globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

24.12.2018 v 23:40 | Nahoru | #74041
A všem samozřejmě veselé Vánoce, pohodu a žlučník v pokoji

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 00:35 | Nahoru | #74042
Když si zmínil karoka, toho máme doma 85kw. Nikdy sem v tom neseděl, jen žena. Jaký máš na to auto názor? Třeba v Porovnání s yeti 1.8tsi? Mně to moc nedává smysl. Na koho je to vlastně cílený?

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 00:44 | Nahoru | #74043
PetrL3> Já tyhle auta nemám moc rád, ale je to teď móda a vydělává se na tom. Jediná výhoda aspoň pro mě, že sedíš výš, jinak je lepší podle mě Octa. Proti Yetině je to ale zase lepší - víc místa lepší sedačky. Karoq je takový akorát, třeba Kodiaq je podle mě ničím nevinikající krabice, která je proti Karoqu samozřejmě luxusnější, ale designově mě ničím neuchvacuje. To už se mi víc líbí čínské provedení GT se splývavou zádí, zrovna jsme ho tam měli poslední týden před vánocema. Porovnávat 1,0TSi a 1,8Tsi jde dost špatně - jeden je na spodním konci nabídky, druhý je na opačném. 1,8TSi byl povedený motor, dneska je místo toho 2,0TSi.

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 02:55 | Nahoru | #74044

hrnous píše: cmiral> taky zvazuju montaz tazneho, koupil swm domek i s kopou bordelu a mohlo by se hodit. Otazkou je, jak se tomu linemu 44kw motoru bude chtit s vozikem a do kopce..

Žádná hitparáda to není, ale dá se.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 07:10 | Nahoru | #74045
Nerad tu narušuju vaší plodnou dvoustopou diskuzi, ale vypadá to, že čtvrtek a pátek bude tepleji a i puchejř by mohl mohl vystrčit paleček od nohy, tak by jsme zase mohli dát dlabanec v naší oblíbené restauraci v Neveklově

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 08:21 | Nahoru | #74046
Jirka_S> děkuji za názor, jezdím většinou ve dvou 100km silnice "1. třídy"+ 30km "dálnice" teda pokud to na ní jede a to samé zpět a to cca 2-3x týdně. Občas táhnu za O1 i něco na kouli kolem komína, většinou je na vleku nějaká jawa nebo čezeta a do pálenice to nemám tak daleko a do sběrného dvora používám Juniora htp, takže 85kw by mi mohlo stačit, protože ta 1.5 bude cenově asi hodně nasazená.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 09:04 | Nahoru | #74047
Jirka S: on s tím však Wagen přišel jako vždycky až po funuse.... Podobné motory jezdí už 5 let u ostatních značek...

Jízdně to není špatné, dokud nezapřáhneš přívěs, ale to nikoli z důvodu že by ten motor neměl sílu, ale pro dlouhé převody na 1 a Z,
které při rozjíždění a couvání s naloženým přívěsem dost odsírá spojka, protože ten tříválec se potřebuje přeci jen víc nadechnout, než se dá do práce...

Do 1,5 děláme součástky .

Jawablázni

25.12.2018 v 09:55 | Nahoru | #74048
přívěs s motorkou není zase takové drama, na těžší náklad stejně zůstane doma oktávka a se spojkou máš pravdu. Za autama do velikosti oktávky jsem můl vlek při couvání vždy viděl ale teď vidím hovno a nejen spojka trpí

Jawablázni

25.12.2018 v 10:01 | Nahoru | #74049
Já přestože mám pměrně velkej vlek, tak je o fous užší než auto a jak se honílitry v kufru zvedáním zadního plata, tak jsem viděl taky hovno... Mno dopřál jsem vleku nástavbu s plachtou a je vidět dobře...

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 10:07 | Nahoru | #74050

pech. píše: Jirka S: on s tím však Wagen přišel jako vždycky až po funuse.... Podobné motory jezdí už 5 let u ostatních značek...

Jízdně to není špatné, dokud nezapřáhneš přívěs, ale to nikoli z důvodu že by ten motor neměl sílu, ale pro dlouhé převody na 1 a Z,
které při rozjíždění a couvání s naloženým přívěsem dost odsírá spojka, protože ten tříválec se potřebuje přeci jen víc nadechnout, než se dá do práce...

Do 1,5 děláme součástky .



To je obvyklá "vyčkávací" taktika VW
Emise, emise, emise - …….. otáčky nad 2000 1/min jsou zakázány
Tak teď už vím proč je jeden motor lepší a druhý bych šel reklamovat …..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 10:15 | Nahoru | #74051
Mě na těch nových výtvorech vadí, že na prvním místě je plná konektivita, asistenční systémy včetně utírání pr...e apod. Např. ovládání topení-klima u Scaly je přes dotykový displej, knoflíkem jde regulovat pouze teplota. Musíš zap. displej-zvolit klima-zapnout klima-větrák . Krásný příspěvek k bezpečnosti, když dneska v provozu koukáš a vidíš dost velké množství blbů se zrakem upřeným na středovou konzolu a občas koutkem oka kouknou na silnici před sebou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 10:17 | Nahoru | #74052
Co mi donesl ježíšek ? Pár měkkých dárků - svetr, ponožky, no a hlavně plechovou ceduli JAWA. Tak přemýšlím, kam ji umístím.
K autům : mám tady obě starší dcery z Prahy. Jedna má toho Hyundaje iX 20, funglovku. Nejstarší tady u nás jezdí Astrou, ale do Prahy ji nechce. Večer se vyjádřila, že si asi pořídí tu Fabii, co má děda - Junior 1, 0 OHV. Když bude v pěkném původním stavu, proč ne. Jezdí sama, maximálně ve dvou - a po Praze je dostačující. Vždyt' je to vlastně modernější Škoda 120.

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 10:22 | Nahoru | #74053

Čmoud píše: Nerad tu narušuju vaší plodnou dvoustopou diskuzi, ale vypadá to, že čtvrtek a pátek bude tepleji a i puchejř by mohl mohl vystrčit paleček od nohy, tak by jsme zase mohli dát dlabanec v naší oblíbené restauraci v Neveklově



Po tom vánočním půstu je třeba doplnit vitamíny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 10:25 | Nahoru | #74054
milan1963> Ahoj Milane - ceduli umísti na zeď šipkou směřující ze dvora ven - jako že tady Jawa nemá co pohledávat

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 10:27 | Nahoru | #74055
Čmoud> To mám smůlu, já na oběd pojedu do práce

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 10:45 | Nahoru | #74056

Čmoud píše: Nerad tu narušuju vaší plodnou dvoustopou diskuzi, ale vypadá to, že čtvrtek a pátek bude tepleji a i puchejř by mohl mohl vystrčit paleček od nohy, tak by jsme zase mohli dát dlabanec v naší oblíbené restauraci v Neveklově

Kdyby bylo hezky tak bych taky pravděpodobně vyrazil ale zatím nevím jestli ve čtvrtek nebo pátek

Naposledy editováno 25.12.2018 10:47:15

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 10:50 | Nahoru | #74057
Jirka_S>
spíš naopak...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 11:04 | Nahoru | #74058
JIrka-S: to není vyčkávací taktika, ale neschopnost... podložená desítkami let... Ti co neokopírovali nekoupili nebo neukradli nevymysleli... S jedinou výjimkou což je VR6 - zdál se to být dobrý nápad a vznik z toho docela sráč - Jsou tam začátečnické konstrukční chyby, které jsou sekundárně napravovány hypermateriály a stejně žádná sláva...

u VW by asi dodnes dělali brouka (což je auto hodně nahovno, navíc to taky nebyl jejich nápad), kdyby postupně nekoupili Auto union, které mělo projekt DKW které bylo upraveným projektem malého mercedesu s předním pohonem, jež se mercedes rozhodl nevyrábět, ale stihl motor z toho pojektu namontovat do modernizované DKWF102 jež nazvali "Audi" když prodal mergl automobilku DKW pro VW tak tím VAG získal první normální motor a zároveň koncepci předního pohonu pro podélky... A "jejich" Golf? Ten taky není jejich... Audi koupilo krachující automobilku NSU, která si nasrala do bot s wankelem, ale měla projekt melého předkového auta - štorcky, které se nejprve začalo vyrábět jako Audi 50 (ano Audi začínala výrobou cizích aut pod znovuobjevenou značkou), a aby to vytěžili co nejvíc, tak to trochu učesali, dodali tomu chybějící dvěře a tak vznikl první Golf ... Jejich kecy jak byl první - leda hovno... italové dělali předkové štorcky na phersnu o několik let před nimi, kdy oni pořád mrskali ten předválečný, líný, stísněný a rozežraný krumpl jménem brouk...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 11:07 | Nahoru | #74059
Milane na Juniora ať se vysere... Ať si koupí úplně normální Fábii. Se š120 to má společné akorát to, že je to celohliníkový čtyřválec... ten motor má už od dob favoritu zcela jiný blok i hlavu, bimetalické písty jinou klikovku, Fábie mají hydroštely, rezonanční sání.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 12:02 | Nahoru | #74060
pech.> Musím Tě opravit ...Audi nezačínala výrobou cizích aut. Kolem roku 1900 vznikla firma Horch. Ta vyráběla vlastní auta , ale její zakladatel August Horch kolem roku 1910 firmu opustil a založil jinou. Název AUDI v znikl latinským překladem slova horch , což je audi - česky slyš...a ten už zanedlouho vyráběl také vlastní auta.
Shrnuto - už před 1. světovou válkou jezdila po světě auta Audi.
Nejsem všeznalý, ale býval jsem členem ( a dosud udržuju přátelské kontakty ) s klubem německých historických vozidel - původně DKW klub Svazarmu a toto vím právě odtud. Nakonec - moje první vozidlo byl už koncem 70. let německý Wanderer .

Naposledy editováno 25.12.2018 12:04:04

Jawablázni

25.12.2018 v 12:09 | Nahoru | #74061
O tom nahoře zmíněným vypínáním dvou válců v autech učili už někdy v roce 1998 ve škole.Tenkrát byl problém s praskáním litinových svodů díky rozdílným teplotám. Dnes už používají nerezové trubky a je klid. Vypínání válců už měl buldozer Stalinec hodně dlouho dozadu. Ale jen na volnoběh kvůli ušetření paliva.

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 12:11 | Nahoru | #74062

Jirka_S píše: Mě na těch nových výtvorech vadí, že na prvním místě je plná konektivita, asistenční systémy včetně utírání pr...e apod. Např. ovládání topení-klima u Scaly je přes dotykový displej, knoflíkem jde regulovat pouze teplota. Musíš zap. displej-zvolit klima-zapnout klima-větrák . Krásný příspěvek k bezpečnosti, když dneska v provozu koukáš a vidíš dost velké množství blbů se zrakem upřeným na středovou konzolu a občas koutkem oka kouknou na silnici před sebou.



na tu konektivitu a asitenty v mém věku jim taky seru, viděl jsem "studii" Junior , pro mě optimální holátko bez těchto pičovin ale s koulí a ne drahou od škodovky , jen bych chcalce junior nechal šplíchnout nárazníky

Naposledy editováno 25.12.2018 12:13:13

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 12:47 | Nahoru | #74063

milan1963 píše: pech.> Musím Tě opravit ...Audi nezačínala výrobou cizích aut. Kolem roku 1900 vznikla firma Horch. Ta vyráběla vlastní auta , ale její zakladatel August Horch kolem roku 1910 firmu opustil a založil jinou. Název AUDI v znikl latinským překladem slova horch , což je audi - česky slyš...a ten už zanedlouho vyráběl také vlastní auta.
Shrnuto - už před 1. světovou válkou jezdila po světě auta Audi.
Nejsem všeznalý, ale býval jsem členem ( a dosud udržuju přátelské kontakty ) s klubem německých historických vozidel - původně DKW klub Svazarmu a toto vím právě odtud. Nakonec - moje první vozidlo byl už koncem 70. let německý Wanderer .



Milane, já vím co je Horch, ale Horch je Horch a Audi má sice stejného zakladatele, ale jelikož Horch pokračoval dál i bez něj, tak neplatí že Audi je Horch... Onoho času který zmiňuješ to byly konkurenční fabriky, když z té první zakladatele vyštípali, tak si udělal druhou. Jsou to dva různí výrobci aut ačkoli název znamená totéž..... Značka audi pak nebyla používána a znovu se začala používat až když AU měla problém s pověstí aut NSU, zastaralými DKW a tak použili mix technologií které vzájemným skupováním získávali a ten nazvali znovu Audi... A zde začíná historie dnešní Audi, protože ta z počátku století s ní má společné jen to, že v rámci AU to byla platná značka, kteoru desítky let nikdo nepoužíval, ale registrovaná byla...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 13:10 | Nahoru | #74064
Ono se právě po dlouhém období kdy bylo v autěch v základu úplné hovno po krátké době která začala před +- 10-15 lety, kdy se do základní výbavy prospěšné věci jako ABS, Airbagy, klimatizace, štelování volantu a sedadel tak aby si každý našel vhodnou pozici za volantem, lepší světlomety atd... začalo ubírat směrem trochu zvráceným, že než dokaždé výbavy dělat jiný svazek a jiným počtem šudlíků a jiným počtem děr v přístrojovce - vymysleli že když už jsou kvalitní a dotykové displeje levné a rozšířené, tak jej namontují jako hlavní ovládací prvek, výbava se rozliší tím co se tam nahraje za SW (navigace, konektivita, audio) a je to ve výsledku levnější, na první pohled líbivější... ale skutečně poněkud nebezpečné, protože tam není ta hmatová odezva takže se na to prostě musíš podívat a díváš li se na cokoli jiného, nedíváš se na silnici....

Proto je lepší když jedeš zašne se ti mlžit sklo, tak nahmátneš ten knoflík, tlačítko nebo páčku na větrák a změníš jeho nastavení aniž bys spustil oči ze silnice.....

ta konektivita je dobrá, protože když si ozrcadlíš mobil na přístrojovku,tak se ti zobrazuje tvoje v mobilu běžící aktuální navigace mezi budíkama, nebo nejhůř na to displeji uprostřed což je na druhou stranu furt lepší než ten mobil někde rafičit na přístrojovku kde bude padat nebo zakrývat něco jiného a zvuk jde do repráků auta, takže víc nahlas....

Naposledy editováno 25.12.2018 13:12:59

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 14:40 | Nahoru | #74065

pech. píše: Milane na Juniora ať se vysere... Ať si koupí úplně normální Fábii. Se š120 to má společné akorát to, že je to celohliníkový čtyřválec... ten motor má už od dob favoritu zcela jiný blok i hlavu, bimetalické písty jinou klikovku, Fábie mají hydroštely, rezonanční sání.....



Já myslím, že je to jedno. MIlan je prostě jinak orientovanej. :) Moje paní rozeznává auta podle toho, že buď má tvar jako brouk, nebo ne. Není tím myšlený VW brouk. "To je hezké auto.... Takový brouk". Jednou je broukem Hyundai i10, jednou panamera. Nemá cenu to řešit... No a taky barva, bez ohledu brouk nebrouk.

(reakce na) Jawablázni

25.12.2018 v 14:47 | Nahoru | #74066
pech.> vzal jsem před lety od strejdy 70+ na dojetí felici kombi 97, klima funkční a celou dobu bez údržby, centrál, ABS, 2x pytel, mlhovky a klasika tažné, servisní náklady směšné, víc od auta nepotřebuju. Nezmar, dělník, co metrů dřeva a tun stavebnin odvezla na vleku, ale kdyby jen nehnila. A ten Junior po seniorovi sice nehnije, ale motor je v háji, kolem komína stačí .

Pracovní Junior s 1.4, kterých bylo jak šafránu by bylo terno

Naposledy editováno 25.12.2018 14:50:07

Jawablázni

25.12.2018 v 16:18 | Nahoru | #74067
Junior 1,4 je sice vzácnost, ale jeden tu v ulici je...

Ta hypotetická porucha serva co se může stát, nestojí za omezení, ktré provedení junior přináší
svým extremismem... Fabie je poměrně těžká, posilovač se tam pro ten nejzákladnější komfort
celkem šikne. Pro ženské obzvlášť.. Malé brzdy - pro provoz s přívěsem velká nevýhoda.
Nedělená sesle u auta na praktičnost- velká nevýhoda...

Nemá sebemebnší cenu otravovat se s Juniorem, když jako patnáctiletá ojetina to auto nestojí
o nic míň než normální porvedení, které ty praktické stránky má a navíc jako bonus i normálně vypadá,
motory jsou stejné, protože 1,0 byl tragicky slabý, proti tomu je lepší i obyčejné HTP a 1,4 se z těch dvou let
co byl Junior se čtyřválcemna trhu dělal jen v roce asi 2002....

takže chceš li Fábii OHV sháněj nějakou málo shnilou ve které se měnil fridex (ušetříš si anabáze s hlavou sežranou
starým zkyslým fridexem) Kilometry jsou víceméně jedno, tyhle motory od Favoritů dál nemají problém najet
půl mega a soukromé kusy budou někde kolem poloviny...

Pokud chceš jakoukoli Fábii, vyser se na jedničku, už jsou stejně všechny chycené kovomorkou a
bez co nejmladší dvojku s 1,4 do částky co jsi schopen investovat...

Jawablázni

25.12.2018 v 16:26 | Nahoru | #74068
s běžnýma poruchama serva u F1 jsem se taky potkal, je fakt že junior bez serva i na úzkých kolelech ač s volantem z O1 je pro manželku dost boj a na parkování po Praze bude fakt tragédie

Jawablázni

25.12.2018 v 16:27 | Nahoru | #74069
Ja uz bych asi podruje do jednicky ohv nesel. Mam ji v echt stavu, nicmene uhnivajici svazky, casovana bomba v podobe chcipajiciho servomotoru snimace /uz mam treti / obecne tekouciho rizeni, hnijicich prednich podbehu ci jak se tomu mistu nadava a dalsich sto mensich problemu. Pritom spotreba ok motoru je 7l, v roce 2018 s tim ze to sotva jede..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2018 v 16:56 | Nahoru | #74070
Hrnous: to je právě ono... už je to 15-20 let starý víceméně shnilý werk, jediné co motor OHV vynáší na piedestal doporučení je jeho uživatelská vstřícnost a to že jedinou seriovou závadou je to těsnění pod hlavou a jedinou nevýhodou je to že v té nesmyslně bachraté olověné kastli, ve které přes to není místo je to poněkud líné... (ve Felicii která vážila pod tunu to jezdilo se stejným výkonem velice schopně...)

Protože HTP stojí za vyližprdel a v jedničce tuplem, jedou ještě hůř a serou se až by z toho jeden blil...

1,4-16V sice jedou pěkně a žerou málo, ale po 200kkm mají v prdeli písty, klepou a nezřízeně žerou olej, což zabíjí kat a čidla do doby než to záhy po zahájení
klepání ztratí kompresi zcela a přestane jezdit... To se napravilo že ve dvojce - hurvínkovi.

Dvoulitry jsou kdež nejlepší, protože žerou jako OHV, ale jedou jako píchlá svině a problémy s nimi nejsou ani kolem 350kkm.... Ale je jich málo - hodně málo na trhu....

Takže jednička Fábie je dneska neduživý shnilý sráč jenž se nedá obecně doporučit, právě proto, že je to o konkrétním kusu který za to může stát nebo ne, celoplošně doporučitelná prostě není.... (navíc se dají za podobné peníze koupit lepší auta...)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist