globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

26.11.2017 v 12:24 | Nahoru | #65341

Jirka4137 píše: Tak při nárazu stodváci do stromu bych čekal větší hrůzu. To je totiž to nejhorší co může auto potkat . Překážka která se v podstatě prořízne dovnitř -zádná plocha.
Maabo budiž ti útěchou že máme pračku Ariston právě tedˇ měsíc po záruce se vysypala ale je to díky vodnímu kameni-studna. Česká Candyna před kterou nás varovali to vydržela 10let. Mojí máti Romo Fulnek kombi 30 let.

Na jedné stodváce jsem četl nápis -umírám bez airbacku jako chlap.



Candyna není česká, to je turecko, stejně jako domo, a další....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.11.2017 v 13:53 | Nahoru | #65342
Včera večer krásných 30km na Símovi k mámě do Brodu - po měsíci stání jsem jen lehce dofouknul pneu, pustil směs, sytič, klíček, jednou šlápnul a šel jako vždycky
Když jse přijel domů, tak u vrat mi tam akorát skočilo 25 000km (nevím kolik s ním najezdil původní majitel, odhaduji cca 10tis km ?, kd\ž jsem ho kupoval měl "nový! tachometr).

Jawablázni

26.11.2017 v 14:50 | Nahoru | #65343

Jawablázni

26.11.2017 v 17:02 | Nahoru | #65344
Po revoluci jsem tuším ve světe motorů četl článek -Smrt přichází z Cvikau. Tam psali o úzkém čelním skle o které si při nárazu zlomíte vaz v případě že se nenapíchnete krkem na sloupek řízení po odlomení plastového věnce volantu. Vysoce hořlavý laminát který byl ternem pro průmyslové tepelné kotelny po r.89 tvořil karoserii a nádrž vedle motoru už by dnes asi taky nebyla to pravé ořechové. Psali něco o tom že při 15km nárazu hrozí smrtelný úraz.
V r.92 jsem s kamarádem jezdil na angličtinu k mojí profesorce jednou trabantem kamaráda jednou mojím rapidem. Po přečtení článku už jenom rapidem.
To jsem ještě nevěděl že s trabim jde objet kolem světa. Ono někdy jsou víc zkušenosti a předvídání než Q7 s deseti pytlema okolo.

(reakce na) Jawablázni

26.11.2017 v 17:32 | Nahoru | #65345
Jirka_S> Já včera ujel 2 km na pionýru. Potom se motor zastavil. V karburátoru byl jakýsi šlem. Žeby z 2 měsíce starého benzínu ? Po vyčištění trysek už jel normálně. Ta samá závada se mi projevila u 120. Ted' už jezdí dobře, ale natankoval jsem raději 100 oktanů. I do pionýra.

Jawablázni

26.11.2017 v 19:49 | Nahoru | #65346
ten šlem je často pozůstatek babišových sraček se se přidává do paliv.... když jezdíš pořád, je to bez problému, jakmile to postává a karbec stihne vyshnout, začnou potíže, protože jak ty sračky uschnou a sejde se jich tam hodně, tak už to nerozpustí nic než horká voda....

Jawablázni

26.11.2017 v 19:51 | Nahoru | #65347
100okt. je házení perel sviním pro tyhle motory s KP kolem 8-9, tam stačí N91.. Celej problém je krátká skladovatelnost aktuálního benzínu.

Jawablázni

26.11.2017 v 20:56 | Nahoru | #65348
On vás Brusel tu rozborku zborku karbeců naučí postupně všechny kdo nemáte stříkačky . A co teprve náš oblíbený žlutý kmotr.

Naposledy editováno 26.11.2017 20:57:22

(reakce na) Jawablázni

26.11.2017 v 21:07 | Nahoru | #65349
[quote=Jirka4137]



Paráda , koukal jsem i na další video, které to po přehrání nabízelo - Kenworth z r. 1950, zrenovovaný, nádhera. Taky je tam odkaz na školu řazení - 9, 13, 18 rychlostí.

Jawablázni

26.11.2017 v 21:46 | Nahoru | #65350
Geodet--jojo četl jsem v aktuálním SM

Tak nevím co tam cpete za benzín,ale já tam mám benzín od Benziny s olejem celou zimu a na jaře šlápnu a jedu,karbec jsem nečistil snad tři roky,jen párkrát za zimu s motorkou zahejbám aby se benzín promíchal a to je vše.

Milane asi bys měl fichtla nechávat ve stodole a ne ho dávat do tepla v baráku,on ten šlem není jen biosračka,ale dokáže to i olej tím jak se střídá teplo zima,u aut je v zimě lehkej šlem v motoru normální a je to jen vysrážená voda s olejem a to samé možná dokáže olej v benzínu.

Jawablázni

26.11.2017 v 22:50 | Nahoru | #65351
Já nevim, ale asi dělám něco špatně. Motorka celou zimu v garáži. Pak přídu a de na první nastartování. Vlastně jo, já vim Milane. To je ta nijaká motorka bez duše, Honda NC700X. To se nemůže rovnat Adheniu 660. To se vozí po záruce do vopravy 200 km na Moravu. To svatej Grál. Haleluja. Vlatně Jawaluja.

Jawablázni

27.11.2017 v 07:25 | Nahoru | #65352
Geodet: NC700 funguje, J660 nefunguje, NC700 je proto navzdory té golfovitosti dobrá a spolehlivá věc, J660 je bezcenný, nefunkční šrot...

To není nedostatek charakteru funkčních strojů, to je kontrukční odpovědnost a snaha o to, aby byl zákazník spokojen.

Novodobé Jawy způsobují chudáku Janečkovi v hrobě rotaci hodnou fortuny, protože i ty desítky let staré, jsou přes všechny šrámy života a další omezení podstatně spolehlivější....

Ale on to stejně nebude brát vážně, protože já jsem po nasrání z neustálého spravování taky přešel k "bezduché hondě" a dostal jsem to co jsem potřeboval,
spolehlivost, výkon, komfort.... a to celé za pár korun...

Jawablázni

27.11.2017 v 08:55 | Nahoru | #65353
Osobně proti Hondě nic nemám je to fabrika která se zaměřuje na výrobu motorek od prvopočátku. Jawa ale nikdy bezcená nebude už jen díky kvalitnímu motoru a opravdu dobrému rámu. Elektrika se určitě časem vychytá. Že to měla udělat fabrika než stroj pustila k zákazníkovi je ale svatá pravda.

Jawablázni

27.11.2017 v 10:02 | Nahoru | #65354
Já bych byl k jawě i k tomu, proč si dnes někdo koupí jednoválec jawa docela kritický, ale nejhorší na tom je asi taková představa, že si to kupuješ už s nedostatkama, které jsou do budoucna kritické. Je to asi jako si koupit Lada niva, ono to sice jede, dost vyjede, ale každý ví, že za pár let je to rezavej šrot... Kdo si koupí předem odsouzenej auťák? Na to prostě musíš mít koule. Myslím kulečníkový koule. V mozku. A žít z legendy. Po pravdě, proti legendám nic nemám...Ono taky jde koupit jawu s tím, že to bude ceněná rarita, že to bude všude jako raritní obdivováno. Ale děkuji, nechci. Chci aspoň dvouválec.

Naposledy editováno 27.11.2017 10:03:04

Jawablázni

27.11.2017 v 10:25 | Nahoru | #65355
Já to beru tak, že někdo má rád macatý a jinej hubený.
No a někdo má rád, když mu při tom nařežou.
A proto se najde někdo, kdo si koupí novou Jawu.
Každý to má jinak.
Rám je opravdu celkem naddimenzovaný a tuhý, no a motor je jednohrnek a v XTéčku fachá,
tak proč ne tady. Já bych ho nechtěl, ale najdou se tací, co to chtějí, bo by se to jinak nedělalo.
Ta elektrika je tam tragická, ale dá se to předělat, takže pro masochisty ideální stroj na trápení
a zbytek to obejde velkým obloukem, jako já a tak to asi má být.
A rarita to jistě bude, muzea jsou plná rarit. A že to jsou mnohdy předražený paskvily? Neva.
Za Picassa 106 mega dolarů někomu příjde hodně a někomu ne.

Jawablázni

27.11.2017 v 10:31 | Nahoru | #65356
Láďa: u Nivy se to dá pochopit, ale z jiného důvodu protože si koupíš LACINÉ auto, co hodně projede a že za pár let zrezne je jedno, protože mezitím odvede dost práce na to, aby si na sebe vydělalo, takže ano, je to auto na pár let, ale jeho užitná hodnota vzhledem k ceně je velmi dobrá, skoro až nepřekonatelná, když nejbližší konkurent Samuraj je o dost menší, víc neprojede, má sice kulturnější agregát, ale stojí o třetinu víc a hnije taky dost

Kdežto Jawa 660 je nespolehlivý jednoválec za cenu spolehlivého dvouválce. A velký jednoválec je poměrně otravná záležitost v silniční/univerzální motorce už sám o sobě, byť v určitých kategoriích motorek pro určité využití má svůj opodstatněný smysl, do cestovní věci je to prostě diskomfort a rozpočtová volba.... Takže tady se té užitné hodnoty nedořežeš ani v hloubce mariánského příkopu, motor je sice kvalitní, ale pro cestovní použití nepříliš příjemný i přes to, že předchozí rotax byl ještě horší škubník, podvozek je sice docela dobrý, ale ten je dneska dobrý u všech větších motorek, takže nám zbývá ten neotřelý vzhled s dojmem chuligánského scrambleru jako jediná věc, která je lákavá a to je příliš slabý argument na koupi dražšího stroje, který je parametrově horší a navíc ještě sráč...
Motorka není jen motor nebo rám, motorka je celek, kde když je problematická jakákoli část, tak jako celek nefunguje.

Že se elektrika vychytá? mozná se skutečně vychytá, ale je třeba hodnotit věc komplexně, výrobce vyrobil věc, ta nefunguje a těžko se to řeší, protože spousta lidí se nedruží zde ani nikde jinde, přesto se nákupem J660 napálili, mají problémy a ta fabrika na ně sere a s ničím jim nepomůže.. To se jinde nevidí, protože všichni ostatní ví, že jakmile zákazníka naserou a problém mu nevyřeší, tak ho naserou 2x a už se k nim nikdy nevrátí.....

Jawa bývala legenda - ale už je to dávno a bývala legenda proto, že dělala laciné, ale zároveň i poměrně spolehlivé věci, kterým pak za tu nízkou cenu a nenáročnost šly odpustit ty horší parametry... Dneska je to jinak, dneska dělá cenově průměrné, nespolehlivé i parametrově horší věci...

Jawablázni

27.11.2017 v 10:35 | Nahoru | #65357
Verdom: největšími raritami z běžných věcí se obvykle stávají největší nesmysly, které buďto nikdo nechtěl a skoro vůbec se neprodávaly, nebo se při provozu projevily jako totální sráče a skoro všichni to rychle zahodili J660 je průnikem obou množin, takže rarita to nejenže bude, ona to rarita už je, protože už to co předvácí, to se jinde nevidí...

Jawablázni

27.11.2017 v 12:14 | Nahoru | #65358
Pánové, já bych chtěl cajkový hodinky s vodotryskem Ale ne, vážně, proč furt rejt do toho Adenia. Hrnous tomu rozumí a umí tu nešťastnou eletriku opravit či vyměnit, je to něco jako smluvní elektroopravář pro fabálu a tak dá se říct zprostředkovaně sice ale přesto aspoň bude mít Milan konečně po letech zlobení ty proudy v pořádku. Že fabrika před něčím strká hlavu do písku nemusí bejt vina tý fabriky jako takový ale někoho tam nahoře kdo o něčem rozhoduje a obyčejný zaměstnanci jsou na nějaký akce ( změna drátů a fastonů a podobně ) krátcí. Já se třeba teď vrtám v té staré konopnici a sakruju kudy chodím na nové součástky - prostě díly z druhovýroby mají jiný rozměry než by měly mít nebo prostě došlo časem k nějakým změnám a dělá se holt to, co je nejčastější. Pitomej policajt (bočák že) - na rámu díra průměr 8, policajt s čepem průměr 10. Materiál držáku policajta na rámu nechápu z čeho, páč to nešlo ani vrtat. Tři vrtáky postupně ohlodaný do tupa a znovu broušený než jsem ten zhruba centimetr materiálu provrtal z osmičky na desítku. A vrtáky mám celkem dobrý, žádné blato. Nebo těsnění nad kolena co se strkaj do výfukového otvoru na válci - jsou širší a nejdou tam nějak rozumně naimplantovat. Že je to zapertlovanej plech, tak to neobrousím abych to zúžil. Zbude asi jemnej poklep na násadě od koštěte na venkovní okraj....

Jawablázni

27.11.2017 v 12:33 | Nahoru | #65359
Bimbam:

Ad .J660 - fabrika vystupuje taky jako celek, od ředitele, přes technologa, dělníka až po uklízečku..... důležitej je výsledek a ten stojí za vyližprdel. Smluvníá záruční nebo kulanční oprava by se dala u Hrnouse uvažovat leda v případě, že by si jej fabrika jako externího odborníkal najala a v rámci záruky by jeho opravu/úpravu dostal uživatel werglu zdarma v rámci záruky, nebo jen za zlomek v rámci kulance... toto není regulérní externíá řešení, to je jen štěstí všech nešťastníků, kteří se napálili s J660, že ten Hrňous na světě je a je ochoten se tím zabývat a ti neštastníci už nemají jinou možnost, než to zaplatit nebo zahodit.....

Ad. J634 - potkal jsi se s "kvalitou" dnešních náhradních dílů, která mne donutila zbavit se Čz477, protože kvůli nim se stala pro dlouhodobý každodenní provoz příliš vrtošivou, než aby to ustála moje trpělivost. Ohledně materiálu držáku - je na něj tah jak svině co se týče ohybu, protože čechie 634 je notně obézní a ten materiál musí být solidní, aby se to věčně neohýbalo. Já mám několik TK vrtáků v základních průměrech, které tento problém zmáknou.

Naposledy editováno 27.11.2017 12:36:00

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.11.2017 v 12:50 | Nahoru | #65360
Novou Jawu jsem už odsoudil a je mi z ní na blití... Opravdu. Stroj se prostě nepovedl, ale proč se k tomu ta fabrika staví tak macešsky a kašle na lidi, co si jí koupili? Jen pro srovnání, za 23 000Km ujetých na letos 60 let staré půllitrové Jawě, jsem měl 4 poruchy. Jednou odešla svíčka, po druhé se povolil šroubek na svorkovnici dynama a uvolnil se vodič k levému válci. Potřetí mi prasklo spojkové lanko a čtvrtá závada mne fakt sere, včera jsem zjistil, že mi prolíná benzin u horního úchytu nádrže - budu muset letovat. Jinak jen běžná údržba po cca 5000Km. Adenium a fabriko - můžeš se stydět!

Jawablázni

27.11.2017 v 13:29 | Nahoru | #65361
Taklhle, kdo už tu motorku jednou má nebo kdybych k ní já přišel jak slepej k houslím, tak si tu elektriku přetahnu, i kdybych ji měl koupit z vraku XTčka, pokud bych nechtěl vše dělat od nuly sám.. Pak bych byl možná spokojený majitel, pokud by mi stačil ten motor v tak robusním stroji (ale spíš nestačil).
Kupovat to nový s vědomím, co je to za nedodělek, to v žádnym případě.

(reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 13:33 | Nahoru | #65362
MartinED250>
Já letos u jedné panelky (559) pokořil 30tkm.
Závady za tu dobu:
1. V Itálii, v kopci pod Passo de Sella prasknuté lanko plynu.
2. Vyklepaný šroub nosiče, když jsem jel za Bimbamem na podzimní.
Nic jiného jsem na tom za 30tkm neopravoval, pominu li žárovky (noname z Chotusic),
které na hrbatých silnicích kapou celkem často.

Letos musím vyměnit pakny v brzdách a chci tam naroubovat dopředu H4 parabolu,
jelikož jezdím dost po tmě a i s VAPE mi přijde, že by to mohlo svítit víc.
Jinak to fakt jen jezdí. A to dost často i ve dvou a s PAvem.
Díky tomu pošilhávám po něčem silnějším, jelikož ten výkon tam na delší přesuny ve dvou není,
ale to se uvidí na jaře, jestli mě to nepustí.
Každopádně strom pod strom by byl asi dobrý dárek.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.11.2017 v 14:16 | Nahoru | #65363
Panelka je mohutný držák, letos jsem pokořil 40 000Km a taky jsem jí nikdy netlačil.Já na silných strojích jezdil, ale mít je nemusím. Mě ty staré motory baví a vím, že na nich dojedu kamkoliv. A že to trvá déle? Nevadí, každý den na nich štreku nevalím a jezdím hlavně pro radost. 500Km za den za dovolenou se dá ujet i na panelce. Prostě mi to stačí a dělá mi to radost. Adrenalin si užívám s bednou vedle sebe a i to mne baví.

(reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 14:20 | Nahoru | #65364

MartinED250 píše: 500Km za den za dovolenou se dá ujet i na panelce.



Ve 20 letech bych ti dal za pravdu, ale asi je to člověk od člověka. 500 km za den dám dnes na pohodlné silné motorce a pak se z toho 3 dny léčím. Na panelce si to neumím představit.

Jawablázni

27.11.2017 v 14:28 | Nahoru | #65365
Je mi bez mála 40.. těch 530km bylo z ČR k Bodamskému jezeru. Byl to hec a nabírání času. Letos jsme po Rumunsku dali 400Km i v tom terénu. Ale to jsme taky museli, protože nás tlačil čas.. Jde to. Nijak mne to neomezuje, ale to bude možná tím, že můj další a možná většíkoníček je lezení po horách a na "bolest" jsem zvyklej..

Jawablázni

27.11.2017 v 14:31 | Nahoru | #65366
Jasně, fyzička je základ. Ale pro mě by to bylo už jen trápení a nestojí mi to za to. Určitě se najde někdo i okolo 50-60 let věku, kdo by to na panelce dal, ale já přiznávám, že pro mě by to v mých 37 letech bylo utrpení.

Jawablázni

27.11.2017 v 14:35 | Nahoru | #65367
Na panelárně se jezdí dobře, jen se musej někam nějak poskládat haxny - brzo mě bere křeč do noh z šestnáctek kol. Proto mám na ježdění raději devatenáctipalcový sportky, i když se říká že je rám skoro stejnej, prostě na těch sportkách mě nohy nezlobí vůbec a na třindě jen někdy. Na Smolíkovi pravidelně kolem prvního kilometru a po pátým si to "sedne"

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.11.2017 v 15:44 | Nahoru | #65368
Je mi 50 a na Silvestra a Nový rok jezdím okruh cca 390 km na Jawě 50 Mustang

Jawablázni

27.11.2017 v 16:04 | Nahoru | #65369
Já jsem dal letos k Balatonu za den 744 km. A hned druhý den dalších 500 km. Ale je fakt, že na CBF600, tam ty kilometry rychle ubýhají

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.11.2017 v 16:46 | Nahoru | #65370
Čmoud> Já letos chci jet 54 km na pionýru, taky na Silvestra, úplně mi bereš myšlenky. Je mi 54...

Už jsem se k tomu nechtěl vyjadřovat, ale musím. Pro upřesnění.
Stylku 650 jsem v roce 2008 kupoval s tím, že je to kvalitní motorka, co do spolehlivosti se rovnající pérákovi, který mně za 36 let nechal na silnici jedinkrát. Upadl mi tehdy drátek od indukční cívky. Bohužel , když pro mně a Stylku 650 manželka musela sedmkrát za sezonu jet naší škodou 120 s vozíkem , protože mně motorka zradila ( vždy elektrika ) , byl jsem silně znechucen. A překvapen. Samozřejmě nepříjemně. Posléze jsem zjistil, že existuje internetové forum, kde jsem se dověděl, že Jawa 650 zlobí všechny majitele a nejen elektrikou. To už je dnes notoricky známé. S pomocí stejně postižených kolegů jsem dal motorku do slušného stavu, pomáhali jsme si vzájemně. S motorkou jsem poté bez velkých problémů najezdil přes 40 tisíc km.
Potom Jawa představila 660. Oproti 650 na ní zapracovali a 90 % problémů , kterými trpěla 650, "vychytali". Kdo nevěří, nemusí. Elektriku Jawy 660 navrhoval člověk, který má 650 a je něco jako hrnous, ví tedy, o co jde. Jeho samotného samozřejmě jeho 650 taky vypekla...takže jeho návrh elektroinstalace 660 byl prvotřídní. Bohužel - fabrika ve snaze ušetřit původní návrh jaksi úplně neakceptovala. To jsem nevěděl a nevěděl to asi nikdo z nás, kteří jsme si novou 660 koupili. Nepříjemně překvapen tedy nejsem jen já, ale vlastně každý majitel ...motorku jsem kupoval s tím, že je to spolehlivý stroj , bez chyb, rozhodně NE s tím, že se bude muset dodělat ! !
Mnozí z vás by motorku vrátili, ale já jsem se rozhodl nechat si ji a stejně jako šestsetpadesátku i šestsetšedesátku dát s pomocí kamarádů do spolehlivého stavu. Tak se rozhodlo možná 90 % majitelů 660. Hrnous předělává elektriku snad všem. Trvám na tom, co tady už psal hrnous a kvůli čemu sem už nepíše - kromě nepovedené elektriky je 660 dobrý, konkurenceschopný stroj a je proti 650 o generaci dál . Dovoluji si tvrdit, že tento názor má i většina majitelů Jawy 660, kteří si ji i přes problémy nechávají. Stačí se přijet podívat na náš sraz.
Ano, motorka stála nějaké nemalé peníze, kvůli elektrice to není konečná částka - navíc nervy, čas - ale mně osobně za to ta Jawa 660 stojí.
-----------
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist