AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> S tím kajakem jsi mě dostal. K tomu Olcitu: Všichni škodovkáři brečeli jak je to hrozné auto. No ve srovnání se stopětkou se musím smát. Koupil jsem ho v r.96 na ježdění do práce za jednu výplatu.29tisíc. Cesta do Erfurtu (Arnstatu) kde jsem makal okolo 700 kiláků. V autě se sedělo perfektně. Pohodlné sedáky komfortní odpružení. Víko zadních dveří se dalo otevřít tak že se člověk nehrbil když šel do kufru. Na rozdíl od Fáčka normální rejd. Vzducháč boxer v zimě jsem nemusel lít do chladiče nemrzku. Klika s kterou jsem kromě kol protočil v mrazech motor a pak hned chytil. Vysoký podvozek který projel víc něž škodovka. Schránky všude v autě odkládací prostor. Škodovka se mohla jít v nižší výbavě zahrabat. Čezetu jsem do něj naložil po sklopení zad. sedaček celou a dojel s ní ve vysokém sněhu až k chalupě. Nevím ale zkus to vše s maxíkem 105-120l který stál víc než Olcit.
Mám několik známých, kteří měli oltcit, fungoval jen jeden, ten nejstarší..... Ono to tu bylo jeden čas v módě protože to bylo pohledné a mladé auto za
málo peněz... Ti ostatní s tím měli takové trápení že s láskou vzpomínali i na polský fiat 125, který byl taky mimořádný sráč... takže to byly kejkle ve stylu věčně mastné brzdy od převodovky, věčně ulité svíčky od krátkých jízd, ucpávání děr v nárazníku kostičkami polystyrenu aby se to aspoň trochu ohřálo a neulejvalo ty svíčky, zadřené torzky... Mno krumplsráč nahovno... je skutečně pravdou, že škondůry měly mimořádně nepraktickou karoserii, ale fungovaly poměrně spolehlivě a se podstatně menší spotřebou... Já byl schopen jezdit se 105 za nějakých 7,5L Fáčko kolem 8... Oltcit neměl problém spolknout 10-11. A to jsme se ještě nedostali k ergonomii kdy mačkáš tlačítka na přístrojovce rukou prostrčenou skrz volant... Takže nám tu zůstaly jen dvě výhody - dobře to vypadalo a bylo to skutečně pohodlné... Jinak ani z dálky vidět. Fáčku to nesahá po paty, to funguje spolehlivě jak slunce a ačkoli hnije dost, vydrží oproti oltcitu o 10 let dýl, nechybí mu zadní pár dveří... prostor je lepší, kufr trochu horší... proti oltcitu víc drncá, ale proti dnešní produkci je to jízda na létajícím koberci Prostě normální, praktické a spolehlivé auto... Oltcit není ani normální, ani spolehlivý....
Jirka4137 píše: pech.> S tím kajakem jsi mě dostal. K tomu Olcitu: Všichni škodovkáři brečeli jak je to hrozné auto. No ve srovnání se stopětkou se musím smát. Koupil jsem ho v r.96 na ježdění do práce za jednu výplatu.29tisíc. Cesta do Erfurtu (Arnstatu) kde jsem makal okolo 700 kiláků. V autě se sedělo perfektně. Pohodlné sedáky komfortní odpružení. Víko zadních dveří se dalo otevřít tak že se člověk nehrbil když šel do kufru. Na rozdíl od Fáčka normální rejd. Vzducháč boxer v zimě jsem nemusel lít do chladiče nemrzku. Klika s kterou jsem kromě kol protočil v mrazech motor a pak hned chytil. Vysoký podvozek který projel víc něž škodovka. Schránky všude v autě odkládací prostor. Škodovka se mohla jít v nižší výbavě zahrabat. Čezetu jsem do něj naložil po sklopení zad. sedaček celou a dojel s ní ve vysokém sněhu až k chalupě. Nevím ale zkus to vše s maxíkem 105-120l který stál víc než Olcit.
Když se tady Oltcit začal prodávat, tak na něj stáli lidi fronty přes noc. Tenkrát jsem po něm toužil, ale nikdy jsem ho neměl ani v něm nejel. Bylo to něco jiného než 105/120 s každoročním 1000+1 zlepšení ve stylu zlepšení poloměrů na některých dílech karosérie navlečením gumového profilu kvůli bezpečnosti , nebo celonárodní problém s vyřešením chčijícího těsnění vodní pumpy .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na ty megadivný obrovský konický ovladače pod volantem nejde zapomenout. Spotřeba 9/100, zvuk vysavače.
Žigul byl podle mě lepší. Ten modrej z vrchní prchni bych bral i dnes. Hrozně se mi líbil.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To auto měli taky dva moji vrstevníci a normálně s tím fungovali. Ovladače u volantu nebyli problém ovládat, ruku skrz volant jsem nestrkal. Cena v mototechně 69 tisíc.
V německu jsem párkrát se 120l užovkou byl a nad 80 km-h byla hlučná- 4kvalt. Nejsem fanatický zastánce věcí které vlastním ale lidé kteří to auto měli si ho dokázali tak trošku vychytat a asi jsem jednoho takového asi dva roky měl i já.
Pamatuju se jak při cestě z práce z německa mě bylo líto že už jsem skoro na místě že bych s tím jel ještě dál prostě pohoda. Několikrát jsem s tím byl n SK v Tatrách a dojel vždycky. Chápal bych kdyby vzbuzoval nenávist u majitele Mercedesu ale tenkrát ho hanili nejvíc škodovkáři a to mě moc hlava nebere. Sorry jako škůdka asi lepší byla ale jak v čem a ne zas o tolik. Navíc mě to bylo šumák -pro mě normální spotřebák stejně jako dneska felda v 1,9D. Pojezdím pošlu pryč.
Naposledy editováno 24.12.2018 00:34:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A hlavně ta naše neměla do 100.000 km žádnej problém, ale to je asi i o štěstí na dobrej kus.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: ..Mým snem je auto, který nebudu muset řídit.
Tos mi připoměl, někdy se musím zkusit projet tím novým i30, jak vlastně funguje ten 3-stupňovej asistent jízdy v pruzích. Nikdy sem nic takovýho ještě nepoužil.
PetrL3 píše: Tos mi připoměl, někdy se musím zkusit projet tím novým i30, jak vlastně funguje ten 3-stupňovej asistent jízdy v pruzích. Nikdy sem nic takovýho ještě nepoužil.
Tak dej vědět jak se s tím jelo, my už to jezdíme na autech ve zkouškách pár roků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Auto ? V roce 1980 koupená nová 120. Od 90 výš hlučná, vibrace. Ani ve značkovém servisu v Telči, tam měl AZNP svůj servis , s tím nic neudělali. Prý - asi horší kus.
No, jezdím s ní dodnes. Zvykli jsme si. Nejdřív otec, ted' já. V Mezné , což je vesnice nedaleko, měl známý Š 105, širokou. Od nova šlo ztuha řazení, řadil silou. Žádný servis nepomohl. A prý taky - špatný kus. Asi páteční...
Když si manželka před 6 lety koupila nového Renaulta, nedojela s ním ani z autosalonu na dopravku přihlásit ho. Po 15 km spadl do nouzového režimu, přijel odtah, auto si odvezli. Prý špatný počítač - zaměnili Megana a Fluence. Taky asi páteční kus.
Prostě - něco na tom je. Jsme lidi a děláme chyby. To je normální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Tos mi připoměl, někdy se musím zkusit projet tím novým i30, jak vlastně funguje ten 3-stupňovej asistent jízdy v pruzích. Nikdy sem nic takovýho ještě nepoužil.
Ja jsem z tech asistentu v oktavce nervozni...zrovna predevcirem jsem na zapadle silnici predjizdel cyklistu v asi 60 km rychlosti, z niceho nic se mi rozsvitil ten cerveny alarm na palubce a zacalo to strasne pipat-na to uz jsem si zvykl, ze to kolikrat zacne zbytecne rvat jako ze mam brzdit...no, ale ted to zarvalo a samo to zaclo aji prudce brzdit..uplne bez duvodu. Kdyby za mnou nekdo jel nebo bylo namrzlo mohla z toho byt slusna horka chvilka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Wenca24> Já mám předpotopní Fábii OHV která nemá ani ABS a mám klid :)
já mám záhumenkové auto Junior htp a ten nemá vůbec nic , vlastně radio a zadní plato jako nadstandardní výbavu, plus tažné které jsem dal já pro odvoz bordelu na sběrný dvůr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: hrnous> Vybavené auto paráda. Nevybavené ještě lepší. Elektrické stahovačky super věc. Když se pokazí ty si poradíš já ne nebo dám ranec. Na fáčku jsem promazal mechanismuz od švihadel vazelínou z fariky a jedou jak nové . Felda má jen servo a je bez el. stahovaček,bez čidel ABS. Vůbec mě to nemrzí když dám řetězy asponˇ je nezruším jako pokaždé u Octávky.
To už malinko přeháníš. Oprava el. oken je snazší, než s ruční stahovačkou. Kdo to umí demontovat a smontovat u kličky, umí to tím pádem u elektriky. Je to triviální.
Čínská stahovačka na octu stojí 500, a drží, narozdíl od originálu. Už mám 3x vyměněno, jedna je původní.
Naposledy editováno 24.12.2018 15:19:14
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |