globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.12.2018 v 20:05 | Nahoru | #73981
Jirka4137> Mám u Brna kamaráda. Jezdí Tatrou 57, jezdil Aerovkou. Koupil si nového Oltcita. Dodnes na něj vzpomíná jen v dobrém. Sice ho porovnával s tou Aerovkou, ale říká, jak to bylo skvělé auto. Jen - po asi patnácti letech mu shnilo - antikorozní ochrana prý byla mizerná.

(reakce na) Jawablázni

23.12.2018 v 20:14 | Nahoru | #73982
milan1963> Nebyl to žádný zázrak,prostě jen auto. Nemám nic proti škodovkám právě naopak ale ta kritika byla přehnaná v porovnání s tím co tady tenkrát jezdilo.

(reakce na) Jawablázni

23.12.2018 v 20:55 | Nahoru | #73983

Jirka4137 píše: pech.> S tím kajakem jsi mě dostal. K tomu Olcitu: Všichni škodovkáři brečeli jak je to hrozné auto. No ve srovnání se stopětkou se musím smát. Koupil jsem ho v r.96 na ježdění do práce za jednu výplatu.29tisíc. Cesta do Erfurtu (Arnstatu) kde jsem makal okolo 700 kiláků. V autě se sedělo perfektně. Pohodlné sedáky komfortní odpružení. Víko zadních dveří se dalo otevřít tak že se člověk nehrbil když šel do kufru. Na rozdíl od Fáčka normální rejd. Vzducháč boxer v zimě jsem nemusel lít do chladiče nemrzku. Klika s kterou jsem kromě kol protočil v mrazech motor a pak hned chytil. Vysoký podvozek který projel víc něž škodovka. Schránky všude v autě odkládací prostor. Škodovka se mohla jít v nižší výbavě zahrabat. Čezetu jsem do něj naložil po sklopení zad. sedaček celou a dojel s ní ve vysokém sněhu až k chalupě. Nevím ale zkus to vše s maxíkem 105-120l který stál víc než Olcit.



Mám několik známých, kteří měli oltcit, fungoval jen jeden, ten nejstarší..... Ono to tu bylo jeden čas v módě protože to bylo pohledné a mladé auto za
málo peněz... Ti ostatní s tím měli takové trápení že s láskou vzpomínali i na polský fiat 125, který byl taky mimořádný sráč... takže to byly kejkle ve stylu věčně mastné brzdy od převodovky, věčně ulité svíčky od krátkých jízd, ucpávání děr v nárazníku kostičkami polystyrenu aby se to aspoň trochu ohřálo a neulejvalo ty svíčky, zadřené torzky... Mno krumplsráč nahovno... je skutečně pravdou, že škondůry měly mimořádně nepraktickou karoserii, ale fungovaly poměrně spolehlivě a se podstatně menší spotřebou... Já byl schopen jezdit se 105 za nějakých 7,5L Fáčko kolem 8... Oltcit neměl problém spolknout 10-11. A to jsme se ještě nedostali k ergonomii kdy mačkáš tlačítka na přístrojovce rukou prostrčenou skrz volant... Takže nám tu zůstaly jen dvě výhody - dobře to vypadalo a bylo to skutečně pohodlné... Jinak ani z dálky vidět. Fáčku to nesahá po paty, to funguje spolehlivě jak slunce a ačkoli hnije dost, vydrží oproti oltcitu o 10 let dýl, nechybí mu zadní pár dveří... prostor je lepší, kufr trochu horší... proti oltcitu víc drncá, ale proti dnešní produkci je to jízda na létajícím koberci Prostě normální, praktické a spolehlivé auto... Oltcit není ani normální, ani spolehlivý....

Jawablázni

23.12.2018 v 20:59 | Nahoru | #73984
ještě k nakládání rozměrných předmětů do auta - když chci do š742 naložit například jízdní kolo, tak ho musím rozebrat,matraci tam vůbec nejde dát, leda na střechu..... do fáčka sklopím sedačky a dám ho tam jak je... Oltcit se díky torzkám v tomhle směru fáčku vyrovná i navzdory menším vnějším rozměrům..: Ale jednou jsem jel nakole a píchnul, měl jsem zaschlé lepidlo, prostě jsem ot nebyl schopen na cestě vyřešit. jel kolem kamarád s Lantrou kombi, a byl velký problém tam to kolo dát, i když to byl kombík, protože to mělo neobyčejně dementně řešené podběhy...

(reakce na) Jawablázni

23.12.2018 v 22:52 | Nahoru | #73985
kehaj> Jo jo, dneska to šlo - rychlá akce - 10km Derbina, 15km Versys, 15km Stromek a naposledy 10km Číza , Zbyl jen Šimšulák a ten jel krátce před týdnem. Cca za půl hodiny po dojezdu už zase pršelo.

(reakce na) Jawablázni

23.12.2018 v 23:05 | Nahoru | #73986

Jirka4137 píše: pech.> S tím kajakem jsi mě dostal. K tomu Olcitu: Všichni škodovkáři brečeli jak je to hrozné auto. No ve srovnání se stopětkou se musím smát. Koupil jsem ho v r.96 na ježdění do práce za jednu výplatu.29tisíc. Cesta do Erfurtu (Arnstatu) kde jsem makal okolo 700 kiláků. V autě se sedělo perfektně. Pohodlné sedáky komfortní odpružení. Víko zadních dveří se dalo otevřít tak že se člověk nehrbil když šel do kufru. Na rozdíl od Fáčka normální rejd. Vzducháč boxer v zimě jsem nemusel lít do chladiče nemrzku. Klika s kterou jsem kromě kol protočil v mrazech motor a pak hned chytil. Vysoký podvozek který projel víc něž škodovka. Schránky všude v autě odkládací prostor. Škodovka se mohla jít v nižší výbavě zahrabat. Čezetu jsem do něj naložil po sklopení zad. sedaček celou a dojel s ní ve vysokém sněhu až k chalupě. Nevím ale zkus to vše s maxíkem 105-120l který stál víc než Olcit.



Když se tady Oltcit začal prodávat, tak na něj stáli lidi fronty přes noc. Tenkrát jsem po něm toužil, ale nikdy jsem ho neměl ani v něm nejel. Bylo to něco jiného než 105/120 s každoročním 1000+1 zlepšení ve stylu zlepšení poloměrů na některých dílech karosérie navlečením gumového profilu kvůli bezpečnosti , nebo celonárodní problém s vyřešením chčijícího těsnění vodní pumpy .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.12.2018 v 23:20 | Nahoru | #73987
Olcit pamatuju. Naše 5-kvalt š120 stála 67, olcit 69 (verze s divným pogumovánám dveří.
Na ty megadivný obrovský konický ovladače pod volantem nejde zapomenout. Spotřeba 9/100, zvuk vysavače.
Žigul byl podle mě lepší. Ten modrej z vrchní prchni bych bral i dnes. Hrozně se mi líbil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 00:14 | Nahoru | #73988
PetrL3> Spotřeba 9l to jo ale na delší trasy 8. Co do poruchovosti nějaký problém byl ale jezdil jsem k borcovi co se na tu značku zaměřil a všechno vychytal. Bylo to moje druhé auto když jsem přišel o všechny peníze při bouračce na FZ 750 a lemplovi co mě sestřelil svědčil mafián. Důležité bylo zůstat mobilní a účel splnilo.
To auto měli taky dva moji vrstevníci a normálně s tím fungovali. Ovladače u volantu nebyli problém ovládat, ruku skrz volant jsem nestrkal. Cena v mototechně 69 tisíc.
V německu jsem párkrát se 120l užovkou byl a nad 80 km-h byla hlučná- 4kvalt. Nejsem fanatický zastánce věcí které vlastním ale lidé kteří to auto měli si ho dokázali tak trošku vychytat a asi jsem jednoho takového asi dva roky měl i já.
Pamatuju se jak při cestě z práce z německa mě bylo líto že už jsem skoro na místě že bych s tím jel ještě dál prostě pohoda. Několikrát jsem s tím byl n SK v Tatrách a dojel vždycky. Chápal bych kdyby vzbuzoval nenávist u majitele Mercedesu ale tenkrát ho hanili nejvíc škodovkáři a to mě moc hlava nebere. Sorry jako škůdka asi lepší byla ale jak v čem a ne zas o tolik. Navíc mě to bylo šumák -pro mě normální spotřebák stejně jako dneska felda v 1,9D. Pojezdím pošlu pryč.

Naposledy editováno 24.12.2018 00:34:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 08:39 | Nahoru | #73989
Jirka4137> Přesně. Auto beru jako spotřebák. Největší radost z něj mám, když ho koupím a pak, když ho dobře prodám. Údržbu dělám, chci aby to vydrželo, ale jako modlu to neberu. Sravý auta měním dřív. Nic co jsem měl, bych doma už nechtěl. Nejvíc jsem najel doma s citroenem Xsara Break (kolem 300tis.) Měnil se jen spotřebák. A v práci s Oplem Omegou (asi taky tolik, ale ve dvou kusech, měníme je při cca 150tis.) taky to byla pohoda. Mým snem je auto, který nebudu muset řídit. Ale dnes ty vemena nevyrobí nic, co by se po dvou letech nesralo, natož něco, co by po D1 dojelo samo z Práglu do Šalinogradu a zpátky. A elektropixly? To je obrovský lobby dráteníků a na ně napojených odvětví. Změní závislost z ropy z dálného východu na Chinu a její baterky. Stát dnes má z litru benzínu na daních solidní bakšiš, o který by přišel, takže to vyřeší napálením ceny elektřiny. A jak jinak, než pro všechny a všude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 08:59 | Nahoru | #73990
Jirka4137> Já byl tak malej, že tohle nedokážu posoudit, údržba byla na tátovi, ale když mi bylo 20, tak sem se s jednou ojetinou setkal a normálně to fungovalo, taky bych tím klidně jezdil, kdybych neměl něco jinýho. Dnes tedy ne, ale já teda nikdy nepovažoval co do jízdních vlastností ani škodovku za něco dobrýho, i když naše byla do 120 km/h v pohodě a pokud člověk zkousnul hluk, nebyl problém 140 km/h.

A hlavně ta naše neměla do 100.000 km žádnej problém, ale to je asi i o štěstí na dobrej kus.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 09:06 | Nahoru | #73991

Verdom píše: ..Mým snem je auto, který nebudu muset řídit.


Tos mi připoměl, někdy se musím zkusit projet tím novým i30, jak vlastně funguje ten 3-stupňovej asistent jízdy v pruzích. Nikdy sem nic takovýho ještě nepoužil.

Jawablázni

24.12.2018 v 10:01 | Nahoru | #73992

KRÁSNÉ VÁNOCE SPOLUBOJOVNÍCI

(reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 10:04 | Nahoru | #73993

PetrL3 píše: Tos mi připoměl, někdy se musím zkusit projet tím novým i30, jak vlastně funguje ten 3-stupňovej asistent jízdy v pruzích. Nikdy sem nic takovýho ještě nepoužil.



Tak dej vědět jak se s tím jelo, my už to jezdíme na autech ve zkouškách pár roků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 10:09 | Nahoru | #73994
PetrL3> Přinutil jsi mně k zamyšlení. Píšeš o štěstí na dobrý kus...já měl smůlu na 350 Califa. Všichni ho chválili, každý ho chtěl , já ho měl - a u mně to byla jedna hrůza. Měl jsem kus koupený přes bazar n. p. Klenoty od VB Nitra. Co jízda , to porucha. Elektriky. Co 200 km nová kladívka, nové cívky, kondensátory. Pořád se rozštelovával předstih. Ten už jsem dělaL poslepu. Nešlo to vychytat. Nikdo nevěděl co s tím. Kolega, tehdy příslušník VB v Praze mi říkal, že jim Californiany jezdily dobře. Ale jen jako nové. Divil se mi, že ho mám, sám by ho nechtěl - měl 634. Měl pravdu...
Auto ? V roce 1980 koupená nová 120. Od 90 výš hlučná, vibrace. Ani ve značkovém servisu v Telči, tam měl AZNP svůj servis , s tím nic neudělali. Prý - asi horší kus.
No, jezdím s ní dodnes. Zvykli jsme si. Nejdřív otec, ted' já. V Mezné , což je vesnice nedaleko, měl známý Š 105, širokou. Od nova šlo ztuha řazení, řadil silou. Žádný servis nepomohl. A prý taky - špatný kus. Asi páteční...
Když si manželka před 6 lety koupila nového Renaulta, nedojela s ním ani z autosalonu na dopravku přihlásit ho. Po 15 km spadl do nouzového režimu, přijel odtah, auto si odvezli. Prý špatný počítač - zaměnili Megana a Fluence. Taky asi páteční kus.
Prostě - něco na tom je. Jsme lidi a děláme chyby. To je normální.

Jawablázni

24.12.2018 v 10:13 | Nahoru | #73995

(reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 10:37 | Nahoru | #73996
milan1963> Jak říká strejda, každý auto má nějaký slabší místa. Některý víc, jiný míň, někomu se neprojeví žádný, někdo je schytá všechny

Jawablázni

24.12.2018 v 10:55 | Nahoru | #73997
Kdyby náhodou někdo věděl o leštěnce v top stavu od známého, sháníme volvo xc90 pouze 7 místné, rok cca 2010-2012. Za optání nic nedám, dovozce selhal, tak to zkouším, než se vydáme přímo do volva, kde je taky prodávají po prvním majiteli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 11:04 | Nahoru | #73998

PetrL3 píše: Tos mi připoměl, někdy se musím zkusit projet tím novým i30, jak vlastně funguje ten 3-stupňovej asistent jízdy v pruzích. Nikdy sem nic takovýho ještě nepoužil.



Ja jsem z tech asistentu v oktavce nervozni...zrovna predevcirem jsem na zapadle silnici predjizdel cyklistu v asi 60 km rychlosti, z niceho nic se mi rozsvitil ten cerveny alarm na palubce a zacalo to strasne pipat-na to uz jsem si zvykl, ze to kolikrat zacne zbytecne rvat jako ze mam brzdit...no, ale ted to zarvalo a samo to zaclo aji prudce brzdit..uplne bez duvodu. Kdyby za mnou nekdo jel nebo bylo namrzlo mohla z toho byt slusna horka chvilka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 11:50 | Nahoru | #73999
Wenca24> chce to zapínat asi uvážlivě. Pořád bys měl rozhodovat ty, co má auto dělat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 11:59 | Nahoru | #74000
PetrL3> jj, musim zjistit, jestli to jde nejak vypnout..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 12:22 | Nahoru | #74001
Wenca24> Já mám předpotopní Fábii OHV která nemá ani ABS a mám klid :)

(reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 12:37 | Nahoru | #74002
hrnous> ja bych si to taky nekoupil je to sluzebni auto...kdybych si kupoval auto, byl by to nejakej benzinovej japonec bez turba, s minimem tady tech hovadin

Jawablázni

24.12.2018 v 13:06 | Nahoru | #74003

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 13:15 | Nahoru | #74004
hrnous> Vybavené auto paráda. Nevybavené ještě lepší. Elektrické stahovačky super věc. Když se pokazí ty si poradíš já ne nebo dám ranec. Na fáčku jsem promazal mechanismuz od švihadel vazelínou z fariky a jedou jak nové . Felda má jen servo a je bez el. stahovaček,bez čidel ABS. Vůbec mě to nemrzí když dám řetězy asponˇ je nezruším jako pokaždé u Octávky.

Jawablázni

24.12.2018 v 13:22 | Nahoru | #74005
Stahovačky u Felicie jsou nerozbitné. Mám Feldu 15 let, auto je staré 23 let a najelo 220000Km. Nikdy mi stahovačka neodešla a vesele chodí. To samé centrál. Motorky BRANO drží, drží i dráty v krkovicích a to každý den 5krát zamykám.Nechápu... Vše bylo v autě od výroby.

Jawablázni

24.12.2018 v 14:15 | Nahoru | #74006
Já už motorky brano na dvou feliciích měnil... vždy a bezvýhradně mechanickej problém převodu táhla... motor se točil, ale netahal.... vždy pravé zadní dveře..

Jawablázni

24.12.2018 v 14:16 | Nahoru | #74007

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 14:32 | Nahoru | #74008

hrnous píše: Wenca24> Já mám předpotopní Fábii OHV která nemá ani ABS a mám klid :)



já mám záhumenkové auto Junior htp a ten nemá vůbec nic , vlastně radio a zadní plato jako nadstandardní výbavu, plus tažné které jsem dal já pro odvoz bordelu na sběrný dvůr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.12.2018 v 15:16 | Nahoru | #74009

Jirka4137 píše: hrnous> Vybavené auto paráda. Nevybavené ještě lepší. Elektrické stahovačky super věc. Když se pokazí ty si poradíš já ne nebo dám ranec. Na fáčku jsem promazal mechanismuz od švihadel vazelínou z fariky a jedou jak nové . Felda má jen servo a je bez el. stahovaček,bez čidel ABS. Vůbec mě to nemrzí když dám řetězy asponˇ je nezruším jako pokaždé u Octávky.



To už malinko přeháníš. Oprava el. oken je snazší, než s ruční stahovačkou. Kdo to umí demontovat a smontovat u kličky, umí to tím pádem u elektriky. Je to triviální.

Čínská stahovačka na octu stojí 500, a drží, narozdíl od originálu. Už mám 3x vyměněno, jedna je původní.

Naposledy editováno 24.12.2018 15:19:14

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.12.2018 v 15:21 | Nahoru | #74010
mám 10 let starou O1 a stahovčky původní
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist