globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.7.2018 v 13:54 | Nahoru | #70441
Jirka - teda, lidi, vy furt neco prodáváte. To já nemožu, já bych dopadl jak bejvalej majitel nyní mojí kejchačky. Minulej tejden jsme se trochu náhodně potkali , hned ji poznal a povídal, víte, dneska už bych tu motorku neprodával, mně je po ní smutno. A co plků jsem si musel vyslechnout od táty, bráchy i dědy že jsem ji prodal. A byl rád že jsem ji dal trochu do pořádku a že na ní jezdím. Musel jsem mu udělat fotku jak u ní stojí a že to všem pošle, aby viděli že není rozebraná a rozprodaná na součástky ani zmršená tunérem a že vypadá furt k světu. Přitom jsem na ní zevně nic moc neudělal - jen dostala nový sedlo místo špatnýho a rozbitýho a správnou zadní lampu ( byla tam naroubovaná mustangácká i s tím plechem držacím).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.7.2018 v 14:39 | Nahoru | #70442
Bimbam> Já bych ji tenkrát neprodával ale byl jsem hodně pod vlivem chytrého tchána. Když dnes vidím že jsem měl ve všem co jsem prorokoval pravdu udělal bych přesný opak k čemu mě tlačil. Celková situace byla jiná -světová finanční krize. Plat mě šel tenkrát o 14tisíc dolů během pár měsíců. Co jsem měl dělat.
Už jsem tady psal o rapidovi ve slušném stavu za 8 tisíc. Vzít ho taky bych musel některé lidi z rodiny poslat tam kde slunce nesvítí.
Uvidím jestli se dohodneme na side ale dnes by se mě opět hodila.

(reakce na) Jawablázni

11.7.2018 v 15:40 | Nahoru | #70443
Jirka4137> Jestli nemáš citový vztah k te bílé soupravě, tak se to dá za zhruba polovinu postavit. Lodicka 10-15. A hranata trinda se snad pod 20 tis mimo net ještě sehnat dá. Plus nějaký drobný za přestavbu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.7.2018 v 16:13 | Nahoru | #70444
Mám. A žádný jiný motor takto nešel. Vím že se dá postavit levnější. Budem o ceně jednat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.7.2018 v 16:29 | Nahoru | #70445
Jirka4137> At' se v jednání daří.
Když vidím, za kolik se co prodává, je to k neuvěření. Já jsem zkusil dát inzerát, že prodám Populara. Naprosto originálního, SPZ, po TK. Cena 199 tisíc. Jenže když vidím, že lidi chtějí za embéčko z roku 69 taky 200 tisíc, tak je to neporovnatelné. Přitom Popular je běžné, lidové auto. Embéčko taky. Jenže je tam rozdíl 30 let věku. Ten by měl být v ceně vidět. A prodávat Populara za 500 tisíc ? Nejsem zloděj ... To je jako s péráky a kývačkami, Ale to už se tady probíralo. Prostě co je československé a od 60. do 80. let , to je silně nadhodnocené.

(reakce na) Jawablázni

11.7.2018 v 20:37 | Nahoru | #70446
milan1963> Dík. Je to o čase,dohodě,štěstí-okolnostech.

(reakce na) Jawablázni

11.7.2018 v 20:45 | Nahoru | #70447
Bimbam> Levné cestování pro drážní nadšence.

Jawablázni

11.7.2018 v 21:43 | Nahoru | #70448
No, trochu bych se bál použít jako opornici ten "skládací stan". To už raději traťmistrovský kolo jako jezdí ve filmu Páni kluci i když to není skládací. Taky jsme blbli s různejma drezínkama a nakonec jsme postavili podle návrhu Jožky Němečka ze Zlína normální dvouosou čili čtyřkolovou drezínu se spalovacím motorem co uveze zhruba osm lidí a má to střechu.Variátor, motor honda 125 ccm. Pelášit to umí zhruba tou třicítkou možná i rychlejc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 00:03 | Nahoru | #70449

milan1963 píše: Jirka4137> At' se v jednání daří.
Když vidím, za kolik se co prodává, je to k neuvěření. Já jsem zkusil dát inzerát, že prodám Populara. Naprosto originálního, SPZ, po TK. Cena 199 tisíc. Jenže když vidím, že lidi chtějí za embéčko z roku 69 taky 200 tisíc, tak je to neporovnatelné. Přitom Popular je běžné, lidové auto. Embéčko taky. Jenže je tam rozdíl 30 let věku. Ten by měl být v ceně vidět. A prodávat Populara za 500 tisíc ? Nejsem zloděj ... To je jako s péráky a kývačkami, Ale to už se tady probíralo. Prostě co je československé a od 60. do 80. let , to je silně nadhodnocené.



Však už jsme tady taky probírali proč... to Embéčko je schopno tak nějak držet krok s dnešním provozem alespoň mimo dálnic, díky tomu že ho třikrát převlíkli tak se dá ještě poměrně bez problémů udržovat v provozním stavu... Takže ano, Embéčko je drahé, stejně jako žigulíky a jiné soudobé werky... ale to proto, že o ně lidi mají zájem ze dvou důvodů.. je to dostatečně staré na to aby to otevíralo cestu do vete komunity a zároveň se s tím dá ještě poměrně dobře povozit... Takže když máš 200kkč a chceš něco pro zábavu, je embaso, které je schopno jet rychlostí 100km/h, takřka nepřekážet a dá se snadno udržovat - podstatně lepší volbou, než Popular nebo jiný předválečný werk, který jede po rovině pade, do kopce třicet a jeho lenost bude těžce srát i samotného řidiče, protože radost z provozu fakt starého auta nevyváží provozní nevýhody typu nedá se celodenně svítit, je to líné jak stádo vší, jsou s tím problémy na emisích, jeden kus nové pneumatiky stojí tři tisíce, na embaso jeden atd. atd. atd...

Takže ač předválky obdivuji a cením si jich, dokážu plně pochopit preferenci auta poválečného nebo komunistického, protože je jízdně podstatně lepší....

Sám jsem to neudělal jinak... Mám na tyhle účely smolíka, který mi umožní dostat se tam kam chci a zároveň se na tom pořád můžu docela slušně povozit... je to v podstatě motocyklový ekvivalent toho embasa a zkrátka to nevyměním za cennou a vzácnou předválečnou a obdivovanou předchůdkyni čz250, protože ta jede asi stejně dobře jako dneska lepší moped a v dnešním provozu je její provoz dosti obtížný....

(reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 06:13 | Nahoru | #70450
pech.> Víceméně souhlas s tím co píšeš. Kamarád dal dohromady nádhernou Pragu Pikolku. Neskutečně si s tím vyhrál. A na sraz jel asi dvakrát. V létě v tom je děsný vedro, výkonově naprosto nestíhá držet krok v provozu a o krizové situace, když tě všichni předjíždějí nebyla nouze. U nás Alfavaria pořádá výjezd na Ještěd a i ostatní akce mají v cestě kopce jako Kozákov, Mísečky atd. a to je pro tyhle stroje Heroický výkon to se třemi lidmi uvnitř vyjet. Nakonec dal do kupy feldu s odklápěcí střechou a Pikolka mu stojí v garáži a zvažuje, že jí střelí. Já se svejma zádama na péráku trpěl a tak když mladej narost o hlavu vejš jak já a zeťák má přes dva metry, péráky jsem prodal. Malorážky typu ficht a simson už jsem dal synovcům na lítání kolem baráku, jelikož v době kdy pro patnáctiletýho stojej papíry víc jak 13tis , každý počká do 18. let a nebo alespoň do 17. a lítá pak na skůtru 125ccm nebo něčem větším, co jede víc a žere míň. Teda každej normální. A tak co s tím. S11 z nostalgie a na půldeckový srazy si nechám, alespoň nemusí mít technickou, ale ročně s ní natočím tak 50km. Zbytek oddřou dvě kejvy a dvě rejže. Na jeden zadek až až. A autoveterány jsem měl celý život a žádnou pixlu do baráku nechci. Jediný co jsem neměl byla tisícovka, ale asi to přežiju i bez ní. I když někde potkat tohle , asi bych svažoval i lehce nesmyslnější cenu, nicméně moje ochota by asi nepřesáhla cenu 300tis. Za který koupíš venku MG, Triumpha a spoustu jiných, jelikož tam je svět ještě normální.

Jawablázni

12.7.2018 v 07:43 | Nahoru | #70451
Verdom: o to právě jde... s tou feldou se dá ještě víceméně normálně jet... Kopce po trati dávají organizátoři schválně - na prověření strojů.... tady kolem nás jsou navíc kopce všude, ale například výjezd na libín kupodivu většina predválek dala (i když bys je cestou předešlel) ale bez zastávek tam nedojel ani jeden velorex a některý malorážky

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.7.2018 v 11:41 | Nahoru | #70452
Jako i Jawy zvenku vyjdou levněji jak doma. Teda ty, kdo tam do inzerce nedal čech. ;)
Ale ty paštiky za nesmyslný ceny visí nejdříve u nás na auru, pak na bazoši
a paraelně na veteraninzerci a mobile.de a jde se s cenou tak dlouho dolu, až to zmizí. Každá věc má kupce.
Navíc pokud se pošle starý techničák, aby podle něj vypsali venku novej, tak to lze dovézt a postavit tady na cedule a tradá.
V Holandsku motorky nejezdí ani na technickou. To jen u nás je buzerace uředníkem.
A nám to co. No asi nevadí, jinak by se něco muselo dít ne?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 13:22 | Nahoru | #70453
Verdom> a Pech : Chlapi, neberu vám vaše názory, v provozu je určitě obstojnější takové embéčko než Piccola, jenže i tato mince má dvě strany. On je opravdový veterán a " veterán". Tím nemyslím podle FIVA, ale v očích mých a pár mých kolegů. Dnes se už účastním pouze srazů vozidel vyrobených před rokem 1945. Tam jsme si všichni rovni - majitelé Piccol, Popularů, "Hadimršek", "Hurvínků " apod. To, co je poválečné, už nemá tu správnou image. A vozidlo předválečné vesměs na vozidlo z roku 1970 nestačí. Ani při soutěžní jízdě na srazu. Přesto - já neberu veterána z pohledu užitkovosti nebo chování na silnici, ale z pohledu historického. A tady je to jednoznačné. Toto kritérium u mně ( nás, majitelů těchto auto/moto ) vítězí. Taky s předválečným vozidlem nejezdím denně, ale opravdu jen párkrát do roka.
Taková Š 120 pro mně veteránem není a nikdy nebude, to je běžné auto, k dennímu ježdění. Stejně jako panelka, nebo 350/634...
Právě proto mně zaráží, že 90 % lidí hodnotí veterána hlavně z pohledu užitkovosti, resp. chování v provozu. A z toho se - bohužel - odvíjí i výše cen. Aby 1000 MB byla dražší než taková Tatra 57 je nenormální. Nebo kývačka dražší než předválečný fracouzský Terrot - taky, to je z historického hlediska nepochopitelné.
Toto téma je mnohonásobně složitější, a asi nemá jednoznačné řešení. Záleží totiž na úhlu pohledu a na konkrétním člověku. Ani v našem klubu nejsme jednotni a to nás je pár...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 13:37 | Nahoru | #70454
milan1963> je to jednoduchý,ty veterány ze sedmdesátek si kupujeme my,protože jsme v tom jezdili jako děti s rodičema,pařez byl první,na čem jsme jeli,spartaka měli naši dědové,tisícovku otcové,panelky a kejvy to samý. na hranatejch jsme vozili holky,když nám bylo 18 a umíme to tak nějak udržet v chodu. na předválku už musí bejt fanda,šikovnej mechanik s vybavenou dílnou,nebo to stojí moc. no a protože už má hodně našich vrstevníků nějaký to postavení a příjem,tak se takovej pěknej pařízek prodá za pade,jen to fikne. naše děti budou v padesáti kupovat jedničkový oktávky tdi a jezdit s nima po srazech.

Jawablázni

12.7.2018 v 13:48 | Nahoru | #70455
Milan - taky tvrdím že nemám v dílně muzeum ( nemám moc rád muzea ) ale jen pár strojů, které prostě pamatuju jako naprosto běžné z doby kdy jsem si dělal první řidičák ( na fichtla, AM ) a potají jsme s kamošama na těch nám ještě na běžné ježdění nedostupných ( protože papíry na motorku se dělaly až v 17 a nám bylo plusmínus 15 ) " velkých " motorkách jezdili po polňačkách a sem tam se v nich vrtali a štelovali. Leta strávené s černožlutou ČZ 175/477 a su rád že ji dneska mám byť v jiné barvě. A jako naprosto běžné dopravní prostředky je dodnes jako tehdá používám. Samozřejmě že na dálnici s tím nepojedu, proč taky. A na to moje cestování do práce a z práce a po blízkém okolí po těch venkovskejch silnicích třetí kategorie, kde člověk potká nejčastějš traktor a že jsou žně tak momentálně i kombajn, to prostě stačí. Teda aspoň mně jo. Jo, když jedu někam dál a po cestě první třídy, tak sednu na třindu, která těch osmdesát - devadesát bez problémů jede .

Naposledy editováno 12.07.2018 13:53:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 15:41 | Nahoru | #70456
nemako> To je ono.
Já jako malý jezdil v Pragovce Piccolo z roku 1931 a potom v Aeru 1000 z roku 1933. A že jsem koupil jako svoje první auto Populara, ač původně jsem chtěl 1000 MB, to už tak nějak přišlo samo.

(reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 16:08 | Nahoru | #70457
milan1963> 1000mb pamatuju jako funglovky a normálně se s tím jezdilo. nedávno,asi před rokem jsem měl nabídku na pěknou za dobrý prachy,tak jsem s tím popojel a už nechci. ta věc nejede,řve,plave,skáče,drnčí,je to fakt hrozná vrána. a s ní všechno s motorem vzadu až do roku 87,nebo do kdy se ten šrot vyráběl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 18:45 | Nahoru | #70458

milan1963 píše: Verdom> a Pech : Chlapi, neberu vám vaše názory, v provozu je určitě obstojnější takové embéčko než Piccola, jenže i tato mince má dvě strany. On je opravdový veterán a " veterán". Tím nemyslím podle FIVA, ale v očích mých a pár mých kolegů. Dnes se už účastním pouze srazů vozidel vyrobených před rokem 1945. Tam jsme si všichni rovni - majitelé Piccol, Popularů, "Hadimršek", "Hurvínků " apod. To, co je poválečné, už nemá tu správnou image. A vozidlo předválečné vesměs na vozidlo z roku 1970 nestačí. Ani při soutěžní jízdě na srazu. Přesto - já neberu veterána z pohledu užitkovosti nebo chování na silnici, ale z pohledu historického. A tady je to jednoznačné. Toto kritérium u mně ( nás, majitelů těchto auto/moto ) vítězí. Taky s předválečným vozidlem nejezdím denně, ale opravdu jen párkrát do roka.
Taková Š 120 pro mně veteránem není a nikdy nebude, to je běžné auto, k dennímu ježdění. Stejně jako panelka, nebo 350/634...
Právě proto mně zaráží, že 90 % lidí hodnotí veterána hlavně z pohledu užitkovosti, resp. chování v provozu. A z toho se - bohužel - odvíjí i výše cen. Aby 1000 MB byla dražší než taková Tatra 57 je nenormální. Nebo kývačka dražší než předválečný fracouzský Terrot - taky, to je z historického hlediska nepochopitelné.
Toto téma je mnohonásobně složitější, a asi nemá jednoznačné řešení. Záleží totiž na úhlu pohledu a na konkrétním člověku. Ani v našem klubu nejsme jednotni a to nás je pár...



Já taky o těch strojích nemluvil jako o veteránech, ale o starých wercích otvírající dveře do vete komunity...

Jasně že předvályk jsou dneska bez výjimky všechny vzácné a půvabné věci.... Máš je protože je chceš mít, se všemi pro a proti. Však taky prvé veterány vidíš na Křivonosce třeba, na mnoha dalších akcích jsou v menšině. Ale udělej si pohled člověka co se rád sveze něčím starým a rád se sveze dobře... to pak z těch předválek vychází jen pramálo věcí... Takže pokud těch mašinek nechceš mít několik, hodí tě to do teze, že si koupíš něco poválečného co ti otevře dveře mezi lidi starými werky postižené a zároveň to může dobře a všestranně fungovat....

Ceny českých veteránů jsou skutečně natažené jako svině... prostě za cenu třeba tisícovky, si můžeš koupit MG, triumph nebo nějakou obyčejnější ameriku z té doby ve slušném stavu, nebo kačenu, nebo fiat Spider, nebo Cortinu, krásnou první Mantu, různé Fiaty, Opely, Fordy Renaulty, NS unebo cokoli co tě napadne... Za cenu Felicie už je to anglický roadster se šestiválcem, velké mercedes kupé, slušné ameriky, porsche pro sekretářky nebo třeba DéEsu... prostě spoustu sice celosvětově nikterak extra vzácných, ale zajímavých, velmi dobře jezdících werků, které se v čechách moc nevidí. U motorek je to podobné.... Za cenu péráka můžeš mít krásnou čtyřválcovou Hondu z první serie na drátěných kolech, cestovní BMW, nebo Moto Guzzi, nebo kde co jiného.......

Jawablázni

12.7.2018 v 18:47 | Nahoru | #70459
Teď sem se stavil cestou z pláže pro něco v autě a vedle mě parkuje němec se starým mercedesem, jak má obdelníkový světla na výšku. Nad chromovýma nárazníkama famfáry, ne schovaný jako je to normálně, béžová nádhera. Věřím, že to auto je pohodlný a přiměřeně silný a chápu, že s ním klidně jede k moři. Nevím teda, jestli to má nějakou klimu.

Jawablázni

12.7.2018 v 19:13 | Nahoru | #70461
Nesmíte kupovat stroj, tam kde je masou uznáván národním bohatstvím. Tady je modla Jawa a Škoda. Kamarád v Norsku koupil pěknou Jawu OHC v přepočtu za cca 100 000Kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 19:14 | Nahoru | #70462

nemako píše: pech.> https://motorky.baz...350634-konopnice.php https://motorky.baz...4/Honda-CB-750-F.php https://motorky.baz...5/BMW-K100-Basic.php neuvěřitelný,ale je to tak



Však jsem taky připraven panelku za něco pěkného vyměnit, na čem bych i jezdil. Ale když na ní nikam nejezdím, tak ji žádnej němec neuvidí, nenabídne bmw, a jawa mi zůstane .

(reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 19:29 | Nahoru | #70463
PetrL3> já se toho pomalu zbavuju,ta bublina musí jednou splasknout. koupím si jednu věc,ale pořádnou,místo dvaceti zetek. na řadě je 477 s pávem,když už jsem jí rozchodil a udělal technickou https://motorky.baz...Najeto-jen-62Tis.php

Naposledy editováno 12.07.2018 19:52:59

Jawablázni

12.7.2018 v 20:00 | Nahoru | #70464
Páva už sem prodal vloni z prostorových důvodů. Mám takový předsevzetí, že za každou motorku, kterou koupím, jednu dám pryč. Nevztahuje se to akorát na cross/enduro/trial bezdokladovky.

Jawablázni

12.7.2018 v 20:02 | Nahoru | #70465
Někdo říká "páv se neprodává", ale já ho opravdu už nechci. Vím. Že litovat nebudu. Život je krátkej a chci si vybírat, ne hromadit.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.7.2018 v 21:47 | Nahoru | #70466
Ono právě záleží co si člověk pod pojmem veterána představí. Já veterány nemám a ani nechci. Jedu na vlně "retra" už dávno před tím než to přišlo do globální módy. A zvláště v posledních letech jedu na vlně konce oné doby minulé. Můj oprejskanej Trabant i Kejchačka Hepčík dokumentují stav z konce 80. let, v Trabantovi hrajou ZZ Top a vládne bezstarostná nálada a svoboda. U motorek mě docela láká taková stará Vespa, nemůžu si pomoct ale Itálie mě uchvátila svou volností, svobodou a pozitivním pohledem na svět. Kdykoli jsem byl v Itálii, vládla pohoda a smích. A to je to co si chci pravidelně připomínat. Před válkou jsem nežil a nemá mi tedy co tu dobu připomínat. Moje dětství bylo ve znamení Nissanu Sunny, Dacie 1310, Tatry 613, Trabanta jednoho souseda, dědovo Wartburga, později Favorita. Také strejdovo Velorexe se kterým ještě v roce 2009 jezdil do Tesca na nákupy (a dnes možná ještě stále jezdí), jeho Velorexe 4 kolového, Moskviče jiného souseda, a z motorek jen u strejdy Babetta, Kejvačka, Jawetta, Pincek (kterého jsem od něj potom koupil a mám jej dodnes), no prostě všechno poválka. Návrat do dětství a sentimentální vzpomínání. Kdybych se navlík do prvorepublikového vohozu, připadal bych si jak vosková figurína co si hraje na něco co nezažila.
Milane mám známého co má Ford T, myslím že by ohrnul nad Popularem nosem stejně jako veteránklubáci vohrnují nosem nad Dacii 1310 nebo Trabantem.

(reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 21:55 | Nahoru | #70467

skodovak píše: .. Kdykoli jsem byl v Itálii, vládla pohoda a smích.



Však podle pověstné Italské pohodovosti a nadhledu vznikl pojem italská domácnost

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.7.2018 v 22:37 | Nahoru | #70468
Já osobně kdybych vybíral, tak taky radši něco ze sedmdesátých let, než předválku.

(reakce na) Jawablázni

12.7.2018 v 22:48 | Nahoru | #70469
Sema> například nortona

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.7.2018 v 00:42 | Nahoru | #70470
Tady je ten meďour.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist