54

Jawablázni

10.4.2018 v 22:11 | Nahoru | #68654
Těsně po revoluci jsem dělal předvojenský kurz ,,C,, Autoškolák při technice u zkušebního podvozku V3S když nám říkal kde všude se leje olej a přitom vyprávěl jak jednou poslal kluka před jízdou aby dolil vodu do V3Sky. Za chvíli za ním přišel že už nalil asi pět kýblu vody a kolik má ještě dolít. No hádejte kam to nalil

Jawablázni

10.4.2018 v 22:46 | Nahoru | #68655
Ten znáte jak přijde blondýna do mototechny že potřebuje delší měrku na olej protože ta stará už ji nedosáhne na hladinu .

Jawablázni

11.4.2018 v 07:11 | Nahoru | #68656
tenhle motor má suchou skříň, ne? jako, tak je kontrola trošičku složitější, ale stejně je to šlendrián....

Jawablázni

11.4.2018 v 09:02 | Nahoru | #68657
Miraz - no jo, jenže ventra je vzduchem chlazená a jediná voda co by v ní mohla bejt je tak nanejvejš v nádržce ostřikovače čelního skla (bejvala vzácně, ručně se pumpovala podobně jako u tráboše). Většina vejtřasek co jsem s nima kdy jel už to neměla, páč to v zimě zamrzlo, mráz to potrhal, pak to teklo a následně se to vyhodilo

Jawablázni

11.4.2018 v 11:17 | Nahoru | #68658
Zdravím. Chlapi scháním bateriový kaslik na čz150c odpruženou.Buď koupím nebo vyměním.Mám tady třeba tacho na péráka.Diky

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.4.2018 v 11:46 | Nahoru | #68659
Hrnous - to je dobrý, ta fotka drátů, to snad neumím spáchat ani já a to su elektrickej neumětel. Dyť tím drátem co tam trčí nahoru a je rozčepejřenej by toho asi moc neproteklo a brzo by se to uvolnilo, ne? To už je snad lepší "kroucenej spoj" než tohleto.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2018 v 11:53 | Nahoru | #68660
Bimbam> Ono je totaky nová motorka, takže naštěstrí nemělo moc času protékat. Nicméně je to přivod od regulátoru dál. Takže by to bylo veselé. Takových perliček je tam víc.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.4.2018 v 12:01 | Nahoru | #68661
Každopádně tím je řečeno vše ohledně kvality zaměstnanců.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.4.2018 v 12:01 | Nahoru | #68662
Béďa - já to sice nemám, ten kastlík na baterku, ale tady ho mají a ještě i další věci - já bych na to měl akorát tak víčko do nádrže - to starý bakelitový - mám ho na dvěpade sportce protože to hezký co tam bylo mi kdosi za tohle starý vyměnil... jo odkaz - tady to maj - http://www.motospic...e-na-baterii-cz.html

(reakce na) Jawablázni

11.4.2018 v 12:08 | Nahoru | #68663
Bimbam> Díky, ale to není ono.Já myslím boční plechový.Možná bude stejný s pérakemBrzy snad dorazím pro pneu,tak na víčko koukneme.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.4.2018 v 12:41 | Nahoru | #68664
PetrL3> Zaměstnanci mohou být kvalitní, ale musejí být dobře zaplaceni. Nechci dělat paniku nebo si vymýšlet, ale co jsem slyšel, je mzda dělníka cca 17 tisíc hrubého, tedy tak 14 tisíc čistého. Pokud to tak je a lidi nejsou fandy motorek, nýbrž chodí jen do zaměstnání, podávají výkony odpovídající výši jejich platu. Ne každý zaměstnanec Jawy musí být nutně k ničemu.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2018 v 12:52 | Nahoru | #68665

milan1963 píše: Ne každý zaměstnanec Jawy musí být nutně k ničemu.



No ale manegement je evidentně k ničemu, když umožní, aby někdo takový prováděl takový úkon, který nesvede.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2018 v 12:57 | Nahoru | #68666
milan1963> Pokud je někdo dobrý, a má nízký plat, měl by si říct o větší. A v případě negativní odpovědí jít tam, kde ho zaplatí adekvátně. Zrovna ve Stč. kraji není o práci nouze. A ne si říct, blbě mě platěj, tak co bych nedělal zmetky.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.4.2018 v 13:18 | Nahoru | #68667
Milan, Sema: Jenže říct si o vyšší plat pořád v tomto státě moc lidí neumí. System je třeba u dráhy nastaven tak, že je snažší ukecat důchodce, aby zaplňoval místečko a dělal dál, než aby motivoval mladé. Dám příklad s reálnými čísly. Podmínka pro přijetí elektrokvalifikace, vyhláška 50 paragraf alespoň 5. Nástupní plat 17 000 hrubého. Následně studium předpisů, techniky, první zkoušky, zvýšení platu na 18 000. Pak nějaký ten rok (u těch šikovnějších i méně, ale jelikož jsem byl prý první, kdo ke zkouškám šel dřív než po roce (obvykle 2-3 roky, já 9 měsíců od nástupu) pracovat pod dozorem a pak zkoušky. To už je na plnou zodpovědnost za zařízení, bezpečnost,... tam zvýšení na 20 000. Po nějaké době pár let se dá dostat i na 24 tisíc hrubého. Plná zodpovědnost, z důvodu nedostatku lidí víc práce, a peníze furt nic moc, ve srovnání s trhem práce. Když se zeptám kolegy, zda si myslí že peníze jsou adekvátní, řekne "no ale jinde zase nemáš jistotu!!". Jistě, kdyz jsem mu nabíd aby mi ukázal jak si za jistotu koupí rohlík, nevěděl. Má to za pár let do důchodu, co by se honil. Bohužel do tohoto režimu práce tady spadne dřív nebo později většina lidí. Snaha není ohodnocena, zmetky nejsou trestané. Nějak bylo a nějak bude. Když chceš peníze, dělej pohotovost, přesčasy... ale nikdo si nespočítá co mu to ukrojí ze života. V práci po-pa 6-14 a pak doma mít zase do rána v kapse telefon a čekat kdy mě vytahnou z vany či postele třeba ve 3 ráno na poruchu.
Dokud se lidi nenaučí zhodnotit svůj čas a pak náležitě požadovat ohodnocení, tak budou nadále dřít za pár korun. Výmluvu si každý najde (jsem na to starý, nemám maturitu, nemám vzdělání, nic neumim, chci svůj klid,....). A věřte že po pár letech boje "sám proti systému" vím o čem mluvím. Ano, vybojovat se něco dá. Ale když vlastně vaši kolegové stojí proti vám tím, že odvedou stejnou práci za nižší plat? Cítím se jak poctivý autoservis ke kterému nechodí nikdo, protože vedle udělaj výměnu oleje za 150kč a nikdo neřeší jak. Budiž mi potěšením, že alespoň sám vidím své výsledky a to co mám na zodpovědnost je mojí dobrou vizitkou... Ale stejně to chce změnu.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2018 v 14:41 | Nahoru | #68668
skodovak> Změnu ano. Ve učení nás učili, že obor, který jsme si vybrali, budeme dělat celý život. Já to tak v podstatě mám, ale cítím, že i pouhých 8 let před důchodem to změnu chce. To, že mám maturitu v oboru ekonomika socialistického obchodu, je mi dnes na...
Dělám v podstatě samé noční. Odnáším to už zdravotně. Sháním jiné místo. Jenže všude chtějí, aby lidi na noční chodili. Za poslední týden jsem se ptal už u dvou firem. Obě stejné, bez nočních ne. A chceme hlavně strojaře. Prodavače ? Raději ne...
Možná skončím v mnou nenáviděném Kauflandu, kde sice jsou podmínky nic moc, peněz podstatně méně, než mám, ale bylo by to v oboru - oddělení potravin - a hlavně bez nočních. Zdraví má člověk jenom jedno a věřte - 18 let nočních se na něm podepíše. Byla by to změna, ale zároveň velký kompromis.
Pokud nejsi strojař a máš důchod skoro nadohled, změna je těžká.

(reakce na) Jawablázni

11.4.2018 v 20:56 | Nahoru | #68669
Milan, Skodovak: V tuhle dobu je po lidech hlad a peníze se vydělat dají, ale ne zadarmo... Buď budeš mít klid a relativně malou zodpovědnost, nebo nebudeš mít klid ale budeš mít ty peníze... Já jsem si přechodem na stejnou práci k jiné (konkurenční ) firmě polepšil tak, že co jsem míval v hruibém, dostal jsem v čistém.... Akorát ta stejná práce je sice stejná co do náplně, ale technologie je náročnější a intenzita zápřahu vyšší.... Noční dělám odjakživa....

+Milan: strojařina je dneska v kurzu, protože je to práce náročná jak na mozek, tak na ruce a špinavá, proto se do ní nikdo moc nehrne... druhak podléhá výkyvům... přijde krize a strojaři jsou v prdeli.... Ten žvanec se bude muset dělat furt....

Naposledy editováno 11.04.2018 21:05:01

(reakce na) Jawablázni

12.4.2018 v 07:20 | Nahoru | #68670
skodovak> ty tam budeš mít jednou na návsi pomník, ale ještě nevím z jakého důvodu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist