globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

1.12.2018 v 09:46 | Nahoru | #73291
Sníh, kdoby to byl čekal v prosinci

(reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 10:11 | Nahoru | #73292
milan1963> škodovka ze stejného roku-65 by v tomhle stavu stála víc

Jawablázni

1.12.2018 v 10:25 | Nahoru | #73293
A přitom by to byl litr, který byl sice proti Cortině v lecčems modernější, nicméně pořád je jich jako když nasere....

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.12.2018 v 11:03 | Nahoru | #73294
Včera se tu čerti oženily ze silnic udělali zrcadla a dnes mi kolem oken rajtujou v pekelných strojích.
Ale ten zvuk a vůně dětství.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 12:01 | Nahoru | #73295
kehaj> je krásná Šlechtična 475

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 12:11 | Nahoru | #73296
kehaj> A ta naše nová hala Svatavskych strojíren...😉

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.12.2018 v 12:29 | Nahoru | #73297
Po kolika se mění primérní řetízek u 487?Tipuju tak 15 - 20 tkm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 12:31 | Nahoru | #73298
MartinED250> Doufám že jste to dobře odhlučnili občas v noci děláte rámus a musím zavřít okna.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.12.2018 v 13:01 | Nahoru | #73299
Čmoud- když je vytaženej a začne třískat o blok..... když dáš origo čz, vydrží dost dlouho...

(reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 13:50 | Nahoru | #73300
pech.> jasně to vím, ale i tak díky.Jawa 350/639 má interval 25 tkm, zajímalo mně kolik má číza, ale tipuju méně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.12.2018 v 14:10 | Nahoru | #73301
já ho za 100 000km měnil asi dvakrát... jednou kvůli tomu že odešlo ozubení na spojkovým koši a řetěz to zabilo, podruhý protože byl vytaženej a měl jsem rozebráno, tak jsem ho tam poslal... Nemusíš to prožívat.

(reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 15:25 | Nahoru | #73302

pech. píše: Nemusíš to prožívat.



... a to já zase jó

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 16:20 | Nahoru | #73303
kehaj> Tam bude jen lakovna a expedice výrobku..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 16:52 | Nahoru | #73304

Čmoud píše: kehaj> je krásná Šlechtična 475


Dva pořádné stroje

(reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 17:15 | Nahoru | #73305
Sema>

Jawablázni

1.12.2018 v 17:24 | Nahoru | #73306
Tak dnes večer vánoční večírek, to zas bude v ááálejích nableto ,držte mi palce ať bleju až po půlnoci.
[/url]

Naposledy editováno 01.12.2018 17:25:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 18:20 | Nahoru | #73307

Čmoud píše: Po kolika se mění primérní řetízek u 487?Tipuju tak 15 - 20 tkm



Koupil jsem zmetka a měnil i po 5tis. byl vytahenej jak kšandy. Jinak měním primár cca po 20tis. při mém stylu jízdy a zatížení.
Sekundár dá 30-40tis. stejně jako pastorek. (asi dá víc, ale nepokouším) Rozetu měním kolikrát až s druhým řetězem a pastorkem. Ale mám origo, ty polský jsou horší). To zakrytování a scottoiler (myšleno mazání řetězu tyčkou spojky ) je bezva vymyšlený.
Při tomhle většinou sundám i kebuli a válec a asi cenťák od vršku měřím kroužky. Ale co jezdím lepší specifikace oleje, nebejvá to tak strašný jako bejvávalo na m2t API TA za komárů, nicméně těch 0,2 tam už dávno není a jelikož si s výbrusem kupuju sadu či spíše dvě sady kruhů navíc, tak je prohodím. Co s nima.

Při druhém měnění primáru, když tam lezu, měním i ferodo. (korek při každým, ale už ho nedávám)
Kliku, výbrus, ložiska v motoru a kolech, futra a gumičky v tlumičích a zbytek spotřebáku měním, když se to nějak nezdá, mám jet někam dál a nebo když se to začíná ozývat či blbnout.

Vše je individuální, je to technika. Může se to poto dřív, vůbec pokud to už nový stálo zaprd (myšleno ložiska z Chiny, díly z Turecka, Taiwanu atd.)
Taky motorka na kravení a brodění na ložiska v kolech a sekundár umře mnohem mnohem dřív než motka co neviděla bláto.
A pokud někdo váží víc, víc za to tahá nebo má z boku side do toho poleze určo dřív jak já.

(reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 19:59 | Nahoru | #73308
kehaj> Super lokotka asi jsem se zamiloval jdu si koupit lokomotivu.
Ne vážně kdo to v té době uměl vyrobit jako celek? Navíc při tehdejší technice. Budu se opakovat ale toto videjko mě vždycky dostane. Film vznikl někdy v roce 1922.


Naposledy editováno 01.12.2018 21:02:42

(reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 21:10 | Nahoru | #73309

Sema píše: Dva pořádné stroje



Šlechtična a poslední skutečná Jawa....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 21:26 | Nahoru | #73310

Verdom píše: Koupil jsem zmetka a měnil i po 5tis. byl vytahenej jak kšandy. Jinak měním primár cca po 20tis. při mém stylu jízdy a zatížení.
Sekundár dá 30-40tis. stejně jako pastorek. (asi dá víc, ale nepokouším) Rozetu měním kolikrát až s druhým řetězem a pastorkem. Ale mám origo, ty polský jsou horší). To zakrytování a scottoiler (myšleno mazání řetězu tyčkou spojky ) je bezva vymyšlený.
Při tomhle většinou sundám i kebuli a válec a asi cenťák od vršku měřím kroužky. Ale co jezdím lepší specifikace oleje, nebejvá to tak strašný jako bejvávalo na m2t API TA za komárů, nicméně těch 0,2 tam už dávno není a jelikož si s výbrusem kupuju sadu či spíše dvě sady kruhů navíc, tak je prohodím. Co s nima.

Při druhém měnění primáru, když tam lezu, měním i ferodo. (korek při každým, ale už ho nedávám)
Kliku, výbrus, ložiska v motoru a kolech, futra a gumičky v tlumičích a zbytek spotřebáku měním, když se to nějak nezdá, mám jet někam dál a nebo když se to začíná ozývat či blbnout.

Vše je individuální, je to technika. Může se to poto dřív, vůbec pokud to už nový stálo zaprd (myšleno ložiska z Chiny, díly z Turecka, Taiwanu atd.)
Taky motorka na kravení a brodění na ložiska v kolech a sekundár umře mnohem mnohem dřív než motka co neviděla bláto.
A pokud někdo váží víc, víc za to tahá nebo má z boku side do toho poleze určo dřív jak já.



To je nějak moc často... za 100kkm tejrání stylem: "furtplnejprotožekonímálo", řetězy nejspíš dva, lamely jsem měnil jednou, i s mezilamelama a košem - prostě cplt spojku, ale proto že bylo sjetý ozubení, pak ještě jednou koš, protože popraskal ten plechovej hrnec a mlátilo to, jinak to jezdilo, lamely a mezilamely jsem do toho koše nasypal původní, i když byl novejt, protože jim bylo celkem hovno... (originál ferodo z domácích zásob). Sjetý lamely jsem na 477 viděl jen jednou a to byly cizí motorka, která měla spojku totoálně spálenou vlivem zkurveného uchycení poloautomatu a navíc tam byl korek... Válec píst jsem prostě jezdil dokud to jezdilo, protože to jezdilo vždycky stejně dobře až do chvíle než v tom zachrastilo a nastřihalo to dva pístní kroužky do vejfuku a na ten třetí dojelo domů.... víc jak 30kkm žádnej píst nenajezdil... Maďaři, když se to vybrousilo podle aktuálního rozměru pístu, byli lepší jak Almet... ten mi jednou ujel taky 1500km a bylo po prdeli, protože tam byly blbě nalisovaný zámky a druhej na to umřel po sezoně (7-10kkm). Takže Berta je sice shit, ale Almet ještě větší, indický písty jsem nezkoušel nikdy a v počátcích odjezdil jedne původní MH. Kliku jsem za všechny ty kilometry dělal jednou a to nikoli proro že by byla ojnice vyjetá, ale proto, že na ní někdo zapoměl udělat mazací drážku, měl jsem po ruce jinou originální, tak jsem jí tam dal a odjezdil na ní většinu těch kilometrů, vrtí se tam nejspíš dodnes, komoponen s krátkou životností je prevé ložisko v karteru, to je rádo, když odjezdí ten píst, většinou začně rachotit dřív než umře píst, a otravuje, ale dojet se na tom vždycky dalo...... jezdil jsem celou dobu Mogul TS - Api TC. karbon byl pojem neznámý, kouřilo to akorát chvíli za studena... Měl jsem na tom v provozu posilube celou dobu, nejlepší věc na celý motorce, kulturní ježdění na dvoutaktu.... Rozeta vydržela mraky, měnil jsme jí jednou... první odešlo kolečko,když se to podchytilo včas, a vyměnilo se, zachránil se řetěz, když nevyměnilo, umřel brzo po kolečku... koleček a řetězů jsem sjezdil dost, kolečko sezona, řetěz při troše štěstí a postřehu dvě...

Naposledy editováno 01.12.2018 21:31:55

Jawablázni

1.12.2018 v 21:37 | Nahoru | #73311
mně vydržel na 590 sportce řetízek 24000 a jen tak tak, že neškrtal....
ale znám jednoho co si myslel, že je nesmrtelnej....až jednou umřel na dálnici z Kijeva do Oděsy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 21:50 | Nahoru | #73312
pech.> Já to bral, jako hodnoty, kdy když to vyměníš, nic nepos..š
Třeba Milan s pérákem 100tis. neměnil nic a dojel na VSJ. Pravda, tak tak, ale dojel.
Takže vše vydrží určo víc, jen za ten mrzký peníz, co to stojí,
to raději vyměním v garáži, než ve škarpě u silnice.
Pravda, bral jsem hodnoty pro 559 a 353 co mám, 477 sice mám taky, ale tolik jsem na tom nenajezdil,
takže pokud to vymění jaxem psal, nic tím nepos...
S písty dnes podobná zkušenost. Ta Berta je lepší.
Jezdím TSF, motul 510 a lavio. Karbon žádnej. Vyplatí se nalejt do toho něco lepšího.
Už kvůli tomu čoudu za mnou.

Edit: Jako primár umí (i čezetí) popraskat solidně. Tohle jsem v jednom motoru taky našel. Co to má za sebou jsem nevěděl , ale asi moc.

Naposledy editováno 01.12.2018 21:57:20

(reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 22:22 | Nahoru | #73313
Verdom> Ano, minimálně 100 000 km a relativně dobré. Primár, kola, nic neměněno. Za tu dobu jsem měnil asi 3 sekundární řetězy a nakonec se mi ten poslední roztrhl za jízdy z VSJ. Shrnuto : o co jsem se nestaral, vydrželo. Co jsem měnil, bylo příčinou poruchy. Když se potom motor rozebral, tak se ukázalo, že primár ani kola nejsou ani moc opotřebované. Prostě - kvalitní materiál.

Jawablázni

1.12.2018 v 22:33 | Nahoru | #73314
Nikdy jsem jinej než čezetí primár nekoupil... 10 let jsem v té fabrice pracoval.... u 477 to odchází tak o 1/4 rychlejc... holt to má bambilion otáček a jak to není v otáčkách tak nejsou koně... takže když to točíš, nemáš problém panelku i setřit (s chlupem ) ale nižší životnost motoru je tak torchu daní za to že vydolovali stejné koně jako z předešlého motoru vyšší objemové třídy a z polovičního oproti motoru předpředešlému... Protože krom toho že změnili materiál pístů pro tyhle motory (víc křemíku a horčíku pro zmírnění roztažnosti) toje materiálově i technologicky pořád stejná prdel... Proto jsou na těchto motorech taky s dnešními zmrdipísty největší problémy, je to nadčtverec, hodně to točí a píst má náročné podmínky. Dnešní písty ten materiál nemají takový... Ono to je vidět už na pohled... původní písty jsou takové matné, šedivé až šedomodré... to je právě tím složením... Dnešní se lesknou jak psí kule, hezky to vypadá, ale složení materiálu je jiné, takže jediná věc jak to udržet v chodu ej nabrousit to volné jak mrkev v kýbli, s vyšší drsností,a by se to mazalo pod kurhy dobře a pak to něco najezdí.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.12.2018 v 23:38 | Nahoru | #73315
Balíček pivních tácků JAWA
Verdom 1x
falco43r 1x
Vlasťák1973 1x
Béďa17 1x
oldajawa500 1x
Pech 1x
Bimbam 1x (posílat to počtou nemusíš, stačí až se někdy potkáme)
Wenca24- 2x (skoda, mohli jsme to supnout ke stahovaku)
elevator 1x
Kafi 1x

Peníze na účet s kým se neuvidím do konce roku. Pošlu přes sz.

připisujte se citací a začátku a konci smažte

Naposledy editováno 01.12.2018 23:43:30

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2018 v 09:19 | Nahoru | #73316
Nrezajímá se tady někdo tak o vojenství ? Přebývá mi doma spojařská výstroj Nechce to někdo?

(reakce na) Jawablázni

2.12.2018 v 09:44 | Nahoru | #73317
kuba350> tam by měla být ještě špulka se zeleným drátem kulatým s dvouma vodičema.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2018 v 09:46 | Nahoru | #73318
O té špulce vím, našel jsem jí nedávno v lese na hranicích. Asi jí tam nechali PéeSáci.

(reakce na) Jawablázni

2.12.2018 v 10:23 | Nahoru | #73319
MartinED250> ten kablík byl dobrej co tam byl.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2018 v 11:16 | Nahoru | #73320
Zelená dvojlinka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist