globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 17:15 | Nahoru | #66271

Bimbam píše: No, ona ta disperze dokud nevyschne ( a že v tý duši asi moc vysychat nebude když je tam uzavřenej prostor se stálou vlhkostí ) , dokáže po čase taky pěkně smrdět. Ale jelikož mám taky pár neustále ucházejících duší a musím dofukovat třeba co 14 dnů, tak by mě docela zajímalo jak se to tam aplikuje. No a taky kolik že. Asi teda vymontovat ventilek, do duše ventilkovým capouchem dostat naředěnou disperzi ( KOLIK ??) , zašroubovat ventilek, nafoukat a pomalu protáčet aby se to rozňamtalo uvnitř tak nějak všude ?



Používám mlíko, úspěšně. Ventilek vyndám, nasadim delší hadicku do ktery poslu velký štamprle mlika, sundám trychtyrek a pošlu to tam vzduchovou pistolí. Nandam ventilek, nafouknu a jedu. Je od toho potom na hodně dlouho klid.

Movitější můžou aplikovat autoseal......

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2018 v 17:26 | Nahoru | #66272
Valibuk - no tak to jsem teda vůbec nevěděl, že v rámci asistence k pojistce je i oprava pneu na cestě. Já myslel že to je jenom na poruchy kdy si autí postaví hlavu a nejede po dobrým ani po zlým. A DNEŠNÍ AUTA SI HOLT ČLOVĚK UŽ SÁM NA CESTĚ TÉMĚŘ NEOPRAVÍ. Musí dokvačit odborník nebo odtahovka do servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2018 v 17:30 | Nahoru | #66273
Favorit je bezdušák. Vozit uvnitř duši je zbytečné. 1. to zvyšuje spotřebu 2. mám v autě rezervu. 3.na každém rohu je dnes pneuservis.Uvitř bezdušového pláště se nachází végéčko to funguje dobře.

Naposledy editováno 08.01.2018 17:32:42

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2018 v 17:35 | Nahoru | #66274
Vlasťák - pumpičkově - tak si řádně změř a někam nezapomenutelně ulož délku toho místa kam patří pumpička . Já už koupil během pár let tři různý a nepasujou ani na favouše (jízdní kolo) ani na mustanga ani na simsona ani na jawettu. Jedna se mi podařila našmoulit na Vrtulníka (ČZ 477) a druhá po velkým boji na Hafici (malou kejchačku jawa-čz) ta třetí holt nepasuje nikam tak je v šupleti. Ony se ty potvory pumpičky lišej délkově snad o centimetr vzájemně....

Naposledy editováno 08.01.2018 17:36:09

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2018 v 17:41 | Nahoru | #66275
Je dobré sebou vozit antipich a duši pro bezdusové kola na moto.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2018 v 17:49 | Nahoru | #66276
Tak pokud se nepletu tak záleží zda je pne určená na jen přední pneu (nazouvá se směru šipky) nebo pokud jí lze použít do předu i do zadu. nasazuje se na přední obráceně, proti šipce.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 17:50 | Nahoru | #66277

Bimbam píše: Valibuk - no tak to jsem teda vůbec nevěděl, že v rámci asistence k pojistce je i oprava pneu na cestě. Já myslel že to je jenom na poruchy kdy si autí postaví hlavu a nejede po dobrým ani po zlým. A DNEŠNÍ AUTA SI HOLT ČLOVĚK UŽ SÁM NA CESTĚ TÉMĚŘ NEOPRAVÍ. Musí dokvačit odborník nebo odtahovka do servisu.

mám odtah do 150km a opravu,mimo materiálu,samozřejmě. přijede pojízdnej servis a dá klidně novou gumu,když na to přijde,samozřejmě gumu plaíš. použil jsem to mockrát. naposledy nedotažený kolo a ustřižený štefty (řidič dobytek)

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 17:59 | Nahoru | #66278
Bimbam> pumpička na jawetu je velkej úkol. sehnal jsem jí asi po dvou letech za nekřesťanský prachy. je to exotickej rozměr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 18:00 | Nahoru | #66279

Čmoud píše: Je dobré sebou vozit antipich a duši pro bezdusové kola na moto.

já vozím knoty a antipich. na duše mám opačný názor než milan. je to zdroj problémů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 18:03 | Nahoru | #66280

Vladimir píše: Tak pokud se nepletu tak záleží zda je pne určená na jen přední pneu (nazouvá se směru šipky) nebo pokud jí lze použít do předu i do zadu. nasazuje se na přední obráceně, proti šipce.

nikdy bys neměl dát šipku obráceně. ta guma je směrová a obráceně se točit nesmí. nebo nemá

Jawablázni

8.1.2018 v 20:11 | Nahoru | #66281
Vlastak: ta už se mezitím přestala dělat...... stáří poznas podle dotu. U starých gum za sucha problem nebejva, ale za mokra je to nahovno.... Šipku dej směrem dopředu jak ma být, tyhle dezeny obráceně než na traktoru jsou běžné.

O techle pneu jsem přemýšlel na smolika. Nakonec jsem dal přednost Heidenau k33/k34, jsou super.

Naposledy editováno 08.01.2018 20:19:12

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.1.2018 v 20:20 | Nahoru | #66282
Vladimir/Pech-Jasňačka,pneu přijde dle šipky,je na ní napsáno Front( přední) ,on ten Michelin to rozděluje na to se mě ptali už při objednání jestli chci přední nebo zadní. .

Bimbam-- pumpičku přidělám k rámu pod sedlo el.páskama(zdrhovačky),on tam původně byl zobáček podel rámu na pumpičku,ale ten jsem odříz v domění,že je to tam k hovnu až dýl mi došlo,že to bylo na zaháknutí pumpičky.

Do duší neleju nic,tejden to vydrží bez foukání a stejně většinou před jízdou tlak kontroluju.

Naposledy editováno 08.01.2018 20:21:51

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 20:21 | Nahoru | #66283

nemako píše: já vozím knoty a antipich. na duše mám opačný názor než milan. je to zdroj problémů



Taky mám s bezdusakama celkově lepší zkušenosti. Bohuzel na staré werky to jinak nejde. Dneska a posledních možná 15 let už jsou běžná i dratova kola pro bezdusaky....

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 20:23 | Nahoru | #66284
Vladimir> to je tam ale potom šipka jedna označená "front use" a druhá "rear use"......

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 20:30 | Nahoru | #66285
Jirka4137> bezdusaky jsem mel uz na S105, jak na plechu, tak na hliniku. Je to prostě lepší..... ony nektere novější S105/120/130 byly osazovány bez dusi ve výrobě a favority už bezvýhradně všechny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 21:37 | Nahoru | #66286

milan1963 píše: Verdom> Větší motorka ? Taková Jawa 650 i 660 - vozím duši, pumpičku, jedu-li dál. Montpáky ne, jsou neskladné. Všechny Jawy mají duše, v autech to mám zrovnatak, kromě reservy i duši a pumpičku. Když jsem koupil Astru, tak duše neměla . Hned jsem je do ní dal namontovat . Kolům bez duší prostě nevěřím.
Manželku ukecávám, aby si do kol nového auta dala duše, protože tam nejsou. Měl bych strach s tím jezdit, duše je pojistka. Snad jí ukecám...



Čistokrevnej blázen...... duše není žádná pojistka, duše je zbytečná a je navždy překonána..... jen zdroj komplikace a cesta k nenávratnému shnití disků kolem ventilku, což působí další problémy.

V jawě máš duše, protože má zastaralý provedení rafku..... jinak by je neměla....

A ukecat montáž duše do noveho auta? To uz jedeš nejvyšší ligu..... chtěl bych bejt muška u stropu a koukat se na toho přijímacího technika, jak ho to zlomí v pase když to uslyší........ navíc na dnešní nizkoprofilove rozměry se ani duše nedělají, protože jsou nepotřebné a je několik technologií na opravu proražene bezdusovky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 21:42 | Nahoru | #66287
nemako> duše sebou kuli tomu když musíš sundat bezduši a nemáš kompresor.

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 21:42 | Nahoru | #66288
pech.> já už taky větší kravinu dlouho neslyšel

(reakce na) Jawablázni

8.1.2018 v 21:45 | Nahoru | #66289
Vlastak: Extra přední a zadní pneu jsou už dlouho běžná věc, jsou na ně rozdílné požadavky, u výkonnějších werglu obzvlášť...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.1.2018 v 06:38 | Nahoru | #66290
Jo, Milan nepřestane udivovat. Ale každý to máme jinak.
Mě na jaře sprasili při přezouvání rantl gumy, tak to zapatlali nějakým bordelem
a ono to po cestě dom ušlo a v zatáčce se guma svlíknula. Taky nic moc. ;)

Edit: Jinak sundat bezduši je pořeba asi jen při výměně nebo naprosté destrukci pláště.
Dofunět to v terénu a nahodit rantl je celkem problém a ta duše je jedna možnost.
Druhou možností je něco těkavého, třeba startovací aerosol, čistič brzd nebo benzín. ;)


Naposledy editováno 09.01.2018 06:49:13

(reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 06:55 | Nahoru | #66291
Verdom> tohle je dobrej trik,ale ještě jsem ho nezkusil Nebo ta bezduše je tak píchlá (řízlá),že to knotem nespravíš a pak jsi rád,že jí máš sebou.Většinou to nebývá moc na silnici.

Naposledy editováno 09.01.2018 06:59:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 07:51 | Nahoru | #66292

Čmoud píše: nemako> duše sebou kuli tomu když musíš sundat bezduši a nemáš kompresor.

jde nastřelit trochou benzínu,ale chápu,že jako nouzi na dojetí se použije duše,když je nejhůř. to je ale něco jnýho,než si nacpat do bezdušáků duše jen tak,pro sichr. protože tím to jen zhoršíš. knotem ani antipichem dušák neopravíš a je to další zdroj problémů,prošoupe se skřípne se,je řídká,prostě problém navíc. nikdy jsem neviděl bezdušák,kterej je dobře obutej a není píchlej aby ucházel,což duše uchází každá. vyvažovat kolo dvoudecákem mlíka je taky super chápu,že u starýho ráfku není na výběr,ale dát do novýho auta duše,to nechci ani komentovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 09:04 | Nahoru | #66293
nemako> ten antipich mi zafungoval i na duši (neměl jsem nic jen sprej) ale je to jen na dojetí,když to stačíš Duše do bezdušové pneu je zbytečná opatrnost.Když to někde hodně utíká,tak se to pozná už před jízdou a nebo když kousek popojedeš Neznám případ,že by se někdo vyboural kvůli tomu, že by mu utekla bezdušovka. To mlíko kluci mysleli jako zatemování průhledný duše co neustále utíká.

(reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 09:36 | Nahoru | #66294
Čmoud> Bezdušák oproti dušáku nikdy neuteče tak rychle.
Ale pokud tlak v bezdušáku poklesne pod hraniční mez,
klidně ho v prudší zatáčce svlíkneš resp. uvolníš z patky a je hotovo.
Proto neblbnout s mizernýma gumama a kontrolovat tlak.
Právě zouvání mizerným vercajkem je pro bezdušák krizovka a můžeš ho zabít
a pak nezbude než do něj narvat duš. A to raději menší než větší.
Faldy na velký duši v malém kole to jako nic moc. ;)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.1.2018 v 10:00 | Nahoru | #66295
Verdom - jo, raději menší než větší. Šak to psal před dlouhou dobou i Zdenál - doporučoval dušu z fichtla dávat na kulatý jawy - ona to trochu větší roztažení bez problému dá a nejsou pak nikde faldy jako když se použije duša "stejného" rozměru jako je psáno na plášti - ono by to sice pasovat mělo, ale kolikrát to udělá nějakou potrhlou harmoniku a pak člověk dvakrát zouvá a rovná případné vybouleniny....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 11:51 | Nahoru | #66296
Já ten svůj příspěvek psal podle zkušenosti. Před lety jsme k mojí Octavii sehnali dvě bezdušové pneu. Obuly se v servisu - a do dvou dnů byla kola prázdná. Duše tedy šly zpět - a byl klid. Pokud vím, tak Caponord má bezdušové pneu a drátěná kola. Ptal jsem se na možnost toto uplatnit u Jawy 650. Vysmáli se mi.
Tak jsem prostě zastáncem duší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 12:01 | Nahoru | #66297
milan1963> někdy to utíká kolem ráfků když jsou kola starší a orezlá a někdy to jde ještě opravit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 12:11 | Nahoru | #66298
milan1963> zrovna caponord má ale niple otevřené ven mimo prostor pro stlačený vzduch

ale dělaj se i různé přestavbové kity z dušových na bezdušové pneu

Naposledy editováno 09.01.2018 12:19:27

(reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 13:16 | Nahoru | #66299
maabo> Člověče to čubrním co tam všechno dávají.To k nám na ves ještě nedorazilo ,i když je pravda že na traktory už se také dávají bezdušovky.

(reakce na) Jawablázni

9.1.2018 v 13:41 | Nahoru | #66300

maabo píše: milan1963> zrovna caponord má ale niple otevřené ven mimo prostor pro stlačený vzduch

To má i můj moped BMW.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist