AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes jsem byl na jednom veteránsrazu. Převážně vojenská technika předválečná a válečná. Cesta tam - to bylo pro ostatní možná zdržení. Popular, Tatra 57 i Piccola ( jeli jsme z našeho okresu tři ) jedou max. 70, běžně 50 po silnici 1. třídy , po níž se jelo. Kdo chtěl, předjel. Kdo nechtěl, jel mi za zadkem auta 10 km ...a potom 10 km čtyřicítkou přede mnou. A fotil si nás za jízdy, nebo natáčel.
Sraz byl věnován 100 letům republiky. I když vojenská technika není u mně na 1. místě, líbilo se mi to. Auta osobní , motorky, nákladní vozy.
Ariel 350, ročník 1937
Jawy, první 250 Special
Popular, Piccolo a Tatra 57 z Pelhřimovska To každý zná, obzvlášt' Bimbo
Naposledy editováno 25.08.2018 19:52:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdybys o optimální rychlosti na úrovni 75km/h mluvil o předešlé generaci aut š 440-450, tam je to pravda....
Naposledy editováno 25.08.2018 20:44:49
To jestli je to škondůra z roku 76 nebo 85 na těchto vlastnostech nic nemění, protože ty obyčejné verze se chovaly prakticky stejně, akorát eMkové jinak vypadaly
a měly pohodlnější odpružení. Technika se lišila jen v detailech neovlivňujících jízdní projev nijak významně.
Když bylo to auto v pořádku a řidič měl trochu v hlavě a trochu v rukách, dokázal s tím werkem jezdit zcela s davem
aniž by jakkoli omezoval sebe a okolí, navíc při slušné spotřebě... To auto je staré, to auto není nijak zázračné,
ale není tak špatné jak se říká... protož ti co tvrdí že se špatně chová na cestě jsou především ti, co neumí jezdit se zadním pohonem a chápat jak se s takovými auty zachází, pak ti co jezdí na mizerných pneumatikách a ti co mají podvozek v zanedbaném stavu... Ti co tvrdí že to vůbec nejede jsou zase ti, co neví k čemu slouží převodovka, nechápou že malý benzínový motor se musí točit jak turbína a že vy vyšších otáčkách má lepší účinnost a že se mu v tom režimu žije výrazně lépe než když se hudlá na dva tisíce otáček jako autobusák.... Ti co tvrdí že je to nespolehlivé jsou opět ti, kteří se o auto neumí postarat, nebo na to vyloženě serou....
Ano v tom autě je trochu kravál a trochu zima, ale najezdil jsem s ním celkem spokojeně 150 000km a i na dálnici se vyskytovalo poměrně často... Znám ho jak svý boty.. Měl jsem taky auto z první serie jako Milan, jen jsem ho poměrně záhy přestavěl na pětikvalt, protože jsem tu převodovku jako vadnou získal, opravil a spolu s pár dalšími úpravami nutnými pro umožnění její montáže instaloval do svého auta... Auto by jezdilo dál, ale po 35 letech v provozu a téměř čtvrt milionu kilometrů celkového proběhu už bylo beznadějně shnilé, tak bylo prodáno za symbolických 1000kč jako zdroj ND, protože technicky chodilo jak hodiny do posledního dne..
Naposledy editováno 25.08.2018 21:20:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Milane, když ti to při 90 drnčí, tak má to auto problém, není v pořádku. Měl jsem to auto, se čtyřkvaltem, později s pětikvaltem.. To auto nedrnčelo, nemělo problém ani při rychlostech kolem 110-120km/h s pětikvaltem ani na dálničním limitu... Ale bylo po technické stránce ohledně agregátu i podvozku zcela v pořádku... To tvoje je silně zanedbané, proto jezdí tak mizerně.
Kdybys o optimální rychlosti na úrovni 75km/h mluvil o předešlé generaci aut š 440-450, tam je to pravda....
Vsadím se, že tam drnčí řadící táhlo v tunelu. Nic víc... Lehká opravoúuprava..
MartinED250 píše: Vsadím se, že tam drnčí řadící táhlo v tunelu. Nic víc... Lehká opravoúuprava..
njn,... 1 kulička za 20,- a gumová průchodka za 50,- a trochu práce... nebo je to opřené, protože jsou v prdeli svěšené zadní silentbloky motoru....
Zkusil bych projít ten tunel a možná by pak škůdka udělala víc radosti.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vloni jsem byl se 660 na jednom srazu, taky tam byly dragstary. Chtěl jsem jet, ale když jsem viděl, že Transalp 650 byl totálně poražen nějakou 500 od Suzuki ( a to si myslím, že TA je opravdu dobrá motorka ) a proti mně chtěli dát Ducati Monstera - asi 620 , tak jsem jel radši pryč.
Proti TA bych myslím s Adeniem jet mohl, ale pořadatelé měli jasno, kdo proti komu...
Naposledy editováno 26.08.2018 15:00:14
Ad Transalp vs. Suzuki - nejspíše GS 500..
Výkonově je to zhruba srovnatelné, ale Transalp má proti Géesu poněkud nadváhu a silnička je dost jinak zpřevodovaná...
Což dělá výhled na to že to transalp nebude mít jednoduché ani s tím objemem navíc... Když pak dáš na Transalpa
kopyto a na Géesu zdatného jezdce, může být skutečně zpráskán jako pes... Stačí trochu blbě odstartovat a jsi v prdeli...
Transalp je skutečně velmi dobrá motorka, jen poněkud lenivá a jejím účelem je lesem - nelesem, polem - nepolem
zcela spolehlivě cestovat kolem světa i všedními dny, nikoli závody v Drag race
Monster 600 má také zhruba stejný výkon jako XT/J/660 - i zde plaí výše vyřčené o silničce a enduru.
Dal jsem nový rozšrubovávací palivový filtr a hned po puštění benálu začal protékat. Gumička absolutně neodolná benálu. Vyměnil jsem ji za jinou z německé sady a konečně v pohodě.
Moje suzuki (a káždá čtrnáctka, která je v cajku) dá 0-100 za 3 až 3,5 sekundy. A váží 260 kg.
Naposledy editováno 26.08.2018 19:47:29
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
tak ne vždy jsou doma a někde jezdí, dal jsem dohromady vlek co mám a až proleze technickou,
dokoupil bych k němu lyžinu. Máte to od Vappu někdo?
Fachá vám to zajištění i na velký motorky? Sice mám jak materiál, tak zařízení to nějak sesmrknout,
ale za ty prachy asi nechám vydělat jiné.
Edit: Linky tu
https://www.vapp.cz/...pp-2060-190mm-pozink
https://www.vapp.cz/...em-nezapustna-400-kg
https://www.vapp.cz/...0-190mm-300kg-pozink
Naposledy editováno 27.08.2018 14:01:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pánové nemáte někdo el. schéma na jednobodovou stříkačku Favorita? Formana jsem půjčil zedníkům a téměř vzápětí na něm prdlo těsnění pod hlavou. V servisu to opravili ale odešlo střikování. Kluci shání schema ale mám jen co je v knížce-klasické. Vypadá to že mě stejně zůstane auto na krku a zbydou doma samé české vergly .
Naposledy editováno 27.08.2018 20:03:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://ghrohe.rajce...lem_CR/#100_3252.jpg
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Formana mají na dílně borci co si poradí. Šlo o to schema.
Naposledy editováno 27.08.2018 21:21:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 27.08.2018 21:36:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |